Co to jest Smartsupp i czy warto z niego korzystać?

Smartsupp blog
Spis treści

Odpowiednia komunikacja z klientami stanowi jeden z kluczowych aspektów wpływających na prawidłowy rozwój biznesu. Zastanawiasz się jak w swojej firmie usprawnić ten proces bez konieczności zatrudniania nowych pracowników? Martwisz się, czy to w ogóle możliwe? Dowiedz się więcej na temat aplikacji Smartsupp i sprawdź, w jakim stopniu pozwoli Ci zaoszczędzić czas. 

Sprawna komunikacja z klientami – dlaczego jest tak ważna?

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, płynna komunikacja z klientami stanowi podstawę relacji biznesowych. Niemal na każdym etapie współpracy, dialog jest bardzo przydatny, a czasami wręcz niezastąpiony – zarówno w czasie ustalania szczegółów dotyczących zakupu lub kontraktu, jak i w kwestii modyfikacji strategii działania czy rozwiązywania ewentualnych problemów. 

Bezpośrednia i transparentna komunikacja z klientami pozwala na zbudowane wiarygodności firmy oraz prowadzonych przez nią działań. Co zrobić, aby obie strony czuły się w rozmowie pewnie i bezpiecznie? Jak postępować, żeby komunikacja przebiegła sprawnie i bezproblemowo? Poniżej znajdziesz kilka najistotniejszych wskazówek. 

  1. Zadbaj o szybki czas odpowiedzi – klienci nie lubią czekać i warto w pierwszej kolejności wziąć tę kwestię pod uwagę. Osoby zainteresowane Twoimi produktami lub usługami prawdopodobnie złożą zapytania ofertowe również do Twoich konkurentów. Jedni poczekają na wszystkie propozycje, inni zdecydują się na współpracę z firmą, która najszybciej udzieli im informacji zwrotnej. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby klient otrzymał odpowiedź możliwie jak najszybciej. 
  2. Stawiaj na szczerość – podobnie, jak w życiu, tak również w biznesie, kłamstwo ma krótkie nogi. Nie warto udzielać klientowi nieprawdziwych informacji lub przekoloryzowanych danych na temat produktu czy usługi. Gdy rozmówca zorientuje się, że świadomie został wprowadzony w błąd, może nieodwracalnie zrazić się firmy oraz podzielić się z innymi swoimi negatywnymi spostrzeżeniami. 
  3. Dostosuj się do rozmówcy – pamiętaj, że każdy klient jest inny. Jedna osoba może być bardziej obeznana w Twojej branży, a druga wręcz przeciwnie. Warto podczas rozmowy dobrać język do odbiorcy, aby każdy wyniósł z niej informacje, których oczekiwał. 
  4. Pamiętaj o słowności i terminowości – kluczowymi elementami w budowaniu relacji z klientami jest również dotrzymywanie danego słowa. Chodzi tu zarówno o deklaracje dotyczące jakości samych produktów lub usług, jak i wywiązywanie się z określonych terminów, np. na umówioną rozmowę telefoniczną lub wysyłkę zamówienia.  

Co to jest Smartsupp, jakie funkcjonalności oferuje i ile kosztuje? 

Zdajesz sobie sprawę, że krótki czas odpowiedzi na wiadomość od klienta stanowi bardzo ważną kwestię, ale nie wiesz, jak zadbać o tę szybką komunikację? Natłok codziennych spraw nie pozwala Ci na bieżące analizowanie wiadomości płynących z różnych źródeł i wolisz mieć wgląd we wszystkie zapytania w jednym miejscu? Żaden problem! Z pomocą nadchodzi aplikacja Smartsupp, która zostanie Twoim wirtualnym asystentem. Aby zainstalować program, wystarczy wejść na oficjalną stronę Smartsupp i zarejestrować się, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami zaprezentowanymi na ekranie.

Narzędzie jest dostępne w opcji darmowej (FREE), a także w dwóch wersjach płatnych: STANDARD (za 60 zł miesięcznie) oraz PRO (za 330 zł miesięcznie). Szczegółowy zakres funkcjonalności uzależniony jest od wybranego pakietu. Poniżej znajdziesz informacje dotyczące opcji dostępnych w poszczególnych wariantach. 

  1. Pakiet FREE – oferuje opcję podpięcia na Twoją stronę live chatu oraz wskazania jednej osoby odpowiedzialnej za jego obsługę. Daje możliwość przeprowadzenia maksymalnie 100 rozmów, których historia przechowywana jest przez 14 dni. 
  2. Pakiet STANDARD – pomaga w utrzymaniu porządku w kanałach komunikacyjnych takich jak: live chat, e-mail oraz Facebook Messenger. Pozwala na podpięcie 3 użytkowników odpowiedzialnych za komunikację z klientami. Ilość konwersacji jest nielimitowana, a historia rozmów zostaje przechowywana przez rok. W tym pakiecie istnieje możliwość zautomatyzowania części korespondencji z klientami poprzez uruchomienie jednego czatbota oraz ustawienie do 5 wiadomości automatycznych. Ponadto, wariant ten daje dostęp do podstawowych statystyk obsługi wiadomości oraz wgląd w 10 000 nagrań miesięcznie, rejestrujących zachowania użytkowników na stronie. 
  3. Pakiet PRO – podobnie jak w wersji STANDARD pozwala na połącznie najważniejszych kanałów do korespondencji: live chat, e-mail oraz Facebook Messenger oraz daje możliwość dodania 3 użytkowników, do których zostanie przekierowane zapytanie od klienta. Ilość konwersacji jest nielimitowana, a wgląd w ich treść jest możliwa nawet do 3 lat. Pakiet ten oferuje stworzenie aż 10 czatbotów oraz 10 wiadomości automatycznych. Co więcej, daje dostęp do wielu cennych informacji, mogących mieć bezpośredni wpływ na rozwój biznesu. Należą do nich m.in.: 50 000 nagrań przedstawiających zachowania użytkowników, dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących obsługi klientów, a także możliwość eksportu wszystkich danych np. do Twoich własnych firmowych systemów. 

Program w wersji STANDARD i PRO, dzięki dostępowi do chatbota pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Klienci zadający najbardziej popularne pytania, od razu uzyskają na nie odpowiedź, przy czym Ty nie musisz odrywać się od codziennych obowiązków. Takie rozwiązanie pozwoli przyspieszyć dokonywanie zakupów wśród osób odwiedzających Twoją stronę oraz może wpłynąć pozytywnie na całościowy wynik sprzedażowy.  

Sprawna komunikacja z klientami stanowi niezwykle ważną kwestię w prowadzeniu biznesu i nigdy nie należy o niej zapominać. Nawet w natłoku codziennych spraw i obowiązków, można znaleźć rozwiązania, optymalizujące ten proces. Jedną z dostępnych opcji, która ma za zadanie ułatwić kontakt z klientem, jest popularna aplikacja Smartsupp. Jej instalacja wpłynie na pozytywny wizerunek strony w oczach użytkowników, ponieważ z łatwością będą mogli zadać swoje pytania i szybko uzyskać na nie odpowiedź. Co więcej, dzięki czatbotom zaoszczędzisz swój czas, który z pewnością przyda się na inne biznesowe działania. 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.