Co to jest Block Yourself from Analytics i kiedy warto z niego skorzystać?

Block YourSelf From Analytics
Spis treści

Prowadząc działania marketingowe w sieci, należy pamiętać o bieżącym analizowaniu efektów, co jest możliwe m.in. dzięki narzędziu Google Analytics. Chcąc osiągnąć wiarygodne i miarodajne statystyki, należy z nich wykluczyć pewne rodzaje odwiedzin strony. Zastanawiasz się jakie? W dzisiejszym tekście znajdziesz odpowiedź na to pytanie! Ponadto, dowiesz się, czym jest ruch wewnętrzny i jak wykorzystać rozszerzenie Block Yourself from Analytics do jego wykluczenia.

Podstawowe informacje na temat Google Analytics

Google Analytics to darmowa usługa od Google służąca do analizy statystyk strony internetowej. Prezentuje szczegółowe dane dotyczące ruchu na serwisie, a także zachowań odwiedzających go użytkowników. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, za pośrednictwem jakich kanałów trafiają do Ciebie odbiorcy, ilu z nich jest u Ciebie po raz pierwszy, jakim językiem się posługują i gdzie na mapie świata aktualnie przebywają. Ponadto, GA pozwoli Ci pozyskać informacje dotyczące podstron cieszących się największym zainteresowaniem, a także zdarzeń, które zachodzą na witrynie najczęściej. Dostęp do takich danych umożliwi Ci wyciągniecie wniosków z prowadzonych działań marketingowych i pozwoli ulepszyć je w przyszłości.

Czym jest ruch wewnętrzny?

Ruch wewnętrzny to odwiedziny strony generowane przez właściciela, pracowników firmy, a także inne osoby, które nie są jej potencjalnymi klientami. Takie wizyty mogą znacząco zaburzyć statystyki witryny internetowej i doprowadzić do wyciągania błędnych wniosków na temat dotychczasowych działań. Branie pod uwagę nieprecyzyjnych danych, niejednokrotnie owocuje również podejmowaniem niewłaściwych decyzji, dotyczących dalszych prac związanych z marketingiem internetowym. Aby uniknąć takiej sytuacji, powinniśmy zadbać o wykluczenie ruchu wewnętrznego z naszych statystyk.

Co to jest Block Yourself from Analytics i jak działa?

Block Yourself from Analytics to darmowe rozszerzenie, stworzone dla przeglądarek: Chrome, Opera, Mozilla Firefox oraz Edge. Służy do wykluczania ruchu wewnętrznego, dzięki czemu odwiedziny posiadacza wtyczki, nie będą zliczane do statystyk w narzędziu Google Analytics. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć odnotowywania wizyt, które potencjalnie mogłyby zaburzyć wiarygodność raportów podsumowujących ruch na serwisie.

Korzystanie z wtyczki jest bardzo proste i nie powinno przysporzyć kłopotu, nawet mniej zaawansowanym użytkownikom. Aby ją pobrać, wystarczy wpisać frazę Block Yourself from Analytics do wyszukiwarki Google, a następnie wybrać oficjalny link dostawcy przeglądarki, z której korzystamy (np. chrome.google.com, addons.opera.com, addons.mozilla.org). Instalacja odbywa się natychmiast po kliknięciu przycisku z wezwaniem do działania na konkretnej podstronie dotyczącej interesującego nas pluginu. Aby dopełnić cały proces, wystarczy odwiedzić swoją witrynę internetową, wybrać ikonę wtyczki znajdującą się w prawym górnym rogu przeglądarki, a następnie zaznaczyć checkbox „Block analytics for this website”. Takie same kroki powinniśmy podjąć na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach, z których na co dzień korzystamy. Co więcej, warto zainstalować plugin na całym sprzęcie firmowym, a także wspomnieć o nim rodzinie i przyjaciołom, którzy mogą generować u nas wewnętrzny ruch.

Chcąc prowadzić efektywne działania marketingowe w sieci, powinniśmy na bieżąco monitorować wyniki prowadzonych kampanii. Jednym z najistotniejszych parametrów jest weryfikacja ruchu na stronie internetowej oraz zachowań odwiedzających ją użytkowników. Wiedza na temat tego, które kanały dotarcia do klientów są najbardziej skuteczne, pozwala jeszcze wydajniej inwestować budżet reklamowy. Aby analizowane statystyki faktycznie były wiarygodne, należy pamiętać o wykluczeniu wewnętrznego ruchu, w czym z pewnością pomoże popularna wtyczka Block Yourself from Analytics.

Zuzanna Trychoń

Zuzanna Trychoń

Key Account Manager w Adboosters. Od ponad 8 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z klientami i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.