Co to jest Google Search Console?

google search console blog

Spis treści

Stworzenie strony internetowej to bardzo ważny krok na drodze dotarcia do nowych klientów. Warto również zwrócić uwagę na skuteczną promocję serwisu w sieci, w czym z pewnością pomoże narzędzie, umożliwiające m.in. monitorowanie widoczności witryny i występujących na niej błędów. Jednym z najbardziej popularnych jest Google Search Console, którego instalacja na dobrze prowadzonej stronie jest już dziś koniecznością. Co to dokładnie jest? Jakie funkcje oferuje? Komu się przyda? Ile kosztuje? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie. 

Google Serach Console – podstawowe informacje

Co to za narzędzie? 

Google Serach Console znane jest również jako GSC i to właśnie z tym trzyliterowym skrótem można spotkać się najczęściej. Zdarza się, że osoby, które działają w branży SEO od wielu lat, z przyzwyczajenia posługują się określeniem Google Webmasters Tools, choć nazwa uległa zmianie w 2015 roku. 

GSC to niezwykle popularna usługa stworzona przez Google pomagająca w monitorowaniu stron internetowych. Dzięki dostępnemu pakietowi narzędzi można weryfikować pozycję serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, doglądać witrynę i na bieżąco reagować na związane z nią problemy

Dlaczego warto z niego skorzystać? 

Instalacja Google Serach Console niesie ze sobą szereg korzyści, należą do nich m.in.: 

  1. Prezentowanie informacji na temat średniej pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google, współczynnika klikalności oraz liczby odwiedzin serwisu. 
  2. Weryfikacja czy Google może odnaleźć stronę i ją zaindeksować. 
  3. Wysłanie prośby o zaindeksowanie nowych lub zmodyfikowanych elementów witryny.
  4. Uzyskanie szybkiej informacji na temat wirusów, spamu czy innych niepokojących problemów na stronie. 
  5. Sprawdzenie listy linków prowadzących do domeny. 
  6. Rozwiązywanie kłopotów z obsługą strony na urządzeniach mobilnych. 
  7. Podgląd na widok serwisu z perspektywy użytkowników oraz robotów wyszukiwarki Google. 
  8. Monitorowanie listy map strony z możliwością dodania pierwszej site mapy lub wymiany starego pliku na nowy. 
  9. Wgląd w informacje na temat ewentualnej kary ręcznej nałożonej na domenę. 
  10. Dostęp do praktycznych wskazówek dotyczących możliwości polepszenia wizerunku strony.

Komu przyda się GSC i ile kosztuje? 

Google Serach Console cieszy się największą popularnością wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Nie oznacza to jednak, że z obsługą narzędzia poradzą sobie wyłącznie specjaliści. Usługa została stworzona tak, aby również mniej doświadczeni użytkownicy mogli swobodnie z niej korzystać. W panelu jest sporo intuicyjnych i przejrzystych funkcji, z którymi nawet laik z łatwością sobie poradzi.    

Wydawać by się mogło, że usługa z tak rozbudowanymi funkcjonalnościami powinna kosztować krocie. I tu zaskoczymy Cię pozytywną informacją!  Wszystkie funkcje dostępne w GSC są całkowicie bezpłatne

Jak rozpocząć korzystanie z Google Serach Console? 

Dodatnie witryny do GSC również nie jest trudne. Postaramy się opisać ten proces w kilku prostych krokach:

  1. W pierwszej kolejności należy zalogować się na swoje konto Google lub dokonać rejestracji.  
  2. Kolejnym etapem jest dodanie adresu witryny, którą chcemy podpiąć pod narzędzie. Aby to zrobić, można kliknąć link z bezpośrednim przekierowaniem do tego kroku: https://search.google.com/search-console/welcome. Należy pamiętać o prawidłowym uwzględnieniu przedrostka www lub jego braku. 
  3. Następna faza obejmuje weryfikację własności witryny. Można jej dokonać na pięć różnych sposobów (przy czym dwie pierwsze metody bez wątpienia należą do najprostszych): 
  • Za pomocą wcześniej zainstalowanego narzędzia Google Analytics.
  • Przez przesłanie pliku HTML i umieszczenie go na serwerze FTP.
  • Z wykorzystaniem Menadżera tagów Google.
  • Przy użyciu tagu HTML i dodania w sekcji head znacznika z identyfikatorem. 
  • Za pośrednictwem panelu zarządzania domeną. (Weryfikacja domeny poprzez dodanie rekordu txt przy ustawieniach DNS, to zalecany przez nas sposób. Ten wariant daje pewność zebrania danych z różnych wersji adresów strony, jeżeli z jakiegoś powodu takie występują).
  1. Kolejny krok to powrót do przeglądarki i kliknięcie przycisku „weryfikuj”. Po dopełnieniu tego etapu dostępne są już wszystkie narzędzia wchodzące w skład GSC. 

Trudno wyobrazić sobie proces pozycjonowania bez dodania promowanej witryny do Google Serach Console. Obecnie jest to w branży jedno z podstawowych i wręcz niezbędnych narzędzi. Jeśli chcesz skorzystać z niego we własnym zakresie, oczywiście również warto. Wszystkie informacje wyświetlane w panelu będą bardzo pomocne w prowadzeniu biznesu, wskażą błędy na stronie i pomogą w opracowaniu strategii dotyczącej działań marketingowych. Masz problem z samodzielną instalacją GSC? Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością Ci pomożemy! 

Redakcja Adboosters

Redakcja Adboosters

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.