Co to jest Canva, jak działa i ile kosztuje?

Canva Darmowe narzędzia marketingowe
Spis treści

Czy do stworzenia interesujących i skutecznych grafik niezbędna jest pomoc profesjonalisty, specjalizującego się w tej dziedzinie? Absolutnie nie!  Na rynku dostępne są programy, dzięki którym samodzielnie wykonasz fantastyczny projekt graficzny, dosłownie w kilka minut. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi jest Canva, która nie bez powodu cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników. Dziś poznasz wszystkie najważniejsze informacje na jej temat i dowiesz się, dlaczego warto z niej korzystać. 

Grafiki – dlaczego odgrywają tak ważną rolę w marketingu internetowym? 

Podczas działań reklamowych w sieci, warto pamiętać o tym, że wizualne doznania odbiorców są niezwykle ważne. Znaczna większość użytkowników skupia swój wzrok na obrazie, a nie na tekście, dlatego stworzenie interesujących grafik odgrywa kluczową rolę na drodze dotarcia do nowych klientów np. za pośrednictwem mediów społecznościowych. To właśnie z Facebooka, Instagrama czy LinkedIna każdego dnia korzystają osoby, będące Twoimi potencjalnymi odbiorcami, warto więc spróbować dotrzeć do nich. Niezwykle istotną kwestią jest również zadbanie o firmową stronę internetową i wykorzystanie na niej stylowych i interesujących grafik.  

Jakie warunki powinny spełniać grafiki, aby przyciągnąć uwagę obiorców? 

Przygotowanie wysokiej jakości projektów graficznych może odgrywać kluczową rolę w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Warto zatem zwrócić uwagę na to, aby obrazy publikowane w imieniu firmy, były profesjonalne i estetyczne

Grafiki wykorzystywane w mediach społecznościowych powinny spełniać kilka kluczowych warunków, do których należą m.in.:

  • Zatrzymanie uwagi odbiorcy.
  • Wywołanie zainteresowania Twoją firmą, produktami lub usługami. 
  • Zachęcenie klienta do podjęcia konkretnych działań (np. przeczytania postu).
  • Spójność z Twoim biznesem oraz oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.
  • Skuteczne zapadanie w pamięć użytkowników. 

W świecie wszechobecnych kolorowych reklam odbiorcy pomijają znaczną większość z nich i reagują wyłącznie na te treści, które są dla nich ciekawe oraz intrygujące. Warto zatem podczas tworzenia grafik, wzbić się na wyżyny swojej kreatywności i przedstawić klientom coś naprawdę wyjątkowego. 

Ponadto, aby zbudować spójny wizerunek firmy sieci, należy przestrzegać następujących zasad: 

  • Logo – warto umieszczać je na grafikach tak, aby było bardzo dobrze widoczne. Dzięki takiemu rozwiązaniu poszerzasz świadomość swojej marki wśród klientów i zwiększasz jej rozpoznawalność. 
  • Kolorystyka i tekst – należy konsekwentnie korzystać z tych samych zestawów barw oraz czcionek spójnych z logo oraz całą identyfikacją wizualną firmy. 

Grafiki tworzone na stronę internetową powinny być:

  • Perswazyjne – zachęcać klientów do skorzystania z usługi lub zakupu produktu.
  • Dekoracyjne – ozdabiać serwis i sprawiać, że jest on atrakcyjny dla odbiorców.
  • Czytelne – jasno tłumaczyć zasadę działania oferty. 
  • Adekwatne – dostosowane do branży i odbiorców pod względem czcionek, kolorów, stylu (inne grafiki przygotuje skate shop, a inne kancelaria adwokacka). 

Warto pamiętać, że wygląd strony internetowej wpływa na postrzeganie Twojej firmy przez odbiorców. Kondycja serwisu niejednokrotnie jest oceniana jako odzwierciedlenie podejścia do klienta, dlatego profesjonalna witryna przedstawia biznes jako wiarygodny, fachowy i godny zaufania. Warto zatem dbać o regularne odświeżanie strony internetowej, poprzez tworzenie tekstów i projektowanie atrakcyjnych grafik. 

Co to jest Canva, ile kosztuje i do czego służy? 

Canva to narzędzie pozwalające na przygotowanie różnorodnych grafik m.in. do social mediów oraz na stronę internetową. Pomaga także tworzyć projekty do newslettera, prezentacji online, bloga, ulotek, ofert, infografik, plakatów, wizytówek i wielu innych. Posiada niezwykle bogatą bibliotekę obrazów, czcionek, filtrów, szablonów oraz możliwości edycyjnych. 

Program należy do bardzo prostych i intuicyjnych, dlatego nawet początkujący użytkownicy, bez problemu dadzą sobie z nim radę. Wszystkie grafiki tworzy się tu na zasadzie „przeciągnij i upuść”, dlatego każdy element projektu można sprawnie przesunąć w wybrane miejsce i dopasować za pomocą myszki.

Canva jest narzędziem online, więc nie instaluje się jej na komputerze – wystarczy wejść na stronę canva.com i zarejestrować się. Dzięki temu do wszystkich swoich projektów będziesz mieć wgląd z dowolnego urządzenia (nawet telefonu czy tabletu) z dostępem do Internetu. Na urządzenia mobilne dodatkowo dostępna jest prosta i intuicyjna aplikacja dostępna np. w sklepie Google Play.

Bez wątpienia dużym zaskoczeniem okaże się fakt, że z programu można korzystać całkowicie za darmo!  Funkcjonalności dostępne w tym wariancie na pewno wystarczą znacznej większości użytkowników. Dla tych z dużymi wymaganiami dostępna jest wersja PRO, której koszt wynosi 9.99 dolarów w przypadku jednorazowej opłaty rocznej lub 12.99 dolarów przy rozliczeniu comiesięcznym. 

Jakie funkcjonalności oferuje Canva? 

Canva, choć jest prostym w użyciu narzędziem, oferuje szereg możliwości. Niemal każdy, kto po raz pierwszy z niej korzysta, nie ukrywa zdziwienia, wynikającego z ogromu opcji, które gwarantuje. Wersja bezpłatna daje dostęp do następujących funkcjonalności: 

  • Tworzenie własnych kompozycji kolorystycznych.
  • Dodawanie i edycję tekstu.
  • Korzystanie z grafik własnych i dostępnych w bazie.
  • Wykorzystywanie gotowych szablonów.
  • Pracę ze zdjęciami (przycinanie, kadrowanie, poprawianie, rozmycie, zmianę rozmiaru). 
  • Tworzenie prezentacji, arkuszy, raportów, wykresów, tabel.
  • Nakładanie i tworzenie filtrów.
  • Korzystanie z bazy gotowych zdjęć.
  • Tworzenie ebooków, filmików, animacji. 
  • Projektowanie wizytówek, ulotek, pocztówek. 
  • Korzystanie z ikon, naklejek, dymków, plakietek, ramek. 
  • Dodawanie tekstur.

W wersji płatnej użytkownik uzyskuje dostęp do znacznie większej liczby zdjęć, szablonów, grafik, a także filmów i nagrań audio. Dodatkowo może udostępniać swoje projekty innym członkom zespołu oraz planować publikowanie postów w mediach społecznościowych. Ponadto, otrzymuje 100 GB miejsca w chmurze, co dla wielu osób może stanowić bardzo ważny atut. 

Trudno wyobrazić sobie skuteczne działania marketingowe bez profesjonalnych grafik, przykuwających uwagę użytkowników. Na szczęście ich stworzenie nie musi się wiązać z dużą inwestycją finansową czy wielomiesięcznym poznawaniem skomplikowanych programów. Skorzystaj z darmowego narzędzia Canva, które pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, a jednocześnie pomoże dotrzeć do nowych klientów!   

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.