Answer The Public – co to za narzędzie i jak z niego korzystać?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Dobór odpowiednich słów kluczowych to niezwykle ważna kwestia zarówno w procesie pozycjonowania, jak i kampanii Google Ads oraz podczas prowadzenia działań związanych z content marketingiem. Wiedza na temat tego, w jaki sposób użytkownicy formułują zapytania, korzystając z wyszukiwarki, jest bardzo cenna i umożliwia opracowanie skutecznej strategii dotyczącej reklamy w sieci. Czy dobór fraz można jakoś usprawnić? Jak najbardziej! Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które w tym celu powstały. Jednym z nich jest Answer The Public, któremu poświęcony będzie dzisiejszy tekst. 

Co to są słowa kluczowe i jaką rolę odgrywają w procesie pozycjonowania?

Słowa kluczowa znane są również pod pojęciami takimi jak wyrażenia oraz frazy, a określenia te stosowane są zamiennie. Oznaczają hasła wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki (w Polsce głównie Google) i są bezpośrednio związane z tematami, które interesują odbiorców. Po wprowadzeniu danego słowa kluczowego internautom ukazują się wyniki – organiczne oraz płatne, przedstawiające listę stron tematycznie powiązanych z danym zagadnieniem. Jeśli zatem wpiszesz do Google hasło „pozycjonowanie Bydgoszcz”, wyświetlą Ci się strony bydgoskich agencji SEO, a dzięki wyrażeniu „naprawa samochodu Poznań” znajdziesz warsztaty mieszczące się w stolicy Wielkopolski.

Jak widzisz na powyższych przykładach, fraza kluczowa składa się często z całej grupy wyrazów i nie musi być wyłącznie pojedynczym słowem. Użytkownicy coraz częściej formułują zapytania z wykorzystaniem wyrażeń tzw. długiego ogona (ang. long tail). Oznacza to, że wpisują do Google hasła składające się z co najmniej trzech słów, dzięki czemu tworzą bardzo precyzyjne frazy, jasno określające potrzebę, na którą szukają odpowiedzi. Często właśnie w ten sposób z wyszukiwarki korzystają zdecydowani klienci, którzy etap rozeznania mają już za sobą i wiedzą dokładnie jakiego modelu roweru czy obuwia szukają.

Odpowiednio dobrane wyrażenia kluczowe stanowią podstawę skutecznej strategii związanej z pozycjonowaniem witryny internetowej. Umożliwiają kompleksowe zaplanowanie działań dotyczących m.in. tworzenia treści na stronę. Właśnie dlatego już w początkowym etapie prac warto wyłonić listę wartościowych haseł, które pomogą w dotarciu do zainteresowanych klientów. Zastanawiasz się, jakie frazy okażą się odpowiednie w Twoim przypadku? Najważniejsze, aby były spójne z tematyką Twojej strony, a także cieszyły się zainteresowaniem wśród użytkowników wyszukiwarki.

Czym jest Answer The Public i jak z niego korzystać? 

Z pomocą w doborze słów kluczowych nadchodzi Answer The Public, czyli narzędzie, które podpowiada, czego poszukują użytkownicy. Program to tak naprawdę wyszukiwarka dostępna na stronie www, co oznacza, że nie musisz instalować niczego na swoim komputerze – wystarczy, że odwiedzisz witrynę answerthepublic.com.

Aby otrzymać wyniki, podaj jedno interesujące Cię wyrażenie, a program w przyjazny i czytelny sposób zaprezentuje inne związane z nim hasła. Warto pamiętać o ustawieniu odpowiedniego kraju i języka.

Wygenerowany raport uwzględnia słowa kluczowe związane z podstawowymi pytaniami zadawanymi przez internautów (np. „co?”, „gdzie?”, „dlaczego?”), frazy z przyimkami i przysłówkami („o”, „z”, „jak?”), a także zaprezentuje hasła nawiązujące do podobieństw i różnic z podanym przez nas słowem. Narzędzie przestawia wyniki w formie ciekawej i czytelnej wizualizacji, którą można również zmienić na klasyczną listę podzieloną na grupy:

Answer the public
Answer the public grafika

Na końcu, w ramach podsumowania, ponownie znajdziesz wszystkie frazy, ale tym razem ułożone w porządku alfabetycznym:

Grafika answer the public

Cały raport możesz pobrać jako plik CSV, co ułatwi odnalezienie poszczególnych fraz. Co więcej, takie rozwiązanie pozwoli na szybkie stworzenie w Excelu zestawienia przydatnego np. podczas tworzenia treści pod konkretne frazy.

Narzędzie Answer The Public jest dostępne bezpłatnie, ale w tej wersji ma nałożony limit – nie ponosząc żadnych kosztów, możesz wykonać maksymalnie trzy analizy na dobę. Chcąc korzystać z programu bez żadnych ograniczeń, należy wykupić wersję PRO, której miesięczny koszt wynosi 99 dolarów.

Dobór odpowiednich słów kluczowych ma bardzo duże znaczenie podczas prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem, kampanią Google Ads oraz content marketingiem. Umożliwia dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, co przekłada się na wzrost wartościowego ruchu na stronie, a także poziom sprzedaży i przychodów firmy. Warto zatem poświęcić czas na wyselekcjonowanie haseł, w czym przydatny może okazać się Answer The Public. Narzędzie bez wątpienia jest warte przetestowania – gwarantuje dostęp do wartościowego raportu bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski