Marketing internetowy – najskuteczniejsze kanały dotarcia do nowych klientów

Marketing internetowy
Spis treści

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie prężnie funkcjonujący biznes bez skutecznej reklamy w sieci. Znaczna większość klientów poszukuje produktów i usług właśnie za pośrednictwem Internetu, dlatego warto wyciągnąć do nich rękę. W jakie kanały promocji należy zainwestować, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? Czym wyróżniają się najpopularniejsze formy reklamy? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie.  

Strona internetowa 

Stworzenie serwisu to jeden z podstawowych kroków stawianych przez przedsiębiorców na drodze dotarcia do nowych klientów. Oczywiście samo zbudowanie strony najprawdopodobniej nie zaowocuje świetnymi wynikami sprzedażowymi, ale da szansę na rozpoczęcie działań takich jak pozycjonowanie czy kampania Google Ads. Warto pamiętać, że witryna internetowa stanowi niejako wizytówkę naszej firmy, dlatego powinna zostać przygotowana profesjonalnie, aby skutecznie zachęcić klienta do kontaktu lub zakupu. Serwis nie musi być przesadnie rozbudowany czy skomplikowany, ale warto zwrócić szczególną uwagę na aspekty takie jak:

  • Przejrzysty układ – czytelna i intuicyjna strona umożliwi klientowi szybkie odnalezienie interesujących go informacji. 
  • Unikalne treści – teksty powinny zostać stworzone indywidualnie dla Twojego serwisu, nie należy ich znikąd kopiować. Warto opisać produkty lub usługi własnymi słowami, aby zyskać wiarygodność w oczach odbiorców. Należy pamiętać o umieszczeniu choćby krótkiej wzmianki na temat samej firmy oraz dodaniu danych kontaktowych. 
  • Estetyczne grafiki – zachęcą klienta do pozostania na stronie, pozwolą przywołać pozytywne skojarzenia, umożliwią zobrazowanie produktów lub usług. 
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych – serwis powinien prawidłowo wyświetlać się nie tylko na komputerach, ale również na telefonach i tabletach. 

Pozycjonowanie (SEO)

Posiadając gotową stronę internetową, warto skontaktować się bezpośrednio z zaufaną firmą SEO i rozpocząć pozycjonowanie witryny. Nie wiesz, jak dotrzeć do specjalistów, którzy umiejętnie zaopiekują się Twoim serwisem? Zapoznaj się z naszym tekstem na temat tego, na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej.

Czym właściwie jest pozycjonowanie? To proces, który ma doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wynikach organicznych na określone słowa kluczowe. Oznacza to, że dzięki skutecznym działaniom SEO, wyświetlisz się wysoko klientom, którzy wpiszą do wyszukiwarki Google frazy związane bezpośrednio z Twoją ofertą. To właśnie z tego powodu dobór odpowiednich wyrażeń kluczowych jest jednym z podstawowych elementów wpływających na efektywność prowadzonych działań. Wyłaniając ostateczną listę haseł do pozycjonowania, nasi specjaliści analizują szereg czynników m.in. takich jak wyszukiwalność, czyli popularność danego hasła wśród użytkowników. Każda strona internetowa i branża wymagają indywidualnej weryfikacji i sporządzenia dedykowanej strategii. Dla przykładu możemy powiedzieć, że nasi klienci szukają nas zazwyczaj przy użyciu słów kluczowych m.in. takich jak „pozycjonowanie stron” oraz „pozycjonowanie stron Bydgoszcz”, ale promujemy się również na wiele innych haseł. 

Zastanawia Cię, jak to się dzieje, że witryna pojawia się wysoko w wynikach organicznych? Na ten rezultat składa się szereg prac związanych z optymalizacją serwisu oraz budowaniem pozytywnej historii domeny (tzw. link buildingiem). Więcej tajników technicznych dotyczących prowadzonych działań znajdziesz w naszym obszernym tekście na temat pozycjonowania.

Czy SEO ma jakieś minusy? Do mankamentów możemy zaliczyć fakt, że efekty nie pojawiają się z dnia na dzień. Na rezultaty trzeba cierpliwie poczekać – zazwyczaj około kilku miesięcy. Do czasu osiągnięcia satysfakcjonujących pozycji w wynikach organicznych, możesz skorzystać z kampanii Google Ads, która zapewnia natychmiastową widoczność. 

Kampania Google Ads (SEM)

Kolejnym, niezwykle skutecznym kanałem dotarcia do nowych klientów, jest kampania Google Ads. To forma reklamy, która umożliwia osiągnięcie szybkich efektów, a jedynym ograniczeniem jest budżet. W przypadku działań w tzw. sieci wyszukiwania (czyli w wyszukiwarce Google) również, jak w przypadku pozycjonowania, bazujemy na doborze odpowiednich słów kluczowych. Różnica w rezultacie polega na tym, że Twoja strona nie pojawi się w naturalnych wynikach wyszukiwania, a w części płatnych linków z dopiskiem „reklama”. Widoczność na topowych pozycjach uzależniona jest od wielu czynników, takich jak m.in.: oferowana stawka, jakość promowanej strony internetowej czy konkurencyjność aukcji.  Zastanawiasz się jak rozliczana jest kampania? Zainwestowany budżet zostaje pomniejszany o konkretną kwotę, naliczaną za każde wejście potencjalnego klienta na Twoją stronę internetową. 

Poza promocją w formie tekstowej dużą popularnością w sieci wyszukiwania cieszą się również reklamy produktowe (znane powszechnie jako Google Zakupy) przedstawiające grafiki z oferowanymi produktami lub usługami wraz z ich cenami. To bardzo skuteczna metoda dotarcia do nowych klientów, głównie dlatego, że uwagę użytkowników skutecznej przyciągają interesujące obrazy niż słowa. Na kampanię Google Ads składa się również remarketing (czyli tzw. reklama śledząca), reklama banerowa oraz reklama wideo (np. w serwisie YouTube). 

Ta forma promocji strony internetowej daje ogrom możliwości, jednak w większości branż bywa bardzo kosztowna. W związku z tym zazwyczaj jest traktowana jako metoda przejściowa w okresie oczekiwania na efekty pozycjonowania. Niektóre firmy, uruchamiają Google Ads wyłącznie sezonowo. Niewątpliwie najlepsze efekty daje połączenie pozycjonowania z płatną kampanią, więc jeżeli takie rozwiązanie mieści w Twoich założeniach budżetowych, warto się na nie zdecydować.   

Media społecznościowe

Z roku na rok social media cieszą się coraz większą popularnością. To właśnie dlatego, warto zwrócić na nie szczególną uwagę, podczas prowadzenia działań reklamowych w sieci. Ten kanał pozwoli na dotarcie głównie do młodej grupy odbiorców, choć coraz częściej także osoby starsze zaczynają korzystać z serwisów społecznościowych. Dlaczego warto pamiętać o sumiennym i regularnym prowadzeniu konta firmowego w social mediach? Korzyści wynikających z takiego zaangażowania jest naprawdę dużo, a należą do nich m.in.: 

  • budowa świadomości marki,
  • wzmocnienie wizerunku firmy,
  • dotarcie do nowych odbiorców, 
  • promocja wybranych produktów i usług, 
  • bezpośrednia komunikacja z klientami. 

Media społecznościowe stanowią ogromną szansę na dotarcie do szerokich grup nowych odbiorców, przy stosunkowo niewielkiej inwestycji finansowej. Uruchomienie reklamy, np. Facebook Ads, nie ma określonego minimalnego budżetu, dlatego nawet niewielkie firmy z ograniczonymi środkami, mogą zacząć się promować, z wykorzystaniem metody małych kroków. Każda kampania może zaowocować realnie zainteresowanymi klientami, ponieważ pozwala na precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej

Zastanawiasz się jaki kanał społecznościowy wybrać dla swojej firmy? Wbrew pozorom podjęcie takiej decyzji wcale nie jest trudne. Aby uzyskać jasną odpowiedź, zapoznaj się z trzema poniższymi wskazówkami: 

  1. Zastanów się, jaki typ treści jesteś w stanie tworzyć. Jeśli stawiasz głównie na interesujące posty, weź pod uwagę prowadzenie Facebooka. A może Twoje produkty są wyjątkowo piękne i chcesz zaprezentować je na zdumiewających instagramowych zdjęciach? Przenalizuj tę kwestię i oceń realnie swoje możliwości dotyczące tworzenia contentu. 
  2. Przemyśl, kto jest Twoją docelową grupą odbiorców. Czy są to raczej młodsi klienci, korzystający z Instagrama i TikToka, a może inne firmy, które najłatwiej znaleźć np. na serwisie LinkedIn? Odpowiedź na to pytanie najprawdopodobniej rozwieje wszelkie wątpliwości na temat wyboru odpowiedniego kanału społecznościowego. 
  3. Weryfikuj prowadzone działania. Bieżąca analiza efektów poczynionych starań, będzie najlepszym wyznacznikiem tego, czy przyjęty kierunek okazał się słuszny.  

Jak widzisz, każdy kanał dotarcia do nowych klientów oferuje zupełnie inne możliwości. Warto szczegółowo przeanalizować wszystkie formy reklamy, aby świadomie móc wybrać tę, która najbardziej pasuje do naszego biznesu. Jeśli nadal masz wątpliwości dotyczące tego, co najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami. Podczas indywidualnej konsultacji, dobierzemy dla Ciebie dedykowaną strategię działań marketingowych! 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.