Bezpłatna wycena!
Pozycjonowania Twojej strony.
Wypełnij formularz
Adboosters biuro

Pozycjonowanie stron z Adboosters.

Jesteśmy młodą agencją SEO, która powstała, ponieważ uważamy, że wiele rzeczy można zrobić lepiej. Pozycjonowanie stron internetowych, to proces, który zmienia się każdego dnia, a my rozwijamy się wraz z nim. Naszym celem nie jest zostać największą agencją SEO w Polsce, nie myślimy o tym, by mieć jak największy zespół i jak największą liczbę klientów – zależy nam na jakości, chcemy być najlepszą firmą SEO w Polsce, z usługą na najwyższym poziomie z najbardziej zadowolonymi klientami. Wasze zadowolenie tworzy przyszłość naszej firmy.

Mamy na koncie wiele skutecznych kampanii SEO zarówno dla sklepów internetowych, jak i stron lokalnych czy ogólnopolskich. Pracujemy/pracowaliśmy w najróżniejszych branżach, od tematów medycznych, przez kosmetyki i odzież, nieruchomości, aż po techniczne i technologiczne jak urządzenia spawalnicze, GSM, wózki widłowe czy usługi obróbki metali.

Podczas spotkania czy konsultacji chętnie przedstawiamy konkretne działania, które wykonaliśmy i rezultaty, które dzięki temu zostały osiągnięte. Zapraszamy do umówienia się na spotkanie online lub w naszym biurze w Bydgoszczy.

Jak to działa?

1. Wypełnij Formularz

Wypełnij formularz kontaktowy, podaj w nim adres swojej strony lub sklepu jeżeli jest już dostępny, a także numer telefonu lub e-mail.

2. Analiza strony

Drugi krok należy do nas. Przeanalizujemy Twoją stronę lub sklep, a następnie skontaktujemy się w celu umówienia rozmowy na temat pozycjonowania.

3. Bezpłatna konsultacja

Odbędziemy bezpłatną konsultację, podczas której dowiesz się, jakie są możliwości oraz jakie działania należy wykonać, by poprawić pozycję strony/sklepu i ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwarek.

Pozycjonowanie stron.

Pozycjonowanie stron internetowych to prowadzenie szeregu działań mających na celu zdobycie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach – przede wszystkim wyszukiwarce Google – na wybrane frazy (słowa kluczowe).

Pozycjonowanie sklepów oraz stron internetowych to nasza wiodąca usługa, w tym nasz zespół się specjalizuje. W ramach naszej pracy dbamy o każdy aspekt, który wpływa na to, czy Google zdecyduje się na wyświetlenie danej witryny internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i na jakich pozycjach ją ulokuje.

Zdajemy sobie sprawę, że każda firma i strona ma inne potrzeby. Niektóre dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie i potrzebują działań w praktycznie każdym obszarze, inne mają za sobą już wiele lat doświadczeń i potrzeba im konkretnej diagnozy problemów i precyzyjnego planu poprawy. Dlatego najlepiej zacząć od prostej rozmowy na temat tego, czy pozycjonowanie strony jest w Twoim przypadku potrzebne i w jakim zakresie. Zapraszamy do kontaktu i bezpłatnej konsultacji.

Seo z Adboosters

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce ma doprowadzić do wyświetlania strony na jak najwyższych pozycjach po wpisaniu przez użytkownika fraz – zwrotów związanych z ofertą firmy. 

Pozycjonowanie strony internetowej to wyjście naprzeciw klientom i użytkownikom, którzy są już świadomi, że takie produkty lub usługi, jakie oferujemy istnieją na rynku i ich szukają. Poprzez SEO strony doprowadzamy do tego, że strona wyświetli się na wybrane frazy wysoko w wynikach wyszukiwarki, przede wszystkim Google, czyli tam, gdzie większość ludzi rozpoczyna poszukiwania produktów i usług.

Napisz do nas.

ul. Fordońska 21, 85-085 Bydgoszcz

Z czego składa się pozycjonowanie?

Analiza i Plan

Proces pozycjonowania rozpoczynamy od ustalenia celów klienta oraz analizy potencjału strony/sklepu, trudności branży i stron konkurentów.

Audyt SEO

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO, który wskaże obszary wymagające poprawy na stronie internetowej.

Optymalizacja techniczna

Jednym z elementów naszej pracy jest optymalizacja techniczna strony/sklepu, tak aby spełniała wymogi wyszukiwarek - przede wszysktkim Google.

Tworzenie treści

W ramach naszych działań rozwijamy serwis pod kątem treści, które się tam znajdują. Mamy doświadczenie w tworzeniu teksów nawet w trudnych, technicznych branżach.

Link Bulding

Odnośniki prowadzące do strony/sklepu wpływają na renomę i zaufanie w oczach wyszukiwarek. W ramach współpracy dbamy o to, by regularnie pojawiały się wartosciowe linki do serwisu.

Optymalizacja konwersji

Pracujemy nad tym, by ruch na stronie przełożył się na większą liczbę zapytań i telefonów. Doradzamy, a także poprawiamy elementy na stronie niewpływające bezpośrednio na SEO, ale działające na konwersję.

Przykład wyników wyszukiwania w Google

Zrzut ekranu wyników w wyszukiwarce Google z opisem

Ok 93% użytkowników internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, to powoduje, że wyniki wyszukiwania, to bardzo atrakcyjne miejsce, przynoszące bardzo duży ruch na stronę czy sklep. Warto mieć też świadomość, że już w tym momencie ok. 60% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych. Z roku na rok coraz więcej firm, prowadzi działania mające na celu zdobycie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach na interesujące ich frazy – i te działania właśnie nazywamy pozycjonowaniem.

Co na to wyszukiwarki?

Co na to same wyszukiwarki?

Czasem można natrafić na informacje o tym, że pozycjonowanie to działanie wbrew woli Google i działania, których wyszukiwarki nie zalecają – czy naprawdę tak jest?

Tak jak ustaliliśmy: pozycjonowanie, to działania, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce na daną frazę, słowo kluczowe. Google zachęca nas do tego, by dostosować swoją stronę do jego wymagań, a także podpowiada nam jak to zrobić np. za pomocą wskazówek dla webmasterów zamieszczonych na ich stronie. Dlatego nieprawdą i mitem jest, że Google jest całkowicie przeciwna pozycjonowaniu.

 Oczywiście jest wiele działań, które są stosowane, a kalifornijski potentat ich nie popiera lub nawet się im sprzeciwia, ale generalnie zachęca do tego, by pracować nad swoją stroną, swoimi działaniami marketingowymi i dążyć do tego, by być na wysokich pozycjach. Przechodząc przez kursy od Google związane z podstawami marketingu internetowego lub reklamy swojej firmy, możemy trafić na poradę mówiącą, by zatrudnić specjalistę SEO, który pomoże zoptymalizować stronę lub sklep.

Twórcom algorytmów wyszukiwania zależy przede wszystkim na wzbudzeniu większej kreatywności w sieci wśród jej aktywnych użytkowników. Na ocenę strony internetowej składa się przeszło 200 zróżnicowanych czynników podlegających nieustannej ocenie i indeksacji przez wspomniane algorytmy. Warto zwrócić również uwagę, że pewne rozwiązania w tym zakresie zaadaptowały inne wyszukiwarki pokroju Bing czy Yahoo. Dlatego stosując się do wytycznych Google, można uzyskać pewne korzyści także w wynikach wyszukiwania innych wyszukiwarek internetowych. 

Pozycjonowanie - Od czego zacząć?

Podstawą i fundamentem pozycjonowania jest efektywne dobranie fraz kluczowych. Dobra strategia SEO nie może się bez nich obejść, a ich odpowiedni wybór realnie przekłada się na wzrost widoczności strony firmowej wśród określonej grupy odbiorców. 

Wybieranie słów kluczowych powinna poprzedzić odpowiednia analiza rynku, zachowania użytkowników, trendów i działań konkurencji

Dobranie odpowiednich słów kluczowych, dających spore szanse na doprowadzenie do kontaktu ze strony klienta i sprzedanie usług lub produktów, na których nam zależy, to dobry początek. Dzięki temu możemy dobrze zaplanować pracę i oszacować liczbę działań koniecznych do wykonania, by osiągnąć dobre efekty. Jeżeli potrzebujesz pomocy już na tym etapie (który jest bardzo istotny), skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą.

SEO co to

Pozycjonowanie - najczęściej zadawane pytania

Pozycjonowanie stron internetowych to prowadzenie szeregu działań mających na celu zdobycie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach – przede wszystkim wyszukiwarce Google – na wybrane frazy (słowa kluczowe).

Pierwszym krokiem potrzebnym m.in. do ułożenia efektywnej strategi jest przeprowadzenie Audytu SEO. Oczywiście, aby cały proces mógł ruszyć, należy mieć aktywną, działająca stronę, natomiast przygotowania i układanie planu można rozpocząć wcześniej.

Budżet potrzebny do pozycjonowania danej strony lub sklepu zależy od kilku kwestii m.in. od branży i trudności słów kluczowych, obszaru działania, wielkości strony, dotychczasowych działań i obecnej kondycji serwisu. Kwoty mogą wahać się od kilkuset złoty do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

W wielu przypadkach pozycjonowanie strony internetowej to stały proces, który się nie kończy – szczególnie w przypadku branż gdzie konkurencja jest duża.

Okres, w którym pojawią się pierwsze efekty, zależy od obecnego stanu strony oraz od trudności fraz, konkurencyjności. Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, warto pamiętać, że to proces i długofalowa inwestycja. W niektórych branżach zadowalające efekty można osiągnąć już po kilku tygodniach, w innych potrzeba wiele miesięcy.

Tak. Czasem niektórzy klienci posiadają własnych copywriterów lub chcą pisać treści samodzielnie według przesłanych przez nas wytycznych, natomiast w większości przypadków treści do stron internetowych naszych klientów są tworzone przez nas.

Nie ma ograniczenia co do liczby słów kluczowych, które można pozycjonować. Warto jednak wykonać dokładną analizę i ustalić priorytetowe kategorie, produkty i związane z nimi słowa kluczowe. Dla każdej frazy trzeba wykonać określoną pracę, im jest ich więcej, tym więcej działań trzeba wykonać. Dlatego decydując się na większą liczbę fraz, warto zaplanować na to odpowiednio większy budżet.

Tak. Rozumiemy, ze priorytety w biznesie, oferta itd. mogą się zmieniać. Warto jednak nie zmieniać ich zbyt często. Pozycjonowanie to proces, który zajmuje trochę czasu i zbyt częsta zmiana słów kluczowych może to znacznie zaburzyć i utrudnić osiągniecie oczekiwanych efektów.

Nie. Standardowo podpisujemy z klientami umowę na czas nieokreślony. Konkretne warunki współpracy chętnie przedstawimy podczas spotkania lub bezpłatnej konsultacji.

Po każdym miesiącu zakończonej pracy przesyłamy szczegółowy raport, który zawiera m.in. informacje o ruchu w ostatnim miesiącu, o aktualnej i historycznej widoczności w wyszukiwarce Google, a także listę działań, które wykonaliśmy, linków, które pozyskaliśmy i tekstów, które napisaliśmy.

Wpisy związane z pozycjonowaniem na naszym blogu.

Jak zwiększyć ruch na stronie

Jak zwiększyć ruch na stronie?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? To pytanie zadaje sobie wielu twórców i przedsiębiorców. Nie tylko tych, którzy dopiero rozpoczęli swoją działalność i startują w zasadzie od zera, a ich marka nie jest znana, ale także ci, którzy w internecie widoczni są od wielu lat, jednak wciąż czują, że może

Czytaj więcej »
Google Analytics 4

Google Analytics 4 – poradnik dla początkujących

Chcąc prowadzić efektywne działania reklamowe w sieci, należy pamiętać o weryfikacji skuteczności podejmowanych kroków. Jednym z najważniejszych narzędzi służących do analizy ruchu na stronie jest popularny Google Analytics, dający wgląd w wiele niezwykle istotnych danych. To właśnie jemu poświęcimy dzisiejszy tekst, wyjaśniając, jak i dlaczego warto z niego korzystać. Co

Czytaj więcej »

Co to jest Wappalyzer i do czego możesz go wykorzystać?

Analiza działań bezpośredniej konkurencji stanowi jeden z najistotniejszych elementów opracowywania skutecznej strategii marketingowej. Na co, więc warto zwrócić uwagę, przyglądając się innym firmom z branży? Do czynników, które należy zweryfikować, zaliczamy m.in. sposoby promocji witryn w sieci, formy komunikacji z klientami oraz słowa kluczowe wykorzystywane w pozycjonowaniu i kampaniach Google

Czytaj więcej »

Pozycjonowanie - Na czym polega?

Pozycjonowanie  strony internetowej to proces, który składa się z wielu elementów. Celem jest dostosowanie portalu do możliwie jak największej liczby wymogów wyszukiwarki oraz parametrów, na które zwraca uwagę Google. 

Cały proces pozycjonowania strony rozpoczyna się od dogłębnej analizy, szczegółowego audytu SEO i analizy stron konkurentów. Ten etap ma doprowadzić do określenia konkretnych zakresów do poprawy  i rozwoju oraz stworzenia strategii pozycjonowania serwisu.

Zakres działań wykonywanych na stronie jest bardzo szeroki – skuteczne pozycjonowanie obejmuje tworzenie wartościowych treści, przez szczegółową optymalizację techniczną sklepu po link building i pracę nad renomą sklepu.

W tym temacie może zainteresować Cię nasz artykuł:  Od czego zależy pozycja w Google?

Na czym polega SEO
UX plan

Nie tylko SEO, pomyśl o UX na Twojej stronie.

Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu zwiększenie ruchu, jednak sam ruch to nie wszystko. Trzeba zachęcić użytkownika do wykonania konkretnych działań, wypełnienia formularza, napisania maila, czy zadzwonienia. W tym pomoże UX.

Co to jest UX? – To tłumacząc dosłownie doświadczenie użytkownika. W temacie stron i sklepów internetowych mamy tu na myśli projektowanie, tworzenie serwisów internetowych nastawionych na dopasowanie do doświadczeń, przyzwyczajeń i oczekiwań użytkowników.

Pomimo iż wielką popularność to pojęcie zdobyło stosunkowo niedawno, bo na przestrzeni ostatnich kilku lat, to już w latach 70. XX wieku pojawiły się pierwsze zastosowania związane z UX. Co warto wiedzieć?

Dlaczego warto zainteresować się UX na stronie internetowej?

Celem działań pod kątem UX na stronie jest zaprojektowanie pozytywnego doświadczenia dla klienta, które doprowadzi do wykonania określonych czynności. Od pierwszego kontaktu z marką i stroną, do ostatniego czy wrażeń po sprzedażowych. Cele tych działań mogą być różne i szerokie, w tym skłonienie klienta do wypełnienia formularza, wykonania połączenia telefonicznego czy przeczytania artykułu na blogu lub obejrzenia filmu promocyjnego. Natomiast najbardziej podstawowe i oczywiste cele to zwiększenie konwersji na stronie, czyli generowanie większej liczy zapytań/leadów czy sprzedaży ze zdobytego już ruchu oraz skłonienie klienta do powrotu i kolejnych działań. 

Warto zainteresować się UX, zagłębić się w ten temat lub skorzystać z pomocy specjalisty, ponieważ to droga do zrealizowania celów, jakie postawimy przed sklepem w tym do zwiększenia sprzedaży i to nawet bez generowania dodatkowego ruchu.

Ile to kosztuje? Cena pozycjonowania ​

Skoro jesteś tak daleko, wiesz już jak SEO działa i do czego ma doprowadzić. Zapewne zostało jeszcze jedno istotne dla Ciebie pytanie. Ile to kosztuje?

Budżet, jaki należy przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie strony, zależy od wielu aspektów. Znaczenie mają m.in.:

  • Branża, w jakiej działa firma.
  • Oferta – istotna jest liczba produktów/usług, kategorii, które chcemy promować.
  • Jakość stron konkurencyjnych.
  • Aktualny stan optymalizacji.
  • Aktualny stan jakości i liczby treści w serwisie.
  • Aktualny stan odnośników z innych portali prowadzących do strony.
  • Zakładane tempo wzrostu.

Bardzo trudno podać konkretną cenę pozycjonowania, która pozwoli na skuteczne działania, nie widząc strony i nie biorąc pod uwagę wyżej wymienionych aspektów. Czasem można przeprowadzić skuteczną kampanię SEO dla strony nawet od kwoty 500 – 700 zł miesięcznego abonamentu, w innym przypadku potrzebna jest np. kwota 3 000 zł, a dziś nie dziwią już nikogo strony w trudnych branżach, na których pozycjonowanie wydaje się nawet 10 czy 20 tys. złotych miesięcznie.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji wraz z audytem SEO strony internetowej, po której rozwiejemy wszelkie wątpliwości i określimy zalecane budżety dla konkretnej strony internetowej. 

Pozycjonowanie cena

Daj się znaleźć.

1 %
Internautów

deklaruje kupowanie online.

1 %
Klientów

rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej.

1 %
Użytytkowników

wybiera wyszukiwarkę Google.

Bezpłatna konsultacja

SEO pozyskiwanie klientów

Pozycjonowanie stron internetowych – źródło potencjalnych klientów

Pozycjonowanie stron internetowych może być (i często jest) bardzo dobrym źródłem potencjalnych klientów, leadów. Aby to było możliwe, potrzebna jest oczywiście dobra widoczność w wynikach wyszukiwania na odpowiednio dobrane słowa kluczowe, ale nie tylko. Pozycjonowanie stron internetowych prowadzi przede wszystkim do poprawy widoczności w wynikach organicznych Google, a następnie do zwiększenia ruchu na stronie lub w sklepie, jednak nie zawsze wystarczy tylko to, by zdobyć więcej klientów. Kolejnym elementem, który jest bardzo istotny i co dziwne często jeszcze niedoceniany, jest atrakcyjność samej strony internetowej.

Dziesiątki, setki czy nawet tysiące użytkowników może odwiedzać naszą stronę i nawiązać kontaktu z firmą, czy nie dokonać zakupu, jeżeli ich do tego odpowiednio nie zachęcimy. W naszej historii przerabialiśmy z klientami przypadki, gdzie znaczne zwiększenie ruchu nie przełożyło się na większą liczbę leadów – w pierwszej chwili można powiedzieć, że pozycjonowanie czy Google Ads w tym przypadku nie działają, ta teza często może być błędna. W jednym z takich przypadków po przebudowaniu landing page na których wygenerowany został znacznie większy ruch liczba zapytań od klientów w miesiąc po zmianach była większa niż przez wcześniejszych 6 mies. łącznie. Strona została wzbogacona m.in o prawdziwe zdjęcia zespołu, interesujące teksty, Call To Action, opinie klientów itd.

Należy pamiętać o tym by zaprojektować stronę interesującą dla klientów, nie zawsze sugerować się tylko własnym gustem, a przede wszystkim zwrócić uwagę na doświadczenia klientów, a także aspekty, które wzbudzą zaufanie i zainteresowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej a optymalizacja strony www

Czasem w różnych publikacjach, na forach czy w grupach na portalach społecznościowych można spotkać się ze stwierdzeniami, że dziś pozycjonowanie to tylko content marketing dopalony linkowaniem. Jest to jednak znacznie więcej, a dobra optymalizacja strony jest tak samo ważna jak dwa wcześniej wymienione elementy.

Pozycjonowanie stron internetowych to praca nad setkami elementów, które składają się w całość i dają ostateczną ocenę naszego serwisu. Google do samej jakości strony i jej optymalizacji wskazał bardzo dużo wytycznych dotyczących np. szybkości działania, poprawności wczytywania, działania na urządzeniach mobilnych, poprawnego wdrożenia danych strukturalnych, bezpieczeństwa, meta danych (jak meta title, meta description), instrukcji indeksowania, przejrzystości witryny. Dostosowanie strony do tych wymagań jest kluczowe przy procesie pozycjonowania strony www.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne wiele lat temu było znacznie rzadziej uważane za bardzo istotne w porównaniu z tym zewnętrznym, teraz już praktycznie każdy specjalista SEO wie, jak ważny jest to element całego procesu pozycjonowania strony i nie tylko. Mądrze dodane linki wewnątrz serwisu pomagają nie tylko robotom Google, ale także samym użytkownikom poruszanie się po stronie i szybsze dotarcie do najbardziej interesujących ich elementów strony, lub np. łatwy sposób na wyjaśnienie nieznanego pojęcia lub elementu.

 Przykład takiego szybkiego poruszania się za interesującym nas celem lub wyjaśnieniem pojęcia jest Wikipedia. Każdy artykuł w tym portalu jest bogaty w linkowanie wewnętrzne i prawdopodobnie każdy użytkownik tego portalu wielokrotnie korzystał z tych odnośników, aby przejść do innych interesujących artykułów.

Tak samo jako na stronie Wikipedii może to działać w każdym innym serwisie, czy to po prostu stronie internetowej czy w sklepie. Użytkownik szukający produktów czy usług także może chęć zapoznać się z pozostałą częścią oferty lub lepiej zrozumieć określone pojęcie. Poza użytkownikami wyszukiwarka Google również doceni nasze starania mające na celu ułatwienie poruszania się po serwisie.

Kiedy spodziewać się efektów pozycjonowania?

Efekty pozycjonowania strony mogą pojawić się w bardzo różnych okresach w zależności od danego przypadku. Wiele zależy od tego, z jakiego poziomu zaczynamy, jakiego rodzaju strona ma zostać wypromowana, jak duża jest konkurencja i trudność konkretnej branży.

Kiedy zaczynamy z zupełnie z nową stroną, to pojawienie się w ogóle w wyszukiwarce Google i pozyskanie jakiegokolwiek ruchu z tego źródła jest już pewnego rodzaju efektem i czasem można to osiągnąć w całkiem krótkim czasie np. kilka tygodni lub nawet krócej. Jeżeli natomiast ta strona działa w trudnej branży np. odzieżowej czy związanej z biżuterią i chcemy, by pojawiła się na najpopularniejsze wyrażenia, możemy potrzebować nawet lat na osiągniecie założonego celu. Na czas, który jest do tego potrzebny wpływa m.in budżet jakim dysponujemy. Często w takich przypadkach konkurujemy z portalami, które inwestują w rozwój spore budżetu od nastu lat. Musimy w takim przypadku sporo nadrobić, w temacie treści strony, linków prowadzących do serwisu, a także jakości portalu.

Inaczej to wygląda także w sytuacji, gdy zależy nam tylko na lokalnej widoczności. Oczywiście w tym przypadku również branża ma znaczenie i pozycjonowanie strony związanej np. z popularną fotowoltaiką będzie trudniejsze niż strony związanej z handlem wózkami widłowymi, nadal będzie jednak łatwiej osiągnąć sukces w określonym mniejszym regionie niż w całej Polsce. Warto też jednak pamiętać, że w różnych miastach trudność będzie inna. W większości przypadków pozycjonowanie lokalne biznesu w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu będzie trudniejsze niż np. w Płocku, Inowrocławiu czy Pile. Do osiągnięcia celu potrzebne będą większe środki lub więcej czasu.

YMYL – Your Money Your Life

Osoby prowadzące strony kategorii strony YMYL (Your Money Your Life), czyli wpływające na życie, zdrowie i finanse użytkowników powinny pamiętać, że Google takim stronom przygląda się w sposób szczególny i może to wpływać na czas potrzebny do osiągnięcia wyników, a sam proces pozycjonowania powinien być prowadzony w szczególnie uważny sposób.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to promowanie strony w wynikach wyszukiwarki Google nastawione na osiągniecie efektów w postaci wysokich pozycji na frazy związane z danym obszarem, lokalizacją, najczęściej miastem. Taką frazą może być np. „Fryzjer Bydgoszcz”, „Biuro Rachunkowe Szczecin” czy „Deweloper Wrocław.”

Dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania to rozwiązanie przede wszystkim dla biznesów, które działają tylko na określonym obszarze i dalszy dojazd do klienta, wysyłka zamówienia czy wykonanie usługi na odległość jest niemożliwe, a także gdy mało prawdopodobne jest, by klient przyjechał do nas specjalnie wiele kilometrów.

Pozycjonowanie lokalne w wielu przypadkach może być także dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie posiadają budżetu i zasobów na walkę o pozycje z wielkimi firmami konkurencyjnymi, a widoczność lokalna także może być źródłem potencjalnych klientów. Taka forma pozycjonowania w większości przypadków będzie tańsza, a przy dobrych efektach może pomóc w rozwoju firmy i poszerzaniu działań na kolejne obszary, docelowo cały kraj.

Wizytówka Google

Przy promowaniu firmy w danym regionie i pozycjonowaniu lokalnym warto pamiętać o pracy nad wizytówką Google, profilem w Google Moja Firma. Wizytówka Google potrafi wygenerować dużą liczbę zapytań, dlatego warto zadbać o jej widoczność. Potrzebna do tego jest odpowiednia optymalizacja wizytówki w tym m.in.: wykorzystanie dobrze dobranych słów kluczowych, uzupełnienie wszystkich informacji adresowych i kontaktowych, dobry opis firmy, zdjęcia, wymienione usługi i produkty, a także wartościowe opinie.

Opinie o firmie

Opinie o firmie w Internecie, w szczególności w wizytówce Google nie są potrzebne tylko po to, by osiągnąć lepszą widoczność. Badania pokazują, że z roku na rok opinie w Internecie są coraz bardziej istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o tym z kim chcemy współpracować, z jakich usług skorzystać lub w którym sklepie dokonać zakupu. Przy zdobywaniu opinii od klientów w wizytówce Google warto poprosić o to, by poza samą oceną napisali dlaczego wystawiają taką opinię a nie inną, a wykorzystanie także w takiej opinii słowa kluczowego może być przydatne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych pozycjonowanie jest szczególnie istotne. W wielu przypadkach jest to źródło dające najwyższy współczynnik konwersji sprzedaży, a to wynika z prostego faktu – trafia do nas klient, który jest zdecydowany na zakup konkretnego produktu, jest nim zainteresowany i pozostaje tylko sprawić by znalazł nasz sklep, a następnie przekonać go, że to akurat w tym sklepie warto dokonać zakupu.

Pozycjonowanie Shoper

Shoper to jedno z najpopularniejszych rozwiązań wśród sklepów internetowych w Polsce, szczególnie w zakresie sklepów typu SaaS (Software as a Service – Oprogramowanie jako usługa.) Pozycjonowanie tego typu sklepów, gdzie płacimy za dostęp do oprogramowania a nie jesteśmy w pełni właścicielem, wiąże się czasem z dużymi ograniczeniami modyfikacji i optymalizacji sklepu. W przypadku systemu Shoper dostęp do kodu strony jest zazwyczaj dość szeroki, panel zarządzania jest prosty i przejrzysty, a liczba funkcjonalności satysfakcjonująca. To wszystko sprawia, że skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego w systemie Shoper jest nie tylko możliwe, ale i przyjemne ponieważ mamy wpływ na wiele aspektów.
Shoper

Pozycjonowanie SkyShop

SkyShop to także jedno z popularniejszych rozwiązań wśród sklepów typu Saas. Możliwości optymalizacji jak na tego typu strony w formie abonamentu są zadowalające i jest to system z którym osiągniecie dobrych pozycji na wybrane słowa kluczowe jest możliwe. Tak jak z pozostałymi systemami tak i z tym mieliśmy już okazje pracować, jeżeli potrzebujesz pomocy w optymalizacji sklepu SkyShop skorzystaj z pomocy naszych specjalistów.
Sky Shop

Pozycjonowanie IdoSell

Kolejny spośród najpopularniejszych sklepów wśród Saas. Wśród najlepiej widocznych sklepów internetowych w nawet trudnych branżach znajdziemy przedstawicieli korzystających z tego rozwiązania. Nie oznacza to jednak, że wystarczy wybrać IdoSell i wszystko zadzieje się samo. Jest to system w którym możemy znaleźć kilka niestandardowych rozwiązań, które mają spory wpływ na budowę całego sklepu oraz jego ocenę przez wyszukiwarki, dlatego należy je prawidłowo skonfigurować i odpowiednia się z nimi obchodzić. Dostęp do niektórych funkcji i pełnego kodu w niektórych zakresach jest nieco utrudniony. Z tych powodów warto rozpocząć proces pozycjonowania sklepu na platformie IdoSell ze specjalistami SEO, którzy mają już doświadczenie w pracy z tym systemem.

Pozycjonowanie PrestaShop

Prestashop to pierwsze rozwiązanie typu OpenSource wśród sklepów internetowych i na pewno jedno z najbardziej popularnych. W przypadku tego systemu dostęp jest całkowicie bezpłatny i możemy łatwo zainstalować sklep na własnym serwerze. Dostęp do kodu i wszystkich modyfikacji jest pełny i bezproblemowy. Niejednokrotnie jednak by wprowadzić nowe funkcje lub większe zmiany należy albo znać się na programowaniu, albo dodać dedykowane dla tego sklepu moduły – niektóre bezpłatne, jednak te najbardziej zaawansowane i proste w obsłudze wymagają dodatkowych inwestycji. Pozycjonowanie Prestashop dla specjalisty SEO to zazwyczaj przyjemny proces ze względu na łatwość optymalizacji i modyfikacji sklepu.
Prestashop

Pozycjonowanie Magento

Magento tak samo jak Prestashop to rozwiązanie typu OpenSource, w którym mamy pełen dostęp do kodu źródłowego. Platforma wyposażona jest w wiele funkcjonalności, które także można poszerzać o zazwyczaj płatne moduły. Magento wykorzystywane jest zazwyczaj do budowania dużych sklepów ze sporą liczbą produktów i potrzebujących rozbudowanych funkcjonalności. Pozycjonowanie sklepów internetowych w systemie Magento jest procesem, który w wielu aspektach przebiega dość swobodnie dzięki pełnemu dostępowi do kodu źródłowego.
Magento

Pozycjonowanie WooCommerce

WooCommerce to tak naprawdę dodatek/wtyczka do najpopularniejszego CMS na świecie – WordPress. Jest to rozwiązanie bezpłatne i prawdopodobnie najłatwiejsze w obsłudze dla osób, które nie mają większej wiedzy w temacie budowy stron internetowych i sklepów. Ze względu na swoją popularność WordPress posiada ogromna społeczność wśród której można znaleźć poradę, wiele problemów i wątków było już poruszone na forach i grupach internetowych. WordPress z WooCommerce posiada także ogromną bazę darmowych wtyczek, szablonów i dodatków. Uruchomienie i konfiguracja takiego sklepu nie będzie bardzo trudna nawet dla osób, które nie mają wielkiego doświadczenia. Wybieranie gotowych szablonów i instalowanie dużej liczby wtyczek wiąże się jednak ze sporym ryzykiem znacznego obciążenia takiego sklepu i jego powolnym działaniem. Dodatkowym zagrożeniem takiego działania są problemy z zabezpieczeniami. WordPress jest najpopularniejszym rozwiązaniem ale i najczęściej atakowanym. Źle dobrane wtyczki i szablony, z niepewnych źródeł i nieaktualizowane mogą zawierać spore luki w zabezpieczeniach. Pozycjonowanie sklepu na WooCommerce daje spore możliwości dzięki dużej liczbie funkcjonalności, dodatków i pełnego dostępu do kodu.

Pozycjonowanie ShopGold

ShopGold to rozwiązanie, które daje nam bardzo podobne opcje jak platformy OpenSource, choć nie jest programem bezpłatnym. Aby korzystać należy opłacić licencję, z którą zyskujemy wsparcie, a przy ty mamy spore możliwości modyfikacji sklepu i kodu. Minusem może być mniejszy dostęp do dodatków lub społeczności, która pomoże rozwiązać problem, natomiast dla osób, które same radzą sobie z programowaniem nie powinien to być większy problem. ShopGold sprawdza się pod kątem pozycjonowania, optymalizacja sklepu i osiągnięcie dobrych pozycji z tym systemem jest możliwe.

Link building

Budowanie profilu linkowego Twojej witryny to element bez którego zdaniem wielu skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania nie jest możliwe. Wyszukiwarki internetowe traktują odnośniki z jednej strony do drugiej jak pewno rodzaju polecenie. Ma znacznie kto nas poleca, jak wiele stron to robi, co to za strony i w jaki sposób te odnośniki są tam zamieszczone.

Skąd pozyskiwać linki zewnętrzne?

Jest wiele źródeł wartościowych linków, zdania na temat tego, które są najlepsze i jak działają są podzielone. Opinie na ten temat zmieniają się bardzo mocno przez lata. Wiele lat temu popularnymi źródłami były katalogi i fora internetowe, dziś wiele osób twierdzi, że to już nie jest dobry kierunek. W ostatni latach największą popularność osiągnęły artykuły sponsorowane i ten trend mocno się utrzymuje. Warto wiedzieć, że o ile np. rozwój treści na stronie czy optymalizacja strony to elementy, do których Google zachęca i namawia do skorzystania z pomocy Specjalisty SEO, tak link building jest w pewnym zakresie działaniem wbrew zaleceniom wyszukiwarki. Z tego powodu warto przede wszystkim skupić się nad tym, by odnośniki prowadzące do naszej strony wyglądały naturalnie, były zamieszczone na odpowiednich stronach, a z wielu powodów dywersyfikacja będzie dobrym kierunkiem w tym procesie.

Rodzaje linków

Przy linkowaniu wewnętrznym dywersyfikacja nie dotyczy tylko stron internetowych na których odnośniki się pojawią, ale także formy dodania linku. Mogą to być np.:

  • Nofollow – Link z atrybutem rel=”nofollow”Odnośniki do których przypisana jest informacja dla robotów wyszukiwarek aby nie podążały za tym linkiem. Tego typu odnośniki przez wiele lat traktowane przez specjalistów SEO i wyszukiwarkę jako obdarzone mniejszą mocą, od jakiegoś czasu Google daje sygnały jakoby miało już nie brać tego parametru aż tak poważnie. Naturalnie jest gdy tego typu odnośniki do strony również prowadzą.
  • Linki sponsorowane – Google wnioskuje od jakiegoś czasu, aby odnośniki płatne, które pozyskaliśmy oznaczać atrybutem rel=”sponsored”. Branża SEO nadal mocno się przed tym wzbrania i nie chce pokazywać robotom od razu, ze dany link nie jest naturalny a pozyskany.
  • Brandowe – Odnośniki z brandowym anchorem – to linki, które występują na stronie pod nazwą danej marki.
  • Nagi adres URL – pełen adres URL np. skopiowany z paska na górze przeglądarki, bez żadnych dodatków.
  • Exact Match (Anchor exact match) – link występuje pod dokładnie słowem kluczowym na jakim nam zależy. Według wielu opinii najskuteczniejszy rodzaj odnośnika przy pozycjonowanie konkretnego słowa kluczowego.
  • Partial Match (Anchor partial match) – w tym rodzaju wykorzystujemy pozycjonowane słowo kluczowe, ale w odmienionej formie lub część tego wyrażenia lub z dodatkowym tekstem.
  • Linki graficzne – odnośniki, które dodane są pod grafiką/zdjęciem.
SEO Pozycjonowanie co to

Audyt SEO – od czego zacząć?

Audyt SEO to jeden z pierwszych i najbardziej istotnych elementów w procesie pozycjonowania stron. Dobrze przeprowadzony audyt Twojej strony www powinien być oparty o słowa kluczowe, które chcesz wypozycjonować, powinien skupiać się nie tylko na głównej stronie portalu, ale brać pod uwagę poszczególne podstrony serwisu wpływające na osiągnięcie celu na wszystkie istotne frazy. Powinien sprawdzać wszystkie elementy, jakie Google bierze pod uwagę przy ocenianiu witryny w tym m.in. treści na stronie, linki zewnętrzne, linkowanie wewnętrzne, poziom optymalizacji strony.Ciężko wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania bez audytu SEO na samym początku tego procesu. Można łatwo znaleźć strony internetowe, które pozwalają na przeprowadzenie bezpłatnie Audytu SEO, niektóre z nich przekażą nam garść informacji na temat stanu optymalizacji strony www, jednak żadna nie będzie w stanie zastąpić specjalisty SEO, który taki audyt przeprowadzi, dlatego warto zaufać profesjonalistom i mieć pełen pogląd na sytuację i stan strony.

Content marketing

Content is King – kto nie słyszał tego pojęcia? Bill Gates pisał tak już w 1996 r. I w przypadku pozycjonowania stron internetowych takie stwierdzenie nie będzie jakimś wielkim nadużyciem. Oczywiście aspektów poza tekstami, na które Google zwraca uwagę jest bardzo dużo, ale jednak treść jest zazwyczaj punktem wyjścia i dlatego content marketing jest tak ważny. Pierwszym elementem potrzebnym do pojawienia się dane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania jest dobrze napisany tekst i właśnie te frazy znajdujące się na danej stronie internetowej. Google stara się dać użytkownikom wyniki ze stronami, które najlepiej odpowiadają na potrzebę internauty, najlepiej odpowiadają na zadane pytanie, najlepiej rozwiązują problem czy najbardziej go zainteresują. Jest to efekt, który bardzo trudno osiągnąć bez dobrej treści na stronie.

Content marketing to także dobry sposób na poszerzanie objętości naszej strony, na zwiększenie liczby słów kluczowych, po których Google do nas poprowadzi. Odpowiadanie poprzez bloga na pytania często zadawane przez klientów to także sposób na zwiększenie ruchu i zainteresowania naszymi produktami czy usługami. Content marketing to istotny element procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych i niesie za sobą wiele korzyści.

W tym temacie może zainteresować Cię artykuł – Dlaczego warto tworzyć content dobrej jakości?

 

On-site SEO – co to?

Pojęcie On-Site SEO dotyczy wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych, które wykonujemy w obrębie serwisu. Chodzi tutaj o takie aspekty jak: jakość treści i nasycenie słów kluczowych, szybkość i poprawność wczytywania oraz działania portalu, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja techniczna SEO, w tym meta dane, dane strukturalne, atrybuty ALT itd. Algorytmy wyszukiwarek biorą te wszystkie parametry pod uwagę przy ocenianiu jakości serwisu.

Off-site SEO co to?

Pojęcie Off-site SEO dotyczy wszystkiego, co wykonujemy poza naszą stroną, a ma wpływ na dane zbierane przez roboty Google. Przede wszystkim chodzi tutaj o wartościowe linki zewnętrzne prowadzące do Twojej strony. Istotne jest to, z jakich źródeł pochodzą te odnośniki, jakich słów kluczowych dotyczą, w jaki sposób zostały umieszczone na innych portalach. Przy linkowaniu istotne jest, by pozyskiwać ich możliwie jak najwięcej, ale zachowując przy tym odpowiednią jakość i naturalność. Google przestrzega właścicieli stron internetowych przed wpływaniem na wyniki wyszukiwania w ten sposób, dlatego spamowanie linkami z podejrzanych źródłem może zostać odebrane negatywnie.

Strategia SEO

Pozycjonowanie strony wymaga odpowiedniego podejścia i strategii. Największe szanse na sukces mamy gdy wszelkie działania są ze sobą spójne i zostały odpowiednio zaplanowane. Przed ułożeniem strategii warto przeprowadzić audyt SEO i wykonać analizę stron konkurencji. Następnie działania zaplanować tak, by słowa kluczowe były odpowiednio dobrane, a cele jasno ustalone. Dopiero na podstawie dobrze dobranej strategii SEO możemy zająć się prawidłową optymalizacją strony i mamy szanse na efekty pozycjonowania stron, które będą dla nas satysfakcjonujące i opłacalne.

Pozycjonowanie stron internetowych wybór słów kluczowych

Dobrze dobrane słowa kluczowe to pierwszy krok do uzyskania satysfakcjonujących rezultatów w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim warto dobrać takie frazy, aby mieć realne szanse wypozycjonowania ich w założonym czasie i budżecie. Porywanie się na bardzo trudne frazy w konkurencyjnych branż ach może okazać się przepalaniem budżetu lub bardzo długim procesem, z którego benefity uzyskamy dopiero po wielu miesiącach lub latach. 

Poza własnym doświadczeniem i znajomością branży warto wykonać analizę popularności słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jaki sposób internauci poszukują naszych produktów. Warto jednak pamiętać, ze nie w każdej sytuacji najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe będą najlepszym wyborem. Często bardzo ogólne frazy wpisywane są po to, by znaleźć jakąś informacje lub przejrzeć wyniki – użytkownicy zdecydowani na jakiś produkt lub usługę często wpisują bardziej szczegółowe zapytania.

Słowa kluczowe

Pozycjonowanie long-tail

Pozycjonowanie long-tail jest oparte o słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Czyli bardziej szczegółowe. Dla zapytania np.: „Szampon”, bardziej szczegółową frazą będzie „Szampon przeciwłupieżowy”, a jeszcze głębszym zapytaniem będzie „szampon przeciwłupieżowy do włosów farbowanych”. W ten sposób właśnie tworzy się długi ogon i na prawowaniu takich wyrażeń polega Pozycjonowanie long-tail. Warto prowadzić takie działania z wielu powodów m.in.:. Takie frazy często są mniej konkurencyjne i trudność ich wypozycjonowania jest mniejsza. Użytkownicy korzystający z takich rozwiniętych słów kluczowych zazwyczaj są bardziej świadomi swoich potrzeb i zdecydowani za zakup, co daje zazwyczaj wyższą konwersję – dzięki temu czasem mniej popularna fraza może wygenerować większą sprzedaż niż ta popularna. Dodatkowo w ten sposób zwiększamy liczbę słów kluczowych, po których można znaleźć nasz serwis i dajemy sobie większe szanse na pozyskanie ruchu.

Kanibalizacja słów kluczowych

Przy pozycjonowaniu stron www występują także zagrożenia, jednym z nich jest kanibalizacja słów kluczowych. Z kanibalizacją słów kluczowych mamy do czynienia gdy więcej niż jedna podstrona (adres URL) jest zoptymalizowana pod to samo słowo kluczowe, gdy dla Google dwie podstrony mają tę samą wartość w kontekście tej samej frazy i nie do końca wyszukiwarka potrafi zdecydować, którą powinna wyświetlać użytkownikom. Taką stronę internetową należy ponownie zoptymalizować pod tę frazę w taki sposób, aby nie było wątpliwości gdzie prowadzić użytkowników. Jak to zrobić to zależy od konkretnego przypadku, warto sprawdzić jakość treści, poprawić linkowanie wewnętrzne, czasem można wykonać także deoptymalizację na tej mniej istotnej podstronie, wyklucz ją z indeksu lub wskazać linkiem kanonicznym tę bardziej istotną.

Zdjęcia i grafiki a SEO

Pozycjonowanie stron www to nie tylko sama treść. Dobrej jakości teksty warto wzbogacić o interesujące grafiki. To dobre rozwiązanie dla użytkowników, dla których czytanie ściany tekstu nie będzie atrakcyjne, ale zwrócą uwagę na to także roboty Google. Dodanie odpowiednich grafik może pomóc nam osiągnąć lepsze pozycje. Warto zadbać o to by grafiki/zdjęcia były dodane w prawidłowy sposób, poprawnie się wczytywały, nie obciążały strony zbyt mocno, a także zawierały odpowiednie atrybuty w tym atrybut ALT opisujący obrazek.

Kodowanie html

Analiza konkurencji

Pozycjonowanie strony internetowej warto poprzedzić szeroką analizą konkurentów. I nie chodzi tutaj tylko o takich konkurentów, jakich mamy na myśli na co dzień, którzy wykonują identyczną usługę albo sprzedają produkty tego samego producenta. W przypadku pozycjonowania stron internetowych konkurencją są wszystkie strony internetowe , które wyświetlają się na te same słowa kluczowe, które sami chcemy wypromować. Analizując stronę www konkurenta warto zwrócić uwagę na liczbę i jakość treści na stronie, wykorzystywane słowa kluczowe, linki zewnętrzne prowadzące do serwisu – na wszystkie parametry, którą mogą generować przewagę nad pozycjonowanym portalem.

Gdzie szukać informacji?

Jest wiele miejsc, gdzie możesz szukać informacji na temat tego jak działa wyszukiwarka Google, na co zwraca uwagę skanując Twoją stronę. Jest wiele publikacji, książek, blogów, kanałów na YouTube czy kursów. My zachęcamy do śledzenia naszego bloga o marketingu internetowym z naciskiem na SEO, gdzie regularnie dzielimy się wiedzą na temat pozycjonowania strony. Znajdziesz nas także w mediach społecznościowych jak Facebook i Instagram.

Pozycjonowanie – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Pozycjonowanie stron www to proces, który można próbować wykonać samodzielnie, przynajmniej do pewnego etapu. Można samodzielnie tworzyć treści, wprowadzić podstawowe optymalizacje czy dodać kilka linków w sieci. Warto pamiętać jednak, że specjaliści w Agencji SEO mają tysiące godzin doświadczenia, przerabiali setki stron i sklepów, na różnych platformach, mają dostęp do narzędzi kosztujących setki lub tysiące złotych. Bardzo trudno będzie samemu wykonać czynności na podobnym poziomie do specjalisty, który zajmuje się tym codziennie od lat. Oczywiście gdy mamy ograniczony budżet na start warto próbować, zdobywać informacje i działać. Przy odpowiedniej wielkości biznesu warto jednak dać pracować specjalistom, a samemu zająć się innymi równie ważnymi aspektami prowadzenia biznesu.

Od czego zacząć?

Od kontaktu z Agencją SEO Adboosters! 😉 Nasi specjaliści wykonają Audyt SEO, dobiorą odpowiednią strategię i poprowadzą cały proces. Jeżeli jednak jesteś na etapie, że musisz spróbować samodzielnie to na tej stronie i na naszym blogu znajdziesz wiele przydatnych informacji. Warto zaufać specjalistom, skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej wyceny pozycjonowania.

Reklama w Internecie

Strona www czy sklep internetowy bez reklamy w Internecie nie przyniesie zysków. Bez Google Ads, SEO, reklamy w Mediach społecznościowych czy w innych portalach skuteczność Twojej strony w zakresie pozyskiwania leadów, czy generowania sprzedaży będzie niska. Pozycjonowanie strony www jest świetnym kanałem, ponieważ wychodzimy naprzeciw klientom, którzy szukają naszych usług, ale nie jest jedyną słuszną. Jeżeli mamy taką możliwość warto korzystać także z innych kanałów marketingu internetowego, ponieważ one zazwyczaj bardzo dobrze się uzupełniają, a jeden klient potrafi przejść długą drogę przez kilka ścieżek przed zakupem. Dobrze to widać w raportach Google Analytics sklepów i stron z większym ruchem z kilku kanałów.

W tym temacie może zainteresować Cię artykuł – Marketing internetowy – najskuteczniejsze kanały dotarcia do nowych klientów

Ścieżki wielokanałowe
Przykład drogi jednego klienta przed zakupem produktu w sklepie internetowym.

Przydatne narzędzia do SEO

Pozycjonowanie stron www wymaga wiele pracy, analiz, planowania. Liczba danych jest ogromna, dlatego warto korzystać z narzędzi, które znacznie ułatwiają pracę. Zarówno te analityczną jak i wykonawczą. Nie trzeba ręcznie sprawdzać pozycji na dane frazy wpisując je w wyszukiwarce Google – to z resztą nie jest skuteczna metoda, wyniki są dopasowane pod osobę, która wpisuje, wiec inni użytkownicy mogą widzieć Twoją stronę na innej pozycji. Do badania pozycji fraz można rozważy takie narzędzia jak Senuto, Webpozycja, Semrush czy Semstrom. Do wyszukania błędów na stronie przydaje się Netpeak Spider czy Screaming Frog (dla małych serwisów bezpłatna wersja może wystarczyć). W przypadku stron na WordPress przydatne są takie wtyczki jak Yoast SEO cze Rank Math SEO. Są też bardzo rozbudowane narzędzia, które łączą wiele z tych funkcji jak Ahrefs. Warto przede wszystkim jednak pamiętać o bezpłatnych narzędziach od Google jak Google Search Console.

Sprawdź kategorię na naszym blogu – narzędzia marketingowe.

Google Search Console

Google Search Console to podstawowo i niezbędne narzędzie każdego, kto zamierza rozpocząć pozycjonowanie stron www. Program jest bezpłatny i służy do bezpośredniej komunikacji z Google. Możemy tam przesłać mapę witryny z listą wszystkich podstron, sprawdzić jakie błędy wykryły roboty Google w obrębie serwisu, sprawdzić stan indeksowania czy przesłać prośbę za zindeksowanie jakiejś podstrony. Bez tego narzędzia skuteczne pozycjonowanie stron jest znacznie trudniejsze i w pewien sposób na ślepo.

Pozycjonowanie Bloga

Pozycjonowanie to nie tylko komercyjne czy informacyjne strony lub sklepy internetowe. Pozycjonowanie bloga również ma sens. Warto zadbać o dostosowanie bloga – strony do parametrów, które Google bierze pod uwagę. Często przy prowadzeniu portalu z artykułami skupia się tylko na treści, która oczywiście jest najbardziej istotna, jednak zwrócenie uwagi na pozostałe aspekty może dać znacznie lepszą widoczność, a co za tym idzie ruch i możliwości zarobienia na blogu. 

Bezpieczeństwo strony i sklepu

Codziennie w sieci setki sklepów i stron (szczególnie tych opartych na systemie WordPress), pada ofiarą ataków i włamań. Wielu właścicieli stron internetowych nie spodziewa się, ze taka sytuacja może ich spotkać i nie zabezpiecza odpowiednio strony. W przypadku ataku na stronę można stracić treści na stronie, strona może zostać zainfekowana i generować podejrzane linki, treści, przesyłać wirusy, a w niektórych przypadkach strona lub sklep może zostać usunięta. Takie ataki są zauważane przez Google i mocno odbijają się na widoczności, efekty pozycjonowania osiągnięte po wielu miesiącach pracy mogą zostać utracone. Warto zadbać o odpowiednie dostosowanie strony nie tylko pod kątem pozycjonowania ale także bezpieczeństwa i ryzyka z tym związanego.
Bezpieczeństwo strony i sklepu

Pozycjonowanie – Regularna Analiza

Pozycjonowaniu strony to proces stały, które nie da się wykonać raz i czerpać z tego korzyści już zawsze. Algorytmy Google są aktualizowane regularnie, wyszukiwarka z roku na rok ma coraz większe wymagania wobec stron. Strony konkurencyjne także wykonują różne działania, więc jeżeli po jednorazowej optymalizacji przestaniemy działać jest spore prawdopodobieństwo, że po jakimś czasie utracimy uzyskane pozycje w wynikach wyszukiwania. Im bardziej konkurencyjna branża, tym szybciej. Dlatego bardzo istotne jest, żeby stale analizować trendy w branży, działania konkurencji i ocenę strony w oczach Google, a potem reagować na wyniki analizy.

Core Web Vitals

Core Web Vitals to parametry opracowane przez wyszukiwarkę Google, które mają na celu określenie czy dana strona w oczach użytkownika jest wygodna w użytkowaniu. Google zwraca uwagę na takie aspekty jak szybkość ładowania, w tym pojawienia się pierwszych elementów, z których można korzystać, przesunięcia układu strony w trakcie wczytywania, czy pełne załadowanie się strony. Google z dużym wyprzedzeniem zapowiedział, że parametry Core Web Vitals będą czynnikiem rankingowym, czyli będą miały wpływ na pozycje stron w wynikach wyszukiwania.

Szerzej temat Core Web Vital poruszyliśmy w artykule – Core Web Vitals. Czym jest i dlaczego jest tak ważne?

Dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych

Pozycjonowanie stron dziś nie jest możliwe bez dostosowania stron na urządzenia mobilne. Wiele stron i sklepów uzyskuje znacznie większy ruch z telefonów niż z komputerów. Dotarliśmy do momentu, gdy wersja mobilna jest bardziej istotna dla wyszukiwarek. Kilka lat temu pojawiło się pojęcie Mobile First Index, a teraz stało się już faktem, że to wersja mobilna jest w pierwszej kolejności indeksowana przez wyszukiwarkę Google i ma to spory wpływ na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe.

Planowanie na tablicy

Mity na temat pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych to temat wokół którego narosło bardzo dużo mitów. O to kilka z nich, które warto obalić.

Stronę wystarczy raz zoptymalizować

Można trafić na tezę, ze wystarczy raz przeprowadzić optymalizacje strony, wrzucić tekst i to wystarczy żeby strona była już zawsze dobrze widoczna. Być może znajdą się pojedyncze przypadki gdzie to zadziałało, natomiast w zdecydowanej większości to się nie uda. Pozycjonowanie to stały proces, który nie kończy się nawet gdy osiągniemy bardzo dobre pozycje. Po pierwsze dlatego, że zazwyczaj ktoś będzie chciał nas wyprzedzić i będzie długo rozwijał swój serwis żeby tego dokonać, a po drugie sama wyszukiwarka Google, regularnie aktualizuje swoje algorytmy i wymagania do których trzeba dostosować serwis by utrzymać pozycje.

Pozycjonowanie stron internetowych jest łatwe

Pozycjonowanie stron to długi, szeroki i skomplikowany proces. Google zwraca uwagę na setki czynników oceniając dany portal, dotyczą one akceptów typowo technicznych jak wczytywanie i ładowanie portalu, meta dane, dane strukturalne, przystosowanie do urządzeń i dostępność dla wszystkich użytkowników, ale także treści na stronie, renoma portalu, polecenia. Bardzo trudno jest zadbać o wysoką jakość wszystkich tych czynników w krótkim czasie. Oczywiście zdarzają się przypadki w mniej konkurencyjnych branżach, gdzie dobrze zrobiona strona sama po czasie pojawia się na dobrych pozycjach – wynika to zazwyczaj z tego, że konkurencja niewiele robi lub tej konkurencji po prostu nie ma. W większości przypadków samo uruchomienie strony to zdecydowanie za mało i potrzeba przemyślanych działań, dobrej strategii i wiedzy by te dobre pozycje osiągnąć. Pozycjonowanie nawet dla doświadczonych specjalistów SEO bywa wyzwaniem, gdy w bardzo konkurencyjnych branżach wiele stron ze sporymi budżetami walczy o dobre pozycje na te same słowa kluczowe.

Im więcej treści na stronie, tym lepiej

Oczywiście teksty na stronie, szczególnie z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych są bardzo istotne, natomiast sama treść nie jest gwarantem sukcesu. Tym bardziej gwarantem nie jest po prostu napisanie jak najdłuższego tekstu na stronę www. Krótka, ale dobrze napisana treść – odpowiedniej budowy, wzbogacona o odpowiednie słowa kluczowe, może znacznie lepiej rankować i ściana tekstu zawierających tysiące słów bez konkretnego planu i ładu. Przy tworzeniu contentu warto skupić się przede wszystkim na jakości treści i na tym, by przekazać wartościowe informacje. Należy też pamiętać, że pozycjonowanie to znacznie więcej niż sama treść, która jest dobrym punktem wyjścia, ale na tym praca się nie kończy.

Wyniki pozycjonowania można zagwarantować

Cały czas w branży pozycjonowania stron www znajdzie się osoby, która na etapie rozmowy handlowej i negocjacji gwarantują osiągnięcie konkretnych wyników. Zawsze w takiej sytuacji powinny pojawić się wątpliwości. Pozycjonowanie to praca, która związana jest ze środowiskiem i oprogramowaniem zewnętrznym, które należy do Google i tylko oni mają do niej pełny dostęp i są w stanie coś zagwarantować. Oczywiście specjalista SEO czy Agencja SEO może i powinna gwarantować konkretnie wykonaną pracę na stronie, czy pod kątem tworzenia treści i linkowania. Nikt w tej branży nie powinien gwarantować osiągniecia konkretnych pozycji w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe w danym czasie.

Linkowanie wystarczy

Można usłyszeć głosy, że w trakcie pozycjonowania stron www wystarczy kupować dużo linków i to wystarczy. Bywają też firmy, które na takiej strategii się opierają. Czasem gdy firma tworząca stronę wykonała bardzo dobrą pracę pod kątem technicznego przygotowania i właściciel strony sam stworzył wartościowe treści, to samo linkowanie może przynieść jakieś efekty. Zazwyczaj jednak potrzeba podejścia holistycznego. Aby skuteczne pozycjonowanie stron było możliwe musimy pracować nad wszystkimi potrzebnymi aspektami. Dobre treści na stronie są tak samo istotne jak linkowanie, to samo dotyczy optymalizacji technicznej portalu.

Wysokie pozycje zawsze w max 3 miesiące

Efektów pozycjonowania zależne są od wielu czynników. Na czas osiągnięcia dobrych wyników wpływa kondycja strony w momencie rozpoczęcia prac, trudność słów kluczowych, liczba i jakość stron konkurencyjnych. Osiągniecie dobrej widoczności strony w wynikach wyszukiwania jest możliwe po 3 mies. jednak nie jest niczym nadzwyczajnym sytuacja, gdy trwa to np. 6, 9 czy 12 miesięcy lub nawet więcej. Zazwyczaj szybsze efekty osiąga się w przypadku pozycjonowania lokalnie, ze względu na mniejszą konkurencję. W przypadku pozycjonowania na cały kraj, czy pozycjonowania sklepu internetowego należy nastawić sie na stały i dłuższy proces, oraz zakładać że na pierwsze większe efekty trzeba będzie poczekać kilka miesięcy.

Pozycjonowanie jest tanie

W związku z tym, że pozycjonowanie to proces, który składa się z wielu elementów, które wymagają dużych nakładów pracy i inwestycji to nie jest to proces tani. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga dobrego audytu SEO, pozyskania wartościowych linków (które mogą być płatne – jak linki sponsorowane), dobrej optymalizacji strony (która często wymaga wiele godzin pracy programisty), dobrych treści na stronie, w których nie brakuje odpowiednich słów kluczowych. To wszystko wymaga wiele godzin pracy od programistów, copywriterów, a także specjalistów SEO, którzy to dobrze zaplanują i przeanalizują. Do tego dochodzą koszty pozyskania odpowiednich odnośników, narzędzi analitycznych i diagnostycznych. Satysfakcjonujące efekty pozycjonowania są możliwe, gdy wszystkie aspekty są zrobione na odpowiednim poziomie, przez doświadczonych specjalistów, dlatego wiążą się z inwestycjami. Im większy budżet tym więcej pracy można wykonać w danym okresie, a to często pozwala na szybsze osiągniecie wysokich wyników. Inwestując w pozycjonowanie warto zadbać, żeby firma SEO zadeklarowała konkretne czynności i pracę którą wykona.

Rozliczanie za efekt jest korzystne

Pozycjonowanie rozliczane za efekt to często pułapka dla klientów, pomimo że na pierwszy rzut oka wydaje się być inaczej. Po pierwsze warto zwrócić uwagę na zapisy w umowie – niestety bywają agencje, które mają umowy sporządzone w taki sposób, ze wymagany efekt do płatności jest osiągany już w momencie rozpoczęcia umowy lub bardzo prosty do osiągniecia. Przez co niewiele zmienia się w temacie widoczności strony ruchu, a płatność jest już wymagana. Pozycjonowanie za efekt jest często zależne tez od fraz, które wybierane są w taki sposób, aby osiągniecie dobrej widoczności było bardzo proste ze względu na niewielką konkurencję, a osiągniecie celu nie przekłada się na wartościowy ruch.

Praca za efekt nakłada bardzo dużą presję na firmę, która realizuje zlecenie, co wbrew pozorom nie jest dobre dla żadnej ze stron. Osoba, która pozycjonuje daną stronę nie ma zapewnionych środków na inwestycję i realizację usługi, wiec stara się w jak najkrótszym czasie i po kosztach doprowadzić do spełnienia warunków np. za pomocą niskiej jakości treść, słabych linków do serwisu. Takie podejście wiąże się ze sporym ryzykiem wykonania czynności, które teoretycznie mają szansę w krótkim terminie przynieść jakiś efekt, ale długofalowo mogą wyrządzić sporo szkód.

Największe szanse na skuteczne pozycjonowanie stron mamy gdy Specjalista SEO posiada odpowiedni komfort pracy nad projektem. Może wykonać szczegółowy i zaawansowany audyt SEO i analizę konkurencji, ułożyć na podstawie tych danych przemyślaną strategię działania. Może zaplanować odpowiednie działania w temacie liczby pozyskanych odnośników, napisanych wartościowych treści czy zaplanować wystarczająco czasu na regularne optymalizacje strony, a wszystko oparte na konkretny budżet, który zna i ma dyspozycji na następne tygodnie.

Liczy się tylko pierwsza pozycja w wyszukiwarce

Oczywiście zdobycie pierwszych pozycji wśród najważniejszych słów kluczowych daje największe szanse na spory ruch i sukces, natomiast nie tylko pierwsza pozycja się opłaca. Można wygenerować bardzo fajny ruch z 2, 3, 4 czy nawet 6 pozycji w wynikach wyszukiwania. W większości wypadków widoczność na pozycjach dalszych niż pierwsza strona wyników wyszukiwania nie generuje zbyt dużego ruchu, natomiast jest wiele fraz, które są na tyle popularne, ze widoczność na np. 6 pozycji może wygenerować większy ruch niż widoczność na 10 innych fraz na pierwszym miejscu. Tutaj można jeszcze rozmawiać o tym jaką konwersję generują dane zapytania w wyszukiwarce, bo czasem te mniej wyszukiwane dają większą szansę na sprzedaż ze względu na użytkownika z bardziej sprecyzowanymi potrzebami, ale to też nie jest regułą. Każdy przypadek warto przeanalizować indywidualnie, natomiast jest wiele przypadków, gdzie dalsze pozycje na pierwszej stronie wyszukiwarki potrafią wygenerować bardzo wartościowy ruch.

Dobra treść sama się obroni

Wśród właścicieli stron czy blogów zdarzają się głosy i opinie, że wystarczy, ze regularnie przez miesiące czy lata będą dodać wartościową treść na stronie i do wystarczy do dobrej widoczności. Być może czasem tak – gdy np. konkurencja jest bardzo mała, blog czy strona nie najgorzej wykonana a linki pojawią się naturalnie. W większości przypadków to jednak nie wystarczy. Wysokiej jakości treści na stronie są świetnym punktem wyjścia, ale warto też sprawdzić czy Google w ogóle te treści widzi i je indeksuje, jak je indeksuje, czy strona nie zawiera błędów, luk w zabezpieczeniach, czy poruszanie się po niej jest proste i w pełni możliwe. Google zwraca uwagę na wiele czynników poza samą treścią i jeżeli inne strony poruszały te same zagadnienia, to czasem nawet lepsza treść może być na niższych pozycjach. Dodatkowo lepsza to pojęcie mocno subiektywne, autorzy treści często mają zdanie, ze ich treść jest pełniejsza, lepiej i ciekawiej opisuje zagadnienie, ale dla wyszukiwarek może być zupełnie inaczej.

Pozycjonowanie jest nielegalne – Google jest przeciwne pozycjonowaniu

Przez lata narastał mit mówiący o tym, że pozycjonowanie to oszukiwanie wyszukiwarki Google. Google samo dzieli się informacjami na temat tego jak optymalizować Google i spełniać wymagania algorytmów, oczywiście w pewnym zakresie. Takie informacje można znaleźć we wskazówkach i materiałach dla deweloperów. Oczywiście są działania, które są przeciwne zaleceniom, określane często jako Black Hat SEO, część z nich do dziś uważane jest za bardzo skuteczne. Poza pewnym zakresem, któremu Google się sprzeciwia wyszukiwarka zachęca do optymalizacji strony i w wielu publikacjach np. w kursie internetowe rewolucje od Google pojawia się informacja, gdzie Google zaleca zatrudnić specjalistę SEO lub skorzystać z pomocy specjalisty SEO.

Google News

Google News to agregator wiadomości, treści z wielu serwisów internetowych. Narzędzie zbiera dane i świeże publikacje z milionów stron, a potem wyświetla je w uporządkowany sposób użytkownikom w zależności od zakresu ich zainteresowań. Jest to miejsce, gdzie wiele stron informacyjnych, czy portali z regularnie dodawanymi wpisami chce się znaleźć, by zdobyć jeszcze większy ruch z wyszukiwarki Google.

Google Trends

Google Trends to portal od Google przedstawiający dane na temat zapytań wpisywanych przez internautów w wyszukiwarce ich popularności w czasie – możemy dowiedzieć się, jakie są trendy w sieci, które zapytania zyskują, a które tracą na popularności. Dodatkowo dane możemy sprawdzać z podziałem na region. Informacje pozyskane z tego systemu mogą być przydatne przy układaniu strategii na pozycjonowania strony.

YouTube

Coraz więcej firm uruchamia własne kanały na YouTube, robi to też wiele użytkowników indywidualnych. Treści na portalu jest już bardzo dużo, walka o liczbę odsłon trwa, jest wiele fraz, które są częściej wpisywane w wyszukiwarce YouTube niż Google. Pozycjonowanie na YouTube staje się coraz bardziej popularne.

Sprzedaż ecommerce

Widoczność w Google a sprzedaż

Dobra widoczność w wyszukiwarce często przekłada się na sprzedaż w sklepie internetowym i poprawa widoczności jest odczuwalna w liczbie zamówień. Oczywiście sama widoczność nie jest gwarantem sprzedaży – klient zwraca uwagę na ofertę, ceny produktów, opinie klientów, warunki dostawy i zwrotu, koszty dostawy itd. Jednak jeżeli nasza strona sprzedaje całkiem dobrze, ma atrakcyjną ofertę, to poprawienie widoczności w Google prawie na pewno przełoży się na wzrost sprzedaży. Wyszukiwanie organiczne często wypada bardzo dobrze na tle innych źródłem ruchu pod kątem konwersji. W końcu trafia do nas klient, który jest już zainteresowany danym produktem, często zdecydowany na zakup, musi tylko znaleźć odpowiedni sklep do dokonania transakcji. Poza atrakcyjnym sklepem i dobrą ofertą istotne przy zwiększeniu sprzedaży przez wyniki organiczne będzie dobranie odpowiednich słów kluczowych.

Polscy internauci – statystyki

Czy pozycjonowanie w Google to dobry kierunek, by trafić do polskich internautów? 77% wśród Polaków, którzy korzystają z Internetu deklaruje, że kupuje w polskich sklepach internetowych. 89% z nich rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej. 93% wybiera wyszukiwarkę Google. Dane pokazują, że Polacy chętnie korzystają z Google kiedy planują kupić coś przez Internet.

Algorytmy Google

Na pozycjonowanie stron www ma wpływ wiele czynników, Google zwraca uwagę na wiele parametrów, a te wymagania wyszukiwarki aktualizowane są regularnie. Google aktualizuje swoje algorytmy bardzo regularnie, w ostatnich latach poza drobnymi zmianami 2-3 razy w roku pojawia się większa aktualizacja, która mocno wpływa na wyniki wyszukiwania i czasem wywołuje spore zamieszanie oraz rewolucje w podejściu do pracy nad pozycjonowaniem portali. To kolejny z powód dla których warto traktować pozycjonowanie jako proces stały, który wymaga regularności, analiz i reagowania na bieżące wydarzenia.

Pozycje w Google od czego zależą?

Pozycje w wynikach wyszukiwania Google zależą od spełnienia wymogów, jakie Google stawia przed stronami, które częściowo są znane i informacje na ten temat są ogólnodostępne, a części pozycjonerzy od lat starają się domyślać, lub testować i wyciągać wnioski. Parametrów, na które Google zwraca uwagę są setki, dodatkowo algorytmy aktualizowane są regularnie. W dużym uproszczeniu zagadnienia, które wyszukiwarka zwraca uwagę są z takich kategorii jak: treści na stronie, jakość strony (budowa, kod, szybkość ładowania i wczytywania i wiele innych), renoma, odnośniki z innych stron w Internecie. Pozycjonowanie to proces naprawy i pracy nad wszystkimi tymi aspektami.

Ten temat szeroko poruszyliśmy w artykule – Od czego zależy pozycja w Google?

Konwersja i cele na stronie

Skuteczność pozycjonowania, ale i innych działań marketingowych we wszystkich kanałach warto mierzyć. Dobrze jest postawić sobie konkretne cele i mierzyć ich realizację. W przypadku sklepu internetowego będzie to najczęściej po prostu sprzedaż, ale w przypadku stron może to być liczba wypełnionych formularzy, liczba kliknięć w dany film, wideo czy cokolwiek, na czym nam zależy. To istotne by wiedzieć, czy wygenerowany ruch konwertuje i w jaki sposób, oraz ruch z jakiego źródła jest dla nas najbardziej wartościowy.

Pozycje w Google od czego zależą

Więcej o składnikach pozycjonowania stron internetowych.

Upraszczając trochę cały proces pozycjonowania możemy powiedzieć, że jest min. 5 fundamentów, na których przede wszystkim musimy się skupić.

Treść na stronie – Słynne i powtarzane jak mantra “Content is king”. Nie przez przypadek ten temat poruszamy jako pierwszy – jeżeli na stronie nie ma treści, lub nie ma w niej słów kluczowych, na które portal chce się pojawić, to z jakiego powodu wyszukiwarka miałaby wybrać tę stronę? Wszystko zaczyna się od treści. Google od zawsze bardzo dużą uwagę przykuwa do tego, jakie teksty znajdują się na stronie, mam wrażenie, że w ostatnich latach nawet się to jeszcze nasiliło. Widać to choćby po dużych znanych sklepach internetowych, na których jeszcze kilka lat temu było znacznie więcej grafiki i produktów niż treści, a teraz w większości kategorii i produktów mamy bardzo długie teksty. Istotną kwestią, o której należy pamiętać, jest unikalność tego co zamieszczamy na naszej stronie – wszystkie treści powinny być naszego autorstwa lub przez nas zlecone.

W żadnym wypadku nie można kopiować tekstów z innych stron, oczywiście ze względów prawnych także, ale w tym wypadku przede wszystkim ze względu na naszą widoczność. Duplikowane, kopiowanie treści z innych miejsc w żaden sposób nie będą dla Google atrakcyjne i posiadając takie teksty nie będziemy dobrym kandydatem do wysokich pozycji – w oczach wyszukiwarki nie odpowiadamy w interesujący sposób na zapytanie czy problem internauty. Warto pamiętać także o tym, by teksty były dobre nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale przede wszystkim angażowały i podobały się użytkownikom. Z roku na rok Google także lepiej rozumie kontekst i tematykę całego tekstu, więc poza głównymi frazami oczekuje także tych, które są zbliżone w tej tematyce i czasem konieczne, by dany tekst ocenić jako wysokiej jakości, eskpercką treść.

Jakość strony – Duże znaczenie ma to, w jaki sposób jest skonstruowana strona – jak szybko się otwiera i działa, czy jest dobrze zoptymalizowana (Swoją stronę można przetestować za pomocą Page Speed Insight od Google oraz śledzić dane w Google Search Console – oczywiscie znajdziemy tam tylko część istotnych danych). Optymalizację przeprowadzamy na kilka sposobów. Przede wszystkim należy zadbać o sprawny, przejrzysty kod źródłowy strony. Ogromną rolę odgrywa także jakość serwera, na którym postawiono witrynę – chodzi głównie o jak najkrótszy czas reakcji na żądanie ze strony użytkownika. Nie warto również przesadzać z ilością grafik i ich rozmiarami, a także innymi wizualnymi ulepszeniami wydłużającymi czas wczytywania strony. Sposób nawigacji po kategoriach i przeglądanie zawartości witryny powinno być przygotowana z myślą o jak najłatwiejszym użytkowaniu. Na plus może zadziałać zastosowanie danych strukturalnych (Rich Snippets), które ułatwiają Google zrozumienie i przekazanie użytkownikom danych na stronie

SEO – to prawdopodobnie najczęściej pojawiające się słowo w temacie pozycjonowania. To skrót w języku angielskim – search engine optimization – po polsku optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to proces, który polega na jak najlepszym dopasowaniu strony do wymagań wyszukiwarki – ustawienie odpowiednich meta tagów (title, description, nagłówków Hx, atrybutów ALT itp.), wewnętrznego linkowania, ułożenie drzewka kategorii, przyjaznych adresów URL itd.

Mobilność strony i sposób indeksowania treści – coraz więcej internautów korzysta z mobilnej wersji wyszukiwarki Google i zasobów Sieci. Smartfony skutecznie wypierają komputery, a projektanci wyszukiwarek internetowych dostrzegli ten trend jako pierwsi. Jeśli strona internetowa posiada należycie zoptymalizowaną stronę z myślą o urządzeniach mobilnych, możemy liczyć na wyższe pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto także wskazać dokładnie algorytmom wyszukiwarki, która treść powinna podlegać indeksowaniu, a jakie kategorie należy wyłączyć z tego procesu. W tym momencie znacznie częściej strony (przede wszystkim nowe) są skanowane przez boty mobilne niż desktopowe, a wyniki w wyszukiwarce Google mogą różnić się w zależności od tego, na jakim urządzeniu wpisujemy daną frazę. 

Renoma naszej strony, zaufanie do niej, linkowanie – Kiedy docieramy do momentu, gdy treści na naszej stronie są wartościowe, a sama witryna działa sprawnie, jest przejrzysta i zoptymalizowana, to Google zwraca uwagę na to, czy internauci nas lubią, co o nas mówią. Wyszukiwarki oceniają, jak dużo linków prowadzi do naszej strony, skąd one wychodzą – czy z godnych zaufania i dobrych witryn, czy wręcz przeciwnie. W utopijnej wizji życia społecznego w internecie wg Google byłyby to tylko naturalne odnośniki do stron i łatwo byłoby ocenić, kto kogo poleca i dlaczego. Tak oczywiście nie jest. Wiedząc jak ważny jest to aspekt w selekcjonowaniu wyników w wyszukiwarce, wiele firm linkuje swoje witryny, w związku z tym samemu nie prowadząc takich działań, bardzo trudno jest być widocznym na wysokich pozycjach.

Kilka lat temu wystarczyło stworzyć kilka stron i zamieścić na nich kilka tysięcy linków do swojej strony, by zwiększyć pozycję, Google oczywiście zorientowało się, że takie działania są prowadzone i rozpoczęła wojnę z pozycjonerami stosującymi te metody – np. nakładając kary na dane strony, po których w ogóle nie były widoczne. Teraz bardziej niż na karach wyszukiwarki skupiają się na dopracowaniu swoich algorytmów, by jeszcze lepiej ocenić jakość odnośników prowadzących do danej witryny, a to doprowadziło do tego, że linkowanie jest znacznie trudniejsze niż dawniej, nie wystarczy być widocznym w katalogach, a trzeba przygotować znacznie lepszą i bardziej rozwiniętą strategię działania. Znaczenie ma to, na jakiej stronie znajduje się link oraz w jakiej części; w jaki sposób został tam zamieszczony oraz co znajduję się wokół niego, ostatecznie istotne jest także to jak wiele takich odnośników jest.