Skuteczne pozycjonowanie – lepiej wziąć sprawy w swoje ręce czy zatrudnić agencję?

skuteczne pozycjonowanie
Spis treści

Chcesz pozyskiwać klientów dzięki wyszukiwarce Google, dlatego planujesz rozpocząć pozycjonowanie swojej strony internetowej? To świetna decyzja! Prawdopodobnie stoisz obecnie przed sporym dylematem – zająć się tą kwestią samodzielnie czy zlecić ją profesjonalistom?  Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie odpowiedzi nie jest proste, dlatego dziś postaramy się doradzić, które rozwiązanie przyniesie Ci więcej korzyści.

Pozycjonowanie – podstawowe informacje 

Co to jest pozycjonowanie?

SEO to proces mający na celu zaprezentowanie strony możliwie jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Frazy powinny być adekwatne względem oferty promowanej firmy, a jednocześnie cieszyć się popularnością wśród użytkowników Google. Na pozycjonowanie składa się szereg różnych czynników, takich jak m.in. optymalizacja treści i kodu źródłowego serwisu, odpowiednie linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, poprawa szybkości ładowania się strony, wdrożenie certyfikatu SSL, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych czy wdrożenie właściwej struktury nagłówków.  

Wszystkie zmiany wprowadzone na serwisie są analizowane przez roboty wyszukiwarki, które decydują o ostatecznej kolejności wyświetlania się stron www w wynikach organicznych. Właśnie z tego powodu należy postępować zgodnie z wytycznymi Google, bo wyłącznie takie działania doceniane są przez roboty indeksujące i umożliwiają pojawienie się na topowych pozycjach. 

Czy pozycjonowanie strony to istotny element działań marketingowych? Jeden z najważniejszych! Umożliwia bowiem dotarcie do zainteresowanych odbiorców, szukających w wyszukiwarce oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Im częściej strona wyświetla się na topowych pozycjach, tym więcej użytkowników ją odwiedza, co zwykle przekłada się na wzrost sprzedaży i wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.  

Dla kogo dedykowana jest usługa SEO? 

Pozycjonowanie to usługa przeznaczona niemal dla każdego właściciela serwisu internetowego.  Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż internetową, czy działasz lokalnie, możesz rozpocząć skuteczną promocję swojej strony www. Nawet jeśli nie zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki, warto zainwestować w SEO w celach wizerunkowych – widoczność witryny na wiele fraz wzmacnia postrzeganie firmy jako lidera w branży

Samodzielne pozycjonowanie czy współpraca z agencją?

Chcąc rozpocząć działania związane z SEO, z pewnością stoisz przed wieloma dylematami. Jedną z istotnych kwestii jest znalezienie odpowiedzi na pytanie – działać samodzielnie czy zatrudnić agencję? Oba rozwiązania mają wady i zalety, które warto przeanalizować, aby podjąć ostateczną decyzję. 

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad tym, czy dysponujesz wolnym czasem. Pozycjonowanie to proces wymagający wielu godzin regularnych działań, więc jeśli Twoje dni w całości wypełnione są obowiązkami, prawdopodobnie nie zdołasz w wystarczającym stopniu zająć się SEO. W takiej sytuacji warto od razu wziąć pod uwagę nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją. Podobnie w przypadku, gdy nie masz smykałki do tematów technicznych i nie odnajdujesz się w nich lub po prostu nie chcesz poświęcać wielu godzin na naukę pozycjonowania, biorąc udział w licznych szkoleniach lub kursach. Skontaktuj się z zaufaną firmą SEO, jeśli dysponujesz budżetem na marketing internetowy i zależy Ci na osiągnięciu dobrych efektów, bez dużego nakładu pracy po Twojej stronie. Co ważne, aby współpraca z agencją zajmującą się pozycjonowaniem faktycznie była dla Ciebie ułatwieniem, a nie zmartwieniem, dokładnie zweryfikuj, z kim masz do czynienia. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście: Jak rozpocząć współpracę z agencją marketingową i na co warto zwrócić uwagę?. Gdy wybierzesz dobrą firmę SEO, która naprawdę sumiennie podejdzie do swojej pracy, trudno szukać wad takiego rozwiązania.

Jeżeli natomiast chcesz podjąć się wyzwania i jesteś w stanie zainwestować wiele czasu w naukę, a później pozycjonowanie swojej strony, zawsze możesz spróbować. Taka decyzja pomoże Ci zaoszczędzić budżet reklamowy, ale czy realnie wpłynie pozytywnie na finanse Twojego przedsiębiorstwa? Trudno powiedzieć. Istnieje prawdopodobieństwo, że samodzielne pozycjonowanie przyniesie późniejsze lub gorsze efekty, niż w przypadku działań firmy SEO, co ograniczy dotarcie do nowych klientów. Biorąc pod uwagę te czynniki, może okazać się, że zlecenie pozycjonowania profesjonalnej agencji szybciej i skuteczniej wpłynie na wyniki sprzedażowe firmy, przez co usługa SEO zwróci się z nawiązką. Działając samodzielnie, masz natomiast pewność, że o wszystkie kwestie zadbasz osobiście, bez obaw o jakiekolwiek niedopatrzenia. Ponadto, modyfikując stronę oraz tworząc teksty, możesz robić to bazując na własnym guście i stylu. 

Zalety współpracy z dobrą firmą SEO 

Współpraca z odpowiednią agencją zajmującą się pozycjonowaniem, niesie ze sobą szereg korzyści. Do najważniejszych z nich należą m.in.: 

  1. Oszczędność czasu.

    Samodzielne działania związane z SEO wymagają ogromnego nakładu pracy. Nie chodzi tu jedynie o kilka godzin jednorazowej optymalizacji, a raczej cykliczne wdrażanie zmian, aby osiągniecie pozycji i ich utrzymanie było możliwe. Ponadto, osoby, które nigdy nie miały styczności z pozycjonowaniem, powinny poświecić czas na kursy i szkolenia, wprowadzające w ten temat.  Z uwagi na fakt, że branża SEO stale się rozwija, niezbędna jest cykliczna aktualizacja posiadanej wiedzy. 

  2. Współpraca ze specjalistami.

    Profesjonalne agencje zatrudniają prawdziwych ekspertów do spraw pozycjonowania, zapewniając im możliwość ciągłego rozwoju dzięki udziałom w szkoleniach, konferencjach oraz webinariach. Dodatkowo często są to specjaliści z prawdziwą pasją, którzy wkładają w swoją pracę całe serce i również po godzinach poświęcają czas na podążanie za nowinkami branżowymi. Co więcej, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, mają na swoim koncie współpracę z różnymi klientami, co sprawia, że są w stanie dostosować działania indywidualnie dla każdego przypadku. Dodatkowym atutem jest fakt, że mając jakiekolwiek pomysły lub wątpliwości, pozycjonerzy mogą skonsultować je z pozostałymi członkami zespołu SEO. 

  3. Profesjonalne narzędzia wliczone w cenę. 

    Do doboru odpowiednich słów kluczowych, analizy działań konkurencji czy monitoringu zajmowanych pozycji, potrzebne są profesjonalne narzędzia SEO. Licencje na najlepsze programy kosztują nawet kilkaset dolarów miesięcznie. Korzystając z usług agencji, nie musisz martwić się o ceny niezbędnych narzędzi, ponieważ ta kwestia spoczywa w rękach firmy pozycjonującej.

  4. Dostęp do cyklicznych raportów. 

    Rzetelna agencja SEO regularnie będzie przygotowywać dla Ciebie podsumowania wykonanych działań i osiągniętych efektów. Dzięki temu będziesz w stanie na bieżąco weryfikować postępy podejmowanych prac i rezultatów, na które się przekładają. 

  5. Szeroki zakres usług.

    Jeśli zechcesz rozszerzyć promocję swojej strony o dodatkowe działania związane z marketingiem internetowym, w większości agencji będzie to możliwe. Decydując się zatem na kampanię Google Ads, reklamę w mediach społecznościowych lub tworzenie profesjonalnych treści, pozostaniesz pod opieką specjalistów z tej samej firmy. 

Jeżeli chcesz podjąć skuteczne działania związane z pozycjonowaniem serwisu, a nie dysponujesz zbyt dużą ilością wolnego czasu, oddaj tę kwestię w ręce profesjonalnej agencji. Kompetentne firmy zatrudniają prawdziwych specjalistów, którzy umiejętnie wypromują Twoją stronę, tak aby wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Kluczem do sukcesu jest wybór zaufanej agencji, która rzeczywiście rzetelnie podejdzie do tematu. Jako eksperci z wieloletnim doświadczeniem chętnie podejmiemy się pozycjonowania Twojego serwisu. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie dedykowaną propozycję współpracy! 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.