Dlaczego warto tworzyć content dobrej jakości?

Dlaczego warto tworzyć content dobrej jakości?
Spis treści

Tworzenie profesjonalnych treści to jeden z kluczowych elementów działań marketingowych w Internecie. Dlaczego warto dbać o content dobrej jakości? W jaki sposób go wykorzystywać? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas pisania tekstów? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie. 

Content marketing

Co to jest? 

Content marketing znany jest również jako tzw. marketing treści. Polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu ciekawych oraz przydatnych materiałów, których zadaniem jest zainteresowanie i przyciągnięcie potencjalnego klienta. Czy content to tylko tekst? Absolutnie nie, to znacznie bardziej rozbudowane działanie marketingowe. W skład tego pojęcia wchodzą treści takie jak: 

  • e-booki,
  • grafiki, 
  • wideo, 
  • podcasty (i inne treści audio),
  • raporty,
  • prezentacje, 
  • newslettery, 
  • mailingi, 
  • blogi, 
  • opisy produktów i kategorii, 
  • publikacje w social mediach, 
  • artykuły zewnętrzne.

Jakie daje korzyści? 

Zalet content marketingu jest bez wątpienia bardzo dużo. Należą do nich m.in.: 

  • wzrost konwersji,
  • wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania,
  • tworzenie relacji z klientami, 
  • budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku, 
  • zwiększenie ruchu na stronie, 
  • wzrost zysków,
  • kreowanie firmy jako eksperta w branży. 

Ponadto, content marketing daje wręcz nieograniczone możliwości. Dla kreatywnej osoby z głową pełną pomysłów, tematów do tworzenia materiałów nigdy nie zabraknie. Wymyślając treści, może bowiem nawiązywać do nowych produktów lub usług dostępnych w ofercie, przytaczać zabawne wiadomości od klientów (z zachowaniem anonimowości), wspomnieć o nadchodzących lub minionych wydarzeniach branżowych albo odwoływać się do aktualnych ciekawostek z kraju lub ze świata. Przykładem bardzo kreatywnego prowadzenia content marketingu jest bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawalnych skandynawskich sieci sklepów meblowych. Prezentowane w ich reklamach hasła są zazwyczaj zabawne i nawiązują do aktualności z różnych dziedzin, dzięki czemu cieszą się dużymi zasięgami i sporym zainteresowaniem użytkowników. 

Content na stronę internetową

Jak tworzyć treści? 

W Internecie często można natrafić na serwisy wręcz przesycone słowami kluczowymi. Kiedyś właśnie w ten sposób tworzyło się treści pod pozycjonowanie. Ta tendencja na szczęście uległa zmianie – obecnie najbardziej wartościowe są teksty naturalne, tworzone głównie z myślą o użytkowniku, a nie o robotach wyszukiwarki. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę komponując treści na stronę internetową? 

  1. Unikalność – to niezwykle istotny punkt, który ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Tekst nie może być znikąd skopiowany. Powinien być niepowtarzalny, stworzony indywidualnie na daną stronę internetową. 
  2. Słowa kluczowe – po szczegółowej analizie tendencji użytkowników wyszukiwarki, należy wyłonić hasła, które cieszą się największym zainteresowaniem w danej branży, a następnie jak najbardziej naturalnie wykorzystać je w tekście. W tym celu warto używać fraz ogólnych oraz long tail, zarówno w formie odmienionej, jak i nieodmienionej. 
  3. Odpowiednie formatowanie tekstu i jego struktura – istotny jest m.in. podział na akapity, użycie listy numerowanej, zastosowanie nagłówków w odpowiedniej hierarchii. 
  4. Linkowanie wewnętrzne – warto pamiętać o umieszczaniu w tekście odnośników do innych publikacji znajdujących się na Twojej stronie internetowej. 
  5. Poprawność – niezwykle istotne jest uniknięcie błędów merytorycznych, ale również ortograficznych, stylistycznych oraz interpunkcyjnych. Warto tekst zweryfikować kilka razy lub przekazać innej osobie do korekty.  
  6. Zaciekawienie – ważne jest utrzymywanie uwagi odbiorcy od początku do samego końca wpisu. Jest to możliwe np. dzięki unikaniu przedłużania poszczególnych wątków, stosowaniu odpowiedniego języka dla grupy docelowej lub wykorzystywaniu interesujących ciekawostek. 
  7. Grafiki – tekst warto wzbogacić o przekłuwające uwagę zdjęcia lub ilustracje.  

