Co umożliwia narzędzie Copyscape i dlaczego warto z niego korzystać?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Poświęcasz wiele czasu na tworzenie wartościowych i unikalnych tekstów lub inwestujesz spore środki we wsparcie copywritera? Zależy Ci na osiągnięciu wysokich pozycji w Google i wiesz, że kluczem do sukcesu są oryginalne i niepowtarzalne treści? Obawiasz się, że ktoś zniweczy Twoje wysiłki, nielegalnie kopiując content, a Ty nawet się o tym nie dowiesz? Bez obaw! Dziś poznasz tajniki tego, jak przeanalizować swoją stronę pod kątem duplikatów treści z wykorzystaniem narzędzia Copyscape. 

Czym jest plagiat?

Wyrażenie plagiat pochodzi od łacińskiego słowa plagium, które w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza kradzież. Pojęcie to najczęściej wykorzystywane jest wobec świadomego i zamierzonego przypisania sobie stworzenia dzieła innej osoby, czyli tzw. własności intelektualnej. Plagiatem może być np. utwór muzyczny, fotografia, obraz lub praca naukowa.

W kontekście marketingu internetowego największy problem stanowi nielegalne powielanie tekstów, grafik i zdjęć. Należy pamiętać, że materiały udostępnione w sieci objęte są prawami autorskimi, dlatego nigdy nie należy ich kopiować.

Pamiętaj, fotografie umieszczane na stronach internetowych lub w social mediach powinny pochodzić wyłącznie z legalnych źródeł, takich jak np. ogólnodostępne banki zdjęć.  Wiele znanych na całym świecie platform oferuje dostęp do niezwykle bogatego portfolio, często nawet za damo. Warto skorzystać z takiej możliwości, ponieważ daje szansę na legalne wykorzystanie profesjonalnych zdjęć bez żadnych dodatkowych kosztów.

Równie ważną kwestią jest samodzielne tworzenie treści do firmowych mediów społecznościowych i na stronę internetową. Powielanie części lub całości teksu stworzonego przez inną osobę jest plagiatem, dlatego nie można dopuszczać się takiego postępowania. Co ważne, unikalność treści ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony, co stanowi dodatkowy argument za tym, że nie należy ich kopiować.

Dlaczego unikalność treści na stronie internetowej jest tak ważna? 

Jeśli chcemy, aby nasz serwis wyświetlał się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwaniapowinniśmy zadbać o wartościowe i unikalne teksty. Obecnie odgrywają kluczową rolę w procesie pozycjonowania i trudno wyobrazić sobie bez nich osiągnięcie satysfakcjonujących efektów. Google decydując o kolejności wyświetlania się stron, zwraca ogromną uwagę właśnie na jakość treści i to, aby były w pełni unikalne i niepowtarzalne (dlatego nawet częściowo nie powinny być znikąd skopiowane). Każdy tekst należy stworzyć samodzielnie, a w przypadku braku czasu lub umiejętności pisarskich, warto zainwestować w pomoc profesjonalnego copywritera.

Należy mieć na uwadze to, że treści powinny być tworzone z myślą o użytkownikach, a nie o robotach wyszukiwarki Google. Ich zadaniem jest skuteczne zachęcenie odwiedzających do pozostania na stronie i nawiązania kontaktu, dokonania zakupu lub skorzystania z usług.  Najważniejsze, aby potencjalni klienci szybko znaleźli u nas odpowiedzi na nurtujące pytania, nie musząc szukać ich na witrynach konkurencji.

Co to jest Copyscape i dlaczego warto z niego korzystać?

Copyscape to usługa online służąca do kontroli plagiatu. Znana jest niemal na całym świecie i wykorzystywana przez wiele firm (zarówno małych, jak i dużych) w celu zabezpieczenia zawartości witryn internetowych przed jej kradzieżą. Pozwala na weryfikację tego, czy teksty z Twojej strony internetowej nie zostały przekopiowane na inny serwis. Stanowi ogromną pomoc w wyszukiwaniu witryn, które nieetycznie skorzystały ze stworzonych przez Ciebie treści. Jeśli w sieci dostępne są duplikaty Twoich tekstów, program sporządzi raport, w którym zaprezentuje adresy URL stron posługujących się nimi wraz z fragmentami nielegalnie zapożyczonego contentu.

Narzędzie Copyscape wyróżnia przejrzysty i prosty interfejs, z którego obsługą poradzą sobie nawet początkujący użytkownicy. Aby skorzystać z programu, nie trzeba nic pobierać ani instalować na komputerze.  Wystarczy wejść na stronę https://www.copyscape.com, a następnie wpisać adres witryny, którą chcemy zweryfikować. Czy usługa ta jest darmowa? Z wyszukiwarki duplikatów treści możesz skorzystać bez dodatkowych opłat, ale wyłącznie w wersji z ograniczoną liczbą zapytań na dobę. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna jest niewielka i liczy tylko kilka podstron, będziesz w stanie zweryfikować ją za darmo. W przypadku większych serwisów konieczne będzie zarejestrowanie konta i zasilenie go odpowiednimi środkami. Zgodnie z cennikiem umieszczonym na oficjalnej stronie internetowej, zweryfikowanie maksymalnie 200 słów wiąże się z kosztem 3 centów, a za każde dodatkowe 100 wyrazów doliczony zostaje 1 cent. Po utworzeniu konta, w panelu widoczne jest okno „Premium Search”, które warto odwiedzić. Korzystając z tej opcji, możemy przeanalizować stronę nie tylko podając jej adres URL – możliwe jest również wklejenie konkretnego fragmentu tekstu, który chcemy zweryfikować, a program wyświetli nam listę serwisów, które go zapożyczyły.

Narzędzie oferuje również inne, nieco rzadziej wykorzystywane funkcjonalności, do których należą m.in.:

  • Batch Search – automatyczna analiza adresów z listy sporządzonej przez użytkownika.
  • Premium API – integracja narzędzia bezpośrednio z witryną, usprawniająca weryfikację publikowanych treści pod kątem ich unikalności.
  • Copysentry – cykliczna analiza contentu na wskazanych podstronach lub w obrębie całego serwisu.

Tworzenie wartościowych i unikalnych tekstów to bardzo ważna kwestia podczas prowadzenia działań marketingowych. Wpływa bezpośrednio na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak również na wizerunek firmy w oczach klientów. Warto zatem dbać o swoją własność intelektualną i regularnie weryfikować serwis z wykorzystaniem narzędzia Copyscape, aby dowiedzieć się, czy ktoś nie dopuścił się wobec nas plagiatu. Jeśli jeszcze nie udało Ci się wygospodarować czasu na skomponowanie profesjonalnych tekstów, skontaktuj się z nami! Doświadczeni copywiterzy, z którymi współpracujemy, wezmą tę sprawę w swoje ręce!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski