• Dominik Bigosiński
  • 5 min. czytania

Landing page (strona lądowania) to inaczej serwis docelowy, na który zostanie przekierowany Twój klient po kliknięciu wybranego linku ofertowego. Prawidłowo wdrożony i zaprojektowany landing page przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, zachęcając ich do dokonania pożądanej konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego). Jeżeli chcesz osiągnąć ponadprzeciętne wyniki biznesowe i wypracować przewagę konkurencyjną, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Miłej lektury.

Stworzenie skutecznego landing page jest jednym z najważniejszych zadań marketingowych. W przeciwnym razie nawet perfekcyjnie zoptymalizowana kampania Google Ads (dawniej AdWords) lub Meta Ads (Facebook & Instagram Ads) nie pomoże. Odwiedzający po prostu opuszczą Twoją stronę bez dokonania pożądanego działania. Jak temu zapobiec? Tworząc skuteczny landing page, który wyróżnia się zoptymalizowaną ścieżką konwersji… i nie tylko!

Poniżej przedstawiamy, jak stworzyć skuteczny landing page w 7 krokach!

Krok 1: Stwórz zorganizowany, minimalistyczny projekt

Każdy element na Twoim landing page powinien kierować użytkownika do dokonania konwersji. W tym celu powinieneś efektywnie wykorzystywać kolory (np. czerwony, zielony i niebieski) oraz przyciągające wzrok grafiki. Regularnie testuj poszczególne elementy, aby upewnić się, która wersja jest najlepsza. Możesz do tego wykorzystać przykładowo testy A/B.

Dodatkowe wskazówki:

  • dodaj intuicyjną nawigację (rozważnie używaj linków wewnętrznych);
  • zrezygnuj z elementów rozpraszających uwagę (w tym okienek pop-up);
  • zachowaj umiar w przekazywaniu informacji (mogą przytłoczyć klienta);
  • stosuj regularnie nagłówki (H2-H6);
  • wykorzystuj wypunktowania (wpływają korzystnie na UX).

Krok 2: Przygotuj chwytliwy nagłówek

Chwytliwy nagłówek
Źródło: https://www.eliqs.com/

Nagłówek powinien podkreślić wartość Twojej oferty. Stosuj przede wszystkim zdania twierdzące, unikając pytających. Zależy Ci wyłącznie na konwersji, dlatego wykorzystaj pierwsze kilka sekund, aby zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu produktu, skorzystania z usługi lub nawet zapisania się do newslettera.

Dodatkowe wskazówki:

  • wartości proponowane w nagłówku powinny być jasne i przekonujące;
  • wykorzystaj emocje i zachęcaj do działania poprzez wykorzystanie silnych i konkretnych słów;
  • przetestuj różne warianty nagłówków, aby wybrać najlepszy;
  • skup się na korzyściach swojej oferty.

Krok 3: Przedstaw dowody zaufania

Najpopularniejszym dowodem zaufania są referencje, które wskazują odwiedzającym o wartości Twojej oferty. Dobrym rozwiązaniem są skany opinii w formie PDF lub standardowe referencje ze zdjęciem i podpisem stanowiska danej osoby.

Standardowe referencje
Źródło: https://www.heroesofdigital.com/reviews/

Oprócz tego rekomendujemy zdecydować się dodanie identyfikacji wizualnych najpopularniejszych marek, z którymi współpracowałeś. Powszechnie chwaloną opcją w zakresie maksymalizacji konwersji są również odznaki oznaczające gwarancję jakości, zweryfikowane usługi lub certyfikowane partnerstwo.

Identyfikacja marki
Źródło: https://www.heroesofdigital.com/reviews/

Dodatkowe wskazówki:

  • zwróć uwagę klienta na wieloletnie doświadczenie Twojej marki;
  • umieść dodatkowo logotypy otrzymanych nagród od klientów;
  • zadbaj, żeby opinie klientów znalazły się w jak najbardziej widocznym miejscu.

Krok 4: Zoptymalizuj landing page pod kątem responsywności

Według najnowszych badań pochodzących z serwisu explodingtopics.com, ponad 58% ruchu na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Ponadto, aż 92,3% użytkowników łączy się z Internetem za pomocą telefonów komórkowych. Zwróć szczególną uwagę na łatwość nawigacji, wydajność i interaktywność (dostosuj serwis do najnowszych wymagań Core Web Vitals). Najważniejsze są trzy czynniki: LCP, FID oraz CLS.

Core Web Vitals
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2020/05/evaluating-page-experience?hl=pl

Dodatkowe wskazówki:

  • skróć czas ładowania strony, optymalizując obrazki oraz kod HTML i CSS;
  • skorzystaj z testów wydajności, aby zobaczyć, czy serwis działa poprawnie (np. Google PageSpeed Insights).

Krok 5: Stwórz krótkie formularze kontaktowe

 

Formularze kontaktowe
Źródło: https://www.eliqs.com/

Im mniej pól w formularzu kontaktowym musi wypełnić potencjalny klient, tym większa szansa, że to zrobi. Zachowaj w tym przypadku zdrowy rozsądek i ogranicz się maksymalnie do 3-4 pól. Jeżeli Twoje potrzeby zostaną zaspokojone poprzez podanie jednej lub dwóch informacji – jeszcze lepiej!

Dodatkowe wskazówki:

  • umieść formularz kontaktowy w widocznym miejscu na stronie;
  • jasno zakomunikuj użytkownikowi, co dostanie za wypełnienie formularza (np. bezpłatną próbkę produktu, darmową konsultację lub e-booka).

Krok 6: Dostosuj stronę docelową do odpowiedniego odbiorcy

Tworząc landing page prawdopodobnie chcesz generować konwersje z różnych źródeł – zarówno z Facebooka, reklamy PPC w Google oraz comiesięcznego newslettera. To błąd, ponieważ wymienione kanały wymagają inaczej skonfigurowanych stron docelowych – zgodnie z konkretnymi preferencjami Twoich klientów.

Dodatkowe wskazówki:

  • skup się wyłącznie na korzyściach, które interesują użytkowników;
  • nie uogólniaj oferty w taki sposób, żeby pasowała do klientów z każdego kanału marketingowego;
  • postaw na personalizację i wykorzystaj język oraz terminologie znane użytkownikom.

Krok 7: Dopasuj landing page do konkretnej reklamy PPC

Korzystając z reklamy PPC (np. w Google Ads), powinieneś zastosować odpowiednie słowa kluczowe, które utwierdzą potencjalnego klienta w przekonaniu, że znajduje się na właściwym etapie ścieżki zakupowej.

 

Reklamy PPC grafika

Kieruj również użytkownika bezpośrednio do treści, których poszukuje. Jeżeli proponujesz naturalne kosmetyki do cery suchej, nie przekierowuj klienta do ogólnej kategorii, ponieważ prawdopodobnie obniży to jego doświadczenia, co poskutkuje zwiększeniem wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Dodatkowe wskazówki:

  • dostosuj się do potrzeb użytkownika tak bardzo, jak to tylko możliwe;
  • postaraj się, aby użytkownik dotarł do pożądanego miejsca docelowego bez przeszkód.

Jak stworzyć skuteczny landing page? – podsumowanie

Tworząc skuteczny landing page powinieneś zwrócić szczególną uwagę na optymalizację ścieżki zakupowej. Im bardziej intuicyjna i przejrzysta będzie strona docelowa, tym większe prawdopodobieństwo odnotowania konwersji. Komunikuj się z potencjalnymi klientami językiem korzyści, przedstawiając konkretne zalety, bez zwracania uwagi na cechy (o tym porozmawiasz po zdobyciu leada). Zrezygnuj z wyskakujących pop-ów, ponieważ są niepotrzebnymi rozpraszaczami na stronie sprzedażowej, które obniżają doświadczenia użytkowników i zdecydowanie utrudniają odnotowanie konwersji.

Jeżeli masz problem ze stworzeniem konwertującego landing page lub prawidłową optymalizacją kampanii PPC (lub Meta Ads), napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Chętnie udzielimy merytorycznych porad i wdrożymy rozwiązania zwiększające sprzedaż w Twojej firmie. Pozostajemy dyspozycyjni.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [Jak stworzyć skuteczny landing page?]

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tworzenia skutecznych stron sprzedażowych typu landing page!

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Aby stworzyć skuteczny landing page, należy przede wszystkim zaprojektować zorganizowany, minimalistyczny projekt, przygotować chwytliwy nagłówek, przedstawić dowody zaufania i zoptymalizować stronę pod kątem responsywności. Warto również stworzyć krótkie formularze kontaktowe, dostosować stronę do odpowiedniego odbiorcy i dopasować ją do konkretnej reklamy PPC.

Dlaczego warto stworzyć skuteczny landing page?

Dobrze zaprojektowana strona lądowania może znacząco zwiększyć liczbę konwersji i przynieść długotrwałe korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży oraz rozwoju marki.

Jak upewnić się co do skuteczności landing page?

Aby upewnić się co do skuteczności landing page, warto regularnie monitorować i analizować jego wskaźniki (np. współczynnik konwersji, wskaźnik odrzuceń – tzw. bounce rate oraz czas przebywania na stronie). Rekomendujemy również przeprowadzać testy A/B, czyli porównywać różne warianty strony lądowania i wybrać najlepszą wersję. Ważne jest dodatkowo zbieranie opinii od klientów i dokonywanie regularnych usprawnień strony w oparciu o ich uwagi i potrzeby.

Ile trwa stworzenie skutecznego landing page?

Czas potrzebny na stworzenie skutecznego landing page może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak:
zakres pracy, stopień skomplikowania projektu, liczba elementów i dodatkowych funkcjonalności.
W przypadku prostej strony lądowania, czas potrzebny na jej stworzenie może wynieść kilka dni, ale jeśli projekt jest bardziej skomplikowany – może to potrwać nawet kilka tygodni (lub dłużej). Pamiętaj, że praca nad landing page jest procesem ciągłym, który wymaga regularnego monitorowania i testowania, aby osiągnąć najlepsze wyniki.

Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński
Międzynarodowy ekspert ds. content marketingu specjalizujący się w tworzeniu artykułów blogowych na temat SEO i SEM. Działa również w afiliacjach - pomaga przedsiębiorcom skalować ich biznesy poprzez programy partnerskie.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski