Czy Yoast SEO to wtyczka przydatna w procesie pozycjonowania?

Yoast SEO Darmowe narzędzia marketingowe
Spis treści

Niewątpliwie jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest WordPress. Znaczna część stron widocznych w sieci opiera się właśnie na tym CMS-ie, dlatego powstało wiele wtyczek, ułatwiających obsługę serwisów, które na nim bazują. Do niezwykle przydatnych pluginów możemy zaliczyć m.in. te wpływające bezpośrednio na pozycjonowanie. Dziś przyjrzymy się bliżej Yoast SEO, czyli jednej z najbardziej cenionych wtyczek w świecie SEO. Dowiedz się, dlaczego warto z niej korzystać! 

Co to jest Yoast SEO i ile kosztuje? 

Yoast SEO to niezwykle pomocna wtyczka ułatwiająca proces pozycjonowania strony (przede wszystkim optymalizację i wprowadzanie meta danych) w naturalnych wynikach wyszukiwania. Cieszy się ogromną popularnością, niemal na całym świecie, o czym mogą świadczyć odnotowane miliony pobrań i tysiące najwyższych ocen. Dzięki swojej intuicyjności i czytelnemu interfejsowi jest prosta w obsłudze, dzięki czemu świetnie sprawdza się zarówno w rękach osób początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych. 

Instalacja pluginu nie jest skomplikowana – wystarczy w panelu zarządzania stroną odwiedzić sekcję „wtyczki”, a następnie odnaleźć i aktywować Yoast SEO. Ważną kwestię stanowi odpowiednia konfiguracja narzędzia. W tym celu warto uważnie zapoznać się z informacjami zawartymi w kreatorze konfiguracji i postępować zgodnie z krokami wskazanymi na ekranie. Wtyczka występuje w języku polskim, co stanowi jej dodatkowy atut i ułatwia zrozumienie możliwości, w które została wyposażona.

Podstawowe funkcjonalności Yoast SEO są dostępne za darmo i sporej części użytkowników ten zakres w zupełności wystarcza. Dla bardziej wymagających powstała wersja premium w stosunkowo przystępnej cenie – 99 euro rocznie.

Jakie możliwości oferuje wtyczka? 

Bezpłatna wersja narzędzia gwarantuje dostęp do bardzo przydatnych funkcjonalności, wykorzystywanych w procesie pozycjonowania. Umożliwia wykonanie optymalizacji i znacznie usprawnia pracę, wpływając na poprawę wizerunku strony. Wtyczka Yoast SEO pomoże Ci m.in. w aspektach takich jak: 

  1. Stworzenie mapy witryny XML i bieżące zarządzanie nią. 
  2. Uzupełnienie tytułu i opisu SEO
  3. Skomponowanie szablonów dla nowych wpisów – ich tytułów oraz tekstów. 
  4. Analiza treści z uwzględnieniem parametrów takich jak:
    • obecność frazy w tytule, nagłówkach i we wstępie, 
    • linkowanie wyrażenia kluczowego, 
    • natężenie wykorzystania frazy, 
    • liczba wychodzących i wewnętrznych odnośników, 
    • długość meta opisu, tekstu i tytułu, 
    • atrybuty alt obrazków. 
  5. Weryfikacja czytelności strony lub danego wpisu i ocena najważniejszych aspektów, takich jak np.: 
    • zróżnicowanie zdań, 
    • rozkład nagłówków, 
    • długość akapitów i zdań.
  6. Ustawienie indeksowania lub nieindeksowania poszczególnych treści. 
  7. Tworzenie wpisów do mediów społecznościowych.

Ponadto, wtyczka daje dostęp do szczegółowej dokumentacji, będącej pewną formą poradnika na temat pluginu i samego pozycjonowania. To kolejny bardzo przydatny element narzędzia, który warto wykorzystać, aby wyjaśnić wątpliwości lub po prostu poszerzyć swoją wiedzę. Co więcej, Yoast SEO prowadzi własną platformę z kursami na temat SEO. Część lekcji jest dostępna za darmo, ale wyłącznie w języku angielskim. To bardzo ciekawa forma dotarcia do informacji na temat pozycjonowania i optymalizacji stron. 

Jakie możliwości oferuje więc płatna wersja wtyczki? Jej atutem jest niewątpliwie bieżąca aktualizacja, zaawansowane możliwości związane z przekierowaniami, integracja z innymi najpopularniejszymi pluginami, a także wygodny podgląd wpisów tworzonych do social media oraz indywidualne wsparcie techniczne. Na opcję premium decydują się zazwyczaj zaawansowani użytkownicy, choć spora część z nich znajduje wszystkie niezbędne funkcjonalności także w wersji podstawowej, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. 

Jeśli posiadasz stronę na WordPressie i zależy Ci na osiągnięciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, pamiętaj o kompleksowej optymalizacji witryny. Niezależnie od poziomu Twojego doświadczenia w SEO, wtyczka Yoast SEO na pewno okaże się pomocna i ułatwi dostosowanie serwisu do obecnych wytycznych Google. Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia, skontaktuj się z nami, a dedykowany specjalista przeprowadzi z Tobą indywidualną konsultację i wyjaśni wątpliwości! 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.