W jaki sposób Planer słów kluczowych od Google przydaje się podczas prowadzenia działań marketingowych?

planer słów kluczowych
Spis treści

Dobór odpowiednich słów kluczowych stanowi jeden z podstawowych elementów skutecznej promocji strony w wyszukiwarce. Istnieje kilka narzędzi pozwalających na usprawnienie tego procesu, a do najpopularniejszych należy Planer słów kluczowych od Google. To właśnie jemu poświęcony będzie poniższy tekst, z którego dowiesz się jakie możliwości oferuje, ile kosztuje i jak z niego korzystać. 

Dlaczego warto zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych?

Jedynym z podstawowych kanałów dotarcia do nowych klientów w sieci jest wyszukiwarka Google. Wielu przedsiębiorców walczy między sobą o zaprezentowanie się w czołówce wyników organicznych oraz płatnych, ponieważ strony wyświetlające się wysoko, odnotowują zwykle dużo większy ruch, co przekłada się na zyski. Jednak co ważne, nie zawsze obecność na topowych pozycjach wiąże się z rozkwitem biznesu. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania i kampanii Google Ads. Właściwe frazy to te, które są często wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników i adekwatne względem Twojej oferty. Warto zastanowić się, w jaki sposób potencjalni klienci poszukują produktów lub usług dostępnych u Ciebie i na tej podstawie wyłonić listę haseł, na które strona będzie promowana. Niejednokrotnie lepiej postawić na frazy nieco rzadziej szukane, ale bardziej precyzyjne, które umożliwią wyświetlenie strony faktycznie zainteresowanym klientom. W większości branż najefektywniejsze działania reklamowe to te, skupione zarówno na frazach często wpisywanych do wyszukiwarki, jak i takich, które cieszą się nieco mniejszą popularnością. Wspomniana strategia umożliwia dotarcie do klientów korzystających z wyrażeń bardzo ogólnych oraz tych, którzy precyzyjnie formułują swoje oczekiwania, używając przy tym tzw. fraz długiego ogona. 

Co to jest Planer słów kluczowych i jakie możliwości oferuje? 

Planer słów kluczowych to narzędzie, które zostało stworzone do planowania reklam w sieci wyszukiwania, wchodzących w skład kampanii Google Ads. W rzeczywistości jest wykorzystywane zarówno podczas działań PPC, jak również przy opracowywaniu strategii dotyczącej pozycjonowania. Stanowi niezwykle cenne źródło informacji na temat potencjału poszczególnych słów kluczowych, dzięki czemu wiemy, w które frazy warto inwestować.

Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia, wystarczy założyć konto Google Ads i się zalogować. Wygląd panelu jest bardzo czytelny i intuicyjny, dzięki czemu z łatwością można odnaleźć w nim wszystkie poszukiwane funkcjonalności. Analizowanie słów kluczowych do kampanii PPC lub pozycjonowania, również nie jest trudne. Z górnego menu należy wybrać opcję „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Planer słów kluczowych” i to wystarczy, aby móc korzystać z narzędzia. 

Już w pierwszym widoku mamy do wyboru dwa warianty, z których możemy skorzystać i są to następujące możliwości: 

  1. Poznaj nowe słowa kluczowe.

Opcja wybierana najczęściej przez osoby chcące wyłonić odpowiednie wyrażenia do pozycjonowania. Umożliwia zweryfikowanie interesujących nas fraz głównie pod kątem ich popularności, dodatkowo podpowiadając inne powiązane tematycznie wyrażenia kluczowe. Jeśli podczas wpisywania interesujących Cię fraz, podasz również nazwę swojej domeny, Planer słów kluczowych automatycznie odrzuci te hasła, które nie są powiązane z ofertą Twojej firmy. 

W tym widoku znajdziesz również statystyki na temat zmian w trendach dotyczących danej frazy na przestrzeni trzech ostatnich miesięcy oraz porównanie poprzedniego miesiąca, z tym samym miesiącem dokładnie rok wcześniej. Ponadto wyświetlają się tutaj również informacje na temat konkurencyjności poszczególnych wyrażeń kluczowych oraz dane istotne podczas prowadzenia kampanii Google Ads, takie jak udział w wyświetleniach reklam, stan konta czy sugerowane stawki za kliknięcie. 

  1. Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy.

Wariant wybierany głównie przez osoby prowadzące aktywną kampanię Google Ads lub chcące rozpocząć działania związane z tą formą reklamy. To widok, w którym znajdziesz nie tylko podstawowe informacje dotyczące wyrażeń (dostępne także w opcji „Poznaj nowe słowa kluczowe”), ale również historyczne statystyki oraz przewidywania dotyczące skuteczności ich wykorzystania. 

Dzięki dodatkowym funkcjonalnościom narzędzia jesteśmy w stanie wykonać nasz plan kampanii jeszcze bardziej precyzyjnie, definiując lokalizację użytkownika oraz preferowany język, jakim posługuje się odbiorca. Dodatkowym atutem jest również czytelny wykres prezentujący najważniejsze informacje dotyczące popularności fraz. Dzięki niemu, w szybki sposób możemy przeanalizować trendy związane z danym wyrażeniem, co bez wątpienia ułatwi opracowywanie skutecznej strategii

Dostęp do narzędzia jest bezpłatny, choć osoby, które nie posiadają aktywnej kampanii Google Ads, nie otrzymują konkretnej informacji na temat średniej miesięcznej liczby zapytań, a wyłącznie orientacyjny przedział wartości. Wgląd w precyzyjne dane jest możliwy tylko dla użytkowników, prowadzących w Google aktywne działania związane z kampanią PPC.  

Dobór odpowiednich fraz ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku kampanii Google Ads, jak i pozycjonowania. Widoczność w wynikach wyszukiwania może przynieść satysfakcjonujące efekty tylko wtedy, gdy zostanie osiągnięta dla wartościowych wyrażeń kluczowych. Weryfikacja haseł jest możliwa m.in. dzięki Planerowi słów kluczowych od Google, z którego możesz korzystać bez konieczności ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli wolisz skorzystać z profesjonalnego wsparcia w zakresie SEO i SEM, skontaktuj się z nami, a weźmiemy reklamę Twojej firmy w swoje ręce! 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.