W jaki sposób Planer słów kluczowych od Google przydaje się podczas prowadzenia działań marketingowych?

  • Zuzanna Przybysz

Dobór odpowiednich słów kluczowych stanowi jeden z podstawowych elementów skutecznej promocji strony w wyszukiwarce. Istnieje kilka narzędzi pozwalających na usprawnienie tego procesu, a do najpopularniejszych należy Planer słów kluczowych od Google. To właśnie jemu poświęcony będzie poniższy tekst, z którego dowiesz się jakie możliwości oferuje, ile kosztuje i jak z niego korzystać. 

Dlaczego warto zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych?

Jednym z podstawowych kanałów dotarcia do nowych klientów w sieci jest wyszukiwarka Google. Wielu przedsiębiorców walczy między sobą o zaprezentowanie się w czołówce wyników organicznych oraz płatnych, ponieważ strony wyświetlające się wysoko, odnotowują zwykle dużo większy ruch, co przekłada się na zyski. Jednak co ważne, nie zawsze obecność na topowych pozycjach wiąże się z rozkwitem biznesu. Kluczem do sukcesu jest bowiem dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania i kampanii Google Ads. Właściwe frazy to te, które są często wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników i adekwatne względem Twojej oferty. Warto zastanowić się, w jaki sposób potencjalni klienci poszukują produktów lub usług dostępnych u Ciebie i na tej podstawie wyłonić listę haseł, na które strona będzie promowana. Niejednokrotnie lepiej postawić na frazy nieco rzadziej szukane, ale bardziej precyzyjne, które umożliwią wyświetlenie strony faktycznie zainteresowanym klientom. W większości branż najefektywniejsze działania reklamowe to te, skupione zarówno na frazach często wpisywanych do wyszukiwarki, jak i takich, które cieszą się nieco mniejszą popularnością. Wspomniana strategia umożliwia dotarcie do klientów korzystających z wyrażeń bardzo ogólnych oraz tych, którzy precyzyjnie formułują swoje oczekiwania, używając przy tym tzw. fraz długiego ogona.

Co to jest Planer słów kluczowych i jakie możliwości oferuje?

Planer słów kluczowych to narzędzie, które zostało stworzone do planowania reklam w sieci wyszukiwania, wchodzących w skład kampanii Google Ads. W rzeczywistości jest wykorzystywane zarówno podczas działań PPC, jak również przy opracowywaniu strategii dotyczącej pozycjonowania. Stanowi niezwykle cenne źródło informacji na temat potencjału poszczególnych słów kluczowych, dzięki czemu wiemy, w które frazy warto inwestować.

Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia, wystarczy założyć konto Google Ads i się zalogować. Wygląd panelu jest bardzo czytelny i intuicyjny, dzięki czemu z łatwością można odnaleźć w nim wszystkie poszukiwane funkcjonalności. Analizowanie słów kluczowych do kampanii PPC lub pozycjonowania, również nie jest trudne. Z górnego menu należy wybrać opcję „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Planer słów kluczowych” i to wystarczy, aby móc korzystać z narzędzia.

Już w pierwszym widoku mamy do wyboru dwa warianty, z których możemy skorzystać i są to następujące możliwości:

  1. Poznaj nowe słowa kluczowe.

Opcja wybierana najczęściej przez osoby chcące wyłonić odpowiednie wyrażenia do pozycjonowania. Umożliwia zweryfikowanie interesujących nas fraz głównie pod kątem ich popularności, dodatkowo podpowiadając inne powiązane tematycznie wyrażenia kluczowe. Jeśli podczas wpisywania interesujących Cię fraz, podasz również nazwę swojej domeny, Planer słów kluczowych automatycznie odrzuci te hasła, które nie są powiązane z ofertą Twojej firmy.

W tym widoku znajdziesz również statystyki na temat zmian w trendach dotyczących danej frazy na przestrzeni trzech ostatnich miesięcy oraz porównanie poprzedniego miesiąca, z tym samym miesiącem dokładnie rok wcześniej. Ponadto wyświetlają się tutaj również informacje na temat konkurencyjności poszczególnych wyrażeń kluczowych oraz dane istotne podczas prowadzenia kampanii Google Ads, takie jak udział w wyświetleniach reklam, stan konta czy sugerowane stawki za kliknięcie.

  1. Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy.

Wariant wybierany głównie przez osoby prowadzące aktywną kampanię Google Ads lub chcące rozpocząć działania związane z tą formą reklamy. To widok, w którym znajdziesz nie tylko podstawowe informacje dotyczące wyrażeń (dostępne także w opcji „Poznaj nowe słowa kluczowe”), ale również historyczne statystyki oraz przewidywania dotyczące skuteczności ich wykorzystania.

Dzięki dodatkowym funkcjonalnościom narzędzia jesteśmy w stanie wykonać nasz plan kampanii jeszcze bardziej precyzyjnie, definiując lokalizację użytkownika oraz preferowany język, jakim posługuje się odbiorca. Dodatkowym atutem jest również czytelny wykres prezentujący najważniejsze informacje dotyczące popularności fraz. Dzięki niemu, w szybki sposób możemy przeanalizować trendy związane z danym wyrażeniem, co bez wątpienia ułatwi opracowywanie skutecznej strategii.

Dostęp do narzędzia jest bezpłatny, choć osoby, które nie posiadają aktywnej kampanii Google Ads, nie otrzymują konkretnej informacji na temat średniej miesięcznej liczby zapytań, a wyłącznie orientacyjny przedział wartości. Wgląd w precyzyjne dane jest możliwy tylko dla użytkowników, prowadzących w Google aktywne działania związane z kampanią PPC.

Dobór odpowiednich fraz ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku kampanii Google Ads, jak i pozycjonowania. Widoczność w wynikach wyszukiwania może przynieść satysfakcjonujące efekty tylko wtedy, gdy zostanie osiągnięta dla wartościowych wyrażeń kluczowych. Weryfikacja haseł jest możliwa m.in. dzięki Planerowi słów kluczowych od Google, z którego możesz korzystać bez konieczności ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli wolisz skorzystać z profesjonalnego wsparcia w zakresie SEO i SEM, skontaktuj się z nami, a weźmiemy reklamę Twojej firmy w swoje ręce!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski