Dlaczego warto stworzyć wizytówkę Google Moja Firma i jak to zrobić?

Dlaczego warto stworzyć wizytówkę Google Moja Firma i jak to zrobić?
Spis treści

Dla szerokiego grona osób Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji. Za jego pośrednictwem poszukują również większości produktów oraz usług. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy inwestują coraz większe środki w budowę stron internetowych i ich pozycjonowanie, a także szereg innych działań marketingowych. Doskonałym pomysłem na dotarcie do nowych klientów jest również stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Dowiedz się, jak i dlaczego warto to zrobić! 

Co to jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatny profil przedsiębiorstwa umożliwiający dotarcie do nowych klientów. Właściciel samodzielnie decyduje o tym, jakie informacje na temat jego biznesu mają pojawić się na wizytówce zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w Mapach Google. To świetne rozwiązanie, które nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, a daje możliwość zarządzania wizerunkiem firmy w sieci. 

Zastanawiasz się, jak wygląda Google Moja Firma? Poniżej prezentujemy dwa widoki – pierwszy z nich ukazuje profil firmowy wyświetlający się w naturalnych wynikach wyszukiwania, natomiast drugi obrazuje, w jaki sposób wizytówka pokazuje się w Mapach Google. 

Jakie dane na temat firmy można uzupełnić w wizytówce Google? Informacji, które możemy wprowadzić, jest naprawdę dużo i należą do nich m.in.: 

  • Numer telefonu – umożliwi klientowi bezpośredni kontakt z Tobą w przypadku chęci nawiązania rozmowy lub uzyskania szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytania.
  • Adres – pozwoli użytkownikowi na zlokalizowanie Twojej firmy i zaplanowanie trasy dojazdowej.
  • Godziny pracy – ułatwią zaplanowanie spotkania z Tobą lub Twoimi pracownikami i zabezpieczą klienta przed przyjazdem poza czasem otwarcia Waszego biura. 
  • Adres strony internetowej – umożliwi użytkownikowi dotarcie do bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy, a także da szansę na zapoznanie się produktami oraz usługami. 
  • Logo – pozwoli budować świadomość Twojej marki wśród klientów. 
  • Zdjęcia (np. budynku, wnętrza biura lub wirtualny spacer) – ułatwią osobie zainteresowanej spotkaniem rozpoznanie i odnalezienie np. wejścia do budynku. Ponadto, fotografie pomagają w budowaniu wiarygodności firmy. 
  • Obszar działalności – stanowi dla użytkownika jasną informację, w jakiej lokalizacji działasz oraz czy dojeżdżasz do kontrahentów. 
  • Opis firmy – umożliwi klientom lepsze poznanie Twojego biznesu. 
  • Kategorie działalności – pozwalają jasno określić jaką dziedzinę reprezentujesz. 
  • Opcje spotkań (np. osobiste lub online) – stanowią dla klienta informację, w jaki sposób może ustalić z Tobą wszelkie szczegóły dotyczące współpracy. 
  • Produkty – umożliwiają zaprezentowanie najważniejszych artykułów dostępnych w ofercie, co świetnie sprawdza się głównie w przypadku sklepów internetowych.

Jak widzisz, można umieścić tu wiele cennych informacji, dlatego warto wykorzystać ten potencjał, troszcząc się o pozytywny wizerunek swojego biznesu w Google Moja Firma. Istotne jest skrupulatne uzupełnienie danych na temat przedsiębiorstwa, aby jak najlepiej oddawały profil działalności i zawsze były aktualne. Pozwoli to uniknąć wprowadzania klientów w błąd. 

Niezwykle ważne jest także trzymanie ręki na pulsie w kwestii opinii – warto pozyskiwać jak najwięcej recenzji od zadowolonych klientów, a na negatywne wypowiedzi reagować w odpowiedni, przemyślany sposób. Nie wiesz, jak poradzić sobie z komentarzami w wizytówce Google? Zapoznaj się z naszym tekstem na ten temat! Opinie w Internecie. Dlaczego warto dbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci?

W przypadku nieprzestrzegania regulaminu zdarzają się przypadki ograniczenia możliwości korzystania z wizytówki. Aby profil firmy nie został zawieszony, należy postępować w następujący sposób:

  • podawać wyłącznie prawdziwe informacje na temat przedsiębiorstwa, 
  • unikać niedozwolonych treści (np. wulgaryzmów), 
  • nie dopuszczać się działań niezgodnych z prawem. 

Google Moja Firma może założyć każdy przedsiębiorca, prowadzący biznes w jednej lub kilku lokalizacjach. To usługa dedykowana niemal dla wszystkich – właścicieli zarówno małych i średnich, jak i dużych firm. Jedynie przedsiębiorstwa, marki czy organizacje, prowadzące działalność wyłącznie online, nie mogą stworzyć wizytówki dla swojego biznesu ze względu na brak siedziby stacjonarnej. 

Jak założyć wizytówkę w Mapach Google?

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste. Kierując się poniższą instrukcją, nawet początkujący użytkownik, poradzi sobie z utworzeniem profilu. 

  1. Będąc zalogowanym na firmowym e-mailu, odwiedź stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i wybierz „zarządzaj teraz”. 
  2. Wypełnij formularz, uwzględniając informacje takie jak: 
    • nazwa firmy,
    • kategoria działalności, 
    • adres, 
    • dodatkowe miejsca obsługi klienta, 
    • dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony internetowej).
  3. Zweryfikuj swoją wizytówkę za pomocą jednego z kilku sposobów: 
    • kartka pocztowa (nadana na wskazany adres w ciągu 14 dni),
    • rozmowa telefoniczna lub wiadomość SMS, 
    • wiadomość e-mail,
    • Google Search Console (wizytówka założona na to samo konto może zostać automatycznie zaakceptowana). 
  4. Uzupełnij dodatkowe dane takie jak: 
    • zdjęcia, 
    • logo firmy, 
    • godziny otwarcia, 
    • opis działalności, 
    • informacje na temat produktów i usług. 
  5. Dodaj produkty (zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy). 

Dlaczego warto stworzyć wizytówkę?

Google Moja Firma to świetny sposób na promocję biznesu w sieci, absolutnie bez żadnych kosztów. Umożliwia skuteczne dotarcie do nowych klientów, poszukujących produktów lub usług głównie w ujęciu lokalnym. To niemal oczywiste, że mieszkaniec Poznania, który chce wymienić w samochodzie opony na letnie, wpisze do wyszukiwarki frazę „wulkanizacja Poznań” i skorzysta z usług firmy, która mieści się najbliżej lub tej, cieszącej się najlepszymi opiniami. Jeśli zatem stworzysz wizytówkę i zadbasz o jej odpowiednie prowadzenie, zwiększysz swoje szanse, że zainteresowany klient z okolicy, trafi właśnie do Ciebie

Ponadto, coraz większa ilość użytkowników, poprzez weryfikację opinii w Google Moja Firma podejmuje decyzje dotyczące zakupu lub skorzystania z usług. Często przedsiębiorstwa, które nie mają utworzonej wizytówki, są postrzegane jako mało wiarygodne i niegodne zaufania. Warto zatem zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci i zapewnić użytkowników, że nie mają do czynienia z anonimowym biznesem. 

Kolejną niezwykle istotną kwestią jest fakt, że obecność w Mapach Google wpływa na pozycjonowanie, głównie fraz w ujęciu lokalnym. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma to jeden z podstawowych elementów podczas działań SEO. Google Moja Firma daje szereg możliwości, a to jak je wykorzystamy, zależy od nas samych. Jest to nie tylko świetne narzędzie, przydatne w działaniach marketingowych, ale także rewelacyjny pośrednik między firmą a klientem. Wizytówka w Google pozwala mieć kontrolę nad wizerunkiem naszego biznesu w sieci i tym, jak jesteśmy odbierani przez innych. Bez wątpienia warto poświęcić kilkadziesiąt minut, aby założyć profil i uzupełnić najważniejsze dane, chociażby po to, aby pokazać, że prowadzimy rozpoznawalną firmę, godną zaufania.

Pamiętaj – konkurencja nie śpi, więc lepiej jak najszybciej zebrać wiele pozytywnych opinii od zadowolonych klientów i prędko dołączyć do grona lokalnych liderów. Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne zajęcie się tym tematem, skontaktuj się z nami, a specjaliści Adboosters, wezmą wizerunek Twojej firmy w swoje ręce!

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.