Jakie teksty na stronie wspomogą pozycjonowanie? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta i jednoznaczna – wszystkie wartościowe teksty na stronie wspomagają proces pozycjonowania. Począwszy od opisu działalności firmy, poprzez dane kontaktowe, opisy kategorii, opisy produktów, FAQ oraz blog lub poradnik. Choć niestety forma cyklicznego dodawania wpisów jest nadal często bagatelizowana i spychana przez przedsiębiorców na dalszy plan, warto podkreślić jej istotną rolę w działaniach marketingowych. Roboty wyszukiwarki Google doceniają bowiem serwisy, które poza statycznymi treściami posiadają również podstronę blogową, cyklicznie uzupełnianą wartościowymi artykułami. Jak długi powinien być wpis? Jedne źródła podają, że minimum na 3000 znaków, inne, że przynajmniej na 1500 słów. Prawda natomiast jest taka, że trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Bardzo wiele zależy zarówno od branży, jak i od tematu, który chcemy poruszyć. Warto po prostu napisać tyle, ile chcemy przekazać czytelnikom – uwzględniając wszystko to, co jest według nas istotne, bez zbędnego lania wody. 

Teksty do social mediów 

Umiejętne prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, jest obecnie uważane za bardzo ważny element działań marketingowych w Internecie. To właśnie tutaj poza grafikami, kluczową rolę odgrywają teksty, których zadaniem jest przyciągnięcie i zainteresowanie klientów. Jak odpowiednio je tworzyć? 

W pierwszej kolejności należy zwrócić szczególną uwagę na nagłówek. Właśnie od niego zależy to, czy użytkownik zainteresuje się danym tematem i przeczyta dalszą treść postu. Warto, aby był chwytliwy i w kilku słowach streszczał tematykę całego wpisu.

Sam tekst powinien zostać napisany językiem dostosowanym do grupy docelowej. Zupełnie inaczej należy skomponować post dedykowany dla młodzieży niż ten kierowany np. do czytelników w średnim wieku. Jakiej długości powinien być idealny wpis? Nie ma w tej kwestii jasnych kryteriów. Jedni odbiorcy preferują krótkie i szybkie komunikaty, inni doceniają bardziej rozbudowane formy wypowiedzi. Ciężko zatem dogodzić w tej kwestii wszystkim użytkownikom. Lepiej skupić się na tym, aby tekst był interesujący i angażujący, bo właśnie to jest kluczem do sukcesu. 

Należy również pamiętać o chwytliwym zaproszeniu odbiorców do interakcji i w tej kwestii najlepiej sprawdza się tzw. call to action. Wezwanie do działania ma za zadanie zachęcić użytkowników do określonej reakcji – np. polubienia lub udostępnienia postu, wypełnienia formularza lub pobrania aplikacji. 

Niestety wielu przedsiębiorców, zrażonych brakiem efektów działań w social mediach, całkowicie rezygnuje z tej formy reklamy lub nie traktuje jej z należytą starannością. To bez wątpienia spory błąd, ponieważ Facebook, Instagram czy LinkedIn dla większości branż stanowią świetne kanały dotarcia do nowych klientów. W przypadku firm oferujących biżuterię, odzież, usługi kosmetyczne czy fotograficzne, to w dzisiejszych czasach absolutny must have! Na drodze dotarcia do nowych klientów warto pamiętać, jak ważną rolę odgrywa content marketing. Pozwala zwiększać sprzedaż, budować świadomość marki i tworzyć relacje z klientami. Ponadto, wartościowe i unikalne treści na stronie internetowej mają bezpośredni wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce. Nie bez powodu w branży SEO mówi się, że content is a king. Jeśli nie masz czasu na pisanie albo tworzenie treści to nie Twoja bajka, skontaktuj się z nami! Doświadczeni copywriterzy przygotują profesjonalne teksty specjalnie dla Ciebie.

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.