Mrozbike
O marce
Mrozbike to sklep rowerowy, który oferuje rowery, części i akcesoria do rowerów renomowanych marek. Firma prowadzi sprzedaż zarówno w sieci, jak i stacjonarnie w Osielsku, gdzie również oferuje usługi serwisu rowerów. Pomimo dobrej widoczności lokalnej, klientowi zależało na pozyskaniu klientów z całej Polski. Właśnie dlatego Mrozbike zdecydował się na współpracę z naszą agencją SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci i przyciągnąć więcej klientów.
Czas współpracy
- wrzesień 2021 r.
- wrzesień 2024 r. i trwa.
Cel współpracy
- ułatwienie użytkownikom korzystania ze sklepu
- zbudowanie widoczności
- wzrost liczby użytkowników
- wzrost sprzedaży
Efekty współpracy
Wzrost sprzedaży z wyników organicznych, widoczność na 5550 wyrażeń w TOP 50, 1357 słowa kluczowe w TOP 10 (pierwsza strona w Google) i 282 frazy w TOP 3, a także wzrost ruchu z organicznych wyników Google o 558%.
Słowa kluczowe i ruch
Wrzesień 2021 r. | Wrzesień 2024 r. |
---|---|
Liczba wyrażeń w TOP 50: 1967 | Liczba wyrażeń w TOP 50: 5550 (wzrost o 182%) |
Liczba wyrażeń w TOP 10: 208 | Liczba wyrażeń w TOP 10: 1357 (wzrost o 552%) |
Liczba wyrażeń w TOP 3: 52 | Liczba wyrażeń w TOP 3: 282 (wzrost o 442%) |
Frazy, które były dla klienta najbardziej istotne, znajdowały się na pozycjach powyżej 50, więc potencjalni klienci nie mieli szansy zobaczyć w Google oferty produktowej klienta.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy.
Poniżej prezentujemy frazy, które klient na początku współpracy określił jako najbardziej istotne. Hasła w bezpośredni sposób nawiązują do oferty firmy i są najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów w Google:
Słowo kluczowe | Pozycja | Pozycja przed współpracą | Śr. mies. liczba wyszukiwań |
---|---|---|---|
mountain bike | 6 | Poza TOP 50 | 12100 |
kask na rowerek | 9 | Poza TOP 50 | 4400 |
dętka rowerowa | 4 | Poza TOP 50 | 3600 |
hamulce tarczowe | 2 | Poza TOP 50 | 1600 |
rower focus | 3 | Poza TOP 50 | 1900 |
hamulce shimano | 6 | Poza TOP 50 | 880 |
skuwacz do łańcucha | 7 | Poza TOP 50 | 1600 |
rower endurance | 6 | Poza TOP 50 | 590 |
rowery wyczynowe mtb | 1 | Poza TOP 50 | 390 |
łyżka do opon rowerowych | 4 | Poza TOP 50 | 880 |
rower focus mtb | 1 | Poza TOP 50 | 260 |
shimano slx | 9 | Poza TOP 50 | 1600 |
przerzutka acera | 3 | Poza TOP 50 | 260 |
przymiar do łańcucha | 4 | Poza TOP 50 | 880 |
suport do roweru | 5 | Poza TOP 50 | 1300 |
przerzutka deore | 6 | Poza TOP 50 | 480 |
opony tubeless | 6 | Poza TOP 50 | 320 |
rower górski wyczynowy | 3 | Poza TOP 50 | 110 |
pedały platformowe mtb | 4 | Poza TOP 50 | 720 |
mtb bike | 9 | Poza TOP 50 | 720 |
hamulce tarczowe hydrauliczne | 9 | Poza TOP 50 | 390 |
części rowerowe bydgoszcz | 1 | Poza TOP 50 | 140 |
hamulec tarczowy rower | 2 | Poza TOP 50 | 590 |
łyżki do opon rowerowych | 5 | Poza TOP 50 | 880 |
spinka do łańcucha | 9 | Poza TOP 50 | 1600 |
suporty shimano | 5 | Poza TOP 50 | 480 |
smary rowerowe | 6 | 42 | 590 |
hamulce hydrauliczne rower | 6 | Poza TOP 50 | 590 |
rower wyczynowy mtb | 5 | Poza TOP 50 | 390 |
źródło: Senuto
Wyświetlenia i kliknięcia na podstawie narzędzia Google Search Console
Google Search Console, to narzędzie analityczne, zbierające dane m.in. na temat liczby wyświetleń i kliknięć w sklepie internetowym. Na poniższych wykresach prezentujemy wzrosty, jakie uzyskaliśmy w czasie współpracy.
