Konsultacja i Audyt SEO

Bezp艂atnie!
Zwi臋ksz ruch i sprzeda偶.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO strony internetowej, to us艂uga polegaj膮ca na szczeg贸艂owej analizie danego serwisu – strona po stronie. Celem tego procesu jest zlokalizowanie wszystkich aspekt贸w wymagaj膮cych naprawy lub modernizacji. Efektem tych poszukiwa艅 b臋d膮 konkretne informacje o dzia艂aniach, kt贸re nale偶y w serwisie wykona膰, by strona spe艂nia艂a wymogi wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim Google.

Jednym z g艂贸wnych zada艅 dobrego pozycjonowania strony internetowej jest zadbanie o to, by realizowa膰 wytyczne, kt贸re najpopularniejsza wyszukiwarka 艣wiata otwarcie przed nami stawia – Google udost臋pnia wiele informacji np. w sekcji wskaz贸wki dla webmaster贸w, natomiast nie ma tam wszystkiego, co istotne. Do niekt贸rych danych i wniosk贸w trzeba doj艣膰 samodzielnie oraz reagowa膰 na zmiany. Dlatego w艂a艣nie pocz膮tkiem ca艂ego procesu powinno by膰 przeprowadzenie audytu strony internetowej. Je偶eli jeste艣cie na etapie wyboru agencji SEO do wsp贸艂pracy lub w艂a艣nie t臋 wsp贸艂prac臋 zaczynacie, upewnijcie si臋, 偶e taka dok艂adna analiza zostanie wykonana.

M臋偶czyzna omawiaj膮cy audyt SEO

Jak wygl膮da bezp艂atny audyt SEO?

Poni偶ej ca艂y proces w 3 krokach.

Krok 1.

Przekazanie do nas informacji kontaktowych oraz adresu strony/sklepu, kt贸ry ma zosta膰 sprawdzony.

Krok 2.

Przeprowadzenie audytu SEO przez naszych specjalist贸w i przygotowanie informacji do przekazania.

Krok 3.

Przekazanie wszelkich przydatnych informacji oraz uwag na temat kondycji strony/sklepu w trakcie wideorozmowy.

Z czego sk艂ada si臋 audyt strony www? Co powinien zawiera膰?鈥

Audyt strony internetowej mo偶e zosta膰 przeprowadzony w r贸偶nych formach, zakres analizowanych danych nie zawsze b臋dzie taki sam. Inne parametry i miejsca b臋dziemy sprawdza膰 przeprowadzaj膮c audyt pod k膮tem pozycjonowania, a inne skupiaj膮c si臋 np. na UX (User Experience) – do艣wiadczenia i zachowania u偶ytkownik贸w, przyjazny interface strony itd.. W tym miejscu skupimy si臋 przede wszystkim na audycie strony internetowej pod k膮tem pozycjonowania.

Google analizuj膮c i oceniaj膮c dan膮 stron臋 internetow膮, zwraca uwag臋 na ponad 200 r贸偶nych czynnik贸w. Podczas audytu SEO trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 na bardzo du偶o aspekt贸w. Oto najwa偶niejsze dzia艂ania, jakie nale偶y wykona膰.

Analiza kodu strony

W tym miejscu nale偶y sprawdzi膰 kod HTML oraz CSS. Badamy go pod k膮tem odpowiedniej budowy, spe艂niania aktualnych norm czy b艂臋d贸w wp艂ywaj膮cych na bezpiecze艅stwo strony, jej dzia艂anie oraz poprawne uruchamianie si臋 w r贸偶nych przegl膮darkach internetowych

Wersja mobilna strony, responsywno艣膰

Sprawdzamy, czy strona poprawnie otwiera si臋 i funkcjonuje prawid艂owo na urz膮dzeniach mobilnych - tablety, telefony kom贸rkowe. Warto przeanalizowa膰 wiele urz膮dze艅 i system贸w. Strona mo偶e inaczej zachowywa膰 si臋 na iOS, Windows Phone czy Android. Aktualnie Ok. 60% ruchu pochodzi z urz膮dze艅 mobilnych, Google przykuwa do tego du偶膮 wag臋 i jest to wa偶ny aspekt analizy strony internetowej.

Meta tagi

Analizujemy wszystkie podstrony w witrynie. Sprawdzamy: tytu艂y (meta title), opisy (meta description), nag艂贸wki (Hx), Indeksowanie podstron (Index/noindex), Linkowanie wewn臋trzne (w tym znaczniki nofollow), Opis zdj臋cia (opis alternatywny, alt).
Celem jest sprawdzenie poprawnego zastosowania tych tag贸w np. czy z jakiego艣 powodu nie wykluczyli艣my z indeksu Google strony, kt贸ra powinna tam by膰 i nam na niej zale偶y. Nasze posty, w kt贸rych opisujemy poszczeg贸lne tagi:

Analiza danych Google Search Console

Za pomoc膮 Google Search Console sprawdzamy, czy nasza strona zosta艂a poprawnie zaindeksowana. Dowiadujemy si臋 te偶 czy wyszukiwarka znalaz艂a jakie艣 b艂臋dy w funkcjonowaniu strony np. nieprawid艂owe dzia艂anie na urz膮dzeniach mobilnych czy d艂ugie 艂adowanie. Sprawdzamy tak偶e, jak Google czyta dane strukturalne (Rich Snippets) i czy s膮 poprawnie zaimplementowane na stronie.

Analiza zachowania u偶ytkownik贸w na stronie

Korzystaj膮c z Google Analytics sprawdzamy zachowanie internaut贸w na stronie. Ile czasu na niej sp臋dzaj膮, w kt贸re strony s膮 odwiedzane najcz臋艣ciej, a kt贸re najrzadziej. Wiedz膮c kt贸ra podstrona ma najwi臋kszy wsp贸艂czynnik odrzuce艅 - z kt贸rej podstrony klienci najcz臋艣ciej wychodz膮 z naszej strony - mo偶emy szybciej znale藕膰 istotne problemy w witrynie.

Szybko艣膰 dzia艂ania strony

Analizujemy czas 艂adowania strony, okre艣lamy elementy spowalniaj膮ce witryn臋. Przyczyn膮 mo偶e by膰 np. serwer, na kt贸rym stoi strona, du偶a ilo艣膰 zdj臋膰 wysokiej rozdzielczo艣ci i du偶ej wagi oraz zbyt rozbudowany i skomplikowany kod.

Linkowanie wewn臋trzne

odpowiednie zastosowanie link贸w wewn膮trz witryny porz膮dkuj臋 j膮 i pozwala u偶ytkownikom oraz wyszukiwarkom na 艂atwe przemieszczanie si臋 pomi臋dzy podstronami. Poprawne wykonanie pomaga Google w indeksacji strony, zmniejsza tak偶e wsp贸艂czynnik odrzuce艅. Przy analizowaniu tego aspektu pomaga Google Search Console.

Linkowanie zewn臋trzne

Google przykuwa spor膮 uwag臋 do tego jakie linki prowadz膮 do danej strony. Zwraca uwag臋 m.in na to sk膮d wychodz膮, w jaki spos贸b s膮 tam zamieszczone, jak du偶o ich jest, czy wygl膮daj膮 naturalnie, z jakiego okresu pochodz膮, jak cz臋sto si臋 pojawiaj膮 itd. Dok艂adna analiza tego aspektu jest bardzo istotna, poniewa偶 ma to spore prze艂o偶enie na pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwania.

Analiza s艂贸w kluczowych

Celem tego elementu jest zdefiniowanie fraz kluczowych, kt贸re dla naszej strony powinny przyci膮gn膮膰 najwi臋kszy i najbardziej warto艣ciowy ruch. Jest to jedno z kluczowych dzia艂a艅 w procesie SEO/SEM, kt贸re pozwoli na dotarcie do odpowiedniej grupy klient贸w.

Adresy URL

Powinny by膰 zbudowane w odpowiedni spos贸b. Google w wielu miejscach przypomina o przyjaznych adresach URL. Tutaj nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na ich czytelno艣膰, d艂ugo艣膰 oraz budow臋. Po spojrzeniu na adres URL powinni艣my mie膰 mo偶liwo艣膰 przewidzenia, co pod tym adresem znajdziemy. By u艂atwi膰 wyszukiwarce odpowiednie zrozumienie adresu, nale偶y pami臋ta膰 np. o u偶ywaniu polskich znak贸w oraz stosowaniu w adresie my艣lnik贸w (鈥-鈥) zamiast podkre艣lnik贸w (鈥淿鈥).

Aktualna widoczno艣膰 w wynikach wyszukiwania

Informacja na temat aktualnej widoczno艣ci na dane s艂owa kluczowe pomo偶e nam zdefiniowa膰 podstrony, kt贸re w pierwszej kolejno艣ci wymagaj膮 interwencji. W sytuacji gdy wi臋kszo艣膰 kategorii i produkt贸w w naszym serwisie pojawia si臋 na wysokich pozycjach, a kilka radzi sobie gorzej mamy jasny sygna艂, kt贸re podstrony wymagaj膮 wi臋kszej analizy.

Grafiki, zdj臋cia na stronie

Sprawdzamy czy s膮 odpowiedniego rozmiaru - jak wp艂ywaj膮 na szybko艣膰 otwierania i dzia艂ania witryny. Nale偶y zwr贸ci膰 te偶 uwag臋 czy opisy alternatywne s膮 poprawnie skonfigurowane.

Tre艣膰 na stronie

Analiza tre艣ci pod k膮tem nasycenia s艂贸w kluczowych, unikalno艣ci, wielko艣ci oraz lokalizacji tekst贸w. Tekst powinien by膰 dopasowany do wymaga艅 wyszukiwarki, a przy tym atrakcyjny dla klienta. Nale偶y sprawdzi膰 tak偶e, czy nag艂贸wki (H1-H6) zosta艂y poprawnie zastosowane.

Analiza platformy, cms

Sprawdzenie, czy system, kt贸ry zarz膮dza stron膮 zosta艂 poprawnie skonfigurowany, jakie wtyczki/dodatki zosta艂y zastosowane. W zale偶no艣ci od tego czy strona korzysta z WordPress, PrestaShop Magneto czy innego systemu aspekty, na kt贸re trzeba b臋dzie zwr贸ci膰 uwag臋 b臋d膮 inne.

Analiza konkurencji

W zale偶no艣ci od bran偶y efekty dzia艂a艅 pozycjonerskich mog膮 si臋 r贸偶ni膰. Aby lepiej przygotowa膰 strategi臋 dzia艂ania na danej stronie internetowej, nale偶y przeanalizowa膰 strony konkurent贸w, najlepiej tych, kt贸rzy osi膮gaj膮 najlepsze pozycje. Nie nale偶y oczywi艣cie kopiowa膰 tre艣ci czy gotowych rozwi膮za艅 kropka w kropk臋. Informacje, na jakie warto zwr贸ci膰 uwag臋 to np. s艂owa kluczowe, na kt贸re konkurencja stara si臋 by膰 widoczna, uk艂ad menu i struktura strony oraz teksty.

Historia dzia艂a艅 pozycjonerskich

Co, kiedy i jak by艂o robione na stronie w temacie pozycjonowania, oraz to jakie ostatecznie by艂y z tego efekty, mo偶e znacznie u艂atwi膰 prac臋 w przysz艂o艣ci. Przed u艂o偶eniem strategii dzia艂a艅 warto przeanalizowa膰 histori臋 strony. Mo偶na w ten spos贸b zaoszcz臋dzi膰 sporo czasu i unikn膮膰 powtarzania b艂臋d贸w.

Analiza potencja艂u

Uk艂adaj膮c strategi臋 i cele nale偶y dopasowa膰 zamiary do si艂y, jak膮 dysponujemy. Nale偶y oceni膰 potencja艂 strony i jej mo偶liwo艣ci. Wielko艣膰 strony czy liczba produkt贸w to wa偶ne aspekty. Warto wiedzie膰, czy strony z najlepsz膮 widoczno艣ci膮 w bran偶y maj膮 asortyment znacznie wi臋kszy, mniejszy czy zbli偶ony do naszego. Trudniej jest konkurowa膰 ze stron膮, kt贸ra ma np. 10 razy tyle produkt贸w. Musimy takie informacj臋 wzi膮膰 pod uwag臋 planuj膮c dzia艂ania.

Podsumowanie i konsultacj膮

Ka偶dy audyt ko艅czymy podsumowaniem i konsultacj膮 w temacie tego w kt贸r膮 stron臋 powinny zmierza膰 prac臋 na stronie i jakie powinny by膰 priorytety. Je偶eli nasza wiedzia oraz to co przeka偶emy oka偶e si臋 inetersuj膮ce, to na tym etapie mo偶emy porzmawia膰 tak偶e o ewentualnej wspo艂pracy.

Kiedy wykona膰 audyt SEO strony www?

Oto kilka istotnych sytuacji, w kt贸rych przeprowadzenie audytu SEO b臋dzie bardzo przydatne.

Tworzenie nowej strony internetowej

Ju偶 podczas planowania wygl膮du, struktury nowej strony internetowej warto pami臋ta膰 o dopasowaniu jej do wymaga艅 wyszukiwarki. Strat膮 czasu by艂oby tworzenie strony, a nast臋pnie uruchomienie jej bez analizy ca艂ego planu pod k膮tem SEO. Taka kolejno艣膰 dzia艂a艅 zmusi nas do powielenia pracy i wyd艂u偶enia ca艂ego procesu. Gdy znajdziemy b艂臋dy optymalizacyjne na stronie i u艂o偶ymy strategi臋 ich naprawienia, to nast臋pnie przejdziemy do ponownego wpisania tre艣ci w miejscach, kt贸re niedawno zosta艂y przez nas uzupe艂nione. Z tego powodu podczas tworzenia swojej strony lepiej skonsultowa膰 si臋 ze specjalist膮/agencj膮 SEO by ju偶 na etapie wprowadzania nowych podstron poprawnie je skonfigurowa膰. Dzi臋ki temu w momencie uruchomienia strony oddamy internautom, a tak偶e Google gotowy i warto艣ciowy projekt.

Przebudowa strony internetowej, migracja na now膮 wersj臋

聽Tutaj powody s膮 podobne do sytuacji gdy tworzymy stron臋 od zera. Dodatkowym zagro偶eniem przebudowy lub migracji strony jest mo偶liwo艣膰 utraty pozycji, kt贸re uda艂o nam si臋 przez lata wypracowa膰. Nieumiej臋tne przeniesienie tre艣ci, produkt贸w, zmiana struktury adres贸w URL mo偶e spowodowa膰 drastyczne spadki w wynikach wyszukiwania. Warto by przed uruchomieniem nowej wersji zosta艂 przeprowadzony audyt SEO, podczas kt贸rego przeprowadzaj膮cy skonfrontuje go z poprzedni膮 wersj膮.

Zmiana agencji SEO/rozpocz臋cie wsp贸艂pracy z agencj膮 SEO

Ka偶da firma lub osoba, kt贸ra zaczyna dzia艂ania ze stron膮, powinna u艂o偶y膰 odpowiedni plan dzia艂ania z witryn膮. Aby tak膮 strategi臋 stworzy膰, nale偶y zna膰 b艂臋dy, problemy wyst臋puj膮ce na stronie, jej histori臋, dzia艂ania konkurencji, specyfik臋 bran偶y, istotne s艂owa kluczowe itd. Bez tej wiedzy nie da si臋 wykona膰 us艂ugi rzetelnie i osi膮gn膮膰 zamierzonych rezultat贸w. Warto pami臋ta膰, by zwr贸ci膰 na to uwag臋 wybieraj膮c firm臋, z kt贸r膮 chcemy nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋.

Rozpocz臋cie nowych dzia艂a艅 marketingowych

Aby wykorzysta膰 bud偶et przeznaczony na promocj臋 w danym kanale, nale偶y przeprowadzi膰 dok艂adn膮 analiz臋 naszej dotychczasowej sprzeda偶y oraz zachowanie internaut贸w na naszej stronie. Warto wiedzie膰 jakie osoby trafiaj膮 do nas np. z Facebooka, a jakie z Google Adwords. Analizuj膮c te dane, mo偶emy znacznie zwi臋kszy膰 konwersj臋 i nie inwestowa膰 w reklam臋, kt贸ra wy艣wietli si臋 u偶ytkownikom kompletnie niezainteresowanym naszymi produktami/us艂ugami. Przed rozpocz臋ciem takich kampanii warto skorzysta膰 z kampanii i zdefiniowa膰 najlepsze grupy docelowe.

Drastyczne spadki widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania/spadek ruchu

Powody spadk贸w widoczno艣ci mog膮 by膰 r贸偶ne. Aktualizacja algorytm贸w, b艂臋dy indeksowania, awarie dzia艂ania strony, problemy z serwerem i dost臋pno艣ci膮 lub szybko艣ci膮 witryny. Du偶y spadek ruchu na stronie jest jednym z wa偶niejszych sygna艂贸w do tego, by przeprowadzi膰 audyt strony internetowej. Jest to jedna z najlepszych do znalezienia sposobu na popraw臋 sytuacji.

Czy warto wykona膰 audyt strony internetowej?鈥

Tak, korzy艣ci wykonania audytu strony internetowej jest bardzo du偶o. Zdobywamy szczeg贸艂owe informacje o tym co na naszej stronie nie dzia艂a prawid艂owo. Wiemy jakie dzia艂ania wykonuj膮 nasi konkurenci i jak to przek艂ada si臋 na wyniki wyszukiwania w naszej bran偶y. Mo偶emy dok艂adnie przeanalizowa膰 internaut贸w trafiaj膮cych na nasz膮 stron臋, ich zachowanie i na tej podstawie i zbudowa膰 profil klienta, kt贸rego szukamy. Dzi臋ki audytowi dowiemy si臋 jakich produkt贸w – s艂贸w kluczowych – najcz臋艣ciej szukaj膮 nasi potencjalni klienci.

Audyt SEO daje nam ogromn膮 dawk臋 wiedzy, kt贸ra wykorzystana w odpowiedni spos贸b mo偶e przynie艣膰 nam wymierne efekty w postaci wi臋kszego ruchu na stronie, lepszej konwersji i przede wszystkim wi臋kszej sprzeda偶y. Google cz臋艣膰 swoich wymaga艅 jasno okre艣la np. we wskaz贸wkach dla Wembamester贸w. Jest natomiast bardzo du偶o aspekt贸w, o kt贸rych nas otwarcie nie informuje i  tak膮 wiedz臋 trzeba zdoby膰 samodzielnie. W zwi膮zku z tym je偶eli bardzo zale偶y nam dobrej widoczno艣ci oraz na tym by nasza strona dzia艂a艂a prawid艂owo, powinni艣my skorzysta膰 z pomocy specjalist贸w. 

