Czym zajmuje się agencja Google Ads?

Agencja Google Ads
Spis treści

Istnieje wiele rodzajów agencji marketingowych na rynku. Może być to agencja Google Ads, ale również firma zajmująca się SEO, social media marketingiem czy też brandingiem oraz PR. Jeżeli natomiast zależy Ci na ruchu z wyszukiwarek, ale masz nową domenę i nie chcesz czekać na rezultaty – agencja Google Ads z pewnością udzieli Twojej firmie stosownej pomocy. Nie jest to rozwiązanie alternatywne do SEO, natomiast bardzo pomocne w zakresie maksymalizacji konwersji. Przeczytaj ten artykuł i poznaj szczegóły!

Agencja Google Ads – co to jest?

Agencja Google Ads to podmiot wyspecjalizowany w marketingu opartym na płatnych wynikach wyszukiwania (SEM). Zgłaszają się do niej firmy chcące uzyskać przewagę nad konkurencją w wyszukiwarkach bez konieczności pozycjonowania (SEO).

W tym przypadku można zapłacić za kliknięcie od kilkudziesięciu groszy do kilku lub kilkunastu złotych, w zależności od branży. Jeśli zapłacisz więcej, niż konkurencja i uzyskasz wysoki wynik jakości (tzw. quality score), na który wpływa również jakość Twojego landing page’a, pojawisz się na pierwszej lub drugiej stronie płatnych wyników wyszukiwania.

Wygląd płatnych wyników wyszukiwania Google Ads. Źródło: www.google.com
Wygląd płatnych wyników wyszukiwania Google Ads. Źródło: www.google.com

Zakres działań agencji Google Ads

Agencja Google Ads działa na wielu obszarach. Inwestując we współpracę z tego typu podmiotem, możesz oczekiwać pomocy w zakresie, który opiszemy poniżej.

  • Przygotowanie analizy i strategii marketingowej – agencja Google Ads pomoże zdefiniować cele reklamowe i wybrać odpowiednią strategię marketingową dla Twojej firmy. Specjaliści utworzą ją od zera lub dopracują aktualną.
  • Optymalizacja kampanii Google Ads – firma zajmująca się płatnymi wynikami wyszukiwania zoptymalizuje kampanie w taki sposób, aby przynosiły lepsze rezultaty przy mniejszych kosztach operacyjnych. Często są to różnice rzędu kilku złotych, szczególnie w przypadku wysoce konkurencyjnych branż.
  • Tworzenie reklam Google Ads – renomowana agencja Google Ads stworzy pełnoprawną reklamę w płatnych wynikach i będzie ją nadzorowała, aby Twoja firma uzyskiwała przez cały czas jak najlepsze rezultaty.
  • Analiza konwersji – współpracując z podmiotem marketingowym dowiesz się, czy Twoja reklama przynosi oczekiwane konwersje i jakie są jej przyszłościowe założenia oraz perspektywy.
  • Szkolenia SEM – jeżeli chcesz kompleksowo zrozumieć, czym zajmuje się agencja Google Ads oraz jakich działań dokonuje w celu zwiększenia widoczności Twojej firmy, skorzystaj z dedykowanych szkoleń.

Agencja Google Ads to podmiot, który zajmie się kompleksowo Twoją firmą w zakresie płatnych wyników wyszukiwania od „A” do „Z”. Specjaliści wdrożą kampanię, będą ją regularnie nadzorować, a dodatkowo przeanalizują efekty i wyślą Ci odpowiednie raporty dot. konwersji, ruchu na stronie oraz procentowej liczby kliknięć.

Analiza płatnego ruchu w Similarweb. Źródło: support.similarweb.com/hc/en-us/articles/360021116338-Paid-Search-Overview
Analiza płatnego ruchu w Similarweb. Źródło: support.similarweb.com/hc/en-us/articles/360021116338-Paid-Search-Overview

Czym różni się agencja Google Ads od agencji SEO?

Agencja Google Ads specjalizuje się w tworzeniu i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych w sieci Google, skupiając się na ustawieniach, licytacjach i skuteczności reklam. Działania te wymagają analizy słów kluczowych, budżetowania oraz monitorowania zwrotu z inwestycji w reklamę. 

Z kolei agencja SEO koncentruje się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, tak aby naturalnie, bez wykorzystania płatnych reklam, uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmuje to analizę struktury strony, treści, linków przychodzących oraz czynników technicznych wpływających na pozycjonowanie.

Mimo że obie agencje pracują w obszarze marketingu w wyszukiwarkach, ich cele i metody działania są różne. Wybierając jedno z tych rozwiązań, zastanów się, czy priorytetem jest dla Ciebie natychmiastowa widoczność, czy długoterminowa optymalizacja organiczna (tańsza w dłuższej perspektywie).

Jakie pojęcia powinieneś znać przed rozpoczęciem współpracy z agencją Google Ads? – 15 praktycznych pojęć

Najważniejsze pojęcia, z którymi powinieneś się zapoznać przed rozpoczęciem współpracy z agencją Google Ads:

  1. CPC (Koszt za kliknięcie) – cena, jaką płacisz za jedno kliknięcie Twojej reklamy. Pomaga ocenić efektywność i opłacalność kampanii.
  2. CPM (Koszt za tysiąc wyświetleń) – ułatwia zrozumienie, ile płacisz za 1000 wyświetleń reklamy, niezależnie od liczby kliknięć.
  3. Konwersja – określona akcja, której dokonuje użytkownik po kliknięciu reklamy – np. zakup, rejestracja lub pobranie pliku.
  4. Wskaźnik konwersji – procent użytkowników, którzy dokonali konwersji w porównaniu do liczby osób, które kliknęły reklamę.
  5. Ad Rank – kombinacja licytacji CPC i jakości reklamy decydująca o tym, w jakim miejscu będzie wyświetlana Twoja reklama.
  6. Jakość reklamy – ocena od Google oparta na jakości Twojego ogłoszenia, stronie docelowej oraz słowach kluczowych.
  7. Słowa kluczowe – frazy, które wybierasz, aby kierować do Twojego ogłoszenia odpowiednich użytkowników.
  8. Negatywne słowa kluczowe – słowa wykluczające Twoje ogłoszenie z wyświetlania w odpowiedzi na określone zapytania w wyszukiwarce.
  9. Retargeting/Remarketing – dzięki tej strategii reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali konwersji.
  10. ROAS (Return On Ad Spend) – pomiar rentowności reklam, pokazujący, ile zarabiasz za każdą wydaną złotówkę.
  11. Rozszerzenia reklam – dodatkowe informacje dodawane do reklam, np. linki do podstron, informacje kontaktowe czy opinie klientów.
  12. Strona docelowa – strona, na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy.
  13. GDN (Google Display Network) – sieć stron i aplikacji, na których możesz wyświetlać swoje reklamy graficzne.
  14. Skrypty Google Ads – automatyczne skrypty pozwalające na zaawansowane zarządzanie kampaniami.
  15. Struktura konta – hierarchiczny podział kampanii oraz grup reklam na Twoim koncie Google Ads.

Agencja Google Ads – dlaczego warto z nią współpracować?

Współpraca z agencją Google Ads jest wartościowa na przynajmniej kilku płaszczyznach. Poniżej przedstawiamy zalety kooperacji z podmiotami marketingowymi zajmującymi się reklamą SEM.

Szybkie rezultaty

Pierwsze efekty wynikające z optymalizacji kampanii Google Ads zauważysz już po kilku godzinach od rozpoczęcia promocji, np. w postaci dodatkowego ruchu z wyszukiwarek. Wystarczy tydzień, żeby konwersja w Twojej witrynie drastycznie się zwiększyła. Wiele natomiast zależy od jakości proponowanej oferty oraz cen.

Możliwość dokładnego zmierzenia efektów

Decydując się na współpracę z profesjonalistami, dostaniesz pełen wgląd w analitykę i wyniki kampanii. Narzędzia Google Ads oferują szczegółowe raporty pozwalające śledzić konwersje, koszt za kliknięcie i wiele innych kluczowych wskaźników. Agencje mają też wiedzę, jak interpretować te dane, pozwalając na dokładne zrozumienie ROI (zwrotu z inwestycji) Twoich kampanii.

Należy również wziąć pod uwagę fakt, iż dobra agencja przygotuje także analitykę w GA4 z pomocą Google Tag Manager i skonfiguruje cele, umożliwiając odpowiednie śledzenie i mierzenie konwersji.

Zwiększanie świadomości marki

Agencje Google Ads mają doświadczenie w budowaniu świadomości marki w różnych branżach. Wykorzystując różne formaty reklam, np. reklamy wideo czy bannerowe, specjaliści skutecznie dotrą do pożądanej grupy grupy odbiorców. Odpowiednio dobrana strategia w tym zakresie pozwala na stałe zwiększanie rozpoznawalności Twojej marki wśród potencjalnych klientów.

Rozwiązania reklamowe Google Ads. Źródło: ads.google.com
Rozwiązania reklamowe Google Ads. Źródło: ads.google.com

Docieranie wyłącznie do pożądanych odbiorców

Jednym z głównych atutów Google Ads jest możliwość precyzyjnego targetowania. Wykorzystując kryteria demograficzne, geolokalizację oraz właściwe słowa kluczowe, Twoja reklama trafi dokładnie do tych osób, które są dla Ciebie najważniejsze.

Reklama w odpowiednim czasie

Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w kluczowych momentach, kiedy użytkownicy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Za sprawą zaawansowanych algorytmów i narzędzi, Twoje reklamy mogą pojawiać się w czasie, gdy potencjalny klient szuka produktu lub usługi, którą oferujesz. Współpracując z agencją, masz pewność, że Twój budżet zostanie wykorzystany w optymalny sposób.

Agencja Google Ads – ile kosztuje współpraca ze specjalistami?

Koszt współpracy ze specjalistami nie jest zazwyczaj mniejszy niż 700 zł netto za utworzenie i prowadzenie kampanii w zakresie konkretnego budżetu (np. 3 000 zł). Kwoty ulegają maksymalizacji wraz ze zwiększeniem budżetu Google Ads. Ten z kolei zależy od m.in.:

  • konkurencyjności fraz kluczowych, na które chcesz promować swoją witrynę;
  • liczby słów kluczowych;
  • specyfiki Twojej branży;
  • objętej strategii SEM;
  • aktualnych standardów Google.

W konsekwencji, jeżeli budżet na kampanię Google Ads wynosi 3 000 zł, musisz do tego  dodać np. 800 zł netto za obsługę dla agencji. Konkretne stawki zależą od wyboru konkretnej firmy, dlatego przed obliczeniem budżetu, skontaktuj się z wybraną agencją Google Ads.

Agencja Google Ads – podsumowanie

Decydując się na współpracę z agencją Google Ads, stawiasz na profesjonalne i skuteczne kampanie reklamowe, które przyniosą duży zwrot z inwestycji. Wiele w tym przypadku zależy od branży oraz promowanych słów kluczowych, natomiast ROI będzie nieunikniony.

Kampanie Google Ads dedykujemy zarówno właścicielom nowych e-commerce, jak i sklepów internetowych lub serwisów B2B działających na rynku od wielu lat. To także doskonałe rozwiązanie dla osób chcących wypromować nowe, jeszcze niewypozycjonowane frazy kluczowe.

Aby uzyskać pomoc w optymalizacji kampanii Google Ads, doborze właściwych fraz kluczowych lub po prostu stworzeniu strategii marketingowej, napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Możesz też wypełnić szczegółowy formularz kontaktowy Adboosters.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Agencja Google Ads]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat współpracy z agencją Google Ads?

Czym różni się profesjonalna agencja Google Ads od samodzielnego prowadzenia kampanii?

Współpracując z agencją, korzystasz z doświadczenia ekspertów, którzy codziennie zajmują się optymalizacją kampanii. Zamiast poświęcać czas na naukę niuansów platformy, możesz polegać na specjalistach wiedzących, w jaki sposób osiągnąć najlepsze rezultaty w niskich kosztach. Ponadto agencje mają dostęp do zaawansowanych narzędzi i zasobów, których indywidualni reklamodawcy nie posiadają.

Jakie są koszty współpracy z agencją Google Ads?

Koszty współpracy zależą od wielu czynników, np. zakres usług, wielkość kampanii i specyfika branży. Agencje zazwyczaj pobierają stałą opłatę miesięczną lub procentowy udział od wydanych środków na reklamę.

Czy agencja pomoże mi w analizie wyników kampanii?

Analiza wyników jest bardzo istotną częścią usług oferowanych przez agencje Google Ads. Eksperci monitorują skuteczność kampanii, dostarczają regularnych raportów i wskazują obszary do optymalizacji, aby maksymalnie zwiększyć ROI.

Jak szybko mogę zobaczyć efekty współpracy z agencją?

Pełne efekty współpracy z agencją Google Ads będą widoczne po mniej więcej kilku tygodniach od rozpoczęcia kampanii. Pierwsze rezultaty w postaci dodatkowego ruchu oraz ewentualnych konwersji zauważysz po mniej więcej kilku godzinach od uruchomienia reklamy Google Ads.

Czy agencja ma dostęp do mojego konta Google Ads?

Aby agencja mogła efektywnie zarządzać Twoją kampanią, będzie potrzebować dostępu do Twojego konta Google Ads. Jednakże zazwyczaj dostęp ten jest ograniczony tylko do zarządzania kampaniami. Twoje dane finansowe są w tym przypadku bezpieczne.

Dominik Bigosiński

Dominik Bigosiński

Międzynarodowy ekspert ds. content marketingu specjalizujący się w tworzeniu artykułów blogowych na temat SEO i SEM. Działa również w afiliacjach - pomaga przedsiębiorcom skalować ich biznesy poprzez programy partnerskie.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.