Audyt SEO
z Adboosters

Audyt SEO strony internetowej, to usługa polegająca na szczegółowej analizie danego serwisu – strona po stronie. Celem tego procesu jest zlokalizowanie wszystkich aspektów wymagających naprawy lub modernizacji. Efektem tych poszukiwań będą konkretne informacje o działaniach, które należy w serwisie wykonać, by strona spełniała wymogi wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim Google.

Zamawiam bezpłatną konsultację

    Dlaczego warto wykonać audyt SEO?

    Zoptymalizuj swoją witrynę wykorzystując wiedzę ekspertów

    Dzięki wykonanemu audytowi SEO, czyli szczegółowej analizie technicznej Twojej strony pod kątem wymogów Google oraz jej sprawności, zyskasz szereg danych oraz wytycznych, co należy poprawić. Ich wdrożenie pomoże zoptymalizować serwis, przyspieszyć jego działanie i zyskać w oczach robotów wyszukiwarki Google. 

    Audyt SEO jest jednym z pierwszych kroków, który warto wykonać przed rozpoczęciem stałej współpracy w zakresie pozycjonowania. Dzięki wykonanej analizie i wyciągnięciu odpowiednich wniosków, jesteśmy w stanie zaplanować i wdrożyć odpowiednie działania, aby Twój serwis stał się lepiej widoczny.

    Prezentacja wyników Senuto
    Prezentacja wyników Senuto
    Z czego składa się audyt SEO

    Najważniejsze elementy audytu SEO.

    Google analizując i oceniając daną stronę internetową, zwraca uwagę na setki różnych czynników. Podczas audytu SEO trzeba zwrócić uwagę na bardzo dużo aspektów. Oto najważniejsze działania, które wykonujemy.

    Audyt SEO
    Ikona

    Analiza kodu strony

    W tym miejscu należy sprawdzić kod HTML oraz CSS. Badamy go pod kątem odpowiedniej budowy, spełniania aktualnych norm czy błędów wpływających na bezpieczeństwo strony, jej działanie oraz poprawne uruchamianie się w różnych przeglądarkach internetowych
    Ikona smartfon

    Wersja mobilna strony, responsywność

    Wersja mobilna strony, responsywność
    Ikona etykieta

    Meta tagi

    Analizujemy wszystkie podstrony w witrynie. Sprawdzamy: tytuły (meta title), opisy (meta description), nagłówki (Hx), Indeksowanie podstron (Index/noindex), Linkowanie wewnętrzne (w tym znaczniki nofollow), Opis zdjęcia (opis alternatywny, alt). Celem jest sprawdzenie poprawnego zastosowania tych tagów np. czy z jakiegoś powodu nie wykluczyliśmy z indeksu Google strony, która powinna tam być i nam na niej zależy.
    Ikona lupa G

    Analiza danych Google Search Console

    Za pomocą Google Search Console sprawdzamy, czy nasza strona została poprawnie zaindeksowana. Dowiadujemy się też czy wyszukiwarka znalazła jakieś błędy w funkcjonowaniu strony np. nieprawidłowe działanie na urządzeniach mobilnych czy długie ładowanie. Sprawdzamy także, jak Google czyta dane strukturalne (Rich Snippets) i czy są poprawnie zaimplementowane na stronie.
    Ikona człowiek

    Analiza zachowania użytkowników na stronie

    Korzystając z Google Analytics sprawdzamy zachowanie internautów na stronie. Ile czasu na niej spędzają, w które strony są odwiedzane najczęściej, a które najrzadziej. Wiedząc która podstrona ma największy współczynnik odrzuceń - z której podstrony klienci najczęściej wychodzą z naszej strony - możemy szybciej znaleźć istotne problemy w witrynie.
    Ikona

    Szybkość działania strony

    Analizujemy czas ładowania strony, określamy elementy spowalniające witrynę. Przyczyną może być np. serwer, na którym stoi strona, duża ilość zdjęć wysokiej rozdzielczości i dużej wagi oraz zbyt rozbudowany i skomplikowany kod.
    Ikona link

    Linkowanie wewnętrzne

    odpowiednie zastosowanie linków wewnątrz witryny porządkuję ją i pozwala użytkownikom oraz wyszukiwarkom na łatwe przemieszczanie się pomiędzy podstronami. Poprawne wykonanie pomaga Google w indeksacji strony, zmniejsza także współczynnik odrzuceń. Przy analizowaniu tego aspektu pomaga Google Search Console.
    Ikona odnośnik zewnętrzny

    Linkowanie zewnętrzne

    Google przykuwa sporą uwagę do tego jakie linki prowadzą do danej strony. Zwraca uwagę m.in na to skąd wychodzą, w jaki sposób są tam zamieszczone, jak dużo ich jest, czy wyglądają naturalnie, z jakiego okresu pochodzą, jak często się pojawiają itd. Dokładna analiza tego aspektu jest bardzo istotna, ponieważ ma to spore przełożenie na pozycję strony
    w wynikach wyszukiwania.
    ikona lupa abc

    Analiza słów kluczowych

    Celem tego elementu jest zdefiniowanie fraz kluczowych, które dla naszej strony powinny przyciągnąć największy i najbardziej wartościowy ruch. Jest to jedno z kluczowych działań w procesie SEO/SEM, które pozwoli na dotarcie do odpowiedniej grupy klientów.
    ikona strona www

    Adres URL

    Powinny być zbudowane w odpowiedni sposób. Google w wielu miejscach przypomina o przyjaznych adresach URL. Tutaj należy zwrócić uwagę na ich czytelność, długość oraz budowę. Po spojrzeniu na adres URL powinniśmy mieć możliwość przewidzenia, co pod tym adresem znajdziemy. By ułatwić wyszukiwarce odpowiednie zrozumienie adresu, należy pamiętać np. o używaniu polskich znaków oraz stosowaniu w adresie myślników (“-”) zamiast podkreślników (“_”).
    ikona lupa

    Aktualna widoczność w wynikach wyszukiwania

    Informacja na temat aktualnej widoczności na dane słowa kluczowe pomoże nam zdefiniować podstrony, które w pierwszej kolejności wymagają interwencji. W sytuacji gdy większość kategorii i produktów w naszym serwisie pojawia się na wysokich pozycjach, a kilka radzi sobie gorzej mamy jasny sygnał, które podstrony wymagają większej analizy.
    ikona strona internetowa

    Grafiki, zdjęcia na stronie

    Sprawdzamy czy są odpowiedniego rozmiaru - jak wpływają na szybkość otwierania i działania witryny. Należy zwrócić też uwagę czy opisy alternatywne są poprawnie skonfigurowane.
    ikona tekst

    Treść na stronie

    Analiza treści pod kątem nasycenia słów kluczowych, unikalności, wielkości oraz lokalizacji tekstów. Tekst powinien być dopasowany do wymagań wyszukiwarki, a przy tym atrakcyjny dla klienta. Należy sprawdzić także, czy nagłówki (H1-H6) zostały poprawnie zastosowane.
    ikona lupa wskaźniki

    Analiza platformy, cms

    Sprawdzenie, czy system, który zarządza stroną został poprawnie skonfigurowany, jakie wtyczki/dodatki zostały zastosowane. W zależności od tego czy strona korzysta
    z WordPress, PrestaShop Magneto czy innego systemu aspekty, na które trzeba będzie zwrócić uwagę będą inne.
    ikona czas

    Historia działań pozycjonerskich

    Co, kiedy i jak było robione na stronie w temacie pozycjonowania, oraz to jakie ostatecznie były z tego efekty, może znacznie ułatwić pracę w przyszłości. Przed ułożeniem strategii działań warto przeanalizować historię strony. Można w ten sposób zaoszczędzić sporo czasu i uniknąć powtarzania błędów.
    ikona wykres wyniki

    Analiza potencjału

    Układając strategię i cele należy dopasować zamiary do siły, jaką dysponujemy. Należy ocenić potencjał strony i jej możliwości. Wielkość strony czy liczba produktów to ważne aspekty. Warto wiedzieć, czy strony z najlepszą widocznością w branży mają asortyment znacznie większy, mniejszy czy zbliżony do naszego. Trudniej jest konkurować ze stroną, która ma np. 10 razy tyle produktów. Musimy takie informację wziąć pod uwagę planując działania.
    ikona wiadomość

    Podsumowanie i konsultacja

    Każdy audyt kończymy podsumowaniem i konsultacją w temacie tego w którą stronę powinny zmierzać pracę na stronie i jakie powinny być priorytety. Jeżeli nasza wiedzia oraz to co przekażemy okaże się inetersujące, to na tym etapie możemy porzmawiać także o ewentualnej wspołpracy.
    Audyt SEO krok po kroku

    Zamów bezpłatny audyt SEO

    Dowiedz się jak skorzystać z usługi Audytu SEO w Adboosters

    1 ikona tekst

    Wypełnij
    Formularz

    Wypełnij formularz kontaktowy, podaj w nim adres swojej strony lub sklepu jeżeli jest już dostępny, a także numer telefonu lub e-mail.
    2 ikona monitor wyniki

    Analiza
    strony

    Drugi krok należy do nas. Przeanalizujemy Twoją stronę lub sklep, a następnie skontaktujemy się w celu umówienia rozmowy na temat pozycjonowania.
    3 ikona wiadomość

    Bezpłatna
    konsultacja

    Odbędziemy bezpłatną konsultację, podczas której dowiesz się, jakie są możliwości oraz jakie działania należy wykonać, by poprawić pozycję strony/sklepu i ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwarek.
    Pozycjonowanie
    Chcesz poprawić widoczność w Google?

    Pozycjonowanie z Adboosters.

    Jesteśmy młodą agencją SEO SEM, która powstałą z wiarą w to, że w tej branży wiele rzeczy można zrobić lepiej. Pozycjonowanie stron internetowych, to proces, który zmienia się każdego dnia, a my rozwijamy się wraz z nim. Naszym celem jest świadczyć usługę najwyższej jakości, wraz z transparentnością naszych działań, a także dobrym kontaktem z klientem. Nasz zespół złożony jest z osób, które nabierały doświadczenia w innych firmach z branży, gdzie takie podejście często nie było standardem. Uważamy, że warto to zmienić – zależy nam na jakości, chcemy być jedną z najlepszych agencji SEO w Polsce, z usługą na najwyższym poziomie i z najbardziej zadowolonymi klientami. Wasze zadowolenie tworzy przyszłość naszej firmy.

    W naszym bagażu doświadczeń posiadamy wiele skutecznych kampanii SEO zarówno dla sklepów internetowych, jak i stron lokalnych czy ogólnopolskich. Prowadziliśmy lub nadal prowadzimy kampanie SEO w najróżniejszych branżach, od tematów medycznych, przez kosmetyki i odzież, nieruchomości, aż po techniczne i technologiczne jak urządzenia spawalnicze, GSM, wózki widłowe czy usługi obróbki metali. Podczas spotkania czy konsultacji chętnie przedstawiamy konkretne działania, które wykonaliśmy i rezultaty, które dzięki temu zostały osiągnięte. Omówimy Twoją stronę internetową i nasz pomysł na nią, omówimy wykonany wstępny audyt witryny. Zapraszamy do umówienia się na spotkanie.

    Zespół Adboosters
    Zespół Adboosters

    Co osiągnęliśmy?

    Zobacz nasze case study
    Poprzednie Następne
    Łóżeczko dziecięce

    Sklep-julia.pl

    Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
    Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
    dowiedz się więcej
    Rower

    Mrozbike

    Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
    Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
    dowiedz się więcej
    Cortez

    Cortez

    Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
    Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
    dowiedz się więcej
    Materiały biurowe

    DarmarOffice.pl

    Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
    Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
    dowiedz się więcej

    Pozycjonowanie strony internetowej to wyjście naprzeciw klientom i użytkownikom, którzy są już świadomi, że takie produkty lub usługi, jakie oferujemy istnieją na rynku i ich szukają.

    Krzysztof Kizelbach

    Co o nas mówią?

    Poznaj opinie
    naszych klientów

    To, co o nas mówią to najlepsza
    rekomendacja naszej pracy.

    Doskonała
    gwiazdki
    Na podstawie 33 opinii
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

    Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

    Sklep Julia logo

    Magdalena Cieczko

    sklep-julia.pl
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

    Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

    Danuta Organic Concept

    Danuta Mierzejewska

    Organic Concept
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

    Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

    Adrian Serocki Sportpag

    Adrian Serocki

    Sportpag / Zezoon
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
    Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
    Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

    Adrian Zadorecki

    Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
    Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
    Anna Kmieć Grenbud

    Anna Kmieć

    Grenbud
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
    Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
    logo darmaroffice

    Mariusz Klosak

    DarmarOffice.pl
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

    Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

    Euro Podatki

    Anna Konwińska

    Euro Podatki
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
    Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
    Grafy

    Przemysław Graf

    Grafy w Podróży
    5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

    Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

    Wojciech Guła

    Serwis GSM
    Poprzednie Następne
    Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
    Twojej strony lub sklepu e-commerce.

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

      Michał Maliszewski

      Najczęściej
      zadawane pytania

      Najczęściej zadawane pytania dotyczące Audytu SEO.

      Czy Audyt SEO jest bezpłatny?

      Tak, podstawy audyt w formie przedstawienia wyników poprzez wideorozmowę przeprowadzamy całkowicie bezpłatnie.

      Jak długo trzeba czekać na wyniki audytu?

      Przedstawienie wyników audytu podczas bezpłatnej konsultacji jest możliwe zazwyczaj już w ciągu 2-3 dni roboczych.

      Jak długo trwa bezpłatna konsultacja SEO?

      Długość konsultacji zależy od zaangażowania i liczby pytań klienta. Warto zarezerwować sobie na nią minimum 60 min.

      W jakiej formie odbywa się konsultacja?

      Bezpłatna konsultacja z audytem SEO odbywa się zazwyczaj w formie wideorozmowy. Możliwa jest forma spotkania na żywo, w zależności od lokalizacji firmy klienta.

      Czy Audyt SEO jest bezpieczny?

      Tak, podczas analizy wykorzystywanych jest wiele narzędzi, które nie mają dostępu do strony oraz wiedza audytora, który analizuje ogólnodostępną wersję strony. Możliwe jest przeanalizowanie także danych z narzędzi podpiętych pod stronę oraz wnętrza systemu zarządzania, natomiast taki proces jest przeprowadzany w odpowiedni, bezpieczny sposób.

       

      Co to jest pozycjonowanie?

      Pozycjonowanie strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google, to działania, których celem jest osiągniecie najwyższych pozycji na określone – wybrane słowa kluczowe. 

      Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga ciągłej pracy i nauki. Strony i sklepy internetowe rozwijają się w bardzo szybkim tempie, a Google ma wobec nich coraz większe wymagania. Wyszukiwarka zwraca uwagę na setki czynników, które w bardzo dużym uproszczeniu wynikają głównie z treści na stronie, jakości portalu oraz renomy i popularności w internecie.

      Z uwagi na pracę w środowisku zewnętrznym, bardzo istotne jest bieżące reagowanie na zaistniałą sytuację i często podejmowanie szybkich, ale przemyślanych kroków, wymuszonych m.in przez zmieniane algorytmy wyszukiwarki (praktycznie każdy algorytm Google jest regularnie udoskonalany, niektóre kilka razy w roku.). Długa lista prac do wykonania dotyczy zarówno promowania ogólnopolskiego, jak i lokalnego np. Pozycjonowanie Bydgoszcz

      Dowiedz się, jakie są zalety pozycjonowaniem stron i dlaczego warto zaufać właśnie nam!

      SEO
      SEO

      Czy warto wykonać audyt strony internetowej?​​

      Tak, korzyści wykonania audytu strony internetowej jest bardzo dużo. Zdobywamy szczegółowe informacje o tym co na naszej stronie nie działa prawidłowo. Wiemy jakie działania wykonują nasi konkurenci i jak to przekłada się na wyniki wyszukiwania w naszej branży. Możemy dokładnie przeanalizować internautów trafiających na naszą stronę, ich zachowanie i na tej podstawie i zbudować profil klienta, którego szukamy. Dzięki audytowi dowiemy się jakich produktów – słów kluczowych – najczęściej szukają nasi potencjalni klienci.

      Audyt SEO daje nam ogromną dawkę wiedzy, która wykorzystana w odpowiedni sposób może przynieść nam wymierne efekty w postaci większego ruchu na stronie, lepszej konwersji i przede wszystkim większej sprzedaży. Google część swoich wymagań jasno określa np. we wskazówkach dla Wembamesterów. Jest natomiast bardzo dużo aspektów, o których nas otwarcie nie informuje i taką wiedzę trzeba zdobyć samodzielnie. W związku z tym jeżeli bardzo zależy nam dobrej widoczności oraz na tym by nasza strona działała prawidłowo, powinniśmy skorzystać z pomocy specjalistów.

      W internecie można znaleźć wiele stron/programów do samodzielnego i bezpłatnego wykonania audytu SEO swojej strony internetowej. Oczywiście takie narzędzia pozwolą nam zdobyć kilka wartościowych informacji, ale nie są w stanie zastąpić doświadczonego specjalisty w branży SEO czy agencji z kilkunastoletnim doświadczeniem. Osoby, które śledzą to środowisko od lat wiedzą, jak wiele się w nim zmienia, jak dużo energii i czasu trzeba przeznaczyć na to, by być na bieżąco. Wynika to m.in. z tego, ze Google nieustannie dąży do tego, by algorytmy wyszukiwarki działały jeszcze lepiej, aktualizując je sprawiają, że pewne rzeczy na stronie przestają działać i należy zastosować inne rozwiązania. Bezpłatne analizy nie są regularnie aktualizowane, nie podążają za zmianami, a ich wiedza jest ograniczona. Nie ma możliwości, by mogły wyciągnąć tak trafne i dokładne wnioski jak człowiek.

      Zachęcamy do korzystania z nich, aby uzupełnić swoją wiedzę, ale warto pamiętać, by nie opierać się tylko na wynikach takiej analizy. Bardzo profesjonalny i obszerny audyt wiąże się często ze sporą inwestycją, jeżeli natomiast pozyskaną w ten sposób wiedzę wykorzystamy w odpowiedni sposób, to są spore szanse na to, że szybko się zwróci. Niektóre firmy w ramach różnych kampanii marketingowych, promocji czy przy próbie pozyskania nowego klienta oferują bezpłatny audyt strony i moim zdaniem warto takie zabiegi wykorzystać.

      Audyt strony
      Audyt strony

      Kiedy wykonać audyt SEO strony www?

      Oto kilka istotnych sytuacji, w których przeprowadzenie audytu SEO będzie bardzo przydatne.

      Tworzenie nowej strony internetowej

      Już podczas planowania wyglądu, struktury nowej strony internetowej warto pamiętać o dopasowaniu jej do wymagań wyszukiwarki. Stratą czasu byłoby tworzenie strony, a następnie uruchomienie jej bez analizy całego planu pod kątem SEO. Taka kolejność działań zmusi nas do powielenia pracy i wydłużenia całego procesu. Gdy znajdziemy błędy optymalizacyjne na stronie i ułożymy strategię ich naprawienia, to następnie przejdziemy do ponownego wpisania treści w miejscach, które niedawno zostały przez nas uzupełnione. Z tego powodu podczas tworzenia swojej strony lepiej skonsultować się ze specjalistą/agencją SEO by już na etapie wprowadzania nowych podstron poprawnie je skonfigurować. Dzięki temu w momencie uruchomienia strony oddamy internautom, a także Google gotowy i wartościowy projekt.

      Przebudowa strony internetowej, migracja na nową wersję

      Tutaj powody są podobne do sytuacji gdy tworzymy stronę od zera. Dodatkowym zagrożeniem przebudowy lub migracji strony jest możliwość utraty pozycji, które udało nam się przez lata wypracować. Nieumiejętne przeniesienie treści, produktów, zmiana struktury adresów URL może spowodować drastyczne spadki w wynikach wyszukiwania. Warto by przed uruchomieniem nowej wersji został przeprowadzony audyt SEO, podczas którego przeprowadzający skonfrontuje go z poprzednią wersją.

      Zmiana agencji SEO/rozpoczęcie współpracy z agencją SEO

      Każda firma lub osoba, która zaczyna działania ze stroną, powinna ułożyć odpowiedni plan działania z witryną. Aby taką strategię stworzyć, należy znać błędy, problemy występujące na stronie, jej historię, działania konkurencji, specyfikę branży, istotne słowa kluczowe itd. Bez tej wiedzy nie da się wykonać usługi rzetelnie i osiągnąć zamierzonych rezultatów. Warto pamiętać, by zwrócić na to uwagę wybierając firmę, z którą chcemy nawiązać współpracę.

      Rozpoczęcie nowych działań marketingowych

      Aby wykorzystać budżet przeznaczony na promocję w danym kanale, należy przeprowadzić dokładną analizę naszej dotychczasowej sprzedaży oraz zachowanie internautów na naszej stronie. Warto wiedzieć jakie osoby trafiają do nas np. z Facebooka, a jakie z Google Adwords. Analizując te dane, możemy znacznie zwiększyć konwersję i nie inwestować w reklamę, która wyświetli się użytkownikom kompletnie niezainteresowanym naszymi produktami/usługami. Przed rozpoczęciem takich kampanii warto skorzystać z kampanii i zdefiniować najlepsze grupy docelowe.

      Drastyczne spadki widoczności w wynikach wyszukiwania/spadek ruchu

      Powody spadków widoczności mogą być różne. Aktualizacja algorytmów, błędy indeksowania, awarie działania strony, problemy z serwerem i dostępnością lub szybkością witryny. Duży spadek ruchu na stronie jest jednym z ważniejszych sygnałów do tego, by przeprowadzić audyt strony internetowej. Jest to jedna z najlepszych do znalezienia sposobu na poprawę sytuacji.

      Nie tylko SEO, pomyśl o UX na Twojej stronie.

      Pozycjonowanie sklepów internetowych lub strony ma na celu zwiększenie ruchu, jednak sam ruch to nie wszystko. Trzeba zachęcić potencjalnych klientów do wykonania konkretnych działań, wypełnienia formularza, napisania maila, czy zadzwonienia. W tym pomoże UX.

      Co to jest UX?

      W uproszczeniu to doświadczenie użytkownika. W temacie stron i sklepów internetowych mamy tu na myśli projektowanie, tworzenie serwisów internetowych nastawionych na dopasowanie do doświadczeń, przyzwyczajeń i oczekiwań użytkowników.

      Dlaczego warto zainteresować się UX na stronie internetowej?

      Celem działań pod kątem UX na stronie jest zaprojektowanie pozytywnego doświadczenia dla klienta, które doprowadzi do wykonania określonych czynności. Od pierwszego kontaktu z marką i stroną, do ostatniego czy wrażeń posprzedażowych. Cele tych działań mogą być różne i szerokie, w tym skłonienie klienta do wypełnienia formularza, wykonania połączenia telefonicznego czy przeczytania artykułu na blogu lub obejrzenia filmu promocyjnego. Natomiast najbardziej podstawowe i oczywiste cele to zwiększenie konwersji na stronie, czyli generowanie większej liczy zapytań/leadów czy sprzedaży ze zdobytego już ruchu oraz skłonienie klienta do powrotu i kolejnych działań.

      Warto zainteresować się UX, zagłębić się w ten temat lub skorzystać z pomocy specjalisty, ponieważ to droga do zrealizowania celów, jakie postawimy przed sklepem w tym do zwiększenia sprzedaży i to nawet bez generowania dodatkowego ruchu.

      UX
      UX