Co to jest Fanpage i jak go stworzyć w 5 prostych krokach? – kompleksowy poradnik

  • Dominik Bigosiński
  • 5 min. czytania

W dobie cyfryzacji i dominacji mediów społecznościowych, obecność w sieci staje się kluczem do sukcesu dla wielu firm, influencerów i twórców. Fanpage to nie tylko miejsce, gdzie możemy dzielić się codziennymi aktualnościami czy prezentować swoje produkty. To przede wszystkim narzędzie do budowania relacji z odbiorcami, zdobywania nowych klientów i wzmocnienia swojej marki w świecie online. Ale jak zacząć? Czy stworzenie profesjonalnego Fanpage wymaga wyjątkowych umiejętności? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie. W tym artykule przedstawimy, co to jest Fanpage oraz jak krok po kroku stworzyć własną stronę w 5 prostych etapach!

Fanpage – co to jest?

Fanpage to specyficzny rodzaj strony w mediach społecznościowych, dedykowany markom, firmom, celebrytom, artystom oraz organizacjom, które chcą budować swoją obecność w sieci, komunikować się ze społecznością oraz promować konkretne produkty, usługi czy działania.

W przeciwieństwie do prywatnych profili w mediach społecznościowych, które są zazwyczaj przeznaczone dla indywidualnych użytkowników do dzielenia się osobistymi aktualizacjami i interakcji z przyjaciółmi, Fanpage ma charakter publiczny. Oznacza to, że jego treści są dostępne dla wszystkich użytkowników sieci, niezależnie od tego, czy wdali się w interakcję z danym serwisem, czy też nie.

Przykład fanpage
Przykład popularnego Fanpage na Facebooku (Kuba Wojewódzki). Źródło: www.facebook.com

Najbardziej znaną platformą, na której funkcjonują Fanpage, jest Facebook. Jednak podobne funkcjonalności można znaleźć także na innych platformach społecznościowych (w tym Instagram, LinkedIn czy Twitter).

Jak stworzyć Fanpage na Facebooku? – 5 prostych kroków!

W celu stworzenia Fanpage na Facebooku:

KROK 1 – przejdź do głównego interfejsu Facebooka i wybierz sekcję Strony.

Tworzenie fanpage
Tworzenie Fanpage na Facebooku – wybór sekcji Strony.
Źródło: www.facebook.com

KROK 2 – Wybierz opcję Utwórz nową stronę

Tworzenie fanpage na facebooku

KROK 3 – Wypełnij niezbędne informacje o swoim Fanpage.

Uzupełnienie danych
Wypełnianie niezbędnych danych o stronie.
Źródło: www.facebook.com

KROK 4 – Utwórz stronę na Facebooku.

W celu utworzenia Fanpage, należy kliknąć przycisk Utwórz stronę znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu.

Utwórz stronę
Tworzenie Fanpage na Facebooku – potwierdzenie informacji.
Źródło: www.facebook.com

KROK 5 – Sprawdź swoją stronę i uzupełnij brakujące dane

Najważniejsze dane, jakie powinieneś uzupełnić od razu po utworzeniu Fanpage na Facebooku:

  • fotografię profilową oraz zdjęcie w tle,
  • informacje o firmie i opis świadczonych usług,
  • informacje kontaktowe (np. e-mail, numer telefonu, adres siedziby, adres WWW),
  • godziny otwarcia,
  • kategorie i tagi odpowiadające rodzajowi prowadzonej działalności,
  • przycisk działania (np. Polub toZadzwońWyślij wiadomość).

Uzupełniony profil firmowy na Facebooku wygląda w ten sposób:

Adboosters fanpage
Strona firmowa na Facebooku firmy Adboosters.

Dlaczego warto mieć Fanpage?

Fanpage na Facebooku pozwala:

  • dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników mediów społecznościowych – np. poprzez reklamy Meta Ads;
  • zbudować bezpośrednią interakcję z fanami lub klientami – odpowiadając na ich komentarze oraz zachęcając do zostawiania opinii;
  • zwiększyć ruch na stronie internetowej – udostępniając treści blogowe lub ofertowe na firmowym Fanpage;
  • szybko komunikować się z fanami w nagłych przypadkach – media społecznościowe pozwalają przekazać odbiorcom wiadomość najszybciej spośród innych kanałów dystrybucji treści;
  • przedstawić swoją markę w mniej formalny sposób – bardziej przyjazny dla użytkowników i potencjalnych klientów.

Prowadzenie Fanpage jest czasochłonnym procesem, który może zająć nawet kilka godzin dziennie – szczególnie w przypadku dużych marek e-commerce dysponujących dziesiątkami tysięcy aktywnych obserwujących.

Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób zająć się stroną firmową na Facebooku, zostaw to profesjonalistom. Zleć Social Media Marketing agencji marketingowej – zbuduj rozpoznawalność swojej firmy i zmaksymalizuj konwersje przekładające się na dodatkowe dochody Twojej organizacji.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Fanpage]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Fanpage na Facebooku.

Co to jest Fanpage?

Fanpage na Facebooku to oficjalne konto przeznaczone dla marek, firm, organizacji, celebrytów lub innych podmiotów, które chcą nawiązać kontakt z ich obserwatorami i fanami. W odróżnieniu od prywatnego profilu użytkownika oferuje narzędzia do promocji, analiz i zarządzania stroną.

Jak wejść na Fanpage FB?

Aby wejść na swój Fanpage FB, powinieneś kliknąć strzałkę „Zarządzaj stronami” w prawym górnym rogu głównego interfejsu Facebooka, a następnie wybrać stronę, którą chcesz zarządzać.

Jak usunąć Fanpage na FB?

Aby usunąć Fanpage na Facebooku, musisz być jego administratorem. Przejdź do ustawień Fanpage, znajdź sekcję „Ogólne”, a następnie kliknij „Usuń [nazwa Fanpage]”. Po potwierdzeniu wyboru, Fanpage zostanie trwale usunięty po upływie 14 dni.

Ile kosztuje prowadzenie Fanpage przez agencję marketingową?

Koszt prowadzenia Fanpage przez agencję marketingową może się różnić w zależności od zakresu usług i regionu. Cena zwykle uwzględnia strategię treści, zarządzanie reklamami, analizy i inne usługi. Średnio koszty wahają się od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński
Międzynarodowy ekspert ds. content marketingu specjalizujący się w tworzeniu artykułów blogowych na temat SEO i SEM. Działa również w afiliacjach - pomaga przedsiębiorcom skalować ich biznesy poprzez programy partnerskie.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski