Co to jest Wappalyzer i do czego możesz go wykorzystać?

wappalyzer
Spis treści

Analiza działań bezpośredniej konkurencji stanowi jeden z najistotniejszych elementów opracowywania skutecznej strategii marketingowej. Na co, więc warto zwrócić uwagę, przyglądając się innym firmom z branży? Do czynników, które należy zweryfikować, zaliczamy m.in. sposoby promocji witryn w sieci, formy komunikacji z klientami oraz słowa kluczowe wykorzystywane w pozycjonowaniu i kampaniach Google Ads. Niezwykle ważną kwestią są także technologie stosowane na stronach internetowych konkurencji. To aspekt, który w szybki sposób możemy sprawdzić, wykorzystując popularną wtyczkę Wappalyzer. Dzisiejszy tekst poświęcimy właśnie temu narzędziu.

Czym jest Wappalyzer, ile kosztuje i jak zacząć z niego korzystać?

Wappalyzer to niewielkie rozszerzenie, które możesz pobrać zarówno na przeglądarkę internetową Chrome, jak i Mozilla Firefox. Instalacja wtyczki jest bardzo prosta – wystarczy dosłownie kilka kliknięć myszy, aby w pełni cieszyć się wszystkimi jej funkcjonalnościami. Plugin można dodać do przeglądarki, wybierając opcję „zarządzaj rozszerzeniami” i wyszukując tam interesujące nas narzędzie o nazwie Wappalyzer. Drugim z możliwych wariantów jest pobranie wtyczki z jednej spośród zaufanych i pewnych stron z dostępnych w sieci. Oba rozwiązania są bardzo proste i nie powinny przysporzyć żadnego kłopotu, nawet osobom z niewielką wiedzą techniczną. Co więcej, rozszerzenie nie wymaga żadnej dodatkowej konfiguracji i jest gotowe do pracy natychmiast po instalacji. Dodatek wyświetla interesujące nas informacje zaraz po naciśnięciu ikony rozszerzenia.

Wiesz już jak zacząć korzystać z wtyczki Wappalyzer, ale nadal zastanawiasz się, do czego tak właściwie służy? Spieszymy z odpowiedzią! Plugin używany jest do wyświetlania informacji dotyczących technologii webowych, wykorzystywanych na odwiedzanej przez nas stronie internetowej. Dzięki niemu poznasz wiele tajników dotyczących działań Twojej bezpośredniej konkurencji oraz innych interesujących Cię witryn dostępnych w sieci. Co ważne, rozszerzenie umożliwia wgląd w niezwykle wartościowe informacje, a nie wymaga żadnej inwestycji finansowej. Wtyczkę możesz zainstalować bezpłatnie, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Istnieje również wariant rozszerzenia w wersji Plus, którego cena wynosi 9 dolarów miesięcznie i daje on dostęp do kilku dodatkowych funkcjonalności.

Co oferuje wtyczka i w jaki sposób działa?

Plugin poza opcją szybkiej analizy technologii wykorzystywanych przez bezpośrednią konkurencję, przydaje się także w procesie pozycjonowania. Pozwala niemal natychmiast otrzymać informacje związane np. z możliwością wdrażania na witrynie niezbędnych modyfikacji (wynikającą m.in. z silnika, na jakim zbudowana jest strona).  Korzystając z rozszerzenia, dowiemy się wiele na temat odwiedzanych przez nas serwisów internetowych. Do najważniejszych danych możemy zaliczyć np.: 

  1. Systemy zarządzania treścią (np. WordPress).
  2. Narzędzia analityczne (np. Google Analytics). 
  3. Języki programowania (np. PHP).
  4. Systemy czcionek (np. Google Font API).
  5. Bazy danych (np. MySQL). 
  6. Systemy komentarzy (np. Disqus).
  7. Serwery internetowe (np. Apache).
  8. Rozszerzenia (np. Yoast SEO). 
  9. Biblioteki JavaScript (np. jQuery).
  10. Systemy tagów (np. Google Tag Manager).

Warto dodatkowo wspomnieć, że wersja Plus pozwala zobaczyć dane kontaktowe analizowanej firmy oraz jej profile w mediach społecznościowych.

Zasada funkcjonowania rozszerzenia jest bardzo prosta i bazuje na analizie kodu źródłowego witryny wyświetlanej w danym momencie przez odbiorcę. Wtyczka poszukuje elementów kodu, charakterystycznych dla różnych technologii i na tej podstawie wyciąga wnioski, następnie prezentując je użytkownikowi. Chcesz przeanalizować strony konkurencji lub dowiedzieć się więcej na temat swojej witryny? A może zajmujesz się pozycjonowaniem i zależy Ci na sprawnym zweryfikowaniu serwisów należących do Twoich klientów? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi „tak”, zainstaluj w swojej przeglądarce rozszerzenie Wappalyzer i w szybki sposób pozyskaj informacje na temat technologii stosowanych na interesujących Cię stronach internetowych.

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.