Co to jest Fanpage i jak go stworzyć w 5 prostych krokach? – kompleksowy poradnik
- Dominik Bigosiński
- 5 min. czytania
W dobie cyfryzacji i dominacji mediów społecznościowych, obecność w sieci staje się kluczem do sukcesu dla wielu firm, influencerów i twórców. Fanpage to nie tylko miejsce, gdzie możemy dzielić się codziennymi aktualnościami czy prezentować swoje produkty. To przede wszystkim narzędzie do budowania relacji z odbiorcami, zdobywania nowych klientów i wzmocnienia swojej marki w świecie online. Ale jak zacząć? Czy stworzenie profesjonalnego Fanpage wymaga wyjątkowych umiejętności? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie. W tym artykule przedstawimy, co to jest Fanpage oraz jak krok po kroku stworzyć własną stronę w 5 prostych etapach!
Fanpage – co to jest?
Fanpage to specyficzny rodzaj strony w mediach społecznościowych, dedykowany markom, firmom, celebrytom, artystom oraz organizacjom, które chcą budować swoją obecność w sieci, komunikować się ze społecznością oraz promować konkretne produkty, usługi czy działania.
W przeciwieństwie do prywatnych profili w mediach społecznościowych, które są zazwyczaj przeznaczone dla indywidualnych użytkowników do dzielenia się osobistymi aktualizacjami i interakcji z przyjaciółmi, Fanpage ma charakter publiczny. Oznacza to, że jego treści są dostępne dla wszystkich użytkowników sieci, niezależnie od tego, czy wdali się w interakcję z danym serwisem, czy też nie.
Najbardziej znaną platformą, na której funkcjonują Fanpage, jest Facebook. Jednak podobne funkcjonalności można znaleźć także na innych platformach społecznościowych (w tym Instagram, LinkedIn czy Twitter).
Jak stworzyć Fanpage na Facebooku? – 5 prostych kroków!
W celu stworzenia Fanpage na Facebooku:
KROK 1 – przejdź do głównego interfejsu Facebooka i wybierz sekcję Strony.
Źródło: www.facebook.com
KROK 2 – Wybierz opcję Utwórz nową stronę
KROK 3 – Wypełnij niezbędne informacje o swoim Fanpage.
Źródło: www.facebook.com
KROK 4 – Utwórz stronę na Facebooku.
W celu utworzenia Fanpage, należy kliknąć przycisk Utwórz stronę znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu.
Źródło: www.facebook.com
KROK 5 – Sprawdź swoją stronę i uzupełnij brakujące dane
Najważniejsze dane, jakie powinieneś uzupełnić od razu po utworzeniu Fanpage na Facebooku:
- fotografię profilową oraz zdjęcie w tle,
- informacje o firmie i opis świadczonych usług,
- informacje kontaktowe (np. e-mail, numer telefonu, adres siedziby, adres WWW),
- godziny otwarcia,
- kategorie i tagi odpowiadające rodzajowi prowadzonej działalności,
- przycisk działania (np. Polub to, Zadzwoń, Wyślij wiadomość).
Uzupełniony profil firmowy na Facebooku wygląda w ten sposób:
Dlaczego warto mieć Fanpage?
Fanpage na Facebooku pozwala:
- dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników mediów społecznościowych – np. poprzez reklamy Meta Ads;
- zbudować bezpośrednią interakcję z fanami lub klientami – odpowiadając na ich komentarze oraz zachęcając do zostawiania opinii;
- zwiększyć ruch na stronie internetowej – udostępniając treści blogowe lub ofertowe na firmowym Fanpage;
- szybko komunikować się z fanami w nagłych przypadkach – media społecznościowe pozwalają przekazać odbiorcom wiadomość najszybciej spośród innych kanałów dystrybucji treści;
- przedstawić swoją markę w mniej formalny sposób – bardziej przyjazny dla użytkowników i potencjalnych klientów.
Prowadzenie Fanpage jest czasochłonnym procesem, który może zająć nawet kilka godzin dziennie – szczególnie w przypadku dużych marek e-commerce dysponujących dziesiątkami tysięcy aktywnych obserwujących.
Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób zająć się stroną firmową na Facebooku, zostaw to profesjonalistom. Zleć Social Media Marketing agencji marketingowej – zbuduj rozpoznawalność swojej firmy i zmaksymalizuj konwersje przekładające się na dodatkowe dochody Twojej organizacji.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Fanpage]
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Fanpage na Facebooku.
Fanpage na Facebooku to oficjalne konto przeznaczone dla marek, firm, organizacji, celebrytów lub innych podmiotów, które chcą nawiązać kontakt z ich obserwatorami i fanami. W odróżnieniu od prywatnego profilu użytkownika oferuje narzędzia do promocji, analiz i zarządzania stroną.
Aby wejść na swój Fanpage FB, powinieneś kliknąć strzałkę „Zarządzaj stronami” w prawym górnym rogu głównego interfejsu Facebooka, a następnie wybrać stronę, którą chcesz zarządzać.
Aby usunąć Fanpage na Facebooku, musisz być jego administratorem. Przejdź do ustawień Fanpage, znajdź sekcję „Ogólne”, a następnie kliknij „Usuń [nazwa Fanpage]”. Po potwierdzeniu wyboru, Fanpage zostanie trwale usunięty po upływie 14 dni.
Koszt prowadzenia Fanpage przez agencję marketingową może się różnić w zależności od zakresu usług i regionu. Cena zwykle uwzględnia strategię treści, zarządzanie reklamami, analizy i inne usługi. Średnio koszty wahają się od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Szukasz wiedzy?
z naszego bloga
- Konwersja i Lead Generation
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego współpraca z niewielką agencją SEO jest bardziej efektywna?
- Bezpieczeństwo w sieci
- E-commerce
- Narzędzia marketingowe
- Reklama PPC
- Tworzenie stron internetowych
CMP Partner Program – porównanie najlepszych rozwiązań [TOP 8]
- E-commerce
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?
Co o nas mówią?
naszych klientów
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Magdalena Cieczko
sklep-julia.plWspółpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Danuta Mierzejewska
Organic ConceptProfesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Adrian Serocki
Sportpag / ZezoonAdrian Zadorecki
Kursy pierwszej pomocy Adrian ZadoreckiAnna Kmieć
GrenbudMariusz Klosak
DarmarOffice.plPan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Anna Konwińska
Euro PodatkiPrzemysław Graf
Grafy w PodróżyWspółpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Wojciech Guła
Serwis GSMCo osiągnęliśmy?
Sklep-julia.pl
Mrozbike
Cortez
DarmarOffice.pl
Twojej strony lub sklepu e-commerce.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.