

Landing page (strona lądowania) to inaczej serwis docelowy, na który zostanie przekierowany Twój klient po kliknięciu wybranego linku ofertowego. Prawidłowo wdrożony i zaprojektowany landing page przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, zachęcając ich do dokonania pożądanej konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego). Jeżeli chcesz osiągnąć ponadprzeciętne wyniki biznesowe i wypracować przewagę konkurencyjną, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Miłej lektury.
Stworzenie skutecznego landing page jest jednym z najważniejszych zadań marketingowych. W przeciwnym razie nawet perfekcyjnie zoptymalizowana kampania Google Ads (dawniej AdWords) lub Meta Ads (Facebook & Instagram Ads) nie pomoże. Odwiedzający po prostu opuszczą Twoją stronę bez dokonania pożądanego działania. Jak temu zapobiec? Tworząc skuteczny landing page, który wyróżnia się zoptymalizowaną ścieżką konwersji… i nie tylko!
Poniżej przedstawiamy, jak stworzyć skuteczny landing page w 7 krokach!
Każdy element na Twoim landing page powinien kierować użytkownika do dokonania konwersji. W tym celu powinieneś efektywnie wykorzystywać kolory (np. czerwony, zielony i niebieski) oraz przyciągające wzrok grafiki. Regularnie testuj poszczególne elementy, aby upewnić się, która wersja jest najlepsza. Możesz do tego wykorzystać przykładowo testy A/B.
Nagłówek powinien podkreślić wartość Twojej oferty. Stosuj przede wszystkim zdania twierdzące, unikając pytających. Zależy Ci wyłącznie na konwersji, dlatego wykorzystaj pierwsze kilka sekund, aby zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu produktu, skorzystania z usługi lub nawet zapisania się do newslettera.
Najpopularniejszym dowodem zaufania są referencje, które wskazują odwiedzającym o wartości Twojej oferty. Dobrym rozwiązaniem są skany opinii w formie PDF lub standardowe referencje ze zdjęciem i podpisem stanowiska danej osoby.
Oprócz tego rekomendujemy zdecydować się dodanie identyfikacji wizualnych najpopularniejszych marek, z którymi współpracowałeś. Powszechnie chwaloną opcją w zakresie maksymalizacji konwersji są również odznaki oznaczające gwarancję jakości, zweryfikowane usługi lub certyfikowane partnerstwo.
Według najnowszych badań pochodzących z serwisu explodingtopics.com, ponad 58% ruchu na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Ponadto, aż 92,3% użytkowników łączy się z Internetem za pomocą telefonów komórkowych. Zwróć szczególną uwagę na łatwość nawigacji, wydajność i interaktywność (dostosuj serwis do najnowszych wymagań Core Web Vitals). Najważniejsze są trzy czynniki: LCP, FID oraz CLS.
Im mniej pól w formularzu kontaktowym musi wypełnić potencjalny klient, tym większa szansa, że to zrobi. Zachowaj w tym przypadku zdrowy rozsądek i ogranicz się maksymalnie do 3-4 pól. Jeżeli Twoje potrzeby zostaną zaspokojone poprzez podanie jednej lub dwóch informacji – jeszcze lepiej!
Tworząc landing page prawdopodobnie chcesz generować konwersje z różnych źródeł – zarówno z Facebooka, reklamy PPC w Google oraz comiesięcznego newslettera. To błąd, ponieważ wymienione kanały wymagają inaczej skonfigurowanych stron docelowych – zgodnie z konkretnymi preferencjami Twoich klientów.
Korzystając z reklamy PPC (np. w Google Ads), powinieneś zastosować odpowiednie słowa kluczowe, które utwierdzą potencjalnego klienta w przekonaniu, że znajduje się na właściwym etapie ścieżki zakupowej.
Kieruj również użytkownika bezpośrednio do treści, których poszukuje. Jeżeli proponujesz naturalne kosmetyki do cery suchej, nie przekierowuj klienta do ogólnej kategorii, ponieważ prawdopodobnie obniży to jego doświadczenia, co poskutkuje zwiększeniem wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate).
Tworząc skuteczny landing page powinieneś zwrócić szczególną uwagę na optymalizację ścieżki zakupowej. Im bardziej intuicyjna i przejrzysta będzie strona docelowa, tym większe prawdopodobieństwo odnotowania konwersji. Komunikuj się z potencjalnymi klientami językiem korzyści, przedstawiając konkretne zalety, bez zwracania uwagi na cechy (o tym porozmawiasz po zdobyciu leada). Zrezygnuj z wyskakujących pop-ów, ponieważ są niepotrzebnymi rozpraszaczami na stronie sprzedażowej, które obniżają doświadczenia użytkowników i zdecydowanie utrudniają odnotowanie konwersji.
Jeżeli masz problem ze stworzeniem konwertującego landing page lub prawidłową optymalizacją kampanii PPC (lub Meta Ads), napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Chętnie udzielimy merytorycznych porad i wdrożymy rozwiązania zwiększające sprzedaż w Twojej firmie. Pozostajemy dyspozycyjni.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tworzenia skutecznych stron sprzedażowych typu landing page!
Aby stworzyć skuteczny landing page, należy przede wszystkim zaprojektować zorganizowany, minimalistyczny projekt, przygotować chwytliwy nagłówek, przedstawić dowody zaufania i zoptymalizować stronę pod kątem responsywności. Warto również stworzyć krótkie formularze kontaktowe, dostosować stronę do odpowiedniego odbiorcy i dopasować ją do konkretnej reklamy PPC.
Dobrze zaprojektowana strona lądowania może znacząco zwiększyć liczbę konwersji i przynieść długotrwałe korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży oraz rozwoju marki.
Aby upewnić się co do skuteczności landing page, warto regularnie monitorować i analizować jego wskaźniki (np. współczynnik konwersji, wskaźnik odrzuceń – tzw. bounce rate oraz czas przebywania na stronie). Rekomendujemy również przeprowadzać testy A/B, czyli porównywać różne warianty strony lądowania i wybrać najlepszą wersję. Ważne jest dodatkowo zbieranie opinii od klientów i dokonywanie regularnych usprawnień strony w oparciu o ich uwagi i potrzeby.
Czas potrzebny na stworzenie skutecznego landing page może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak:
zakres pracy, stopień skomplikowania projektu, liczba elementów i dodatkowych funkcjonalności.
W przypadku prostej strony lądowania, czas potrzebny na jej stworzenie może wynieść kilka dni, ale jeśli projekt jest bardziej skomplikowany – może to potrwać nawet kilka tygodni (lub dłużej). Pamiętaj, że praca nad landing page jest procesem ciągłym, który wymaga regularnego monitorowania i testowania, aby osiągnąć najlepsze wyniki.
Stworzenie prostej strony lądowania z poprawnie zoptymalizowaną ścieżką zakupową kosztuje od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych netto. Zazwyczaj wiąże się to z inwestycją w granicach 1 500 – 3 000 zł netto.
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.