W internecie mo偶na znale藕膰 wiele stron/program贸w do samodzielnego i bezp艂atnego wykonania audytu SEO swojej strony internetowej. Oczywi艣cie takie narz臋dzia pozwol膮 nam zdoby膰 kilka warto艣ciowych informacji, ale nie s膮 w stanie zast膮pi膰 do艣wiadczonego specjalisty w bran偶y SEO czy agencji pozycjnerskiej z kilkunastoletnim do艣wiadczeniem. Osoby, kt贸re 艣ledz膮 to 艣rodowisko od lat wiedz膮, jak wiele si臋 w nim zmienia, jak du偶o energii i czasu trzeba przeznaczy膰 na to, by by膰 na bie偶膮co. Wynika to m.in. z tego, ze Google nieustannie d膮偶y do tego, by algorytmy wyszukiwarki dzia艂a艂y jeszcze lepiej, aktualizuj膮c je sprawiaj膮, 偶e pewne rzeczy na stronie przestaj膮 dzia艂a膰 i nale偶y zastosowa膰 inne rozwi膮zania. Bezp艂atne analizy nie s膮 regularnie aktualizowane, nie pod膮偶aj膮 za zmianami, a ich wiedza jest ograniczona. Nie ma mo偶liwo艣ci, by mog艂y wyci膮gn膮膰 tak trafne i dok艂adne wnioski jak cz艂owiek. Zach臋camy do korzystania z nich, aby uzupe艂ni膰 swoj膮 wiedz臋, ale warto pami臋ta膰, by nie opiera膰 si臋 tylko na wynikach takiej analizy. Bardzo profesjonalny i obszerny audyt wi膮偶e si臋 cz臋sto ze spor膮 inwestycj膮, je偶eli natomiast pozyskan膮 w ten spos贸b wiedz臋 wykorzystamy w odpowiedni spos贸b, to s膮 spore szanse na to, 偶e szybko si臋 zwr贸ci. Niekt贸re firmy w ramach r贸偶nych kampanii marketingowych, promocji czy przy pr贸bie pozyskania nowego klienta oferuj膮 bezp艂atny audyt strony i moim zdaniem warto takie zabiegi wykorzysta膰.

Skorzystaj z bezp艂atnego audytu dla Twojej strony internetowej

Daj si臋 znale藕膰.

Opinie klient贸w

Co m贸wi膮 klienci na temat naszego audytu?

Audyt przeprowadzony przez Pana Tomasza otworzy艂 mi oczy na wiele rzeczy, o kt贸rych wcze艣niej nie wiedzia艂em. Du偶o konkret贸w, celnych porad, dowiedzia艂em si臋 te偶, co konkurencja robi lepiej. Zdecydowanie polecam!
B艂a偶ej
W艂a艣ciciel sklepu z bran偶y meblowej
Moja strona internetowa ruszy艂a dopiero niedawno, podczas audytu dowiedzia艂am si臋, 偶e wiele rzeczy na niej jest zrobionych niezbyt dobrze, 偶a艂uj臋, 偶e nie przeprowadzi艂am takiej konsultacji wcze艣niej. Polecam 馃檪
Weronika
W艂a艣cicielka lokalnej strony internetowej

FAQ

Cz臋sto zadawane pytania i odpowiedzi

Tak, audyt w formie przedstawienia wynik贸w poprzez widoerozmow臋 przeprowadzamy ca艂kowicie bezp艂atnie.

Przedstawienie wynik贸w audytu podczas bezp艂atnej konsultacji jest mo偶liwe zazwyczaj ju偶 w ci膮gu 2-3 dni roboczych.

D艂ugo艣膰 konsultacji zale偶y od zaanga偶owania i liczby pyta艅 klienta. Warto zarezerwowa膰 sobie na ni膮 minimum 60 min.

Bezp艂atna konsultacja z audytem SEO odbywa si臋 zazwyczaj w formie widorozmowy. Mo偶liwa jest forma spotkania na 偶ywo, w zalezno艣ci od lokalizacji firmy klienta.

Tak, podczas analizy wykorzystywanych jest wiele narz臋dzi, kt贸re nie maj膮 dost臋pu do strony oraz wiedza audytora, kt贸ry analizuje og贸lnodost臋pn膮 wersj臋 strony. Mo偶liwe jest przeanalizowanie tak偶e danych z narz臋dzi podpi臋tych pod stron臋 oraz wn臋trza systemu zarz膮dzania, natomiast taki proces jest przeprowadzany w odpowiedni, bezpieczny spos贸b.