Zależy Ci na zachowaniu bezbłędnej pisowni, ale obawiasz się, że jakaś literówka umknie Twojej uwadze? Nie martw się! W sieci dostępne są narzędzia, ułatwiające kreowanie poprawnych tekstów, a jednym z nich jest LanguageTool, któremu poświęcimy dzisiejszy wpis. Poznaj swoje nowe profesjonalne wsparcie w tworzeniu bezbłędnego contentu i jak najszybciej zacznij z niego korzystać!
Dlaczego poprawna pisownia jest tak ważna?
Tworzenie wartościowych tekstów jest niezwykle istotne, zarówno w celu wypozycjonowania strony internetowej, jak i w ramach budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Chcąc zyskać zaufanie robotów wyszukiwarki oraz użytkowników, powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby publikowane treści były unikalne i poprawne językowo.
Kopiując content z innych serwisów lub popełniając pomyłki w pisowni, tracimy zaufanie w oczach wielu odbiorców, którzy mogą zrazić się do naszej marki i już nigdy do niej nie wrócić. Z tego powodu, przed umieszczeniem tekstu na firmowej stronie lub w social mediach, warto kilkakrotnie zweryfikować jego poprawność i upewnić się, że nie przeoczyliśmy żadnego błędu. Również korespondencja z klientami stanowi ważny kanał komunikacji, w którym warto eliminować wszelkie pomyłki.
Tworzone treści można weryfikować ręcznie, np. z wykorzystaniem słownika online. Dużo lepszym rozwiązaniem wydaje się jednak skorzystanie z profesjonalnego i przydatnego narzędzia, które w szybki sposób pomoże wyszukać ewentualne błędy.
Co to jest LanguageTool, ile kosztuje i jak zacząć z niego korzystać?
LanguageTool znany jest również jako asystent pisania. Jego zadaniem jest sprawdzanie poprawności tworzonych tekstów pod kątem gramatyki, stylu i pisowni. Aby skorzystanie z narzędzia było możliwe, wystarczy wejść na stronę https://languagetool.org/ i w okienku głównym wprowadzić tekst, który ma zostać zweryfikowany. Niemal natychmiast kolorem pomarańczowym i czerwonym zaznaczone zostają wszystkie błędy wymagające poprawy.
Narzędzie umożliwia weryfikację poprawności tekstów pisanych nie tylko w języku polskim, ale również tych tworzonych po angielsku, hiszpańsku, niemiecku, francusku i portugalsku. Dzięki temu cieszy się ogromną popularnością niemal na całym świecie.
Co ciekawe, narzędzie oferuje nie tylko dostęp online, ale jest możliwe do pobrania i wykorzystania w wielu innych formach, m.in. jako:
- Dodatek do poczty e-mail:
- Gmail.
- Thunderbird.
- Apple Mail.
- Rozszerzenie do przeglądarki
- Chrome.
- Microsoft Edge.
- Mozilla Firefox.
- Safari.
- Opera.
- Wtyczka pakietu Office:
- Google Docs.
- Microsoft Word.
- OpenOffice.
- LibreOffice.
Narzędzie LanguageTool jest dostępne w trzech wariantach cenowych, przy czym każdy pakiet oferuje inne możliwości.
- Opcja dla osób początkujących:
- Całkowicie bezpłatna.
- Podstawowe sprawdzanie gramatyki, interpunkcji i stylu.
- Limit do 10 000 znaków na tekst.
- Wariant dla użytkowników indywidualnych
- Przy płatności za rok z góry miesięczny koszt wynosi 9,99 zł.
- Limit znaków do 100 000 na tekst.
- Ulepszone sprawdzanie gramatyki, interpunkcji oraz stylu.
- Dodatek do Dokumentów Google.
- Wtyczka do programu Microsoft Word.
- Przewodnik dotyczący stylu tworzenia treści.
- Pakiet dla zespołów:
- Przy płatności za rok z góry miesięczny koszt wynosi 18,98 zł.
- Dostępny dla dwóch użytkowników.
- Limit znaków do 100 000 na tekst.
- Ulepszone sprawdzanie gramatyki, interpunkcji oraz stylu.
- Dodatek do Dokumentów Google.
- Wtyczka do programu Microsoft Word.
- Przewodnik dotyczący stylu tworzenia treści.
- Słownik dla zespołu.
- Zarządzenie użytkownikami.
Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania i pozwalała budować pozytywny wizerunek firmy w sieci, zadbaj o stworzenie wartościowych treści. Postaraj się dołożyć wszelkich starań, aby teksty brzmiały profesjonalnie, unikając przy tym niedociągnięć stylistycznych, interpunkcyjnych oraz gramatycznych. Z pewnością dużą pomocą może okazać się narzędzie LanguageTool, które w szybki sposób wskaże popełnione błędy i pozwoli poprawić je przed publikacją wpisu lub wysyłką wiadomości.