• Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Tworzenie profesjonalnych treści to jeden z kluczowych elementów działań marketingowych w Internecie. Dlaczego warto dbać o content dobrej jakości? W jaki sposób go wykorzystywać? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas pisania tekstów? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie. 

Content marketing

Co to jest?

Content marketing znany jest również jako tzw. marketing treści. Polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu ciekawych oraz przydatnych materiałów, których zadaniem jest zainteresowanie i przyciągnięcie potencjalnego klienta. Czy content to tylko tekst? Absolutnie nie, to znacznie bardziej rozbudowane działanie marketingowe. W skład tego pojęcia wchodzą treści takie jak:

  • e-booki,
  • grafiki,
  • wideo,
  • podcasty (i inne treści audio),
  • raporty,
  • prezentacje,
  • newslettery,
  • mailingi,
  • blogi,
  • opisy produktów i kategorii,
  • publikacje w mediach społecznościowych,
  • artykuły zewnętrzne.

Jakie daje korzyści? 

Zalet content marketingu jest bez wątpienia bardzo dużo. Należą do nich m.in.:

  • wzrost konwersji,
  • wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania,
  • tworzenie relacji z klientami,
  • budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku,
  • zwiększenie ruchu na stronie, 
  • wzrost zysków,
  • kreowanie firmy jako eksperta w branży.

Ponadto, content marketing daje wręcz nieograniczone możliwości. Dla kreatywnej osoby z głową pełną pomysłów, tematów do tworzenia materiałów nigdy nie zabraknie. Wymyślając treści, może bowiem nawiązywać do nowych produktów lub usług dostępnych w ofercie, przytaczać zabawne wiadomości od klientów (z zachowaniem anonimowości), wspomnieć o nadchodzących lub minionych wydarzeniach branżowych albo odwoływać się do aktualnych ciekawostek z kraju lub ze świata. Przykładem bardzo kreatywnego prowadzenia content marketingu jest bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawalnych skandynawskich sieci sklepów meblowych. Prezentowane w ich reklamach hasła są zazwyczaj zabawne i nawiązują do aktualności z różnych dziedzin, dzięki czemu cieszą się dużymi zasięgami i sporym zainteresowaniem użytkowników.

Content na stronę internetową

Jak tworzyć treści? 

W Internecie często można natrafić na serwisy wręcz przesycone słowami kluczowymi. Kiedyś właśnie w ten sposób tworzyło się treści pod pozycjonowanie. Ta tendencja na szczęście uległa zmianie – obecnie najbardziej wartościowe są teksty naturalne, tworzone głównie z myślą o użytkowniku, a nie o robotach wyszukiwarki. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę komponując treści na stronę internetową?

  1. Unikalność – to niezwykle istotny punkt, który ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Tekst nie może być znikąd skopiowany. Powinien być niepowtarzalny, stworzony indywidualnie na daną stronę internetową.
  2. Słowa kluczowe – po szczegółowej analizie tendencji użytkowników wyszukiwarki, należy wyłonić hasła, które cieszą się największym zainteresowaniem w danej branży, a następnie jak najbardziej naturalnie wykorzystać je w tekście. W tym celu warto używać fraz ogólnych oraz long tail, zarówno w formie odmienionej, jak i nieodmienionej.
  3. Odpowiednie formatowanie tekstu i jego struktura – istotny jest m.in. podział na akapity, użycie listy numerowanej, zastosowanie nagłówków w odpowiedniej hierarchii.
  4. Linkowanie wewnętrzne – warto pamiętać o umieszczaniu w tekście odnośników do innych publikacji znajdujących się na Twojej stronie internetowej.
  5. Poprawność – niezwykle istotne jest uniknięcie błędów merytorycznych, ale również ortograficznych, stylistycznych oraz interpunkcyjnych. Warto tekst zweryfikować kilka razy lub przekazać innej osobie do korekty.
  6. Zaciekawienie – ważne jest utrzymywanie uwagi odbiorcy od początku do samego końca wpisu. Jest to możliwe np. dzięki unikaniu przedłużania poszczególnych wątków, stosowaniu odpowiedniego języka dla grupy docelowej lub wykorzystywaniu interesujących ciekawostek.
  7. Grafiki – tekst warto wzbogacić o przekłuwające uwagę zdjęcia lub ilustracje.

Jakie teksty na stronie wspomogą pozycjonowanie? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta i jednoznaczna – wszystkie wartościowe teksty na stronie wspomagają proces pozycjonowania. Począwszy od opisu działalności firmy, poprzez dane kontaktowe, opisy kategorii, opisy produktów, FAQ oraz blog lub poradnik. Choć niestety forma cyklicznego dodawania wpisów jest nadal często bagatelizowana i spychana przez przedsiębiorców na dalszy plan, warto podkreślić jej istotną rolę w działaniach marketingowych. Roboty wyszukiwarki Google doceniają bowiem serwisy, które poza statycznymi treściami posiadają również podstronę blogową, cyklicznie uzupełnianą wartościowymi artykułami. Jak długi powinien być wpis? Jedne źródła podają, że minimum na 3000 znaków, inne, że przynajmniej na 1500 słów. Prawda natomiast jest taka, że trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Bardzo wiele zależy zarówno od branży, jak i od tematu, który chcemy poruszyć. Warto po prostu napisać tyle, ile chcemy przekazać czytelnikom – uwzględniając wszystko to, co jest według nas istotne, bez zbędnego lania wody.

Teksty do social mediów

Umiejętne prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, jest obecnie uważane za bardzo ważny element działań marketingowych w Internecie. To właśnie tutaj poza grafikami, kluczową rolę odgrywają teksty, których zadaniem jest przyciągnięcie i zainteresowanie klientów. Jak odpowiednio je tworzyć?

W pierwszej kolejności należy zwrócić szczególną uwagę na nagłówek. Właśnie od niego zależy to, czy użytkownik zainteresuje się danym tematem i przeczyta dalszą treść postu. Warto, aby był chwytliwy i w kilku słowach streszczał tematykę całego wpisu.

Sam tekst powinien zostać napisany językiem dostosowanym do grupy docelowej. Zupełnie inaczej należy skomponować post dedykowany dla młodzieży niż ten kierowany np. do czytelników w średnim wieku. Jakiej długości powinien być idealny wpis? Nie ma w tej kwestii jasnych kryteriów. Jedni odbiorcy preferują krótkie i szybkie komunikaty, inni doceniają bardziej rozbudowane formy wypowiedzi. Ciężko zatem dogodzić w tej kwestii wszystkim użytkownikom. Lepiej skupić się na tym, aby tekst był interesujący i angażujący, bo właśnie to jest kluczem do sukcesu.

Należy również pamiętać o chwytliwym zaproszeniu odbiorców do interakcji i w tej kwestii najlepiej sprawdza się tzw. call to action. Wezwanie do działania ma za zadanie zachęcić użytkowników do określonej reakcji – np. polubienia lub udostępnienia postu, wypełnienia formularza lub pobrania aplikacji.

Niestety wielu przedsiębiorców, zrażonych brakiem efektów działań w social mediach, całkowicie rezygnuje z tej formy reklamy lub nie traktuje jej z należytą starannością. To bez wątpienia spory błąd, ponieważ Facebook, Instagram czy LinkedIn dla większości branż stanowią świetne kanały dotarcia do nowych klientów. W przypadku firm oferujących biżuterię, odzież, usługi kosmetyczne czy fotograficzne, to w dzisiejszych czasach absolutny must have! Na drodze dotarcia do nowych klientów warto pamiętać, jak ważną rolę odgrywa content marketing. Pozwala zwiększać sprzedaż, budować świadomość marki i tworzyć relacje z klientami. Ponadto, wartościowe i unikalne treści na stronie internetowej mają bezpośredni wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce. Nie bez powodu w branży SEO mówi się, że content is a king. Jeśli nie masz czasu na pisanie albo tworzenie treści to nie Twoja bajka, skontaktuj się z nami! Doświadczeni copywriterzy przygotują profesjonalne teksty specjalnie dla Ciebie.

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski