Budowanie naturalnego i wiarygodnego profilu linkowego stanowi jeden z podstawowych elementów działań związanych z pozycjonowaniem. Jak powinien wyglądać link building i jaką rolę odgrywają w nim linki z atrybutem nofollow? Czy faktycznie nie mają wpływu na widoczność strony? W jaki sposób szybko odnaleźć takie odnośniki przy wykorzystaniu narzędzia NoFollow? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie.
Link building – dlaczego odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania?
Link building to działania polegające na pozyskiwaniu odnośników z zewnętrznych źródeł do naszej strony internetowej w celu zbudowania jej autorytetu oraz poprawy widoczności. Przemyślana strategia linkowania stanowi jeden z kluczowych czynników w procesie pozycjonowania, a dodawanie odnośników do wartościowych stron internetowych bezpośrednio przekłada się na wzrost pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Linki prowadzące do witryny świadczą niejako o jej renomie i wizerunku, który analizują roboty wyszukiwarki decydujące o kolejności wyświetlania się serwisów w Google. Warto zatem poświęcić czas i sumiennie zaplanować strategię działania związanego z link buildingiem, aby systematycznie i w sposób naturalny budować historię domeny. Gdzie w takim razie możemy pozyskiwać wartościowe odnośniki do naszej witryny?
- Katalogi – stanową bazę firm z różnych branż, więc warto się w nich pojawić. Należy natomiast przeanalizować wiele z nich i wybrać tylko te, które wyglądają na wartościowe i rzetelne.
- Fora internetowe – pozwalają na wymianę zdań z innymi użytkownikami, którzy chętnie dzielą się swoją opinią i w ramach rekomendacji podsyłają linki do stron.
- Blogi – bardzo modne i popularne źródło pozyskiwania informacji. Pod tekstem dotyczącym zagadnienia z Twojej branży, warto pozostawić wartościowy i merytoryczny komentarz z odnośnikiem do witryny internetowej.
- Linki sponsorowane – wymagają inwestycji finansowej, ale zazwyczaj są bardzo skuteczne. Dzięki tej metodzie możesz pozyskiwać odnośniki z najbardziej cenionych stron z Twojej branży, a jedynym ograniczeniem jest budżet.
- Linki partnerskie – polegają na współpracy z innymi firmami w ramach tworzenia profilu linkowego, np. poprzez napisanie opinii z dodanym odnośnikiem, stworzenie artykułu gościnnego lub po prostu klasyczną wymianę linków.
Czym są linki nofollow i po je stosować?
Odnośniki oznaczone atrybutem nofollow stanowią dla robotów wyszukiwarki informację, że nie muszą odwiedzać strony, do której prowadzi dany link. Według Google linki nofollow nie wpływają na pozycję strony, jednak w procesie SEO są często wykorzystywane. Dlaczego? Ponieważ pozwalają na dywersyfikację źródeł linkowania, czyli zachowanie naturalnego i wiarygodnego profilu linkowego. Taka strategia ma ogromny wpływ na wizerunek strony, a co za tym idzie, również jej widoczność.
Co to jest narzędzie NoFollow i jak działa?
To bardzo prosta w obsłudze wtyczka, przydatna dla osób specjalizujących się w link buildingu, z powodzeniem stosowana również przez specjalistów do spraw pozycjonowania. Jej instalacja w Chrome jest bardzo prosta, zajmuje dosłownie chwilę i nie wymaga żadnej dodatkowej konfiguracji. Wystarczy w menu wybrać opcję „Więcej narzędzi”, następne „Rozszerzenia” i tam odnaleźć plugin NoFollow a na koniec dodać go do przeglądarki. Po wykonaniu tych kilku kroków można w pełni korzystać z funkcjonalności oferowanych przez wtyczkę. Jej zadaniem jest sprawdzanie wszystkich linków umieszczonych w analizowanej witrynie, a następnie oznaczenie czerwoną ramką odnośników z atrybutami: nofollow, ugc i sponsorowane. Plugin znacznie ułatwia i przyspiesza codzienną pracę, ponieważ bez szczegółowej analizy kodu źródłowego możemy dowiedzieć się, czy z danego bloga, katalogu lub forum warto pozyskać link do swojej strony internetowej. W narzędziu istnieje opcja zdefiniowania serwisów, na których rozszerzenie nie ma być aktywne, dzięki czemu witryny niewymagające analizy, nie będą weryfikowane.
Jak widzisz, tworzenie pozytywnej historii domeny powinno bazować na skrupulatnie przemyślanej strategii i konsekwentnych działaniach. Warto postawić na łagodne linkowanie, rozłożone w czasie i umieszczać na swojej stronie odnośniki wyłącznie do zaufanych źródeł. Ważną rolę w tym procesie odgrywają również linki z atrybutem nofollow, pozwalające na uwiarygodnienie prowadzonych prac związanych z link buldingiem. Codzienne zmagania związane z budowaniem wizerunku witryny bez wątpienia ułatwi narzędzie NoFollow, cieszące się bardzo przychylnymi opiniami wśród użytkowników.
Jeśli codziennie obowiązki nie pozwalają Ci znaleźć czasu na samodzielne linkowanie witryny, skontaktuj się z nami. Z przyjemnością zadbamy o pozytywne postrzeganie Twojej strony oraz jej widoczność w Google!