Marketing internetowy – najskuteczniejsze kanały dotarcia do nowych klientów

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie prężnie funkcjonujący biznes bez skutecznej reklamy w sieci. Znaczna większość klientów poszukuje produktów i usług właśnie za pośrednictwem Internetu, dlatego warto wyciągnąć do nich rękę. W jakie kanały promocji należy zainwestować, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? Czym wyróżniają się najpopularniejsze formy reklamy? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie.  

Strona internetowa

Stworzenie serwisu to jeden z podstawowych kroków stawianych przez przedsiębiorców na drodze dotarcia do nowych klientów. Oczywiście samo zbudowanie strony najprawdopodobniej nie zaowocuje świetnymi wynikami sprzedażowymi, ale da szansę na rozpoczęcie działań takich jak pozycjonowanie czy kampania Google Ads. Warto pamiętać, że witryna internetowa stanowi niejako wizytówkę naszej firmy, dlatego powinna zostać przygotowana profesjonalnie, aby skutecznie zachęcić klienta do kontaktu lub zakupu. Serwis nie musi być przesadnie rozbudowany czy skomplikowany, ale warto zwrócić szczególną uwagę na aspekty takie jak:

  • Przejrzysty układ – czytelna i intuicyjna strona umożliwi klientowi szybkie odnalezienie interesujących go informacji.
  • Unikalne treści – teksty powinny zostać stworzone indywidualnie dla Twojego serwisu, nie należy ich znikąd kopiować. Warto opisać produkty lub usługi własnymi słowami, aby zyskać wiarygodność w oczach odbiorców. Należy pamiętać o umieszczeniu choćby krótkiej wzmianki na temat samej firmy oraz dodaniu danych kontaktowych.
  • Estetyczne grafiki – zachęcą klienta do pozostania na stronie, pozwolą przywołać pozytywne skojarzenia, umożliwią zobrazowanie produktów lub usług.
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych – serwis powinien prawidłowo wyświetlać się nie tylko na komputerach, ale również na telefonach i tabletach.

Pozycjonowanie (SEO)

Posiadając gotową stronę internetową, warto skontaktować się bezpośrednio z zaufaną firmą SEO i rozpocząć pozycjonowanie witryny. Nie wiesz, jak dotrzeć do specjalistów, którzy umiejętnie zaopiekują się Twoim serwisem? Zapoznaj się z naszym tekstem na temat tego, na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej.

Czym właściwie jest pozycjonowanie? To proces, który ma doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wynikach organicznych na określone słowa kluczowe. Oznacza to, że dzięki skutecznym działaniom SEO, wyświetlisz się wysoko klientom, którzy wpiszą do wyszukiwarki Google frazy związane bezpośrednio z Twoją ofertą. To właśnie z tego powodu dobór odpowiednich wyrażeń kluczowych jest jednym z podstawowych elementów wpływających na efektywność prowadzonych działań. Wyłaniając ostateczną listę haseł do pozycjonowania, nasi specjaliści analizują szereg czynników m.in. takich jak wyszukiwalność, czyli popularność danego hasła wśród użytkowników. Każda strona internetowa i branża wymagają indywidualnej weryfikacji i sporządzenia dedykowanej strategii. Dla przykładu możemy powiedzieć, że nasi klienci szukają nas zazwyczaj przy użyciu słów kluczowych m.in. takich jak „pozycjonowanie stron” oraz pozycjonowanie stron Bydgoszcz, ale promujemy się również na wiele innych haseł.

Zastanawia Cię, jak to się dzieje, że witryna pojawia się wysoko w wynikach organicznych? Na ten rezultat składa się szereg prac związanych z optymalizacją serwisu oraz budowaniem pozytywnej historii domeny (tzw. link buildingiem). Więcej tajników technicznych dotyczących prowadzonych działań znajdziesz w naszym obszernym tekście na temat pozycjonowania.

Czy SEO ma jakieś minusy? Do mankamentów możemy zaliczyć fakt, że efekty nie pojawiają się z dnia na dzień. Na rezultaty trzeba cierpliwie poczekać – zazwyczaj około kilku miesięcy. Do czasu osiągnięcia satysfakcjonujących pozycji w wynikach organicznych, możesz skorzystać z kampanii Google Ads, która zapewnia natychmiastową widoczność.