Wyzwania, przed którymi stanęliśmy
Sklep klienta był już widoczny w wyszukiwarce Google na wiele fraz o niskiej wyszukiwalności, więc nie skutkowało to dużym ruchem organicznym. Brak było mu widoczności na wyrażenia kluczowe, które są najczęściej wpisywane przez potencjalnych klientów poszukujących rowerów i akcesoriów rowerowych. Sklep nie był wcześniej pozycjonowany, a sama branża jest na tyle konkurencyjna, że działania SEO wymagały odpowiedniego planu i podejścia.
Wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały:
- silną konkurencję – konkurencyjne sklepy rowerowe posiadały bogatszy asortyment w atrakcyjniejszych cenach oraz bardziej rozbudowane opisy kategorii i produktów. Wielu z nich miało już ugruntowaną pozycję na rynku oraz działało z pozycjonowaniem od lat, więc konieczne było znalezienie wyróżników dla Mrozbike.pl, tak by móc zainteresować roboty Google,
- ubogi profil linkowy – sklep w porównaniu do konkurencji nie posiadał zbyt wielu linków przychodzących. Brak wartościowych odnośników z innych renomowanych serwisów uniemożliwiał budowanie autorytetu strony w oczach wyszukiwarki Google,
- brak opisów kategorii – w sklepie brakowało szczegółowych opisów kategorii produktów, co negatywnie wpływało na postrzeganie przez wyszukiwarkę oraz na doświadczenia potencjalnych klientów, którzy mieli trudności z nawigacją i znalezieniem interesujących ich produktów,
- praca na silniku ShopGold – strona była oparta na silniku ShopGold, który posiadał pewne ograniczenia w zakresie optymalizacji SEO. Konieczne było znalezienie efektywnych rozwiązań, które pozwoliłyby na maksymalne wykorzystanie możliwości, które daje CMS,
- brak strategii linkowania wewnętrznego – strona nie miała przemyślanej struktury linków wewnętrznych, co utrudniało przekazywanie wartości SEO pomiędzy poszczególnymi podstronami, kategoriami i tekstami blogowymi,
- ograniczony budżet – dysponowaliśmy ograniczonym budżetem na działania SEO, co wymagało bardzo przemyślanego zarządzania środkami, aby każda zainwestowana złotówka przynosiła maksymalne efekty.
Aby sprostać tym wyzwaniom, nasza agencja musiała opracować kompleksową strategię SEO, która obejmowała optymalizację treści, budowę wartościowego profilu linkowego oraz poprawę struktury strony. Dzięki zrozumieniu specyfiki branży i potrzeb klienta, byliśmy w stanie wprowadzić zmiany, które stopniowo zwiększały widoczność sklepu w wyszukiwarkach oraz przyciągały wartościowych ruch organiczny do sklepu.
Wypowiedź
eksperta SEO
Współpraca z Mrozbike była dla mnie niezwykle satysfakcjonująca i pełna wyzwań, szczególnie na samym początku. Takie trudne przypadki, gdzie liczy się nie tylko odtwórcze wykonanie pracy, ale przede wszystkim kreatywne podejście do tematu dają mi zawsze najwięcej satysfakcji i pokazują, że nieszablonowe rozwiązania zawsze wygrywają w SEO. Jestem dumny z osiągniętych rezultatów, bardzo cieszę się, że klient obdarzył nas zaufaniem i do dziś możemy pracować na sukces jego firmy
Jakub Gierszewski
SEO SpecialistCo zrobiliśmy?
Poza standardową optymalizacją sklepu i budowaniem wartościowego profilu linkowego, podjęliśmy szereg działań, które przełożyły się na opisane powyżej wzrosty. Oto spis najważniejszych prac:
- usunięcie przeskakującej nawigacji i elementów poza ekranem – naprawiliśmy błędy w nawigacji strony, które negatywnie wpływały na użyteczność i ocenę przez wyszukiwarki,
- ustalenie priorytetowych fraz kluczowych – przeanalizowaliśmy frazy, na które strona była widoczna na początku współpracy i wybraliśmy te o najwyższym potencjale konwersji,
- dodanie opisów kategorii (każdy na 4000-8000 znaków ze spacjami) – rozbudowaliśmy opisy kategorii produktów, które wcześniej były skromne lub w ogóle ich nie było, co poprawiło postrzeganie przez wyszukiwarkę i ułatwiło nawigację potencjalnym klientom. W ciągu całej współpracy napisaliśmy ponad pół miliona znaków ze spacjami.
- uzupełnienie meta title i meta description – zoptymalizowaliśmy meta dane dla podstron kategorii produktowych, najpopularniejszych produktów oraz najważniejszych producentów, np. https://mrozbike.pl/focus-m-1.html,
- aktualizacja meta danych na blogu – zaktualizowaliśmy meta title i meta description we wpisach blogowych, dodaliśmy atrybuty alt, height i width do grafik oraz brakujące nagłówki i tagi HTML,
- wdrożenie danych strukturalnych (schema.org) dla produktów – dodaliśmy informacje o stanie magazynowym i ocenach produktów, co umożliwiło wyświetlanie tych danych w wynikach wyszukiwania,
- poprawa parametrów Core Web Vitals – wprowadziliśmy modyfikacje kodu CSS, JS i HTML, aby zredukować przesunięcia treści oraz przyspieszyć ładowanie strony,
- optymalizacja rozmiarów grafik – zmniejszyliśmy rozmiary zdjęć oraz dodaliśmy atrybuty height, width i alt, co przyspieszyło ładowanie strony,
- ograniczenie ładowania grafik w pierwszej fazie – wprowadziliśmy zmiany w kodzie strony, aby grafiki ładowały się później, co zredukowało przesunięcia treści spowodowane ich ładowaniem,
- poprawa estetyki i hierarchii treści na podstronach blogowych – zmniejszyliśmy szerokość tekstu zgodnie z wytycznymi WCAG, co poprawiło czytelność i odbiór treści przez użytkowników:
- poprawa wizualnej hierarchii nagłówków i treści – ulepszyliśmy strukturę nagłówków oraz menu głównego, co ułatwiło nawigację i zwiększyło przejrzystość strony,
- optymalizacja pliku mapy strony – usunęliśmy podstrony, które nie miały wartości SEO, takie jak opinie produktów, galerie produktów i ankiety, co uczyniło mapę strony bardziej przejrzystą i skoncentrowaną na istotnych elementach sklepu,
- praca na silniku ShopGold – dostosowaliśmy strukturę URL, zoptymalizowaliśmy pliki robots.txt oraz wdrożyliśmy niestandardowe rozwiązania SEO, aby maksymalnie wykorzystać możliwości platformy ShopGold pomimo jej ograniczeń,
- stworzenie strategii linkowania wewnętrznego – zbudowaliśmy przemyślaną strukturę linków wewnętrznych, m.in. wykorzystując do tego teksty na blogu, co wspierało pozycjonowanie i ułatwiło nawigowanie potencjalnym klientom.
Podsumowanie
Dzięki kompleksowej strategii SEO sklep Mrozbike.pl osiągnął imponujący wzrost widoczności w wyszukiwarce Google. W ciągu trzech lat współpracy widoczność w TOP10 wzrosła o 552% (obecnie sklep ma w TOP10 1357 fraz), a w TOP3 o 442% (obecnie sklep ma w TOP3 282 frazy). Takie rezultaty przełożyły się na znaczący wzrost ruchu organicznego, co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie sprzedaży oraz poprawę ROI.
Nasze działania, takie jak optymalizacja treści, budowa wartościowego profilu linkowego oraz poprawa parametrów Core Web Vitals, pozwoliły Mrozbike dotrzeć do klientów z całej Polski, wykraczając poza lokalny rynek w Osielsku i Bydgoszczy. Zwiększona widoczność na kluczowych frazach, takich jak “mountain bike”, “rower focus” oraz “hamulce tarczowe”, umocniła pozycję sklepu na rynku konkurencyjnym branży rowerowej.
Stałe monitorowanie wyników i adaptacja strategii SEO umożliwiają dalszy rozwój i utrzymanie osiągniętych sukcesów. Nasza współpraca nie tylko przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, ale także wzmocniła wizerunek Mrozbike jako lidera w sprzedaży rowerów i akcesoriów.
Co osiągnęliśmy?
Sklep-julia.pl
Cortez
DarmarOffice.pl
Co o nas mówią?
naszych klientów
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Magdalena Cieczko
sklep-julia.plWspółpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Danuta Mierzejewska
Organic ConceptProfesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Adrian Serocki
Sportpag / ZezoonAdrian Zadorecki
Kursy pierwszej pomocy Adrian ZadoreckiAnna Kmieć
GrenbudMariusz Klosak
DarmarOffice.plPan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Anna Konwińska
Euro PodatkiPrzemysław Graf
Grafy w PodróżyWspółpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Wojciech Guła
Serwis GSMSzukasz wiedzy?
z naszego bloga
- Konwersja i Lead Generation
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego współpraca z niewielką agencją SEO jest bardziej efektywna?
- Bezpieczeństwo w sieci
- E-commerce
- Narzędzia marketingowe
- Reklama PPC
- Tworzenie stron internetowych
CMP Partner Program – porównanie najlepszych rozwiązań [TOP 8]
- E-commerce
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?
Twojej strony lub sklepu e-commerce.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.