Co umożliwia narzędzie Copyscape i dlaczego warto z niego korzystać?

copyscape blog
Spis treści

Poświęcasz wiele czasu na tworzenie wartościowych i unikalnych tekstów lub inwestujesz spore środki we wsparcie copywritera? Zależy Ci na osiągnięciu wysokich pozycji w Google i wiesz, że kluczem do sukcesu są oryginalne i niepowtarzalne treści? Obawiasz się, że ktoś zniweczy Twoje wysiłki, nielegalnie kopiując content, a Ty nawet się o tym nie dowiesz? Bez obaw! Dziś poznasz tajniki tego, jak przeanalizować swoją stronę pod kątem duplikatów treści z wykorzystaniem narzędzia Copyscape. 

Czym jest plagiat? 

Wyrażenie plagiat pochodzi od łacińskiego słowa plagium, które w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza kradzież. Pojęcie to najczęściej wykorzystywane jest wobec świadomego i zamierzonego przypisania sobie stworzenia dzieła innej osoby, czyli tzw. własności intelektualnej. Plagiatem może być np. utwór muzyczny, fotografia, obraz lub praca naukowa. 

W kontekście marketingu internetowego największy problem stanowi nielegalne powielanie tekstów, grafik i zdjęć. Należy pamiętać, że materiały udostępnione w sieci objęte są prawami autorskimi, dlatego nigdy nie należy ich kopiować. 

Pamiętaj, fotografie umieszczane na stronach internetowych lub w social mediach powinny pochodzić wyłącznie z legalnych źródeł, takich jak np. ogólnodostępne banki zdjęć.  Wiele znanych na całym świecie platform oferuje dostęp do niezwykle bogatego portfolio, często nawet za damo. Warto skorzystać z takiej możliwości, ponieważ daje szansę na legalne wykorzystanie profesjonalnych zdjęć bez żadnych dodatkowych kosztów

Równie ważną kwestią jest samodzielne tworzenie treści do firmowych mediów społecznościowych i na stronę internetową. Powielanie części lub całości teksu stworzonego przez inną osobę jest plagiatem, dlatego nie można dopuszczać się takiego postępowania. Co ważne, unikalność treści ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony, co stanowi dodatkowy argument za tym, że nie należy ich kopiować.

Dlaczego unikalność treści na stronie internetowej jest tak ważna? 

Jeśli chcemy, aby nasz serwis wyświetlał się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, powinniśmy zadbać o wartościowe i unikalne teksty. Obecnie odgrywają kluczową rolę w procesie pozycjonowania i trudno wyobrazić sobie bez nich osiągnięcie satysfakcjonujących efektów. Google decydując o kolejności wyświetlania się stron, zwraca ogromną uwagę właśnie na jakość treści i to, aby były w pełni unikalne i niepowtarzalne (dlatego nawet częściowo nie powinny być znikąd skopiowane). Każdy tekst należy stworzyć samodzielnie, a w przypadku braku czasu lub umiejętności pisarskich, warto zainwestować w pomoc profesjonalnego copywritera

Należy mieć na uwadze to, że treści powinny być tworzone z myślą o użytkownikach, a nie o robotach wyszukiwarki Google. Ich zadaniem jest skuteczne zachęcenie odwiedzających do pozostania na stronie i nawiązania kontaktu, dokonania zakupu lub skorzystania z usług.  Najważniejsze, aby potencjalni klienci szybko znaleźli u nas odpowiedzi na nurtujące pytania, nie musząc szukać ich na witrynach konkurencji. 

Co to jest Copyscape i dlaczego warto z niego korzystać? 

Copyscape to usługa online służąca do kontroli plagiatu. Znana jest niemal na całym świecie i wykorzystywana przez wiele firm (zarówno małych, jak i dużych) w celu zabezpieczenia zawartości witryn internetowych przed jej kradzieżą. Pozwala na weryfikację tego, czy teksty z Twojej strony internetowej nie zostały przekopiowane na inny serwis. Stanowi ogromną pomoc w wyszukiwaniu witryn, które nieetycznie skorzystały ze stworzonych przez Ciebie treści. Jeśli w sieci dostępne są duplikaty Twoich tekstów, program sporządzi raport, w którym zaprezentuje adresy URL stron posługujących się nimi wraz z fragmentami nielegalnie zapożyczonego contentu.

Narzędzie Copyscape wyróżnia przejrzysty i prosty interfejs, z którego obsługą poradzą sobie nawet początkujący użytkownicy. Aby skorzystać z programu, nie trzeba nic pobierać ani instalować na komputerze.  Wystarczy wejść na stronę https://www.copyscape.com, a następnie wpisać adres witryny, którą chcemy zweryfikować. Czy usługa ta jest darmowa? Z wyszukiwarki duplikatów treści możesz skorzystać bez dodatkowych opłat, ale wyłącznie w wersji z ograniczoną liczbą zapytań na dobę. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna jest niewielka i liczy tylko kilka podstron, będziesz w stanie zweryfikować ją za darmo. W przypadku większych serwisów konieczne będzie zarejestrowanie konta i zasilenie go odpowiednimi środkami. Zgodnie z cennikiem umieszczonym na oficjalnej stronie internetowej, zweryfikowanie maksymalnie 200 słów wiąże się z kosztem 3 centów, a za każde dodatkowe 100 wyrazów doliczony zostaje 1 cent. Po utworzeniu konta, w panelu widoczne jest okno „Premium Search”, które warto odwiedzić. Korzystając z tej opcji, możemy przeanalizować stronę nie tylko podając jej adres URL – możliwe jest również wklejenie konkretnego fragmentu tekstu, który chcemy zweryfikować, a program wyświetli nam listę serwisów, które go zapożyczyły. 

Narzędzie oferuje również inne, nieco rzadziej wykorzystywane funkcjonalności, do których należą m.in.: 

  • Batch Search – automatyczna analiza adresów z listy sporządzonej przez użytkownika. 
  • Premium API – integracja narzędzia bezpośrednio z witryną, usprawniająca weryfikację publikowanych treści pod kątem ich unikalności. 
  • Copysentry – cykliczna analiza contentu na wskazanych podstronach lub w obrębie całego serwisu. 

Tworzenie wartościowych i unikalnych tekstów to bardzo ważna kwestia podczas prowadzenia działań marketingowych. Wpływa bezpośrednio na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak również na wizerunek firmy w oczach klientów. Warto zatem dbać o swoją własność intelektualną i regularnie weryfikować serwis z wykorzystaniem narzędzia Copyscape, aby dowiedzieć się, czy ktoś nie dopuścił się wobec nas plagiatu. Jeśli jeszcze nie udało Ci się wygospodarować czasu na skomponowanie profesjonalnych tekstów, skontaktuj się z nami! Doświadczeni copywiterzy, z którymi współpracujemy, wezmą tę sprawę w swoje ręce!

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.