• Zuzanna Przybysz
  • 5 mi. czytania

Chcąc prowadzić efektywne działania reklamowe w sieci, należy pamiętać o weryfikacji skuteczności podejmowanych kroków. Jednym z najważniejszych narzędzi służących do analizy ruchu na stronie jest popularny Google Analytics, dający wgląd w wiele niezwykle istotnych danych. To właśnie jemu poświęcimy dzisiejszy tekst, wyjaśniając, jak i dlaczego warto z niego korzystać.

Co to jest Google Analytics 4 i jak zacząć z niego korzystać?

Analiza ruchu na stronie internetowej to bardzo istotny element podczas prowadzenia działań marketingowych w sieci. Pozwala na bieżącą modyfikację wdrożonej strategii, a także stanowi jasną informację dotyczącą konieczności wprowadzenia zmian na serwisie.

Chcąc weryfikować ruch i zachowania użytkowników na swojej witrynie, prawdopodobnie zastanawiasz się, jakie narzędzie może Ci w tym pomóc. Odpowiedź jest prosta – Google Analytics! To bardzo popularna usługa od Google, z której możesz korzystać za darmo, bez konieczności płacenia za jednorazowy dostęp czy miesięczną subskrypcję.

Uzyskanie odpowiedzi na istotne pytania biznesowe, jeszcze nigdy nie było tak proste. Ilu użytkowników korzysta z Twojej witryny? Co odbiorcy robią na Twojej stronie? Jakie treści są na niej najpopularniejsze? Jak użytkownicy docierają do Ciebie? Które działania reklamowe przynoszą najlepsze efekty? Na te i wiele innych wątpliwości, odpowie Google Analytics.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji narzędzia są dostępne w poradniku należącym do Supportu Google. Znajdziesz je pod poniższymi linkami:

Jakie dane zobaczysz w Google Analytics 4?

  1. Strona główna – przedstawiająca podstawowe, najważniejsze informacje dotyczące ruchu na Twojej witrynie internetowej. W tym widoku możesz znaleźć następujące elementy:
    • Wykres główny – domyślnie przedstawia dane z ostatnich 7 dni, prezentując wszystkich użytkowników oraz nowych użytkowników odwiedzających serwis, średni czas zaangażowania, a w przypadku sklepów internetowych również wartość przychodów.
    • Użytkownicy z ostatnich 30 minut – statystyki dotyczące odbiorców, odwiedzających stronę przez ostatnie pół godziny, z podziałem na kraje, w których przebywają.
    • Ostatnio wyświetlane raporty – dane, które poprzednio były przez Ciebie analizowane.
    • Trendy – informacje dotyczące tendencji użytkowników w obrębie witryny. W celu szczegółowego przeanalizowania trendów należy kliknąć ikonkę wykresu z gwiazdkami, umieszczoną w prawym górnym rogu strony głównej. W tym miejscu możesz poznać odpowiedzi na pytania, które prawdopodobnie Cię nurtują i dotyczą takich zagadnień, jak:
    • Ogólna skuteczność.
    • Dane demograficzne.
    • Pozyskiwanie użytkowników.
    • Analiza ruchu.
    • Technologia.
    • E-cmmerce.
  2. Raporty – sekcja zawierająca szczegółowe dane na temat Twojej strony oraz odwiedzających ją użytkowników. Znajdziesz w niej segmenty, takie jak:
  • Podsumowanie raportów, a w nim:
    • Wykres – zbliżony do tego wyświetlającego się na stronie głównej, ale domyślnie zawiera dane z dłuższego czasu (28 dni). Zakres dat możesz z łatwością samodzielnie modyfikować, a także porównywać wykresy z różnych okresów.
    • Użytkownicy z ostatnich 30 minut – podobnie jak w widoku na stronie głównej, statystyki dotyczą odbiorców, odwiedzających stronę przez ostatnie pół godziny, z podziałem na kraje, w których przebywają.
    • Trendy – również tak, jak w przypadku danych na stronie głównej, przedstawiają informacje dotyczące tendencji użytkowników w obrębie witryny.
    • Dane ogólne na temat kanałów dotarcia użytkowników – zawierają statystyki dotyczące tego, dzięki jakim działaniom marketingowym, odbiorcy trafili na stronę i w jakiej ilości. Do przykładowych kanałów zaliczyć możemy m.in.: wyniki organiczne, media społecznościowe czy kampanie płatne.
    • Dane demograficzne – przedstawiają informacje na temat tego, ilu odbiorców z danego kraju odwiedza Twój serwis.
    • Statystyki dotyczące aktywności użytkowników – prezentują dane liczbowe na temat aktywności osób odwiedzających w ujęciu dziennym, tygodniowym oraz miesięcznym.
    • Dane dotyczące wyświetleń poszczególnych podstron – przedstawiają informacje na temat stron i ekranów, które wyświetlały się najczęściej.
    • Statystyki dotyczące zdarzeń – prezentują dane dotyczące zdarzeń, które zachodziły na witrynie najczęściej.
    • Informacje o produktach – w sklepach internetowych przedstawiają wartości liczbowe dotyczące sprzedaży najpopularniejszego asortymentu.
  • Czas rzeczywisty, zawierający dane dotyczące ruchu przez ostatnie 30 minut oraz bardziej szczegółowe informacje na różne tematy. Przedstawia dokładne i precyzyjne statystyki, uogólnione w sekcji „podsumowanie raportów”. Znajdziesz tu zagadnienia m.in. takie jak:
    • Cykl życia:
      • Pozyskanie – informacje, z jakich kanałów użytkownicy docierają na Twoją stronę internetową (np. wyniki organiczne, kampanie płatne, odnośniki z innych stron).
      • Zaangażowanie – dane na temat tego, jaki czas użytkownicy spędzają na stronie, jakie są najpopularniejsze podstrony, zdarzenia oraz konwersje.
      • Generowanie przychodu – statystyki dotyczące sprzedaży w sklepie internetowym, takie jak np. przychody, liczba transakcji czy sprzedane produkty.
      • Utrzymanie – informacje na temat nowych użytkowników oraz tych, którzy powracają na naszą stronę.
    • Użytkownicy:
      • Dane demograficzne – dostęp do informacji, takich jak wiek czy lokalizacja odbiorców, a także język, którym się posługują.
      • Technologie – dane na temat urządzeń, systemów operacyjnych oraz przeglądarek wykorzystywanych przed użytkowników.

Narzędzie Google Analytics zawiera również sekwencje, takie jak: eksplorowanie, reklamy oraz konfiguracja, jednak są one skierowane raczej do zaawansowanych użytkowników.

Chcąc weryfikować skuteczność prowadzonych działań marketingowych, w pierwszej kolejności warto prześledzić ruch na stronie oraz zachowania użytkowników. Dzięki Google Analytics 4 jest to bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu, ponieważ wszystkie podstawowe informacje znajdziesz już na stronie głównej. Oznacza to, że nawet bez szczegółowej znajomości narzędzia, poradzisz sobie z analizą istotnych danych i będziesz w stanie wyciągnąć wartościowe wnioski, wpływające na rozwój Twojego biznesu. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z obsługą Google Analytics 4, umów się z nami na bezpłatną konsultację!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski