Skuteczne pozycjonowanie stron Toruń w Google
Pozycjonowanie strony Toruń może być skuteczne tylko przy holistycznym podejściu do całego procesu. Czynników, które wpływają na osiągane pozycje i widoczność są setki, nie zawsze np. nie w każdej branży, dokładnie te same parametry przechylą szalę na korzyść danego portalu. Drogą, która daje największą szansę na wysoką skuteczność, jest zadbanie o wszystkie możliwe aspekty, na jakie mamy wpływ, zarówno na stronie www jak i poza nią. Poniżej przedstawiamy niektóre dobre praktyki i działania, które mają spore szanse sprawić, że Pozycjonowanie Toruń będzie skuteczne.
Skuteczne pozycjonowanie stron Toruń – dobre praktyki.
Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwarki Google to cel, który można osiągnąć gdy będziemy stosować odpowiednie działania i dobre praktyki. Poza wyszukiwarką Google, czy bardziej osobami, które nią zarządzają, nie ma osoby czy firmy, która może zapewnić o konkretnej widoczności na dane wyrażenia kluczowe. Jednak sprawiając, że strona spełnia odpowiednie wymagania i parametry wymagane przez wyszukiwarkę mamy spore szanse na osiągnięcie dobrych wyników.
Prawidłowo zaprojektowana strona internetowa. Odpowiednio szybko działająca, przejrzysta i dostępna dla użytkowników to bardzo dobry punkt wyjścia. Kilka istotnych rzeczy, o których warto pamiętać w tym temacie poruszyliśmy na naszym blogu, np. w poniższych wpisach:
Ostatecznie jednak bardzo często agencje interaktywne czy po prostu firmy tworzące strony internetowe nie traktują wymogów Google jako bardzo istotne kwestie podczas tworzenia stron. Ważniejsze dla nich zazwyczaj są aspekty wizualne, projekt graficzny strony, układ itd. To oczywiście jest zrozumiałe, jednak da się te wszystkie rzeczy połączyć. Jeżeli strona jest wyjątkowo mało przygotowana pod wymogi wyszukiwarek to agencja SEO jak nasza ma trochę więcej pracy, by wprowadzić odpowiednią optymalizację strony internetowej, na szczęście w wielu przypadkach jest to możliwe.
Pozycjonowanie stron internetowych Toruń – co należy zrobić? Content marketing.
Żeby wyszukiwarka Google wyświetlała stronę na dane słowo kluczowe, to praktycznie konieczne jest, żeby ta fraza znajdowała się w treści strony. Da się oczywiście stworzyć sytuację, w której Google poprowadzi do podstrony, gdzie danej frazy nie będzie, ale jest to możliwe raczej tylko w przypadku mało popularnych fraz. Google także znacznie lepiej niż parę lat temu radzi sobie ze zrozumieniem całego kontekstu i spodziewa się, że pisząc na dany temat, użyjemy także innych zwrotów związanych z tym tematem. Nie wystarczy już tylko używać wielokrotnie interesującej nas frazy. Warto zadbać by cały tekst był na dobrym poziomie i opisywał dane zagadnienie szeroko i szczegółowo, a także, żeby poza interesującą nas podstroną w pozostałych częściach strony także treści był dobrej jakości.
Na początku warto przede wszystkim zadbać o dobry opis dla usług, kategorii i produktów, które najbardziej chcemy promować. Należy zwrócić uwagę na to, by tekst był odpowiedniej długości, miał prawidłową budowę i nasycenie frazami kluczowymi. Kiedy najważniejsze podstrony posiadają wartościową treść, warto rozwijać serwis w innych miejscach np. poprzez regularnie prowadzenie bloga, zaletą takiego content marketingu jest możliwość poruszenia konkretnych zagadnień i często zadawanych pytań przez potencjalnych klientów, dzięki temu możemy do nich trafić nie tylko bezpośrednio z produktem, a także rozwiązać ich problem proponując przy tym własne rozwiązania.
Pozycjonowanie stron www – istotny jest Link Building.
Kolejnym bardzo istotnym elementem pozycjonowania strony w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych jest zdobywanie wartościowych linków – odnośników z innych stron internetowych do pozycjonowanej strony. Proces Link Buildingu nie zawsze jest identyczny, może mocno różnić się w zależności od tego, w jakiej branży staramy się wypromować dany portal, jakie rodzaju jest to serwis (strona/sklep/blog), a także od regionu, w jakim ma być dobrze widoczny. Linki pozyskuje się z różnych miejsc, dobrze pamiętać o dywersyfikacji, która jest bardzo bezpiecznym rozwiązaniem i wyglądającym naturalnie. Do pozyskiwania linków wykorzystuje się np. takie źródła jak: katalogi internetowe, fora internetowe, blogi np. poprzez komentarze i wpisy gościnne, artykuły sponsorowane, banery reklamowe itd.
Choć Google od jakiegoś czasu deklaruje, że pomija SPAMerskie linki i nie karze za nie stron, to nadal jednak warto dbać o to, by nasz proces pozyskiwania wartościowych linków był przemyślany, dobrze zaplanowany i zrównoważony. Jeżeli pojawia się duża liczba bardzo słabych odnośników, często wyglądających jak atak zawirusowanych stron, możemy posłużyć się narzędziem Google Search Console, aby zgłosić wyszukiwarce, że zrzekamy i wypieramy się tych linków. Warto także zadbać o to, by cały proces był transparenty, my jako Agencja SEO Adboosters przekazujemy w raportach do klientów informacje o każdym pozyskanym przez nas odnośniku.