Skuteczne pozycjonowanie – lepiej wziąć sprawy w swoje ręce czy zatrudnić agencję?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Chcesz pozyskiwać klientów dzięki wyszukiwarce Google, dlatego planujesz rozpocząć pozycjonowanie swojej strony internetowej? To świetna decyzja! Prawdopodobnie stoisz obecnie przed sporym dylematem – zająć się tą kwestią samodzielnie czy zlecić ją profesjonalistom?  Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie odpowiedzi nie jest proste, dlatego dziś postaramy się doradzić, które rozwiązanie przyniesie Ci więcej korzyści.

Pozycjonowanie – podstawowe informacje 

Co to jest pozycjonowanie?

SEO to proces mający na celu zaprezentowanie strony możliwie jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Frazy powinny być adekwatne względem oferty promowanej firmy, a jednocześnie cieszyć się popularnością wśród użytkowników Google. Na pozycjonowanie składa się szereg różnych czynników, takich jak m.in. optymalizacja treści i kodu źródłowego serwisu, odpowiednie linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, poprawa szybkości ładowania się strony, wdrożenie certyfikatu SSL, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych czy wdrożenie właściwej struktury nagłówków. Wszystkie zmiany wprowadzone na serwisie są analizowane przez roboty wyszukiwarki, które decydują o ostatecznej kolejności wyświetlania się stron www w wynikach organicznych. Właśnie z tego powodu należy postępować zgodnie z wytycznymi Google, bo wyłącznie takie działania doceniane są przez roboty indeksujące i umożliwiają pojawienie się na topowych pozycjach. Czy pozycjonowanie strony to istotny element działań marketingowych? Jeden z najważniejszych! Umożliwia bowiem dotarcie do zainteresowanych odbiorców, szukających w wyszukiwarce oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Im częściej strona wyświetla się na topowych pozycjach, tym więcej użytkowników ją odwiedza, co zwykle przekłada się na wzrost sprzedaży i wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Dla kogo dedykowana jest usługa SEO? 

Pozycjonowanie to usługa przeznaczona niemal dla każdego właściciela serwisu internetowego.  Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż internetową, czy działasz lokalnie, możesz rozpocząć skuteczną promocję swojej strony www. Nawet jeśli nie zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki, warto zainwestować w SEO w celach wizerunkowych – widoczność witryny na wiele fraz wzmacnia postrzeganie firmy jako lidera w branży.

Samodzielne pozycjonowanie czy współpraca z agencją?

Chcąc rozpocząć działania związane z SEO, z pewnością stoisz przed wieloma dylematami. Jedną z istotnych kwestii jest znalezienie odpowiedzi na pytanie – działać samodzielnie czy zatrudnić agencję? Oba rozwiązania mają wady i zalety, które warto przeanalizować, aby podjąć ostateczną decyzję.

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad tym, czy dysponujesz wolnym czasem. Pozycjonowanie to proces wymagający wielu godzin regularnych działań, więc jeśli Twoje dni w całości wypełnione są obowiązkami, prawdopodobnie nie zdołasz w wystarczającym stopniu zająć się SEO. W takiej sytuacji warto od razu wziąć pod uwagę nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją. Podobnie w przypadku, gdy nie masz smykałki do tematów technicznych i nie odnajdujesz się w nich lub po prostu nie chcesz poświęcać wielu godzin na naukę pozycjonowania, biorąc udział w licznych szkoleniach lub kursach. Skontaktuj się z zaufaną firmą SEO, jeśli dysponujesz budżetem na marketing internetowy i zależy Ci na osiągnięciu dobrych efektów, bez dużego nakładu pracy po Twojej stronie. Co ważne, aby współpraca z agencją zajmującą się pozycjonowaniem faktycznie była dla Ciebie ułatwieniem, a nie zmartwieniem, dokładnie zweryfikuj, z kim masz do czynienia. Więcej na ten temat pisaliśmy w tekście: Jak rozpocząć współpracę z agencją marketingową i na co warto zwrócić uwagę?. Gdy wybierzesz dobrą firmę SEO, która naprawdę sumiennie podejdzie do swojej pracy, trudno szukać wad takiego rozwiązania.

Jeżeli natomiast chcesz podjąć się wyzwania i jesteś w stanie zainwestować wiele czasu w naukę, a później pozycjonowanie swojej strony, zawsze możesz spróbować. Taka decyzja pomoże Ci zaoszczędzić budżet reklamowy, ale czy realnie wpłynie pozytywnie na finanse Twojego przedsiębiorstwa? Trudno powiedzieć. Istnieje prawdopodobieństwo, że samodzielne pozycjonowanie przyniesie późniejsze lub gorsze efekty, niż w przypadku działań firmy SEO, co ograniczy dotarcie do nowych klientów. Biorąc pod uwagę te czynniki, może okazać się, że zlecenie pozycjonowania profesjonalnej agencji szybciej i skuteczniej wpłynie na wyniki sprzedażowe firmy, przez co usługa SEO zwróci się z nawiązką. Działając samodzielnie, masz natomiast pewność, że o wszystkie kwestie zadbasz osobiście, bez obaw o jakiekolwiek niedopatrzenia. Ponadto, modyfikując stronę oraz tworząc teksty, możesz robić to bazując na własnym guście i stylu.

Zalety współpracy z dobrą firmą SEO 

Współpraca z odpowiednią agencją zajmującą się pozycjonowaniem, niesie ze sobą szereg korzyści. Do najważniejszych z nich należą m.in.:

  1. Oszczędność czasu. Samodzielne działania związane z SEO wymagają ogromnego nakładu pracy. Nie chodzi tu jedynie o kilka godzin jednorazowej optymalizacji, a raczej cykliczne wdrażanie zmian, aby osiągniecie pozycji i ich utrzymanie było możliwe. Ponadto, osoby, które nigdy nie miały styczności z pozycjonowaniem, powinny poświecić czas na kursy i szkolenia, wprowadzające w ten temat.  Z uwagi na fakt, że branża SEO stale się rozwija, niezbędna jest cykliczna aktualizacja posiadanej wiedzy.
  2. Współpraca ze specjalistami. Profesjonalne agencje zatrudniają prawdziwych ekspertów do spraw pozycjonowania, zapewniając im możliwość ciągłego rozwoju dzięki udziałom w szkoleniach, konferencjach oraz webinariach. Dodatkowo często są to specjaliści z prawdziwą pasją, którzy wkładają w swoją pracę całe serce i również po godzinach poświęcają czas na podążanie za nowinkami branżowymi. Co więcej, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, mają na swoim koncie współpracę z różnymi klientami, co sprawia, że są w stanie dostosować działania indywidualnie dla każdego przypadku. Dodatkowym atutem jest fakt, że mając jakiekolwiek pomysły lub wątpliwości, pozycjonerzy mogą skonsultować je z pozostałymi członkami zespołu SEO.
  3. Profesjonalne narzędzia wliczone w cenę. Do doboru odpowiednich słów kluczowych, analizy działań konkurencji czy monitoringu zajmowanych pozycji, potrzebne są profesjonalne narzędzia SEO. Licencje na najlepsze programy kosztują nawet kilkaset dolarów miesięcznie. Korzystając z usług agencji, nie musisz martwić się o ceny niezbędnych narzędzi, ponieważ ta kwestia spoczywa w rękach firmy pozycjonującej.
  4. Dostęp do cyklicznych raportów. Rzetelna agencja SEO regularnie będzie przygotowywać dla Ciebie podsumowania wykonanych działań i osiągniętych efektów. Dzięki temu będziesz w stanie na bieżąco weryfikować postępy podejmowanych prac i rezultatów, na które się przekładają.
  5. Szeroki zakres usług. Jeśli zechcesz rozszerzyć promocję swojej strony o dodatkowe działania związane z marketingiem internetowym, w większości agencji będzie to możliwe. Decydując się zatem na kampanię Google Ads, reklamę w mediach społecznościowych lub tworzenie profesjonalnych treści, pozostaniesz pod opieką specjalistów z tej samej firmy.

Jeżeli chcesz podjąć skuteczne działania związane z pozycjonowaniem serwisu, a nie dysponujesz zbyt dużą ilością wolnego czasu, oddaj tę kwestię w ręce profesjonalnej agencji. Kompetentne firmy zatrudniają prawdziwych specjalistów, którzy umiejętnie wypromują Twoją stronę, tak aby wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Kluczem do sukcesu jest wybór zaufanej agencji, która rzeczywiście rzetelnie podejdzie do tematu. Jako eksperci z wieloletnim doświadczeniem chętnie podejmiemy się pozycjonowania Twojego serwisu. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie dedykowaną propozycję współpracy! 

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski