Jak stworzyć skuteczny landing page w 7 krokach?

Jak stworzyć skuteczny landing page w 7 krokach
Spis treści

Landing page (strona lądowania) to inaczej serwis docelowy, na który zostanie przekierowany Twój klient po kliknięciu wybranego linku ofertowego. Prawidłowo wdrożony i zaprojektowany landing page przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, zachęcając ich do dokonania pożądanej konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego). Jeżeli chcesz osiągnąć ponadprzeciętne wyniki biznesowe i wypracować przewagę konkurencyjną, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Miłej lektury.

Tworzenie skutecznego landing page – podstawowe wskazówki

Stworzenie skutecznego landing page jest jednym z najważniejszych zadań marketingowych. W przeciwnym razie nawet perfekcyjnie zoptymalizowana kampania Google Ads (dawniej AdWords) lub Meta Ads (Facebook & Instagram Ads) nie pomoże. Odwiedzający po prostu opuszczą Twoją stronę bez dokonania pożądanego działania. Jak temu zapobiec? Tworząc skuteczny landing page, który wyróżnia się zoptymalizowaną ścieżką konwersji… i nie tylko!

Poniżej przedstawiamy, jak stworzyć skuteczny landing page w 7 krokach!

Krok 1: Stwórz zorganizowany, minimalistyczny projekt

Każdy element na Twoim landing page powinien kierować użytkownika do dokonania konwersji. W tym celu powinieneś efektywnie wykorzystywać kolory (np. czerwony, zielony i niebieski) oraz przyciągające wzrok grafiki. Regularnie testuj poszczególne elementy, aby upewnić się, która wersja jest najlepsza. Możesz do tego wykorzystać przykładowo testy A/B.

Dodatkowe wskazówki:

  • dodaj intuicyjną nawigację (rozważnie używaj linków wewnętrznych);
  • zrezygnuj z elementów rozpraszających uwagę (w tym okienek pop-up);
  • zachowaj umiar w przekazywaniu informacji (mogą przytłoczyć klienta);
  • stosuj regularnie nagłówki (H2-H6);
  • wykorzystuj wypunktowania (wpływają korzystnie na UX).

Krok 2: Przygotuj chwytliwy nagłówek

Źródło: https://www.eliqs.com/

Nagłówek powinien podkreślić wartość Twojej oferty. Stosuj przede wszystkim zdania twierdzące, unikając pytających. Zależy Ci wyłącznie na konwersji, dlatego wykorzystaj pierwsze kilka sekund, aby zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu produktu, skorzystania z usługi lub nawet zapisania się do newslettera.

Dodatkowe wskazówki:

  • wartości proponowane w nagłówku powinny być jasne i przekonujące;
  • wykorzystaj emocje i zachęcaj do działania poprzez wykorzystanie silnych i konkretnych słów;
  • przetestuj różne warianty nagłówków, aby wybrać najlepszy;
  • skup się na korzyściach swojej oferty.

Krok 3: Przedstaw dowody zaufania

Najpopularniejszym dowodem zaufania są referencje, które wskazują odwiedzającym o wartości Twojej oferty. Dobrym rozwiązaniem są skany opinii w formie PDF lub standardowe referencje ze zdjęciem i podpisem stanowiska danej osoby.

Źródło: https://www.heroesofdigital.com/reviews/

Oprócz tego rekomendujemy zdecydować się dodanie identyfikacji wizualnych najpopularniejszych marek, z którymi współpracowałeś. Powszechnie chwaloną opcją w zakresie maksymalizacji konwersji są również odznaki oznaczające gwarancję jakości, zweryfikowane usługi lub certyfikowane partnerstwo.

Źródło: https://www.heroesofdigital.com/reviews/

Dodatkowe wskazówki:

  • zwróć uwagę klienta na wieloletnie doświadczenie Twojej marki;
  • umieść dodatkowo logotypy otrzymanych nagród od klientów;
  • zadbaj, żeby opinie klientów znalazły się w jak najbardziej widocznym miejscu.

Krok 4: Zoptymalizuj landing page pod kątem responsywności

Według najnowszych badań pochodzących z serwisu explodingtopics.com, ponad 58% ruchu na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Ponadto, aż 92,3% użytkowników łączy się z Internetem za pomocą telefonów komórkowych. Zwróć szczególną uwagę na łatwość nawigacji, wydajność i interaktywność (dostosuj serwis do najnowszych wymagań Core Web Vitals). Najważniejsze są trzy czynniki: LCP, FID oraz CLS.

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2020/05/evaluating-page-experience?hl=pl

Dodatkowe wskazówki:

  • skróć czas ładowania strony, optymalizując obrazki oraz kod HTML i CSS;
  • skorzystaj z testów wydajności, aby zobaczyć, czy serwis działa poprawnie (np. Google PageSpeed Insights).

Krok 5: Stwórz krótkie formularze kontaktowe

Źródło: https://www.eliqs.com/

Im mniej pól w formularzu kontaktowym musi wypełnić potencjalny klient, tym większa szansa, że to zrobi. Zachowaj w tym przypadku zdrowy rozsądek i ogranicz się maksymalnie do 3-4 pól. Jeżeli Twoje potrzeby zostaną zaspokojone poprzez podanie jednej lub dwóch informacji – jeszcze lepiej!

Dodatkowe wskazówki:

  • umieść formularz kontaktowy w widocznym miejscu na stronie;
  • jasno zakomunikuj użytkownikowi, co dostanie za wypełnienie formularza (np. bezpłatną próbkę produktu, darmową konsultację lub e-booka).

Krok 6: Dostosuj stronę docelową do odpowiedniego odbiorcy

Tworząc landing page prawdopodobnie chcesz generować konwersje z różnych źródeł – zarówno z Facebooka, reklamy PPC w Google oraz comiesięcznego newslettera. To błąd, ponieważ wymienione kanały wymagają inaczej skonfigurowanych stron docelowych – zgodnie z konkretnymi preferencjami Twoich klientów.

Dodatkowe wskazówki:

  • skup się wyłącznie na korzyściach, które interesują użytkowników;
  • nie uogólniaj oferty w taki sposób, żeby pasowała do klientów z każdego kanału marketingowego;
  • postaw na personalizację i wykorzystaj język oraz terminologie znane użytkownikom.

Krok 7: Dopasuj landing page do konkretnej reklamy PPC

Korzystając z reklamy PPC (np. w Google Ads), powinieneś zastosować odpowiednie słowa kluczowe, które utwierdzą potencjalnego klienta w przekonaniu, że znajduje się na właściwym etapie ścieżki zakupowej.

Kieruj również użytkownika bezpośrednio do treści, których poszukuje. Jeżeli proponujesz naturalne kosmetyki do cery suchej, nie przekierowuj klienta do ogólnej kategorii, ponieważ prawdopodobnie obniży to jego doświadczenia, co poskutkuje zwiększeniem wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Dodatkowe wskazówki:

  • dostosuj się do potrzeb użytkownika tak bardzo, jak to tylko możliwe;
  • postaraj się, aby użytkownik dotarł do pożądanego miejsca docelowego bez przeszkód.

Jak stworzyć skuteczny landing page? – podsumowanie

Tworząc skuteczny landing page powinieneś zwrócić szczególną uwagę na optymalizację ścieżki zakupowej. Im bardziej intuicyjna i przejrzysta będzie strona docelowa, tym większe prawdopodobieństwo odnotowania konwersji. Komunikuj się z potencjalnymi klientami językiem korzyści, przedstawiając konkretne zalety, bez zwracania uwagi na cechy (o tym porozmawiasz po zdobyciu leada). Zrezygnuj z wyskakujących pop-ów, ponieważ są niepotrzebnymi rozpraszaczami na stronie sprzedażowej, które obniżają doświadczenia użytkowników i zdecydowanie utrudniają odnotowanie konwersji. 

Jeżeli masz problem ze stworzeniem konwertującego landing page lub prawidłową optymalizacją kampanii PPC (lub Meta Ads), napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Chętnie udzielimy merytorycznych porad i wdrożymy rozwiązania zwiększające sprzedaż w Twojej firmie. Pozostajemy dyspozycyjni.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Jak stworzyć skuteczny landing page?]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tworzenia skutecznych stron sprzedażowych typu landing page!

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Aby stworzyć skuteczny landing page, należy przede wszystkim zaprojektować zorganizowany, minimalistyczny projekt, przygotować chwytliwy nagłówek, przedstawić dowody zaufania i zoptymalizować stronę pod kątem responsywności. Warto również stworzyć krótkie formularze kontaktowe, dostosować stronę do odpowiedniego odbiorcy i dopasować ją do konkretnej reklamy PPC.

Dlaczego warto stworzyć skuteczny landing page?

Dobrze zaprojektowana strona lądowania może znacząco zwiększyć liczbę konwersji i przynieść długotrwałe korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży oraz rozwoju marki.

Jak upewnić się co do skuteczności landing page?

Aby upewnić się co do skuteczności landing page, warto regularnie monitorować i analizować jego wskaźniki (np. współczynnik konwersji, wskaźnik odrzuceń – tzw. bounce rate oraz czas przebywania na stronie). Rekomendujemy również przeprowadzać testy A/B, czyli porównywać różne warianty strony lądowania i wybrać najlepszą wersję. Ważne jest dodatkowo zbieranie opinii od klientów i dokonywanie regularnych usprawnień strony w oparciu o ich uwagi i potrzeby.

Ile trwa stworzenie skutecznego landing page?

Czas potrzebny na stworzenie skutecznego landing page może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak:
zakres pracy, 
stopień skomplikowania projektu, 
liczba elementów i dodatkowych funkcjonalności.
W przypadku prostej strony lądowania, czas potrzebny na jej stworzenie może wynieść kilka dni, ale jeśli projekt jest bardziej skomplikowany – może to potrwać nawet kilka tygodni (lub dłużej). Pamiętaj, że praca nad landing page jest procesem ciągłym, który wymaga regularnego monitorowania i testowania, aby osiągnąć najlepsze wyniki.

Ile kosztuje stworzenie landing page?

Stworzenie prostej strony lądowania z poprawnie zoptymalizowaną ścieżką zakupową kosztuje od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych netto. Zazwyczaj wiąże się to z inwestycją w granicach 1 500 – 3 000 zł netto.

  1. https://www.constantcontact.com/blog/effective-landing-pages/
  2. https://www.crazyegg.com/blog/landing-page-essentials/
  3. https://blog.hubspot.com/marketing/landing-page-best-practices
Dominik Bigosiński

Dominik Bigosiński

Międzynarodowy ekspert ds. content marketingu specjalizujący się w tworzeniu artykułów blogowych na temat SEO i SEM. Działa również w afiliacjach - pomaga przedsiębiorcom skalować ich biznesy poprzez programy partnerskie.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.