Kampania Google Ads (SEM)

Kolejnym, niezwykle skutecznym kanałem dotarcia do nowych klientów, jest kampania Google Ads. To forma reklamy, która umożliwia osiągnięcie szybkich efektów, a jedynym ograniczeniem jest budżet. W przypadku działań w tzw. sieci wyszukiwania (czyli w wyszukiwarce Google) również, jak w przypadku pozycjonowania, bazujemy na doborze odpowiednich słów kluczowych. Różnica w rezultacie polega na tym, że Twoja strona nie pojawi się w naturalnych wynikach wyszukiwania, a w części płatnych linków z dopiskiem „reklama”. Widoczność na topowych pozycjach uzależniona jest od wielu czynników, takich jak m.in.: oferowana stawka, jakość promowanej strony internetowej czy konkurencyjność aukcji.  Zastanawiasz się jak rozliczana jest kampania? Zainwestowany budżet zostaje pomniejszany o konkretną kwotę, naliczaną za każde wejście potencjalnego klienta na Twoją stronę internetową.

Poza promocją w formie tekstowej dużą popularnością w sieci wyszukiwania cieszą się również reklamy produktowe (znane powszechnie jako Google Zakupy) przedstawiające grafiki z oferowanymi produktami lub usługami wraz z ich cenami. To bardzo skuteczna metoda dotarcia do nowych klientów, głównie dlatego, że uwagę użytkowników skutecznej przyciągają interesujące obrazy niż słowa. Na kampanię Google Ads składa się również remarketing (czyli tzw. reklama śledząca), reklama banerowa oraz reklama wideo (np. w serwisie YouTube).

Ta forma promocji strony internetowej daje ogrom możliwości, jednak w większości branż bywa bardzo kosztowna. W związku z tym zazwyczaj jest traktowana jako metoda przejściowa w okresie oczekiwania na efekty pozycjonowania. Niektóre firmy, uruchamiają Google Ads wyłącznie sezonowo. Niewątpliwie najlepsze efekty daje połączenie pozycjonowania z płatną kampanią, więc jeżeli takie rozwiązanie mieści w Twoich założeniach budżetowych, warto się na nie zdecydować.

Media społecznościowe

Z roku na rok social media cieszą się coraz większą popularnością. To właśnie dlatego, warto zwrócić na nie szczególną uwagę, podczas prowadzenia działań reklamowych w sieci. Ten kanał pozwoli na dotarcie głównie do młodej grupy odbiorców, choć coraz częściej także osoby starsze zaczynają korzystać z serwisów społecznościowych. Dlaczego warto pamiętać o sumiennym i regularnym prowadzeniu konta firmowego w social mediach? Korzyści wynikających z takiego zaangażowania jest naprawdę dużo, a należą do nich m.in.:

  • budowa świadomości marki,
  • wzmocnienie wizerunku firmy,
  • dotarcie do nowych odbiorców,
  • promocja wybranych produktów i usług,
  • bezpośrednia komunikacja z klientami.

Media społecznościowe stanowią ogromną szansę na dotarcie do szerokich grup nowych odbiorców, przy stosunkowo niewielkiej inwestycji finansowej. Uruchomienie reklamy, np. Meta Ads, nie ma określonego minimalnego budżetu, dlatego nawet niewielkie firmy z ograniczonymi środkami, mogą zacząć się promować, z wykorzystaniem metody małych kroków. Każda kampania może zaowocować realnie zainteresowanymi klientami, ponieważ pozwala na precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

Zastanawiasz się jaki kanał społecznościowy wybrać dla swojej firmy? Wbrew pozorom podjęcie takiej decyzji wcale nie jest trudne. Aby uzyskać jasną odpowiedź, zapoznaj się z trzema poniższymi wskazówkami:

  1. Zastanów się, jaki typ treści jesteś w stanie tworzyć. Jeśli stawiasz głównie na interesujące posty, weź pod uwagę prowadzenie fanpage na Facebook. A może Twoje produkty są wyjątkowo piękne i chcesz zaprezentować je na zdumiewających instagramowych zdjęciach? Przeanalizuj tę kwestię i oceń realnie swoje możliwości dotyczące tworzenia contentu.
  2. Przemyśl, kto jest Twoją docelową grupą odbiorców. Czy są to raczej młodsi klienci, korzystający z Instagrama i TikToka, a może inne firmy, które najłatwiej znaleźć np. na serwisie LinkedIn? Odpowiedź na to pytanie najprawdopodobniej rozwieje wszelkie wątpliwości na temat wyboru odpowiedniego kanału społecznościowego.
  3. Weryfikuj prowadzone działania. Bieżąca analiza efektów poczynionych starań, będzie najlepszym wyznacznikiem tego, czy przyjęty kierunek okazał się słuszny.

Jak widzisz, każdy kanał dotarcia do nowych klientów oferuje zupełnie inne możliwości. Warto szczegółowo przeanalizować wszystkie formy reklamy, aby świadomie móc wybrać tę, która najbardziej pasuje do naszego biznesu. Jeśli nadal masz wątpliwości dotyczące tego, co najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami. Podczas indywidualnej konsultacji, dobierzemy dla Ciebie dedykowaną strategię działań marketingowych! 

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski