Bezp艂atna wycena!
Pozycjonowania Twojego sklepu
Wype艂nij formularz

Pozycjonowanie sklepu z Adboosters.

Jeste艣my m艂od膮 agencj膮 SEO, kt贸ra powsta艂a, poniewa偶 uwa偶amy, 偶e wiele rzeczy mo偶na zrobi膰 lepiej. Pozycjonowanie stron internetowych, to proces, kt贸ry zmienia si臋 ka偶dego dnia, a my rozwijamy si臋 wraz z nim. Naszym celem nie jest zosta膰 najwi臋ksz膮 agencj膮 SEO w Polsce, nie my艣limy o tym, by mie膰 jak najwi臋kszy zesp贸艂 i jak najwi臋ksz膮 liczb臋 klient贸w 鈥 zale偶y nam na jako艣ci, chcemy by膰 najlepsz膮 firm膮 SEO w Polsce, z us艂ug膮 na najwy偶szym poziomie z najbardziej zadowolonymi klientami. Wasze zadowolenie tworzy przysz艂o艣膰 naszej firmy.

Mamy na koncie wiele skutecznych kampanii SEO zar贸wno dla sklep贸w internetowych jak i stron lokalnych czy og贸lnopolskich. Pracujemy/pracowali艣my w najr贸偶niejszych bran偶ach, od temat贸w medycznych, przez kosmetyki i odzie偶, nieruchomo艣ci, a偶 po techniczne i technologiczne jak urz膮dzenia spawalnicze, GSM, w贸zki wid艂owe czy us艂ugi obr贸bki metali.

Podczas spotkania czy konsultacji ch臋tnie przedstawiamy konkretne dzia艂ania, kt贸re wykonali艣my i rezultaty, kt贸re dzi臋ki temu zosta艂y osi膮gni臋te. Zapraszamy do um贸wienia si臋 na spotkanie online lub w naszym biurze w Bydgoszczy.

Jak to dzia艂a?

1. Wype艂nij Formularz

Wype艂nij formularz kontaktowy, podaj w nim adres swojej strony lub sklepu je偶eli jest ju偶 dost臋pny, a tak偶e numer telefonu lub e-mail.

2. Analiza strony/sklepu

Drugi krok nale偶y do nas. Przeanalizujemy Twoj膮 stron臋 lub sklep, a nast臋pnie skontaktujemy si臋 w celu um贸wienia rozmowy na temat pozycjonowania.

3. Bezp艂atna konsultacja

Odb臋dziemy bezp艂atn膮 konsultacj臋, podczas kt贸rej dowiesz si臋, jakie s膮 mo偶liwo艣ci oraz jakie dzia艂ania nale偶y wykona膰, by poprawi膰 pozycj臋 strony/sklepu i ruch z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwarek.

Pozycjonowanie sklep贸w internetowych.

Pozycjonowanie sklepu internetowego聽ma na celu zwi臋kszenie ruchu w sklepie z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwarki (najcz臋艣ciej Google) na okre艣lone frazy – czyli z miejsca, w kt贸rym wed艂ug bada艅 wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w internetu rozpoczyna poszukiwanie produktu, a tak偶e 艣cie偶k臋 zakupow膮. Przy dobrze dobranych frazach, a tak偶e dobrze przygotowanym sklepie internetowym, taki ruch powinien r贸wnie偶 prze艂o偶y膰 si臋 na zwi臋kszenie liczby zam贸wie艅.

Pozycjonowanie sklep贸w oraz stron internetowych to nasza g艂贸wna us艂uga, w tym nasz zesp贸艂 jest wyspecjalizowany. W ramach naszej pracy dbamy o ka偶dy aspekt, kt贸ry mo偶e mie膰 wp艂yw na to, czy Google zdecyduje si臋 na wy艣wietlenie danego sklepu internetowego w bezp艂atnych wynikach wyszukiwania i na jakich pozycjach.

Ka偶dy sklep ma inne potrzeby. Niekt贸re dopiero stawiaj膮 pierwsze kroki i potrzebuj膮 dzia艂a艅 w praktycznie ka偶dym obszarze, inne maj膮 za sob膮 ju偶 wiele lat do艣wiadcze艅 i potrzeba im konkretnej diagnozy problem贸w i precyzyjnego planu poprawy. Dlatego najlepiej zacz膮膰 od prostej rozmowy na temat tego, czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest w Twoim przypadku potrzebne i w jakim zakresie. Zapraszamy do kontaktu i bezp艂atnej konsultacji.

P艂atno艣膰 internetowa

Napisz do nas

ul. Fordo艅ska 21, 85-085 Bydgoszcz

Dlaczego warto pozycjonowa膰 sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce ma doprowadzi膰 do wy艣wietlania sklepu na wysokich pozycjach po wpisaniu przez u偶ytkownika fraz – zwrot贸w zwi膮zanych z ofert膮 sklepu. Dlaczego warto pojawi膰 si臋 na pierwszych pozycjach?

Z bada艅 wynika, 偶e ju偶 73% internaut贸w deklaruje, 偶e kupuje przez internet, 89% z nich rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej, a 93% u偶ytkownik贸w, kiedy wybiera wyszukiwark臋,聽stawia na Google. Klient贸w mo偶na zdobywa膰 przez generowanie potrzeby lub docieranie do os贸b, kt贸re ju偶 t臋 potrzeb臋 maj膮 i wiedz膮 czego chc膮. Pozycjonowanie sklep贸w internetowych, to proces, kt贸rego efektem ma by膰 dotarcie do tej grupy os贸b, kt贸re ju偶 poszukuj膮 produkt贸w dost臋pnych w naszej ofercie.

Pozycjonowanie sklep贸w internetowych jest jedn膮 z najpopularniejszych dr贸g do zwi臋kszenia ruchu w sklepie i ostatecznie sprzeda偶y. W zwi膮zku z tym, 偶e wychodzimy w ten spos贸b naprzeciw oczekiwaniom klienta, to 藕r贸d艂o ruchu, przy dobrze zrobionym sklepie, charakteryzuje si臋 dobr膮 konwersj膮.聽

Z czego sk艂ada si臋 pozycjonowanie sklepu internetowego?

Analiza i Plan

Proces pozycjonowania rozpoczynamy od ustalenia cel贸w klienta oraz analizy potencja艂u strony/sklepu, trudno艣ci bran偶y i stron konkurent贸w.

Audyt SEO

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie szczeg贸艂owego audytu SEO, kt贸ry wska偶e obszary wymagaj膮ce poprawy w sklepie internetowym.

Optymalizacja techniczna

Jednym z element贸w naszej pracy jest optymalizacja techniczna strony/sklepu, tak aby spe艂nia艂a wymogi wyszukiwarek - przede wszysktkim Google.

Tworzenie tre艣ci

W ramach naszych dzia艂a艅 rozwijamy serwis pod k膮tem tre艣ci, kt贸re si臋 tam znajduj膮. Mamy do艣wiadczenie w tworzeniu teks贸w nawet w trudnych, technicznych bran偶ach.

Link Bulding

Odno艣niki prowadz膮ce do strony/sklepu wp艂ywaj膮 na renom臋 i zaufanie w oczach wyszukiwarek. W ramach wsp贸艂pracy dbamy o to, by regularnie pojawia艂y si臋 wartosciowe linki do serwisu.

Optymalizacja sprzeda偶y

Pracujemy nad tym, by ruch w sklepie prze艂o偶y艂 si臋 na wi臋ksz膮 liczb臋 zam贸wie艅. Doradzamy, a tak偶e poprawiamy elementy na stronie niewp艂ywaj膮ce bezpo艣rednio na SEO, ale dzia艂aj膮ce na konwersj臋.

Przygotowuj膮c si臋 do pozycjonowania sklepu internetowego lub do rozmowy ze specjalist膮 SEO czy Agencj膮 SEO, kt贸ra mia艂aby si臋 tym zaj膮膰, warto wykona膰 okre艣lone czynno艣ci.聽

Zabieraj膮c si臋 do tematu pozycjonowania, nale偶y dobrze przeanalizowa膰 ofert臋 sklepu oraz to do kogo jest skierowana. Zazwyczaj chcemy trafi膰 do os贸b, kt贸re maj膮 konkretn膮 potrzeb臋, mniej lub bardziej szczeg贸艂owo okre艣lon膮. Musimy w pewnym sensie postawi膰 si臋 na ich miejscu i okre艣li膰, w jaki spos贸b b臋d膮 starali si臋 do tego dotrze膰. Na tej podstawie mo偶emy okre艣li膰 list臋 fraz, s艂贸w kluczowych, na kt贸re chcemy pozycjonowa膰 sklep internetowy. Oczywi艣cie szczeg贸艂owa analiza i lista fraz b臋dzie ju偶 efektem pracy specjalisty SEO, natomiast dobrze jest przekaza膰 mu na pocz膮tku jak najwi臋cej informacji i szczeg贸艂贸w, by dzi臋ki odpowiednim narz臋dziom m贸g艂 stworzy膰 najlepsz膮 list臋 s艂贸w kluczowych do pozycjonowania. Przydatna przy planowaniu zwrot贸w mo偶e by膰 r贸wnie偶 lista kilku najwi臋kszych konkurent贸w z bran偶y.
Je偶eli sklep ma bogat膮 i szerok膮 ofert臋, dobr膮 praktyk膮 jest okre艣lenie priorytet贸w i np. stworzenie listy dzia艂贸w/kategorii produkt贸w w kolejno艣ci od najwa偶niejszych z perspektywy promowania i sprzeda偶y.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - Od czego zacz膮膰?

Pozycjonowanie sklepu internetowego - najcz臋艣ciej zadawane pytania

Na koszt potrzebny do pozycjonowania sklepu wp艂ywa wiele czynnik贸w, w tym m.in. trudno艣膰 bran偶y, jako艣膰 sklep贸w konkurencji, aktualny stan sklepu itd. Zach臋camy do skorzystania z聽bezp艂atnej konsultacji wraz z audytem SEO sklepu, po kt贸rej rozwiejemy wszelkie w膮tpliwo艣ci i聽okre艣limy zalecane bud偶ety dla konkretnego sklepu internetowego.聽

W wielu przypadkach pozycjonowanie sklepu internetowego to sta艂y proces, kt贸ry si臋 nie ko艅czy – szczeg贸lnie w przypadku sklep贸w z wi臋kszym asortymentem i du偶膮 konkurencj膮.

Okres, w kt贸rym pojawi膮 si臋 pierwsze efekty, zale偶y od obecnego stanu sklepu oraz od trudno艣ci fraz, konkurencyjno艣ci. Decyduj膮c si臋 na pozycjonowanie sklepu internetowego, warto pami臋ta膰, 偶e to proces i d艂ugofalowa inwestycja. W niekt贸rych bran偶ach zadowalaj膮ce efekty mo偶na osi膮gn膮膰 ju偶 po kilku tygodniach, w innych potrzeba wiele miesi臋cy.

Optymalizacja techniczna sklepu pod wymogi wyszukiwarki (przede wszystkim Google), to wykonanie zbioru czynno艣ci maj膮cych聽poprawi膰 funkcjonowanie sklepu. W zakres tych dzia艂a艅 zaliczamy:聽szybko艣膰 wczytywania strony (w tym parametry Core Web Vitals), dzia艂anie sklepu na urz膮dzeniach mobilnych, poprawne wdro偶enie rozszerzonych danych strukturalnych, meta danych itd. Podsumowuj膮c, optymalizacja to wprowadzenie poprawnie wszystkich technicznych aspekt贸w, kt贸re u艂atwi膮 u偶ytkownikom korzystanie z serwisu a robotom Google poprawne czytanie i zbieranie danych.

Tak. Czasem niekt贸rzy klienci posiadaj膮 w艂asnych copywriter贸w lub chc膮 pisa膰 tre艣ci samodzielnie wed艂ug przes艂anych przez nas wytycznych, natomiast w wi臋kszo艣ci przypadk贸w tre艣ci do sklep贸w internetowych naszych klient贸w s膮 tworzone przez nas.聽

Niekoniecznie. To zale偶y od tego czy mamy np. wystarczaj膮cy bud偶et, by konkurowa膰 z innymi lub czy wystarczaj膮co bogat膮 ofert臋. Pozycjonowanie sklepu mo偶e tak偶e nie sprawdzi膰 si臋 w sytuacji, gdy nasz produkt jest nieznany i dopiero staramy si臋 wygenerowa膰 potrzeb臋 u ludzi i pokaza膰 im, 偶e co艣 takiego istnieje.

Je偶eli masz w膮tpliwo艣ci, czy pozycjonowanie b臋dzie dobre dla Ciebie, to skorzystaj z naszej bezp艂atnej konsultacji, na kt贸rej om贸wimy to na Twoim przyk艂adzie.聽

Tak. W praktycznie ka偶dym przypadku pozycjonowanie jest mo偶liwe, natomiast czasem jest troch臋 艂atwiejsze lub trudniejsze. W zale偶no艣ci od platformy mierzymy si臋 czasem z innymi problemami i potrzebami, ostatecznie jednak w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w pozycjonowanie sklepu jest mo偶liwe i ma sens.聽

Nie ma ograniczenia co do liczby s艂贸w kluczowych, kt贸re mo偶na pozycjonowa膰. Warto jednak wykona膰 dok艂adn膮 analiz臋 i ustali膰 priorytetowe kategorie, produkty i zwi膮zane z nimi s艂owa kluczowe. Dla ka偶dej frazy trzeba wykona膰 okre艣lon膮 prac臋, im jest ich wi臋cej, tym wi臋cej dzia艂a艅 trzeba wykona膰. Dlatego decyduj膮c si臋 na wi臋ksz膮 liczb臋 fraz warto zaplanowa膰 na to odpowiednio wi臋kszy bud偶et.聽

Tak. Rozumiemy, ze priorytety w biznesie, oferta itd. mog膮 si臋 zmienia膰. Warto jednak nie zmienia膰 ich zbyt cz臋sto. Pozycjonowanie to proces, kt贸ry zajmuje troch臋 czasu i zbyt cz臋sta zmiana s艂贸w kluczowych mo偶e to znacznie zaburzy膰 i utrudni膰 osi膮gniecie oczekiwanych efekt贸w.

Nie. Standardowo podpisujemy z klientami umow臋 na czas nieokre艣lony.聽Konkretne warunki wsp贸艂pracy ch臋tnie przedstawimy podczas spotkania lub bezp艂atnej konsultacji.聽

Po ka偶dym miesi膮cu zako艅czonej pracy przesy艂amy szczeg贸艂owy raport, kt贸ry zawiera m.in. informacje o ruchu w ostatnim miesi膮cu, o aktualnej i historycznej widoczno艣ci w wyszukiwarce Google, a tak偶e list臋 dzia艂a艅, kt贸re wykonali艣my, link贸w, kt贸re pozyskali艣my i tekst贸w, kt贸re napisali艣my.

Wpisy zwi膮zane ze sklepami internetowymi na naszym blogu.

Jak zwi臋kszy膰 ruch na stronie

Jak zwi臋kszy膰 ruch na stronie?

Jak zwi臋kszy膰 ruch na stronie internetowej? To pytanie zadaje sobie wielu tw贸rc贸w i przedsi臋biorc贸w. Nie tylko tych, kt贸rzy dopiero rozpocz臋li swoj膮 dzia艂alno艣膰 i startuj膮 w zasadzie od zera, a ich marka nie jest znana, ale tak偶e ci, kt贸rzy w internecie widoczni s膮 od wielu lat, jednak wci膮偶 czuj膮, 偶e mo偶e

Czytaj wi臋cej 禄
Google Analytics 4

Google Analytics 4 鈥 poradnik dla pocz膮tkuj膮cych

Chc膮c prowadzi膰 efektywne dzia艂ania reklamowe w sieci, nale偶y pami臋ta膰 o weryfikacji skuteczno艣ci podejmowanych krok贸w. Jednym z najwa偶niejszych narz臋dzi s艂u偶膮cych do analizy ruchu na stronie jest popularny Google Analytics, daj膮cy wgl膮d w wiele niezwykle istotnych danych. To w艂a艣nie jemu po艣wi臋cimy dzisiejszy tekst, wyja艣niaj膮c, jak i dlaczego warto z niego korzysta膰. Co

Czytaj wi臋cej 禄

Jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 w sklepie internetowym?

Samo stworzenie sklepu internetowego nie wystarczy, aby czerpa膰 z niego zyski. Na powodzenie biznesu w bran偶y e-commerce sk艂ada si臋 szereg czynnik贸w, do kt贸rych zaliczamy np. poziom dzia艂a艅 marketingowych, umo偶liwiaj膮cych dotarcie do nowych klient贸w. Kwestia dzia艂a艅 w Internecie jest Ci obca i nie wiesz, w kt贸rym kierunku warto p贸j艣膰? Chcesz dowiedzie膰

Czytaj wi臋cej 禄

Pozycjonowanie sklepu internetowego - Na czym polega?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, kt贸ry sk艂ada si臋 z wielu element贸w. Celem jest dostosowanie sklepu do mo偶liwie jak najwi臋kszej liczby wymog贸w wyszukiwarki oraz parametr贸w, na kt贸re zwraca uwag臋 Google. A s膮 ich setki.

Ca艂y proces pozycjonowania sklepu internetowego rozpoczyna si臋 od dog艂臋bnej analizy samego sklepu i sklep贸w konkurencyjnych, od szczeg贸艂owego audytu SEO.聽 Ten etap ma doprowadzi膰 do okre艣lenia konkretnych zakres贸w do poprawy聽 i rozwoju oraz stworzenia strategii pozycjonowania serwisu.

Zakres dzia艂a艅 wykonywanych na stronie jest bardzo szeroki – skuteczne pozycjonowanie obejmuje tworzenie warto艣ciowych tre艣ci, przez szczeg贸艂ow膮 optymalizacj臋 techniczn膮 sklepu po link building i prac臋 nad renom膮 sklepu.

W tym temacie mo偶e zainteresowa膰 Ci臋 nasz artyku艂:聽聽Od czego zale偶y pozycja w Google?

Platformy sklepowe, kt贸re pozycjonujemy.

W zale偶no艣ci od tego, na jakiej platformie jest sklep, mo偶liwo艣ci optymalizacyjne s膮 wi臋ksze lub mniejsze, a samo przygotowanie sklepu na starcie jest lepsze lub gorsze. W ostatnich latach wiele platform poprawi艂o przygotowanie swoich sklep贸w pod k膮tem wymog贸w wyszukiwarki Google, szczeg贸lnie platformy typu SaaS zrobi艂y w wielu przypadkach spory krok w prz贸d, umo偶liwiaj膮c u偶ytkownikom wi臋ksz膮 ingerencj臋 w kod i budow臋 sklepu. Nadal jednak warto zna膰 atuty i wady danych system贸w by lepiej i szybciej dokona膰 najbardziej kluczowych optymalizacji.聽

W艣r贸d naszych obecnych klient贸w, a tak偶e projekt贸w, kt贸rymi mieli艣my okazj臋 zajmowa膰 si臋 wcze艣niej, znalaz艂o si臋 wiele system贸w, tych najbardziej popularnych jak i nieoczywistych lub dedykowanych. Tak naprawd臋 nie ma systemu, kt贸ry daje sklep w 100% przygotowany pod SEO i spe艂niaj膮cy wszystkie wymagania. Dotyczy to tak偶e sklep贸w dedykowanych czy przygotowanych przez agencje interaktywne, kt贸re bardzo cz臋sto skupiaj膮 si臋 mocniej na wygl膮dzie i funkcjonalno艣ci dla u偶ytkownika ni偶 wymogach wyszukiwarki.聽

Nie ma platform, kt贸rych nie pozycjonujemy. W ka偶dym przypadku, niezale偶nie od systemu, znajd膮 si臋 aspekty do poprawy. Mamy do艣wiadczenie w sklepach, gdzie wszystkie dzia艂ania i zmiany mo偶na dokona膰 tylko przez zmiany w kodzie, lub gdzie dost臋p jest bardzo ograniczony i pozostaje szczeg贸艂owa i jasno opisane lista prac do wykonania, kt贸r膮 realizuje zesp贸艂 obs艂uguj膮cy platform臋. Je偶eli nie wiesz, czy Tw贸j sklep wymaga poprawy lub optymalizacji, wype艂nij formularz i skorzystaj z bezp艂atnej konsultacji.

Przyk艂adowe silniki sklep贸w, z kt贸rymi pracowali艣my:

PrestaShop

Jedna z najpopularniejszych platform ecommerce typu Open Source.

Woocomerce

Popularna e-commercowa wtyczka open source dla WordPressa.

ShopGold

Polskie licencjonowane oprogramowanie sklepu internetowego.

Sky-Shop

Zyskujaca popularnos膰 platforma sklepowa dzia艂aj膮ca w modelu SaaS.

One

Nowoczesna platforma e-commerce stworzona z my艣l膮 o handlu B2B

Shoper

Jedna z najpopularniejszych platform e-commerce typu SaaS.

IdoSell (IAI Shop)

Popularna platforma e-commerce typu SaaS.

Magento

Rozbudowane otwarte oprogramowanie sklepu internetowego.

SaaS vs Open Source – Czy jest r贸偶nica w pozycjonowaniu?

Zacznijmy od definicji:

  • Co to jest Saas? – nazwa pochodzi od angielskich s艂贸w Software as a Service, co znaczy Oprogramowanie jako us艂uga. To forma zazwyczaj miesi臋cznego abonamentu, w ramach kt贸rego zostaje nam udost臋pnione oprogramowanie, w tym przypadku platforma sklepu internetowego.
    Przyk艂ady: Shoper, IdoSell, Sky-Shop.
  • Co to jest Open Source?Otwarte oprogramowanie, w pe艂ni modyfikowalne, z dost臋pem do wszystkich funkcjonalno艣ci i kodu, w przypadku sklep贸w internetowych zazwyczaj bezp艂atne.
    Przyk艂ady: PrestaShop (bezp艂atne), Magento (bezp艂atne), ShopGold (jednorazowa op艂ata licencyjna).

W zwi膮zku z r贸偶nic膮 w dost臋pno艣ci funkcjonalno艣ci i kodu oraz we wsparciu tw贸rcy oprogramowania,聽pozycjonowanie sklepu internetowego na platformach typu Open Source i SaaS cz臋sto r贸偶ni si臋 i wymaga innej strategii dzia艂a艅. W przypadku Open Source cz臋sto nie mo偶emy liczy膰 na wsparcie tw贸rcy platformy, wi臋c wszelkie problemy musimy rozwi膮zywa膰 samodzielnie, lub korzystaj膮c z agencji interaktywnej, kt贸ra sklep na podstawie tego systemu tworzy艂a. Niestety dla znacznej cz臋艣ci z tych agencji temat optymalizacji sklepu pod k膮tem wymaga艅 wyszukiwarki jest do艣膰 obcy. Plusem rozwi膮zania Open Source jest natomiast to, 偶e je偶eli widzimy potrzeb臋 zmian i optymalizacji i wiemy jak to zrobi膰, to tak naprawd臋 niewiele nas ogranicza – mamy dost臋p do pe艂nego kodu i funkcjonalno艣ci i mo偶emy je edytowa膰, poprawia膰 wed艂ug potrzeb.
W rozwi膮zaniach typu SaaS cz臋sto takiej swobody nie mamy. Wiele z tych platform wykona艂o spory krok do przodu w ostatnich latach i z bardzo zamkni臋tych system贸w przeobrazi艂y si臋 w do艣膰 otwarte, daj膮c mo偶liwo艣膰 nawet mocnej ingerencji w kod sklepu. Zakres mo偶liwo艣ci r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od firmy i pomimo znacznej poprawy, nadal w 偶adnym przypadku nie mamy 100% kontroli i mo偶liwo艣ci wprowadzania nieograniczonych zmian. Efektem tego jest konieczno艣膰 kontaktu z tw贸rcami i zg艂oszenie pro艣by o zmiany, kt贸re zazwyczaj s膮 dodatkowo p艂atne lub czasem niemo偶liwe do zrobienia. Problemem mo偶e te偶 by膰 d艂ugi czas oczekiwania na wprowadzenie zmian. Korzy艣ci膮 tego rozwi膮zania jest jednak sta艂e wsparcie tw贸rc贸w systemu, kt贸rzy znaj膮 go najlepiej i mog膮 szybko reagowa膰 w razie awarii lub znaj膮 najprostszy spos贸b na wprowadzenie potrzebnych zmian.

Plusy i minusy Open Source.

Plusy i minusy SaaS.

Saas vs Open Source – Co wybra膰?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Decyzja zale偶y od wielu czynnik贸w, w tym m.in. wiedzy na temat programowania i wsparcia w tym temacie, wymaga艅 co do mo偶liwo艣ci modyfikacji dzia艂ania i wygl膮du sklepu, dost臋pny bud偶et, poczucie bezpiecze艅stwa. Wiele zale偶y od tego jak du偶o b臋dziemy robi膰 samodzielnie i jak du偶膮 wiedz臋 mamy w tym zakresie. Je偶eli mamy wsparcie agencji interaktywnej, czy specjalisty np. freelancera, ale sami niewielk膮 wiedz臋 programistyczn膮, to stajemy si臋 od nich podobnie zale偶ni jak od w艂a艣cicieli platformy typu SaaS. Je偶eli mamy niewielki bud偶et na start, a nie potrafimy stworzy膰 sklepu samodzielnie, to niewielki abonament聽 i wsparcie techniczne mo偶e by dla nas dobrym rozwi膮zaniem. Open Source w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest darmowy. Je艣li jednak sami nie potrafimy go stworzy膰, konieczne jest聽wsparcie specjalisty lub firmy, kt贸rzy zbuduj膮 sklep wed艂ug naszych wymaga艅. Wi膮偶e si臋 to jednak z kosztem rz臋du od kilku do nawet kilkudziesi臋ciu tysi臋cy z艂otych. Wyb贸r to indywidualna kwestia zale偶na od potrzeb sklepu i jego w艂a艣ciciela, nie dla ka偶dego najlepsze b臋dzie to samo. Je偶eli potrzebujesz pomocy w wyborze platformy, skorzystaj z naszej bezp艂atnej konsultacji. Pomo偶emy tak偶e w tym temacie.聽

Co daje pozycjonowanie sklepu internetowego, do czego ma doprowadzi膰 i jakie s膮 mo偶liwe efekty?

  1. Lepsza widoczno艣膰 w bezp艂atnych wynikach w Google –聽Celem i oczekiwanym efektem pozycjonowania sklepu internetowego jest pojawianie si臋 na wi臋ksz膮 liczb臋 s艂贸w kluczowych na najwy偶szych pozycjach w bezp艂atnych wynikach wyszukiwarki Google – miejscu gdzie wi臋kszo艣膰 internaut贸w rozpoczyna poszukiwanie produkt贸w.
  2. Wi臋kszy ruch w sklepie internetowym –聽Dobra widoczno艣膰 w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce i na 艣wiecie wynikaj膮ca z pozycjonowania, ma prze艂o偶y膰 si臋 na zwi臋kszenie liczby wej艣膰 do sklepu – zwi臋kszenie ruchu.
  3. Wi臋ksza sprzeda偶 w sklepie internetowym –聽wi臋kszy ruch wygenerowany z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania, przy dobrze przygotowanym sklepie pod k膮tem UX i wysok膮 konwersj膮 przek艂ada si臋 na wzrost sprzeda偶y i przychod贸w sklepu.
Podsumowuj膮c, efektem SXO, czyli dobrego po艂膮czenia pozycjonowania sklepu internetowego oraz User Experience jest zwi臋kszenie liczby zam贸wie艅 i przychod贸w sklepu.

Efekty pozycjonowania sklepu internetowego.

Daj si臋 znale藕膰.

1 %
Internaut贸w

deklaruje kupowanie online.

1 %
Klient贸w

rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej.

1 %
U偶ytytkownik贸w

wybiera wyszukiwark臋 Google.

Przyk艂ady efekt贸w pozycjonowania sklepu internetowego.

Poni偶ej przedstawiamy kilka przyk艂ad贸w w formie wykres贸w i statystyk wynikaj膮cych z pozycjonowania sklep贸w internetowych naszych klient贸w:

Przyk艂ady efekt贸w pozycjonowania sklepu internetowego – poprawa widoczno艣ci.

W tej sekcji przedstawiamy kilka wykres贸w z jednego z popularniejszych narz臋dzi do mierzenia widoczno艣ci w bezp艂atnych wynikach wyszukiwarki Google – Senuto. Wykresy pokazuj膮 po ilu frazach/s艂owach kluczowych Google wy艣wietla sklep na pierwszej stronie lub na pierwszych 5 stronach w wynikach. A tak偶e z narz臋dzia Google Search Console, kt贸re pokazuje, ile razy w danym okresie Google wy艣wietli艂 dan膮 stron臋 w bezp艂atnych wynikach.

Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Senuto pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Senuto pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Senuto pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Senuto pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Google Search Console pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Google Search Console pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Google Search Console pozycjonowanie
Wykres widoczno艣ci organicznej SEO Google Search Console pozycjonowanie

Przyk艂ady efekt贸w pozycjonowania sklepu internetowego – wzrost ruchu.

W tej sekcji zamie艣cili艣my wykresy z narz臋dzia  Google Analytics, kt贸ry pokazuje wygenerowany ruch z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania.

Wykres ruchu u偶ytkownik贸w Google Analytics
Wykres ruchu u偶ytkownik贸w Google Analytics
Wykres ruchu u偶ytkownik贸w Google Analytics
Wykres ruchu u偶ytkownik贸w Google Analytics

Nie tylko SEO, pomy艣l o UX w Twoim sklepie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego ma na celu zwi臋kszenie ruchu, jednak sam ruch to nie wszystko. Trzeba zach臋ci膰 u偶ytkownika do wykonania konkretnych dzia艂a艅, dokonania zakupu. W tym pomo偶e UX.

Co to jest UX? –聽To t艂umacz膮c dos艂ownie聽do艣wiadczenie u偶ytkownika.聽W temacie stron i sklep贸w internetowych mamy tu na my艣li projektowanie, tworzenie serwis贸w internetowych nastawionych na聽dopasowanie do do艣wiadcze艅, przyzwyczaje艅 i oczekiwa艅聽u偶ytkownik贸w.

Pomimo i偶 wielk膮 popularno艣膰 to poj臋cie zdoby艂o stosunkowo niedawno, bo na przestrzeni ostatnich kilku lat, to ju偶 w latach 70. XX wieku pojawi艂y si臋 pierwsze zastosowania zwi膮zane z UX. Co warto wiedzie膰?

Dlaczego warto zainteresowa膰 si臋 UX w sklepie internetowym?

Celem dzia艂a艅 pod k膮tem UX w sklepie internetowym jest zaprojektowanie pozytywnego do艣wiadczenia zakupowego dla klienta. Od samego pocz膮tku 艣cie偶ki zakupowej, czyli pierwszego kontaktu z mark膮 i sklepem, do ostatniego czy wra偶e艅 po zakupowych. Cele tych dzia艂a艅 mog膮 by膰 r贸偶ne i szerokie, w tym sk艂onienie klienta do wybrania konkretnego produktu lub podj臋cia szybkiej decyzji o zakupie. Natomiast najbardziej podstawowe i oczywiste cele to zwi臋kszenie konwersji w sklepie, generowanie wi臋kszej sprzeda偶y ze zdobytego ju偶 ruchu oraz sk艂onienie klienta do powrotu i kolejnych zakup贸w.聽

Warto zainteresowa膰 si臋 UX, zag艂臋bi膰 si臋 w ten temat lub skorzysta膰 z pomocy specjalisty, poniewa偶 to droga do zrealizowania cel贸w, jakie postawimy przed sklepem w tym do zwi臋kszenia sprzeda偶y i to nawet bez generowania dodatkowego ruchu.

Skoro jeste艣 tak daleko, wiesz ju偶 jak SEO dzia艂a i do czego ma doprowadzi膰. Zapewne zosta艂o jeszcze jedno istotne dla Ciebie pytanie. Ile to kosztuje?

Bud偶et jaki nale偶y przeznaczy膰 na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, zale偶y od wielu aspekt贸w. Znaczenie maj膮 m.in.:

  • Bran偶a, w jakiej dzia艂a sklep.
  • Wielko艣膰 asortymentu – istotna jest liczba produkt贸w i kategorii.
  • Jako艣膰 sklep贸w konkurencyjnych.
  • Aktualny stan optymalizacji.
  • Aktualny stan jako艣ci i liczby tre艣ci w serwisie.
  • Aktualny stan odno艣nik贸w z innych portali prowadz膮cych do sklepu.
  • Zak艂adane tempo wzrostu.

Bardzo trudno poda膰 konkretn膮 cen臋 pozycjonowania, kt贸ra pozwoli na skuteczne dzia艂ania, nie widz膮c sklepu i nie bior膮c pod uwag臋 wy偶ej wymienionych aspekt贸w. Czasem mo偶na przeprowadzi膰 skuteczn膮 kampani臋 SEO dla sklepu nawet od kwoty 500 – 700 z艂 miesi臋cznego abonamentu, w innym przypadku potrzebna jest np. kwota 5 000 z艂, a dzi艣 nie dziwi膮 ju偶 nikogo sklepy, kt贸re na dzia艂ania SEO wydaj膮 nawet 20 czy 50 tys. z艂otych miesi臋cznie.

Zach臋camy do skorzystania z bezp艂atnej konsultacji wraz z audytem SEO sklepu, po kt贸rej rozwiejemy wszelkie w膮tpliwo艣ci i okre艣limy zalecane bud偶ety dla konkretnego sklepu internetowego.聽

Ile to kosztuje? Cena pozycjonowania sklep贸w internetowych

Daj si臋 znale藕膰.