Co to jest dropshipping, jakie są jego wady i zalety?

Dropshipping
Spis treści

Nie da się ukryć, że dropshipping zmienił wiele w dziedzinie sprzedaży internetowej. To jedno z najnowszych odkryć, które jest szansą na rozwój e-sklepów. Zwłaszcza teraz, gdy na skutek epidemii koronawirusa zakupy internetowe przeżywają swój renesans. Konsumenci docenili atuty, jakie posiadają hurtownie dropshippingowe. Nie da się nie zauważyć, że mają one do zaoferowania większy asortyment produktów, które także często można kupić w niższych cenach. Na co jeszcze pozwala ten model sprzedażowy? Przeczytaj artykuł i dowiesz się, jakie zalety i wady ma dropshipping.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to model sprzedaży internetowej, w którym rola właściciela sklepu ogranicza się jedynie do bycia pośrednikiem w sprzedaży oraz przyjmowaniu zamówień. Kto zajmuje się wysyłką towaru? Wywiązują się z tego hurtownie dropshippingowe. W praktyce oznacza to więc, że sprzedawca towaru może skupić się na kontakcie z klientem. Spada z niego bowiem obowiązek wysyłki. Zamówienie jest realizowane z hurtowni, a następnie trafia wprost do klienta detalicznego, który złożył zamówienie w sklepie internetowym.

Dropshipping aliexpress

Ten model logistyczny sprawdza się bardzo dobrze zwłaszcza w przypadku sklepów, które zaopatrują się na platformach takich jak AliExpress. Na czym polega dropshipping w takim sklepie? Proces ten przebiega w następującej kolejności:

  1. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym;
  2. Następnie klient opłaca zamówienie, wpłacając środki na konto sklepu internetowego;
  3. Właściciel sklepu otrzymuje środki na swoje konto i zamawia potrzebny produkt na AliExpress. Przy składaniu zamówienia właściciel sklepu podaje do wysyłki adres klienta;
  4. AliExpress nadaje produkt we wskazany adres;
  5. Klient otrzymuje produkt.

Hurtownie dropshipping — czy to się opłaca?

Dropshipping jest atrakcyjny zarówno z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego, jak i klienta, który za jego pośrednictwem dokonuje zakupów. Jednak bez względu na to, który z nich zyskuje więcej — ważne jest to, że nie wpływa to na cenę produktu. Konsument nie przepłaca za rzeczy, które mógłby kupić taniej na platformie takiej jak AliExpress. Z kolei właściciel sklepu zarabia swoje — jego zysk to różnica w cenie. Świetnym przykładem takiego sklepu jest bardzo prężnie działająca hurtownia zabawek, znana jako Centrala Zabawek.

Mężczyzna sprzedaje produkty przez internet.

Dropshipping opinie — zalety i wady

Sprzedaż oparta na modelu dropshippingowym ma wiele zalet. Przede wszystkim należy wspomnieć o tym, że jest to metoda:

  • Generująca mniejsze koszty początkowe — brak potrzeby magazynowania produktów;
  • Pozwalająca na prowadzenie biznesu z każdego miejsca na świecie;
  • Sprzyjająca utrzymywaniu stałych cen na rynku;
  • Uproszczenie oraz skrócenie czasu trwania procedur związanych z zatowarowaniem, oraz dostawą do klienta.

Niestety jednak nie jest to metoda idealna. Dropshipping posiada też kilka wad, za które uważa się m.in.:

  • Kłopotliwe zwroty — po dokonanym przez klienta zwrocie, jako sprzedawca zostajesz z towarem, za który musisz zwrócić pieniądze. Przy odrobinie talentu marketingowego, towar można jednak odsprzedać ponownie;
  • Brak możliwości spersonalizowania przesyłki — czasem klienci proszą o dopisanie dedykacji lub życzeń osobie, której zamówiony przedmiot chcą podarować. Prowadząc sklep dropshippingowy, niestety nie będziesz mieć okazji ku temu, by spełnić życzenie klienta;
  • Jednolite treści — jako że zdjęcia towaru właściciele sklepów dropshippingowych otrzymują zazwyczaj od hurtowni, niestety będziesz dysponować identycznymi materiałami, jak i konkurencyjne sklepy. To utrudnia sprzedawcy personalizowanie swojej oferty;
  • Mała elastyczność cenowa — to, co dla jednych będzie zaletą, niestety dla drugich będzie minusem. Narzucone z góry ceny stanowią dość duże ograniczenie, zwłaszcza jeżeli planujemy promocję sklepu.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że dropshipping to bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które prowadzą sklep internetowy. Korzystając z niego, należy jednak pamiętać o tym, by starannie dobierać kontrahentów. Hurtownia nie powinna być wybierana przypadkowo. Może to bowiem odbić się na zadowoleniu klientów. Warto wiec najpierw zapoznać się z opiniami na temat hurtowni z usług, której chcemy korzystać.

Redakcja Adboosters

Redakcja Adboosters

Dzielimy się wiedzą. Sprawdź najnowsze wpisy napisane przez naszą redakcję na naszym blogu. Piszemy o marketingu internetowym z naciskiem na SEO.

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.