

Samo stworzenie sklepu internetowego nie wystarczy, aby czerpać z niego zyski. Na powodzenie biznesu w branży e-commerce składa się szereg czynników, do których zaliczamy np. poziom działań marketingowych, umożliwiających dotarcie do nowych klientów. Kwestia działań w Internecie jest Ci obca i nie wiesz, w którym kierunku warto pójść? Chcesz dowiedzieć się, czym jest konwersja i co warto zrobić, aby zadbać o jej wzrost? Zastanawiasz się, jakie działania należy podjąć, aby rozwinąć prowadzoną sprzedaż online? W dzisiejszym tekście znajdziesz informacje na temat konwersji, a także praktyczne wskazówki dotyczące możliwości jej skutecznego zwiększenia.
Konwersją nazywamy działanie podjęte przez użytkownika, pożądane z punktu widzenia właściciela serwisu. Dzięki wykonanej czynności bierny dotychczas odbiorca staje się aktywnym. Do konwersji zaliczamy np. utworzenie nowego konta, kliknięcie linku, przeczytanie wpisu blogowego czy zapisanie się do newslettera. Dokładny cel uzależniony jest od charakteru działalności, specyfiki danej dziedziny i założeń właściciela strony internetowej. W przypadku branży e-commerce za konwersję najczęściej uznaje się sfinalizowaną transakcję, czyli sprzedaż.
Konwersja stanowi niezwykle ważny czynnik, który w bezpośredni sposób przekłada się na wzrost zysków i rozwój biznesu. Odgrywa kluczową rolę podczas weryfikacji efektywności prowadzonych kampanii reklamowych oraz innych działań biznesowych, a także pomaga w planowaniu kolejnych strategii marketingowych. Bieżące analizowanie poziomu konwersji umożliwia wyciąganie wniosków i szybką reakcję na działania wymagające poprawy. Dzięki temu możesz zaoszczędzić wiele funduszy, np. rezygnując z form reklamy, które nie przynoszą spodziewanych rezultatów. Co więcej, weryfikacja wskaźnika konwersji niejednokrotnie stanowi jasną podpowiedź dotyczącą niedoskonałości na stronie, którą wystarczy poprawić, aby wyraźnie zwiększyć sprzedaż.
Współczynnik konwersji to procent użytkowników, którzy po znalezieniu się na stronie podjęli na niej pożądaną aktywność. Dla większości właścicieli sklepów internetowych głównym celem jest dokonanie przez odbiorcę zakupu, dlatego analizują przede wszystkim dane dotyczące liczby sfinalizowanych transakcji. Chcesz samodzielnie kalkulować wartość współczynnika konwersji? Nie ma problemu. Możesz w tym celu skorzystać z prostego wzoru, który przedstawiamy poniżej:
liczba transakcji / liczba odwiedzających x 100% = współczynnik konwersji
Wiarygodnym i rzetelnym źródłem danych do obliczania poziomu konwersji jest zwykle zintegrowany ze sklepem internetowym Google Analytics. Jednak, aby korzystanie z tego narzędzia faktycznie było miarodajne, warto zwrócić uwagę na dane, które weryfikujemy. Należy mieć na uwadze np. fakt, że liczba odsłon to nie to samo, co liczba użytkowników. Sesja to odwiedziny, których jeden użytkownik, może wygenerować nawet kilka. Przy wyborze metody wyliczania konwersji warto każdorazowo analizować te same dane. Tylko takie podejście umożliwi otrzymanie rzetelnych wyników.
Istnieje wiele sposobów na poprawę konwersji w branży e-commerce. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wskazówki, których warto przestrzegać, aby cieszyć się wysokim poziomem sprzedaży.
Bieżące weryfikowanie poziomu konwersji stanowi jeden z kluczowych elementów, wpływających na funkcjonowanie sklepu internetowego. Pomaga w wyciąganiu wniosków, umożliwiających racjonalne zarządzanie budżetem reklamowym, a także w bezpośredni sposób wpływa na poziom sprzedaży. Wykorzystując powyższe wskazówki dotyczące poprawy konwersji w branży e-commerce, znacznie zwiększysz szansę na odczuwalny wzrost zysków i rozwój swojego biznesu.
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.