Dla szerokiego grona osób Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji. Za jego pośrednictwem poszukują również większości produktów oraz usług. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy inwestują coraz większe środki w budowę stron internetowych i ich pozycjonowanie, a także szereg innych działań marketingowych. Doskonałym pomysłem na dotarcie do nowych klientów jest również stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Dowiedz się, jak i dlaczego warto to zrobić!
Co to jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to bezpłatny profil przedsiębiorstwa umożliwiający dotarcie do nowych klientów. Właściciel samodzielnie decyduje o tym, jakie informacje na temat jego biznesu mają pojawić się na wizytówce zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w Mapach Google. To świetne rozwiązanie, które nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, a daje możliwość zarządzania wizerunkiem firmy w sieci.
Zastanawiasz się, jak wygląda Google Moja Firma? Poniżej prezentujemy dwa widoki – pierwszy z nich ukazuje profil firmowy wyświetlający się w naturalnych wynikach wyszukiwania, natomiast drugi obrazuje, w jaki sposób wizytówka pokazuje się w Mapach Google.
Jakie dane na temat firmy można uzupełnić w wizytówce Google? Informacji, które możemy wprowadzić, jest naprawdę dużo i należą do nich m.in.:
- Numer telefonu – umożliwi klientowi bezpośredni kontakt z Tobą w przypadku chęci nawiązania rozmowy lub uzyskania szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytania.
- Adres – pozwoli użytkownikowi na zlokalizowanie Twojej firmy i zaplanowanie trasy dojazdowej.
- Godziny pracy – ułatwią zaplanowanie spotkania z Tobą lub Twoimi pracownikami i zabezpieczą klienta przed przyjazdem poza czasem otwarcia Waszego biura.
- Adres strony internetowej – umożliwi użytkownikowi dotarcie do bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy, a także da szansę na zapoznanie się produktami oraz usługami.
- Logo – pozwoli budować świadomość Twojej marki wśród klientów.
- Zdjęcia (np. budynku, wnętrza biura lub wirtualny spacer) – ułatwią osobie zainteresowanej spotkaniem rozpoznanie i odnalezienie np. wejścia do budynku. Ponadto, fotografie pomagają w budowaniu wiarygodności firmy.
- Obszar działalności – stanowi dla użytkownika jasną informację, w jakiej lokalizacji działasz oraz czy dojeżdżasz do kontrahentów.
- Opis firmy – umożliwi klientom lepsze poznanie Twojego biznesu.
- Kategorie działalności – pozwalają jasno określić jaką dziedzinę reprezentujesz.
- Opcje spotkań (np. osobiste lub online) – stanowią dla klienta informację, w jaki sposób może ustalić z Tobą wszelkie szczegóły dotyczące współpracy.
- Produkty – umożliwiają zaprezentowanie najważniejszych artykułów dostępnych w ofercie, co świetnie sprawdza się głównie w przypadku sklepów internetowych.
Jak widzisz, można umieścić tu wiele cennych informacji, dlatego warto wykorzystać ten potencjał, troszcząc się o pozytywny wizerunek swojego biznesu w Google Moja Firma. Istotne jest skrupulatne uzupełnienie danych na temat przedsiębiorstwa, aby jak najlepiej oddawały profil działalności i zawsze były aktualne. Pozwoli to uniknąć wprowadzania klientów w błąd.
Niezwykle ważne jest także trzymanie ręki na pulsie w kwestii opinii – warto pozyskiwać jak najwięcej recenzji od zadowolonych klientów, a na negatywne wypowiedzi reagować w odpowiedni, przemyślany sposób. Nie wiesz, jak poradzić sobie z komentarzami w wizytówce Google? Zapoznaj się z naszym tekstem na ten temat! Opinie w Internecie. Dlaczego warto dbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci?
W przypadku nieprzestrzegania regulaminu zdarzają się przypadki ograniczenia możliwości korzystania z wizytówki. Aby profil firmy nie został zawieszony, należy postępować w następujący sposób:
- podawać wyłącznie prawdziwe informacje na temat przedsiębiorstwa,
- unikać niedozwolonych treści (np. wulgaryzmów),
- nie dopuszczać się działań niezgodnych z prawem.
