Answer The Public – co to za narzędzie i jak z niego korzystać?

answer the public blog
Spis treści

Dobór odpowiednich słów kluczowych to niezwykle ważna kwestia zarówno w procesie pozycjonowania, jak i kampanii Google Ads oraz podczas prowadzenia działań związanych z content marketingiem. Wiedza na temat tego, w jaki sposób użytkownicy formułują zapytania, korzystając z wyszukiwarki, jest bardzo cenna i umożliwia opracowanie skutecznej strategii dotyczącej reklamy w sieci. Czy dobór fraz można jakoś usprawnić? Jak najbardziej! Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które w tym celu powstały. Jednym z nich jest Answer The Public, któremu poświęcony będzie dzisiejszy tekst. 

Co to są słowa kluczowe i jaką rolę odgrywają w procesie pozycjonowania?

Słowa kluczowa znane są również pod pojęciami takimi jak wyrażenia oraz frazy, a określenia te stosowane są zamiennie. Oznaczają hasła wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki (w Polsce głównie Google) i są bezpośrednio związane z tematami, które interesują odbiorców. Po wprowadzeniu danego słowa kluczowego internautom ukazują się wyniki – organiczne oraz płatne, przedstawiające listę stron tematycznie powiązanych z danym zagadnieniem. Jeśli zatem wpiszesz do Google hasło „pozycjonowanie Bydgoszcz”, wyświetlą Ci się strony bydgoskich agencji SEO, a dzięki wyrażeniu „naprawa samochodu Poznań” znajdziesz warsztaty mieszczące się w stolicy Wielkopolski. 

Jak widzisz na powyższych przykładach, fraza kluczowa składa się często z całej grupy wyrazów i nie musi być wyłącznie pojedynczym słowem. Użytkownicy coraz częściej formułują zapytania z wykorzystaniem wyrażeń tzw. długiego ogona (ang. long tail). Oznacza to, że wpisują do Google hasła składające się z co najmniej trzech słów, dzięki czemu tworzą bardzo precyzyjne frazy, jasno określające potrzebę, na którą szukają odpowiedzi. Często właśnie w ten sposób z wyszukiwarki korzystają zdecydowani klienci, którzy etap rozeznania mają już za sobą i wiedzą dokładnie jakiego modelu roweru czy obuwia szukają. 

Odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe stanowią podstawę skutecznej strategii związanej z pozycjonowaniem witryny internetowej. Umożliwiają kompleksowe zaplanowanie działań dotyczących m.in. tworzenia treści na stronę. Właśnie dlatego już w początkowym etapie prac warto wyłonić listę wartościowych haseł, które pomogą w dotarciu do zainteresowanych klientów. Zastanawiasz się, jakie frazy okażą się odpowiednie w Twoim przypadku? Najważniejsze, aby były spójne z tematyką Twojej strony, a także cieszyły się zainteresowaniem wśród użytkowników wyszukiwarki. 

Czym jest Answer The Public i jak z niego korzystać? 

Z pomocą w doborze słów kluczowych nadchodzi Answer The Public, czyli narzędzie, które podpowiada, czego poszukują użytkownicy. Program to tak naprawdę wyszukiwarka dostępna na stronie www, co oznacza, że nie musisz instalować niczego na swoim komputerze – wystarczy, że odwiedzisz witrynę answerthepublic.com

Aby otrzymać wyniki, podaj jedno interesujące Cię wyrażenie, a program w przyjazny i czytelny sposób zaprezentuje inne związane z nim hasła. Warto pamiętać o ustawieniu odpowiedniego kraju i języka. 

Wygenerowany raport uwzględnia słowa kluczowe związane z podstawowymi pytaniami zadawanymi przez internautów (np. „co?”, „gdzie?”, „dlaczego?”), frazy z przyimkami i przysłówkami („o”, „z”, „jak?”), a także zaprezentuje hasła nawiązujące do podobieństw i różnic z podanym przez nas słowem. Narzędzie przestawia wyniki w formie ciekawej i czytelnej wizualizacji, którą można również zmienić na klasyczną listę podzieloną na grupy: 

Na końcu, w ramach podsumowania, ponownie znajdziesz wszystkie frazy, ale tym razem ułożone w porządku alfabetycznym: 

Cały raport możesz pobrać jako plik CSV, co ułatwi odnalezienie poszczególnych fraz. Co więcej, takie rozwiązanie pozwoli na szybkie stworzenie w Excelu zestawienia przydatnego np. podczas tworzenia treści pod konkretne frazy. 

Narzędzie Answer The Public jest dostępne bezpłatnie, ale w tej wersji ma nałożony limit – nie ponosząc żadnych kosztów, możesz wykonać maksymalnie trzy analizy na dobę. Chcąc korzystać z programu bez żadnych ograniczeń, należy wykupić wersję PRO, której miesięczny koszt wynosi 99 dolarów.

Dobór odpowiednich słów kluczowych ma bardzo duże znaczenie podczas prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem, kampanią Google Ads oraz content marketingiem. Umożliwia dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, co przekłada się na wzrost wartościowego ruchu na stronie, a także poziom sprzedaży i przychodów firmy. Warto zatem poświęcić czas na wyselekcjonowanie haseł, w czym przydatny może okazać się Answer The Public. Narzędzie bez wątpienia jest warte przetestowania – gwarantuje dostęp do wartościowego raportu bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.