Jak tworzyć wartościowe opisy produktów, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony?

Jak tworzyć wartościowe opisy produktów
Spis treści

Dobrze przygotowany i bogato wyposażony sklep internetowy nie wystarczy, aby prowadzić sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie. Jednym z bardzo ważnych kroków na drodze do sukcesu jest skuteczna reklama, pozwalająca na dotarcie do nowych odbiorców. Do niezwykle popularnych kanałów pozyskiwania klientów, zaliczamy m.in. pozycjonowanie strony, dzięki któremu możliwe jest zaprezentowanie jej wysoko w Google i zwiększenie ruchu. Aby wypromowanie serwisu w wyszukiwarce było możliwe, należy zadbać o stworzenie odpowiednich opisów produktów. Zastanawiasz się, w jaki sposób najlepiej to zrobić, żeby pokazywać się w TOP 10, a jednocześnie zainteresować klientów swoim asortymentem? W poniższym tekście znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tworzenia odpowiednich opisów produktów.    

Dlaczego warto zadbać o właściwe opisy produktów? 

Wartościowe i unikalne opisy odgrywają istotną rolę w procesie sprzedaży internetowej. Mają ogromny wpływ na wiele czynników, m.in. takich jak: 

  1. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Odpowiednio stworzone i unikalne opisy produktów w sposób bezpośredni przekładają się na efekty pozycjonowania strony internetowej. Roboty wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na treści, wyróżniając te serwisy, których zawartość jest wyjątkowa i niepowtarzalna. Kiedy bot Google po raz kolejny natknie się na witrynę, posiadającą opisy produktów, będące wyłącznie powieleniem danych występujących na stronie producenta, może założyć, że nie znajdzie na niej żadnych interesujących informacji. Taka nieprzychylna ocena najprawdopodobniej pozostawi po sobie negatywne skutki, przekładając się na odległe pozycje witryny w wynikach organicznych.  Stworzenie unikalnych opisów, które nie pojawiły się nigdzie indziej, sprawi, że roboty Google uznają Twoją witrynę za wartościową i będą chętniej prezentować ją wysoko w wyszukiwarce. Należy jednocześnie pamiętać, że teksty powinny wnosić realną wartość dla użytkowników i dostarczać im wszystkich niezbędnych informacji.

  1. Możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.

Wiele sklepów internetowych powiela opisy produktów występujące na stronach innych firm. Przez takie zjawisko witryny często wyglądają niemal jak kopie, na których trudno doszukać się jakichkolwiek różnic. Z perspektywy użytkowników, serwisy te nie są zbyt interesujące i nie zachęcają do dokonania zakupu. Stworzenie wyjątkowych i unikalnych treści pozwoli na wyróżnienie się na tle konkurencji, co z kolei zwiększy szansę na pozostanie w pamięci klientów, a także wzrost zysków firmy.  Możesz nawet wypracować swój oryginalny styl pisania tekstów, który sprawi, że Twój sklep będzie szczególnie rozpoznawalny! 

  1. Budowa dobrego wizerunku firmy.

Kolejnym niezwykle ważnym elementem działań marketingowych jest budowa dobrego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach użytkowników. Na ten proces składa się szereg różnych czynników, takich jak np. poziom obsługi klienta, jakość produktów czy pozyskiwanie pozytywnych opinii. Istotnym elementem jest również tworzenie wartościowego contentu zarówno na stronie internetowej, jak i w social mediach. Interesujące, unikalne i jednocześnie poprawne językowo opisy, to czynnik, na który zwraca uwagę wielu odbiorców. Warto, aby zawierały możliwie jak najwięcej informacji istotnych dla klientów, dzięki czemu wszystkie niezbędne dane znajdą u Ciebie, bez konieczności szukania ich na stronach konkurencji. Daj się zapamiętać jako specjalista w swojej branży, który rzeczowo opisuje oferowany asortyment! 

  1. Wzrost zysków. 

Zarówno pozycja strony zajmowana w wyszukiwarce Google, jak i skuteczna walka o klientów z konkurencją oraz budowa dobrego wizerunku firmy, wpływają na zyski przedsiębiorstwa. Warto zatem zadbać o jakość publikowanych treści, ponieważ bezpośrednio przekładają się ważny element, jakim są statystyki związane ze sprzedażą

Na co należy zwrócić uwagę, tworząc opisy produktów?

Jeśli chcemy wyróżnić się z tłumu i w oczach odbiorców być widziani, jako ci, którzy tworzą trendy, a nie tylko podążają za nimi, najlepiej zacząć od oryginalnych, zachęcających do zakupu treści na stronie. Napisane własnymi słowami i od serca opisy produktów, mogą skutecznie podkreślić ich walory, przekonując niezdecydowanych do dokonania transakcji. 

Zastanawiasz się, w jaki sposób napisać treści, aby faktycznie spotkały się z zainteresowaniem odbiorców? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów.

  1. Dostosowanie języka do klienta.  

W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jaka jest Twoja grupa docelowa i dostosować do niej styl tworzenia treści. Inaczej zaprezentujesz swoje produkty młodzieży, a w zupełnie inny sposób np. osobom starszym. W zależności od branży, jaką reprezentujesz, weź pod uwagę również dodatkowe czynniki, takie jak m.in.: wiek oraz płeć odbiorców, ich zainteresowania, nawyki, wykształcenie czy wykonywany zawód.  

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych.

Aby opisy produktów spełniały swoją funkcję, powinny zawierać wartościowe słowa kluczowe, chętnie wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Warto zawrzeć w nich zarówno frazę główną, jak i inne, dodatkowe wyrażenia, związane z danym towarem. Wybór odpowiednich haseł jest możliwy przy pomocy jednego z wielu darmowych narzędzi służących do weryfikacji i analizy słów kluczowych, np. Planera Słów Kluczowych od Google.

  1. Język korzyści. 

Tworząc opisy produktów, nie skupiaj się wyłącznie na ich parametrach. Pamiętaj o zastosowaniu języka korzyści, który pozwoli zwizualizować klientowi zalety płynące z jego zakupu. Opowiedz o tym, w jaki sposób oferowany produkt wpłynie na komfort odbiorcy i dlaczego to właśnie ten wybór będzie dla niego odpowiedni. 

  1. Storytelling. 

Chcąc dotrzeć do świadomości klienta, warto opowiedzieć mu historię dotyczącą produktu, który zamierza nabyć. Celem tej metody jest wzbudzenie u odbiorcy pozytywnych uczuć, wywołujących u niego dobre skojarzenia, zachęcające do dokonania zakupu

  1. Własny styl. 

Pamiętaj, aby konsekwentnie tworzyć treści w określonej konwencji. Warto postawić na jeden język komunikowania się ze swoimi odbiorcami, aby wypracować własny, spójny styl wypowiedzi

Jakie informacje powinny zostać umieszczone na karcie produktu?

Wiesz już, w jaki sposób tworzyć odpowiednie opisy dla sprzedawanych artykułów, ale wciąż zastanawiasz się jakie informacje powinny zostać umieszczone na karcie produktu? Poniżej znajdziesz listę danych, które warto uwzględnić, dodając nowy asortyment w sklepie internetowym: 

  • Nazwa produktu.
  • Zdjęcie dobrej jakości (najlepiej z możliwością przybliżania). 
  • Cena danego towaru.
  • Szczegółowy opis produktu, zawierający parametry techniczne oraz wszystkie pozostałe informacje (warto tu pamiętać o zastosowaniu języka korzyści). 
  • Call To Action (CTA), czyli atrakcyjne wezwanie do dokonania zakupu.
  • Informacje dotyczące dostępności produktu, a także czasu i kosztu dostawy
  • Materiały dodatkowe, zachęcające odbiorców do zakupu, takie jak m.in.: opinie klientów, filmy wideo czy odnośniki do bloga. 

Tworzenie wartościowych treści na stronę, w tym m.in. odpowiednich opisów produktów, może mieć bezpośredni wpływ na rozwój Twojego biznesu. Content oddziałuje na pozycje w Google, a także ruch na serwisie oraz wizerunek firmy w oczach klientów – czyli niezwykle ważne elementy, rzutujące bezpośrednio na poziom sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli brakuje Ci czasu lub pisanie tekstów, nie jest Twoją mocną stroną, przekaż to zadanie w ręce profesjonalnych copywriterów, co z pewnością Ci się opłaci!  

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.