Czym jest narzędzie LanguageTool i kiedy może okazać się pomocne?

languagetool
Spis treści

Zależy Ci na zachowaniu bezbłędnej pisowni, ale obawiasz się, że jakaś literówka umknie Twojej uwadze? Nie martw się! W sieci dostępne są narzędzia, ułatwiające kreowanie poprawnych tekstów, a jednym z nich jest LanguageTool, któremu poświęcimy dzisiejszy wpis. Poznaj swoje nowe profesjonalne wsparcie w tworzeniu bezbłędnego contentu i jak najszybciej zacznij z niego korzystać! 

Dlaczego poprawna pisownia jest tak ważna?

Tworzenie wartościowych tekstów jest niezwykle istotne, zarówno w celu wypozycjonowania strony internetowej, jak i w ramach budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Chcąc zyskać zaufanie robotów wyszukiwarki oraz użytkowników, powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby publikowane treści były unikalne i poprawne językowo. 

Kopiując content z innych serwisów lub popełniając pomyłki w pisowni, tracimy zaufanie w oczach wielu odbiorców, którzy mogą zrazić się do naszej marki i już nigdy do niej nie wrócić. Z tego powodu, przed umieszczeniem tekstu na firmowej stronie lub w social mediach, warto kilkakrotnie zweryfikować jego poprawność i upewnić się, że nie przeoczyliśmy żadnego błędu. Również korespondencja z klientami stanowi ważny kanał komunikacji, w którym warto eliminować wszelkie pomyłki. 

Tworzone treści można weryfikować ręcznie, np. z wykorzystaniem słownika online. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się jednak skorzystanie z profesjonalnego i przydatnego narzędzia, które w szybki sposób pomoże wyszukać ewentualne błędy.  

Co to jest LanguageTool, ile kosztuje i jak zacząć z niego korzystać? 

LanguageTool znany jest również jako asystent pisania. Jego zadaniem jest sprawdzanie poprawności tworzonych tekstów pod kątem gramatyki, stylu i pisowni. Aby skorzystanie z narzędzia było możliwe, wystarczy wejść na stronę https://languagetool.org/ i w okienku głównym wprowadzić tekst, który ma zostać zweryfikowany. Niemal natychmiast kolorem pomarańczowym i czerwonym zaznaczone zostają wszystkie błędy wymagające poprawy. 

Narzędzie umożliwia weryfikację poprawności tekstów pisanych nie tylko w języku polskim, ale również tych tworzonych po angielsku, hiszpańsku, niemiecku, francusku i portugalsku. Dzięki temu cieszy się ogromną popularnością niemal na całym świecie.

Co ciekawe, narzędzie oferuje nie tylko dostęp online, ale jest możliwe do pobrania i wykorzystania w wielu innych formach, m.in. jako:

  1. Dodatek do poczty e-mail:
    • Gmail.
    • Thunderbird.
    • Apple Mail.
  2. Rozszerzenie do przeglądarki
    • Chrome.
    • Microsoft Edge.
    • Mozilla Firefox.
    • Safari.
    • Opera.
  3. Wtyczka pakietu Office: 
    • Google Docs.
    • Microsoft Word.
    • OpenOffice.
    • LibreOffice.

Narzędzie LanguageTool jest dostępne w trzech wariantach cenowych, przy czym każdy pakiet oferuje inne możliwości. 

  1. Opcja dla osób początkujących: 
    • Całkowicie bezpłatna.
    • Podstawowe sprawdzanie gramatyki, interpunkcji i stylu.
    • Limit do 10 000 znaków na tekst.
  2. Wariant dla użytkowników indywidualnych
    • Przy płatności za rok z góry miesięczny koszt wynosi 9,99 zł
    • Limit znaków do 100 000 na tekst.
    • Ulepszone sprawdzanie gramatyki, interpunkcji oraz stylu.
    • Dodatek do Dokumentów Google.
    • Wtyczka do programu Microsoft Word.
    • Przewodnik dotyczący stylu tworzenia treści.
  3. Pakiet dla zespołów: 
    • Przy płatności za rok z góry miesięczny koszt wynosi 18,98 zł
    • Dostępny dla dwóch użytkowników.
    • Limit znaków do 100 000 na tekst.
    • Ulepszone sprawdzanie gramatyki, interpunkcji oraz stylu.
    • Dodatek do Dokumentów Google.
    • Wtyczka do programu Microsoft Word.
    • Przewodnik dotyczący stylu tworzenia treści.
    • Słownik dla zespołu.
    • Zarządzenie użytkownikami.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania i pozwalała budować pozytywny wizerunek firmy w sieci, zadbaj o stworzenie wartościowych treści. Postaraj się dołożyć wszelkich starań, aby teksty brzmiały profesjonalnie, unikając przy tym niedociągnięć stylistycznych, interpunkcyjnych oraz gramatycznych. Z pewnością dużą pomocą może okazać się narzędzie LanguageTool, które w szybki sposób wskaże popełnione błędy i pozwoli poprawić je przed publikacją wpisu lub wysyłką wiadomości. 

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.