Co to jest Block Yourself from Analytics i kiedy warto z niego skorzystać?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Prowadząc działania marketingowe w sieci, należy pamiętać o bieżącym analizowaniu efektów, co jest możliwe m.in. dzięki narzędziu Google Analytics. Chcąc osiągnąć wiarygodne i miarodajne statystyki, należy z nich wykluczyć pewne rodzaje odwiedzin strony. Zastanawiasz się jakie? W dzisiejszym tekście znajdziesz odpowiedź na to pytanie! Ponadto, dowiesz się, czym jest ruch wewnętrzny i jak wykorzystać rozszerzenie Block Yourself from Analytics do jego wykluczenia.

Podstawowe informacje na temat Google Analytics

Google Analytics to darmowa usługa od Google służąca do analizy statystyk strony internetowej. Prezentuje szczegółowe dane dotyczące ruchu na serwisie, a także zachowań odwiedzających go użytkowników. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, za pośrednictwem jakich kanałów trafiają do Ciebie odbiorcy, ilu z nich jest u Ciebie po raz pierwszy, jakim językiem się posługują i gdzie na mapie świata aktualnie przebywają. Ponadto, GA pozwoli Ci pozyskać informacje dotyczące podstron cieszących się największym zainteresowaniem, a także zdarzeń, które zachodzą na witrynie najczęściej. Dostęp do takich danych umożliwi Ci wyciągniecie wniosków z prowadzonych działań marketingowych i pozwoli ulepszyć je w przyszłości.

Czym jest ruch wewnętrzny?

Ruch wewnętrzny to odwiedziny strony generowane przez właściciela, pracowników firmy, a także inne osoby, które nie są jej potencjalnymi klientami. Takie wizyty mogą znacząco zaburzyć statystyki witryny internetowej i doprowadzić do wyciągania błędnych wniosków na temat dotychczasowych działań. Branie pod uwagę nieprecyzyjnych danych, niejednokrotnie owocuje również podejmowaniem niewłaściwych decyzji, dotyczących dalszych prac związanych z marketingiem internetowym. Aby uniknąć takiej sytuacji, powinniśmy zadbać o wykluczenie ruchu wewnętrznego z naszych statystyk.

Co to jest Block Yourself from Analytics i jak działa?

Block Yourself from Analytics to darmowe rozszerzenie, stworzone dla przeglądarek: Chrome, Opera, Mozilla Firefox oraz Edge. Służy do wykluczania ruchu wewnętrznego, dzięki czemu odwiedziny posiadacza wtyczki, nie będą zliczane do statystyk w narzędziu Google Analytics. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć odnotowywania wizyt, które potencjalnie mogłyby zaburzyć wiarygodność raportów podsumowujących ruch na serwisie.

Korzystanie z wtyczki jest bardzo proste i nie powinno przysporzyć kłopotu, nawet mniej zaawansowanym użytkownikom. Aby ją pobrać, wystarczy wpisać frazę Block Yourself from Analytics do wyszukiwarki Google, a następnie wybrać oficjalny link dostawcy przeglądarki, z której korzystamy (np. chrome.google.com, addons.opera.com, addons.mozilla.org). Instalacja odbywa się natychmiast po kliknięciu przycisku z wezwaniem do działania na konkretnej podstronie dotyczącej interesującego nas pluginu. Aby dopełnić cały proces, wystarczy odwiedzić swoją witrynę internetową, wybrać ikonę wtyczki znajdującą się w prawym górnym rogu przeglądarki, a następnie zaznaczyć checkbox „Block analytics for this website”. Takie same kroki powinniśmy podjąć na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach, z których na co dzień korzystamy. Co więcej, warto zainstalować plugin na całym sprzęcie firmowym, a także wspomnieć o nim rodzinie i przyjaciołom, którzy mogą generować u nas wewnętrzny ruch.

Chcąc prowadzić efektywne działania marketingowe w sieci, powinniśmy na bieżąco monitorować wyniki prowadzonych kampanii. Jednym z najistotniejszych parametrów jest weryfikacja ruchu na stronie internetowej oraz zachowań odwiedzających ją użytkowników. Wiedza na temat tego, które kanały dotarcia do klientów są najbardziej skuteczne, pozwala jeszcze wydajniej inwestować budżet reklamowy. Aby analizowane statystyki faktycznie były wiarygodne, należy pamiętać o wykluczeniu wewnętrznego ruchu, w czym z pewnością pomoże popularna wtyczka Block Yourself from Analytics.

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski