Pozycjonowanie lokalne z Adboosters.
Jesteśmy młodą agencją SEO, która powstała, ponieważ uważamy, że wiele rzeczy można zrobić lepiej. Pozycjonowanie stron internetowych, to proces, który zmienia się każdego dnia, a my rozwijamy się wraz z nim. Naszym celem nie jest zostać największą agencją SEO w Polsce, nie myślimy o tym, by mieć jak największy zespół i jak największą liczbę klientów – zależy nam na jakości, chcemy być najlepszą firmą SEO w Polsce, z usługą na najwyższym poziomie z najbardziej zadowolonymi klientami. Wasze zadowolenie tworzy przyszłość naszej firmy.
Mamy na koncie wiele skutecznych kampanii SEO zarówno dla sklepów internetowych, jak i stron lokalnych czy ogólnopolskich. Pracujemy/pracowaliśmy w najróżniejszych branżach, od tematów medycznych, przez kosmetyki i odzież, nieruchomości, aż po techniczne i technologiczne jak urządzenia spawalnicze, GSM, wózki widłowe czy usługi obróbki metali.
Podczas spotkania czy konsultacji chętnie przedstawiamy konkretne działania, które wykonaliśmy i rezultaty, które dzięki temu zostały osiągnięte. Zapraszamy do umówienia się na spotkanie online lub w naszym biurze w Bydgoszczy.
Jak to działa?
1. Wypełnij Formularz
Wypełnij formularz kontaktowy, podaj w nim adres swojej strony lub sklepu jeżeli jest już dostępny, a także numer telefonu lub e-mail.
2. Analiza strony
Drugi krok należy do nas. Przeanalizujemy Twoją stronę lub sklep, a następnie skontaktujemy się w celu umówienia rozmowy na temat pozycjonowania.
3. Bezpłatna konsultacja
Odbędziemy bezpłatną konsultację, podczas której dowiesz się, jakie są możliwości oraz jakie działania należy wykonać, by poprawić pozycję strony/sklepu i ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwarek.
Pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne strony ma na celu zwiększenie ruchu lokalnego z bezpłatnych wyników wyszukiwarki (najczęściej Google). Osiągamy to poprzez zdobycie wysokich pozycji na frazy – słowa kluczowe regionalne, związane często z nazwą miasta. Przy dobrze dobranych frazach, a także dobrze przygotowanej stronie internetowej, taki ruch powinien również przełożyć się na zwiększenie liczby zapytań, telefonów itd.
Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych to nasza główna usługa, w tym nasz zespół jest wyspecjalizowany. W ramach naszej pracy dbamy o każdy aspekt, który może mieć wpływ na to, czy Google zdecyduje się na wyświetlenie danej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i na jakich pozycjach.
Każda firma i strona ma inne potrzeby. Niektóre dopiero stawiają pierwsze kroki i potrzebują działań w praktycznie każdym obszarze, inne mają za sobą już wiele lat doświadczeń i potrzeba im konkretnej diagnozy problemów i precyzyjnego planu poprawy. Dlatego najlepiej zacząć od prostej rozmowy na temat tego, czy pozycjonowanie lokalne strony jest w Twoim przypadku potrzebne i w jakim zakresie. Zapraszamy do kontaktu i bezpłatnej konsultacji.
Napisz do nas.
Dlaczego warto pozycjonować stronę lokalnie?
Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce ma doprowadzić do wyświetlania strony na wysokich pozycjach po wpisaniu przez użytkownika lokalnych fraz – zwrotów związanych z ofertą firmy.
Do zalet pozycjonowania lokalnego należy z całą pewnością zaliczyć: mniejsza liczba stron konkurencyjnych na dane zapytania – słowa kluczowe; mniejsze koszty prowadzenia strategii optymalizacyjnych niż w przypadku pozycjonowania ogólnokrajowego; szybkość, z jaką pojawiają się efekty tego typu pozycjonowania; wysoki współczynnik konwersji wynikający z lokalnie generowanego ruchu na stronie; efektywny wzrost widoczności strony firmowej dla lokalnych grup docelowych.
- Pozycjonowanie lokalne prowadzi do lepszej widoczności w Google.
- Pozycjonowanie lokalne prowadzi do większego ruchu na stronie.
- Pozycjonowanie lokalne prowadzi do większej liczby zapytań od klientów.
Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy zawężonego obszaru (i puli odbiorców) i to właśnie na tym (i tylko na tym) obszarze budowana jest widoczność strony.
Z czego składa się pozycjonowanie lokalne?
Analiza i Plan
Proces pozycjonowania rozpoczynamy od ustalenia celów klienta oraz analizy potencjału strony/sklepu, trudności branży i stron konkurentów.
Audyt SEO
Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO, który wskaże obszary wymagające poprawy na stronie internetowej.
Optymalizacja techniczna
Jednym z elementów naszej pracy jest optymalizacja techniczna strony/sklepu, tak aby spełniała wymogi wyszukiwarek - przede wszysktkim Google.
Tworzenie treści
W ramach naszych działań rozwijamy serwis pod kątem treści, które się tam znajdują. Mamy doświadczenie w tworzeniu teksów nawet w trudnych, technicznych branżach.
Link Bulding
Odnośniki prowadzące do strony/sklepu wpływają na renomę i zaufanie w oczach wyszukiwarek. W ramach współpracy dbamy o to, by regularnie pojawiały się wartosciowe linki do serwisu.
Optymalizacja konwersji
Pracujemy nad tym, by ruch na stronie przełożył się na większą liczbę zapytań i telefonów. Doradzamy, a także poprawiamy elementy na stronie niewpływające bezpośrednio na SEO, ale działające na konwersję.
Podstawą i fundamentem pozycjonowania lokalnego jest efektywne dobranie fraz kluczowych. Dobra strategia SEO nie może się bez nich obejść, a ich odpowiedni wybór realnie przekłada się na wzrost widoczności strony firmowej wśród określonej grupy odbiorców.
Wybieranie słów kluczowych związanych z daną lokalizacją powinna poprzedzić odpowiednia analiza rynku lokalnego, zachowania użytkowników i działań konkurencji. Zazwyczaj większość wybranych fraz będzie opierać się na bardzo prostym schemacie – nazwa produktu lub usługi w pierwszej części frazy, oraz nazwa miejscowości w drugiej części frazy (produkt/usługa + miejscowość).
Oto kilka przykładów:
- Fotograf Białystok;
- Kwiaciarnia Wrocław;
- Pompy Ciepła Bydgoszcz.
Dobranie odpowiednich słów kluczowych, dających spore szanse na doprowadzenie do kontaktu ze strony klienta i sprzedanie usług lub produktów, na których nam zależy, to dobry początek. Dzięki temu możemy dobrze zaplanować pracę i oszacować liczbę działań koniecznych do wykonania, by osiągnąć dobre efekty. Jeżeli potrzebujesz pomocy już na tym etapie (który jest bardzo istotny), skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą.
Pozycjonowanie lokalne - Od czego zacząć?
Pozycjonowanie lokalne - najczęściej zadawane pytania
Na koszt potrzebny do pozycjonowania lokalnego strony wpływa wiele czynników, w tym m.in. trudność branży, jakość stron konkurencji, aktualny stan witryny itd. Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji wraz z audytem SEO sklepu, po której rozwiejemy wszelkie wątpliwości i określimy zalecane budżety dla konkretnej strony internetowej.
W wielu przypadkach pozycjonowanie strony internetowej lokalnie to stały proces, który się nie kończy – szczególnie w przypadku branż gdzie konkurencja jest duża.
Okres, w którym pojawią się pierwsze efekty, zależy od obecnego stanu strony oraz od trudności fraz, konkurencyjności. Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, warto pamiętać, że to proces i długofalowa inwestycja. W niektórych branżach zadowalające efekty można osiągnąć już po kilku tygodniach, w innych potrzeba wiele miesięcy.
Nie ma ograniczenia co do liczby słów kluczowych, które można pozycjonować. Warto jednak wykonać dokładną analizę i ustalić priorytetowe kategorie, produkty i związane z nimi słowa kluczowe. Dla każdej frazy trzeba wykonać określoną pracę, im jest ich więcej, tym więcej działań trzeba wykonać. Dlatego decydując się na większą liczbę fraz, warto zaplanować na to odpowiednio większy budżet.
Tak. Rozumiemy, ze priorytety w biznesie, oferta itd. mogą się zmieniać. Warto jednak nie zmieniać ich zbyt często. Pozycjonowanie to proces, który zajmuje trochę czasu i zbyt częsta zmiana słów kluczowych może to znacznie zaburzyć i utrudnić osiągniecie oczekiwanych efektów.
Nie. Standardowo podpisujemy z klientami umowę na czas nieokreślony. Konkretne warunki współpracy chętnie przedstawimy podczas spotkania lub bezpłatnej konsultacji.
Wpisy związane z lokalnym pozycjonowaniem na naszym blogu.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?
Czy spotkałeś się kiedyś z propozycją jednorazowej optymalizacji strony internetowej? Usługi, która rzekomo miała przynieść doskonałe rezultaty raz na zawsze, a przynajmniej na bardzo długi czas? W tym artykule przeczytasz, dlaczego taką ofertę zazwyczaj należy włożyć między bajki. Nasz zespół postanowił zebrać najważniejsze argumenty przemawiające za tym, że pozycjonowanie to
Link building dla początkujących – podstawy i dobre praktyki
Według statystyk Backlinko serwisy posiadające największą liczbę backlinków zazwyczaj rankują najlepiej. Skutkuje to z kolei dużym ruchem i dodatkowymi klientami, którzy regularnie dokonują istotnych konwersji zakupowych. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się na czym polega cały proces budowania profilu linkowego! Sprawdź, jak zacząć link building krok po kroku! Link building
Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje i czy warto na nim oszczędzać?
Czy przeglądając wyceny otrzymane z różnych agencji SEO, zastanawiałeś się „dlaczego tak drogo”? A może nawet zadałeś to pytanie, wpisując je w treść wiadomości zwrotnej? Cóż, jedno jest pewne – jeśli na co dzień masz do czynienia z branżą SEO, z pewnością niejeden raz próbowałeś taktownie i konstruktywnie wyjaśnić, że
Geolokalizacja a wyniki wyszukiwania w Google.
Google w większości przypadków zdaje sobie sprawę, w jakiej lokalizacji znajduję się użytkownik, który wpisują daną frazę w wyszukiwarce i wykorzystuje tę wiedzę do wyświetlenia najbardziej dopasowanych do potrzeb wyników.
Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa będzie wyświetlana użytkownikom, którzy nie tylko wyszukują treści związanych z daną lokalizacją, ale robią to, już się w niej znajdując. Algorytm Google sprawia, że użytkownik np. z Krakowa dostanie te wyniki wyszukiwania, które dotyczą miejscowości, w której mieszka, nawet gdy nie użyje nazwy miejscowości w zapytaniu. Dobrze wypozycjonowana strona lokalnie pojawia się w wynikach wyszukiwania użytkowników z danego obszaru, gdy użyją nazwy miasta oraz gdy tego nie zrobią, a to m.in. dzięki technologii śledzenia lokalizacji wykorzystywanej w urządzeniach mobilnych, IP urządzenia, ostatnio wyszukiwanych fraz, a także zapisanego adresu domu lub ostatnio wyszukiwanej trasy w mapach.
Wizytówka Google Moja Firma lokalne pozycjonowanie strony.
Wizytówka Google Moja Firma staje się najszybszym sposobem na wyszukanie podstawowych informacji o firmie, takich jak adres czy godziny otwarcia. Internauci zaczynają przyjmować za oczywiste, że te informacje w łatwy sposób znajdą w Google i w mapach. Z tego powodu koniecznym staje się taką wizytówkę posiadać, a dodatkowo wyposażyć ją w możliwe jak największą liczbę informacji o firmie. Dodatkowo coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na opinie, które zostają tam zamieszczone przez dotychczasowych klientów firmy. Ostatecznie te wszystkie czynniki przekładają się także na spore możliwości i potencjał na pokazanie się klientom lokalnym – dobrze zoptymalizowana i widoczna wizytówka może wygenerować tak samo dużo zapytań i telefonów jak dobrze widoczna strona internetowa.
W Wizytówce Google powinny znaleźć się takie informacje jak nazwa firmy, dane adresowe, droga kontaktu (numer telefonu), link do głównego adresu strony firmowej czy godziny pracy przedsiębiorstwa oraz jego opis. Warto zadbać także o dodanie dobrych, wartościowych zdjęć i Logo. Aby wizytówka wyświetlała się określonej grupie klientów, należy zadbać o użycie odpowiednich słów kluczowych w opisach i tytułach.
Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to proces, który składa się z wielu elementów. Celem jest dostosowanie portalu do możliwie jak największej liczby wymogów wyszukiwarki oraz parametrów, na które zwraca uwagę Google.
Cały proces lokalnego pozycjonowania strony rozpoczyna się od dogłębnej analizy, szczegółowego audytu SEO i analizy stron konkurentów. Ten etap ma doprowadzić do określenia konkretnych zakresów do poprawy i rozwoju oraz stworzenia strategii pozycjonowania serwisu.
Zakres działań wykonywanych na stronie jest bardzo szeroki – skuteczne pozycjonowanie obejmuje tworzenie wartościowych treści, przez szczegółową optymalizację techniczną sklepu po link building i pracę nad renomą sklepu.
W tym temacie może zainteresować Cię nasz artykuł: Od czego zależy pozycja w Google?
Pozycjonowanie lokalne - Na czym polega?
Dla kogo przeznaczone jest pozycjonowanie lokalne?
Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie istotny dla małych i średnich firm. Małe przedsiębiorstwa najczęściej zaczynają swoją działalność w określonych miejscowościach lub dzielnicach miast. Jest to także odpowiednia forma pozycjonowania nawet dla większych firm, które należą do określonej grupy branż, które skupiają się przede wszystkim na klientach lokalnych, którzy muszą podejść do określonego lokalu lub do których możemy dojechać na danym obszarze. Przykładami takich branż mogą być: fryzjerzy i salony piękności; lokalne biura nieruchomości; kliniki i gabinety medyczne; serwisy samochodowe; architekci wnętrz i firmy budowlane; hotele i restauracje; instalatorzy np. systemów grzewczych czy fotowoltaiki itd.
Nie tylko SEO, pomyśl o UX na Twojej stronie.
Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu zwiększenie ruchu, jednak sam ruch to nie wszystko. Trzeba zachęcić użytkownika do wykonania konkretnych działań, wypełnienia formularza, napisania maila, czy zadzwonienia. W tym pomoże UX.
Co to jest UX? – To tłumacząc dosłownie doświadczenie użytkownika. W temacie stron i sklepów internetowych mamy tu na myśli projektowanie, tworzenie serwisów internetowych nastawionych na dopasowanie do doświadczeń, przyzwyczajeń i oczekiwań użytkowników.
Pomimo iż wielką popularność to pojęcie zdobyło stosunkowo niedawno, bo na przestrzeni ostatnich kilku lat, to już w latach 70. XX wieku pojawiły się pierwsze zastosowania związane z UX. Co warto wiedzieć?
Dlaczego warto zainteresować się UX na stronie internetowej?
Celem działań pod kątem UX na stronie jest zaprojektowanie pozytywnego doświadczenia dla klienta, które doprowadzi do wykonania określonych czynności. Od pierwszego kontaktu z marką i stroną, do ostatniego czy wrażeń po sprzedażowych. Cele tych działań mogą być różne i szerokie, w tym skłonienie klienta do wypełnienia formularza, wykonania połączenia telefonicznego czy przeczytania artykułu na blogu lub obejrzenia filmu promocyjnego. Natomiast najbardziej podstawowe i oczywiste cele to zwiększenie konwersji na stronie, czyli generowanie większej liczy zapytań/leadów czy sprzedaży ze zdobytego już ruchu oraz skłonienie klienta do powrotu i kolejnych działań.
Warto zainteresować się UX, zagłębić się w ten temat lub skorzystać z pomocy specjalisty, ponieważ to droga do zrealizowania celów, jakie postawimy przed sklepem w tym do zwiększenia sprzedaży i to nawet bez generowania dodatkowego ruchu.
Skoro jesteś tak daleko, wiesz już jak SEO działa i do czego ma doprowadzić. Zapewne zostało jeszcze jedno istotne dla Ciebie pytanie. Ile to kosztuje?
Budżet, jaki należy przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie lokalne strony, zależy od wielu aspektów. Znaczenie mają m.in.:
- Branża, w jakiej działa firma.
- Oferta – istotna jest liczba produktów/usług, kategorii, które chcemy promować.
- Jakość stron konkurencyjnych.
- Aktualny stan optymalizacji.
- Aktualny stan jakości i liczby treści w serwisie.
- Aktualny stan odnośników z innych portali prowadzących do strony.
- Zakładane tempo wzrostu.
Bardzo trudno podać konkretną cenę pozycjonowania lokalnego, która pozwoli na skuteczne działania, nie widząc strony i nie biorąc pod uwagę wyżej wymienionych aspektów. Czasem można przeprowadzić skuteczną kampanię SEO dla strony nawet od kwoty 500 – 700 zł miesięcznego abonamentu, w innym przypadku potrzebna jest np. kwota 3 000 zł, a dziś nie dziwią już nikogo strony w trudnych branżach, na których pozycjonowanie wydaje się nawet 10 czy 20 tys. złotych miesięcznie.
Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji wraz z audytem SEO strony internetowej, po której rozwiejemy wszelkie wątpliwości i określimy zalecane budżety dla konkretnej strony internetowej.
Ile to kosztuje? Cena pozycjonowania lokalnego
Daj się znaleźć.
deklaruje kupowanie online.
rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej.
wybiera wyszukiwarkę Google.