Jak tworzyć wartościowe opisy produktów, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Dobrze przygotowany i bogato wyposażony sklep internetowy nie wystarczy, aby prowadzić sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie. Jednym z bardzo ważnych kroków na drodze do sukcesu jest skuteczna reklama, pozwalająca na dotarcie do nowych odbiorców. Do niezwykle popularnych kanałów pozyskiwania klientów, zaliczamy m.in. pozycjonowanie strony, dzięki któremu możliwe jest zaprezentowanie jej wysoko w Google i zwiększenie ruchu. Aby wypromowanie serwisu w wyszukiwarce było możliwe, należy zadbać o stworzenie odpowiednich opisów produktów. Zastanawiasz się, w jaki sposób najlepiej to zrobić, żeby pokazywać się w TOP 10 wyników Google, a jednocześnie zainteresować klientów swoim asortymentem? W poniższym tekście znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tworzenia odpowiednich opisów produktów.

Dlaczego warto zadbać o właściwe opisy produktów? 

Wartościowe i unikalne opisy odgrywają istotną rolę w procesie sprzedaży internetowej. Mają ogromny wpływ na wiele czynników, m.in. takich jak:

  1. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednio stworzone i unikalne opisy produktów w sposób bezpośredni przekładają się na efekty pozycjonowania strony internetowej. Roboty wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na treści, wyróżniając te serwisy, których zawartość jest wyjątkowa i niepowtarzalna. Kiedy bot Google po raz kolejny natknie się na witrynę, posiadającą opisy produktów, będące wyłącznie powieleniem danych występujących na stronie producenta, może założyć, że nie znajdzie na niej żadnych interesujących informacji. Taka nieprzychylna ocena najprawdopodobniej pozostawi po sobie negatywne skutki, przekładając się na odległe pozycje witryny w wynikach organicznych. Stworzenie unikalnych opisów, które nie pojawiły się nigdzie indziej, sprawi, że roboty Google uznają Twoją witrynę za wartościową i będą chętniej prezentować ją wysoko w wyszukiwarce. Należy jednocześnie pamiętać, że teksty powinny wnosić realną wartość dla użytkowników i dostarczać im wszystkich niezbędnych informacji.

  1. Możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.

Wiele sklepów internetowych powiela opisy produktów występujące na stronach innych firm. Przez takie zjawisko witryny często wyglądają niemal jak kopie, na których trudno doszukać się jakichkolwiek różnic. Z perspektywy użytkowników, serwisy te nie są zbyt interesujące i nie zachęcają do dokonania zakupu. Stworzenie wyjątkowych i unikalnych treści pozwoli na wyróżnienie się na tle konkurencji, co z kolei zwiększy szansę na pozostanie w pamięci klientów, a także wzrost zysków firmy. Możesz nawet wypracować swój oryginalny styl pisania tekstów, który sprawi, że Twój sklep będzie szczególnie rozpoznawalny!

  1. Budowa dobrego wizerunku firmy.

Kolejnym niezwykle ważnym elementem działań marketingowych jest budowa dobrego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach użytkowników. Na ten proces składa się szereg różnych czynników, takich jak np. poziom obsługi klienta, jakość produktów czy pozyskiwanie pozytywnych opinii. Istotnym elementem jest również tworzenie wartościowego contentu zarówno na stronie internetowej, jak i w social mediach. Interesujące, unikalne i jednocześnie poprawne językowo opisy, to czynnik, na który zwraca uwagę wielu odbiorców. Warto, aby zawierały możliwie jak najwięcej informacji istotnych dla klientów, dzięki czemu wszystkie niezbędne dane znajdą u Ciebie, bez konieczności szukania ich na stronach konkurencji. Daj się zapamiętać jako specjalista w swojej branży, który rzeczowo opisuje oferowany asortyment!

  1. Wzrost zysków. 

Zarówno pozycja strony zajmowana w wyszukiwarce Google, jak i skuteczna walka o klientów z konkurencją oraz budowa dobrego wizerunku firmy, wpływają na zyski przedsiębiorstwa. Warto zatem zadbać o jakość publikowanych treści, ponieważ bezpośrednio przekładają się ważny element, jakim są statystyki związane ze sprzedażą.

Na co należy zwrócić uwagę, tworząc opisy produktów?

Jeśli chcemy wyróżnić się z tłumu i w oczach odbiorców być widziani, jako ci, którzy tworzą trendy, a nie tylko podążają za nimi, najlepiej zacząć od oryginalnych, zachęcających do zakupu treści na stronie. Napisane własnymi słowami i od serca opisy produktów, mogą skutecznie podkreślić ich walory, przekonując niezdecydowanych do dokonania transakcji. Zastanawiasz się, w jaki sposób napisać treści, aby faktycznie spotkały się z zainteresowaniem odbiorców? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów.

  1. Dostosowanie języka do klienta.

W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jaka jest Twoja grupa docelowa i dostosować do niej styl tworzenia treści. Inaczej zaprezentujesz swoje produkty młodzieży, a w zupełnie inny sposób np. osobom starszym. W zależności od branży, jaką reprezentujesz, weź pod uwagę również dodatkowe czynniki, takie jak m.in.: wiek oraz płeć odbiorców, ich zainteresowania, nawyki, wykształcenie czy wykonywany zawód.

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych.

Aby opisy produktów spełniały swoją funkcję, powinny zawierać wartościowe słowa kluczowe, chętnie wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Warto zawrzeć w nich zarówno frazę główną, jak i inne, dodatkowe wyrażenia, związane z danym towarem. Wybór odpowiednich haseł jest możliwy przy pomocy jednego z wielu darmowych narzędzi służących do weryfikacji i analizy słów kluczowych, np. Planera Słów Kluczowych od Google.

  1. Język korzyści. 

Tworząc opisy produktów, nie skupiaj się wyłącznie na ich parametrach. Pamiętaj o zastosowaniu języka korzyści, który pozwoli zwizualizować klientowi zalety płynące z jego zakupu. Opowiedz o tym, w jaki sposób oferowany produkt wpłynie na komfort odbiorcy i dlaczego to właśnie ten wybór będzie dla niego odpowiedni.

  1. Storytelling. 

Chcąc dotrzeć do świadomości klienta, warto opowiedzieć mu historię dotyczącą produktu, który zamierza nabyć. Celem tej metody jest wzbudzenie u odbiorcy pozytywnych uczuć, wywołujących u niego dobre skojarzenia, zachęcające do dokonania zakupu.

  1. Własny styl. 

Pamiętaj, aby konsekwentnie tworzyć treści w określonej konwencji. Warto postawić na jeden język komunikowania się ze swoimi odbiorcami, aby wypracować własny, spójny styl wypowiedzi.

Jakie informacje powinny zostać umieszczone na karcie produktu?

Wiesz już, w jaki sposób tworzyć odpowiednie opisy dla sprzedawanych artykułów, ale wciąż zastanawiasz się jakie informacje powinny zostać umieszczone na karcie produktu? Poniżej znajdziesz listę danych, które warto uwzględnić, dodając nowy asortyment w sklepie internetowym:

  • Nazwa produktu.
  • Zdjęcie dobrej jakości (najlepiej z możliwością przybliżania).
  • Cena danego towaru.
  • Szczegółowy opis produktu, zawierający parametry techniczne oraz wszystkie pozostałe informacje (warto tu pamiętać o zastosowaniu języka korzyści).
  • Call To Action (CTA), czyli atrakcyjne wezwanie do dokonania zakupu.
  • Informacje dotyczące dostępności produktu, a także czasu i kosztu dostawy.
  • Materiały dodatkowe, zachęcające odbiorców do zakupu, takie jak m.in.: opinie klientów, filmy wideo czy odnośniki do bloga.

Tworzenie wartościowych treści na stronę, w tym m.in. odpowiednich opisów produktów, może mieć bezpośredni wpływ na rozwój Twojego biznesu. Content oddziałuje na pozycje w Google, a także ruch na serwisie oraz wizerunek firmy w oczach klientów – czyli niezwykle ważne elementy, rzutujące bezpośrednio na poziom sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli brakuje Ci czasu lub pisanie tekstów, nie jest Twoją mocną stroną, przekaż to zadanie w ręce profesjonalnych copywriterów, co z pewnością Ci się opłaci!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski