Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Zdjecia pisania na maszynie nowy post na blogu

Spis treści

Wydawać by się mogło, że internauci coraz więcej informacji czerpią wyłącznie z social mediów. Czy z tego powodu prowadzenie bloga przestało być opłacalne? Nic bardziej mylnego. Według statystyk artykuły blogowe cieszą się coraz większym uznaniem. I to nie tylko te o tematyce hobbystycznej. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego i jaki będzie jego realny wpływ na powodzenie biznesu?

Zadbaj o SEO

Istnieją różne strategie dotyczące pozycjonowania stron. Wśród nich wyróżnić można takie, które przynoszą dość szybkie korzyści na krótko i te, na których efekty trzeba czasem poczekać, jednak gwarantują trwałość generowanego ruchu. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest jedną z najbardziej opłacalnych strategii?

Dłuższy content – dłuższe frazy

Statystyki wskazują, że coraz więcej użytkowników tworzy zapytania będące tzw. frazami długiego ogona. Oznacza to, że składają się one z kilku, czasem nawet 8 wyrazów. Naturalne umieszczenie tak długich zdań w krótkich artykułach pozycjonujących rzadko jest możliwe. Jednak tworząc wyczerpujący wpis na dany temat, bez problemu można zawrzeć w nim wiele fraz kluczowych rożnej długości. 

Generowanie naturalnego ruchu

Dobre jakościowo teksty, które pomagają klientom rozwiązać ich problemy i znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania to klucz do sukcesu. Przede wszystkim, osoby które uznają artykuł za wartościowy i pomocny, często polecają go innymi. Samo polecanie zwiększa liczbę zainteresowanych, którzy podchodzą do treści z większym zaufaniem. Udostępnianie i przekazywanie sobie tekstu przez internautów jest również znakiem dla robotów wyszukiwarki. Treści docenione przez użytkowników są uznawane za warte podniesienia ich pozycji. 

Premiowanie rozwoju

Dla osiągnięcia sukcesu konieczna jest regularność. Strony, które są regularnie rozbudowywane i uzupełniane o nowe, dobre jakościowo treści, na pewno pomagają utrzymać zainteresowanie użytkowników. Oprócz tego, Google premiuje stały rozwój i bieżące odpowiadanie na zapotrzebowanie klientów. Rozwijające się strony uznawane są za bardziej wartościowe.

Wartość linkowania wewnętrznego

Opisując różne zagadnienia w danym zakresie tematycznym, nie sposób nie zauważyć, że wiele z nich łączy się ze sobą, a rozwiązanie jednego problemu może być pomocne przy rozwiązywaniu innego. Również osoby poszukujące rad dotyczących radzenia sobie z daną sytuacją, chętnie korzystają z łatwo dostępnych odnośników do przydatnych produktów czy usług. Dlatego tak ważnym narzędziem o dużym potencjale marketingowym jest linkowanie wewnętrzne. Odpowiednie umieszczanie w artykułach odnośników do przydatnych treści, ułatwia klientom nawigację i wpływa korzystnie na jakość ich doświadczenia. Wewnętrzne linkowanie umożliwia również wskazanie robotom wyszukiwarki, które z podstron są wyjątkowo istotne.

Budowanie relacji z klientami

Celem prowadzenia bloga firmowego jest oczywiście zajmowanie przez stronę wysokiej pozycji w oknie wyszukiwania. Oprócz bycia łatwo dostępnym dla klienta, ważne jest również wzbudzenie jego zaufania i zatrzymanie go na dłużej. Ten efekt również można osiągnąć dzięki prowadzeniu bloga.

Na pierwszym miejscu – wizerunek

Przeglądając wiele stron oferujących podobne produkty lub usługi, klient poszukuje wskazówek dotyczących tego, komu zaufać. Firma, na której blogu dostępne są dobre jakościowo, wyczerpujące temat treści, wygląda zdecydowanie bardziej profesjonalnie. Dzięki dzieleniu się z użytkownikiem posiadaną wiedzą, możliwe jest zapewnienie go o posiadanym doświadczeniu i znajomości branży. 

Wydajność systemu obsługi klienta

Bardzo często, zarówno obecni, jak i potencjalni klienci, stają przed podobnymi problemami i zadają podobne pytania. Pracownicy panelu obsługi klienta, dla zaoszczędzenia czasu, wysyłają gotowe, szablonowe odpowiedzi. System ten może działać jeszcze sprawniej. Na blogu warto stworzyć FAQ z prostymi odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Bardziej skomplikowane problemy zaleca się opisać w dłuższych artykułach. 

Budowa bazy stałych użytkowników

Dzięki prezentowaniu na blogu dobrego contentu, łatwo jest wzbudzić w czytelniku chęć zapoznawania się z nowymi wpisami na bieżąco. Umieszczanie przycisków „call to action” umożliwia pozyskiwanie subskrybentów chętnych do otrzymywania newslettera. Najważniejsze jest jednak, aby zachęcanie do subskrypcji nie było nachalne. Takie działania przynoszą zazwyczaj efekt odwrotny od zamierzonego. 

Poznaj swoich klientów

W strukturze bloga, jedną z bardziej wartościowych okazuje się być sekcja komentarzy. Dzięki niej możliwe jest bieżące poznawanie zdania klientów na wiele tematów oraz rodzaju zapotrzebowania na nowe wpisy czy usługi. Obserwacja reakcji użytkowników na artykuły blogowe to jeden z najlepszych sposobów na bieżące otrzymywanie feedbacku i możliwość nawiązania dobrego kontaktu z klientem.

Przeprowadzone w USA badania wykazały, że firmy posiadające prężnie działające blogi uzyskują nawet 5x więcej ruchu niż firmy, które blogów nie posiadają. Zarówno ze względu na pozycjonowanie, jak i utrzymanie dobrego kontaktu z klientem, zadbanie o bogatego w dobre treści bloga wydaje się być konieczne dla odniesienia sukcesu. 

Redakcja

Redakcja

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.