Google Moja Firma może założyć każdy przedsiębiorca, prowadzący biznes w jednej lub kilku lokalizacjach. To usługa dedykowana niemal dla wszystkich – właścicieli zarówno małych i średnich, jak i dużych firm. Jedynie przedsiębiorstwa, marki czy organizacje, prowadzące działalność wyłącznie online, nie mogą stworzyć wizytówki dla swojego biznesu ze względu na brak siedziby stacjonarnej.
Jak założyć wizytówkę w Mapach Google?
Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste. Kierując się poniższą instrukcją, nawet początkujący użytkownik, poradzi sobie z utworzeniem profilu.
- Będąc zalogowanym na firmowym e-mailu, odwiedź stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i wybierz „zarządzaj teraz”.
- Wypełnij formularz, uwzględniając informacje takie jak:
- nazwa firmy,
- kategoria działalności,
- adres,
- dodatkowe miejsca obsługi klienta,
- dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony internetowej).
- Zweryfikuj swoją wizytówkę za pomocą jednego z kilku sposobów:
- kartka pocztowa (nadana na wskazany adres w ciągu 14 dni),
- rozmowa telefoniczna lub wiadomość SMS,
- wiadomość e-mail,
- Google Search Console (wizytówka założona na to samo konto może zostać automatycznie zaakceptowana).
- Uzupełnij dodatkowe dane takie jak:
- zdjęcia,
- logo firmy,
- godziny otwarcia,
- opis działalności,
- informacje na temat produktów i usług.
- Dodaj produkty (zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy).
Dlaczego warto stworzyć wizytówkę?
Google Moja Firma to świetny sposób na promocję biznesu w sieci, absolutnie bez żadnych kosztów. Umożliwia skuteczne dotarcie do nowych klientów, poszukujących produktów lub usług głównie w ujęciu lokalnym. To niemal oczywiste, że mieszkaniec Poznania, który chce wymienić w samochodzie opony na letnie, wpisze do wyszukiwarki frazę „wulkanizacja Poznań” i skorzysta z usług firmy, która mieści się najbliżej lub tej, cieszącej się najlepszymi opiniami. Jeśli zatem stworzysz wizytówkę i zadbasz o jej odpowiednie prowadzenie, zwiększysz swoje szanse, że zainteresowany klient z okolicy, trafi właśnie do Ciebie.
Ponadto, coraz większa ilość użytkowników, poprzez weryfikację opinii w Google Moja Firma podejmuje decyzje dotyczące zakupu lub skorzystania z usług. Często przedsiębiorstwa, które nie mają utworzonej wizytówki, są postrzegane jako mało wiarygodne i niegodne zaufania. Warto zatem zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci i zapewnić użytkowników, że nie mają do czynienia z anonimowym biznesem.
Kolejną niezwykle istotną kwestią jest fakt, że obecność w Mapach Google wpływa na pozycjonowanie, głównie fraz w ujęciu lokalnym. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma to jeden z podstawowych elementów podczas działań SEO. Google Moja Firma daje szereg możliwości, a to jak je wykorzystamy, zależy od nas samych. Jest to nie tylko świetne narzędzie, przydatne w działaniach marketingowych, ale także rewelacyjny pośrednik między firmą a klientem. Wizytówka w Google pozwala mieć kontrolę nad wizerunkiem naszego biznesu w sieci i tym, jak jesteśmy odbierani przez innych. Bez wątpienia warto poświęcić kilkadziesiąt minut, aby założyć profil i uzupełnić najważniejsze dane, chociażby po to, aby pokazać, że prowadzimy rozpoznawalną firmę, godną zaufania.
Pamiętaj – konkurencja nie śpi, więc lepiej jak najszybciej zebrać wiele pozytywnych opinii od zadowolonych klientów i prędko dołączyć do grona lokalnych liderów. Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne zajęcie się tym tematem, skontaktuj się z nami, a specjaliści Adboosters, wezmą wizerunek Twojej firmy w swoje ręce!