Google Ads – co to jest?

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

Spis treści

Czym jest Google Ads?

Każda osoba korzystająca z internetu zetknęła się z tym systemem, pomimo, że większość z nich zapewne o tym nie wie. Google Ads to specjalne narzędzie reklamowe stworzone przez firmę Google. Pozwala ono emitować różnego rodzaju reklamy, najczęściej są to linki sponsorowane, które możemy zobaczyć podczas przeglądania internetu, według szacunków reklamy wykorzystujące system Google Ads to 25% wszystkich reklamach, które można zobaczyć w sieci. Ten system reklamowy został stworzony już w 2000 roku pod nazwą Google AdWords, do zmiany nazwy na Google Ads doszło w lipcu 2018 roku. Wtedy też dodano nowe funkcje i opcje reklam, co uczyniło ten system jeszcze bardziej efektywnym pod kątem kampanii marketingowych. Reklamy Google Ads możemy zobaczyć podczas korzystania z wyszukiwarki Google, a także stron współpracujących w ramach programu Google AdSense.

Jak to działa i ile to kosztuje?

Do stworzenia reklamy w Google Ads potrzebne jest tylko konto Google, za jego pośrednictwem można sprawdzić dostępne opcje reklamy. Samo stworzenie reklamy jest darmowe, ponieważ rozliczenie z Google odbywa się na podstawie kliknięć, wyświetleń oraz konwersji użytkowników internetu. Użytkownik sam wybiera, na podstawie czego chce być rozliczany. Istnieje kilka systemów rozliczeń takich jak:

  • CPC(cost per click), co oznacza koszt za kliknięcie reklamy. Jest to prawdopodobnie najpopularniejszy model rozliczenia, twórca reklamy płaci w nim za każde kliknięcie użytkownika.
  • eCPC, jest to ulepszony system CPC, w którym decydującą rolę odgrywa algorytm, który decyduje o górnej granicy stawki za kliknięcie
  • CPV(cost per view), w tej opcji rozliczenia płaci się za wyświetlenie filmu reklamowego, jeśli użytkownik wyświetli go przez minimum 30 sekund, bądź cały w przypadku, gdy jest on krótszy.
  • ROAS(return on ad spend), czyli procentowy zwrot z nakładów na reklamę, jest to inteligentny model ustalania stawek w Google Ads, umożliwia on automatycznie dopasowanie stawki w czasie aukcji. Maksymalny koszt kliknięcia jest optymalizowany w celu uzyskania określonego ROAS. 
  • CPM(cost per mile), to system, w którym płaci się za tysiąc wyświetleń reklamy, jest to narzędzie polecane szczególnie osobom, które chcą zwiększyć zasięg reklamy.
  • CPA(cost per action), co oznacza koszt wykonania akcji. Użytkownik określa maksymalną stawkę, jaką jest w stanie przeznaczyć w celu konwersji. Pozwala zmaksymalizować konwersje, ale jedynie poprzez odpowiednie ich skonfigurowanie oraz śledzenie.

Czym jest budżet konta w Google Ads?

Google udostępnia opcję określającą stałą kwotę, którą możemy przeznaczyć na działanie konta w określonym czasie. Opcja ta nazywana jest budżetem konta i można ją łatwo modyfikować. Swój budżet można określić na dowolną kwotę, jednak od niego zależy widoczność reklamy w sieci. Jeśli dzienna kwota w budżecie zostanie wykorzystana, to wyświetlanie reklamy zostaje wstrzymane do kolejnego dnia. W zależności od rodzaju reklamy i co ona oferuje warto spersonalizować jej wyświetlanie do określonych rejonów, a także godzin wyświetlania.Optymalny budżet na Google Ads powinien być wypadkową możliwości finansowych firmy, konkurencyjności branży oraz wielkości grupy docelowej. Budżet konta można łatwo sprawdzić wchodząc w ,,płatności”, a następnie Budżety konta.

Google Ads – czy warto?

Czy warto zdecydować się na wyświetlanie reklam przez system Google Ads? Zdecydowanie tak, jest to system dający wielkie możliwości,a do tego pozwalający na dokładne określenie budżetu, który chcemy wydać na swoją reklamę. System Google Ads pozwala na zwiększenie widoczności i rozpoznawalności naszej firmy, usługi. Dzięki reklamom Google Ads można dotrzeć ze swoją reklamą do określonych grup ludzi. Swoją reklamę można spersonalizować terytorialnie i godzinowo. Elastyczne możliwości rozliczania Google Ads umożliwiają skorzystanie z tych usług nawet małych firm, które wchodzą na rynek i nie mają jeszcze wystarczająco wysokiego budżetu na reklamę.Dzięki zastosowaniu reklamy Google Ads, mają one szanse na natychmiastowe efekty. Wbudowane narzędzia pozwalają łatwo sprawdzić efekty reklamy, a także nią zarządzać. System ten oferuje wiele możliwości reklamy takich jak:

  • reklamy tekstowe w wyszukiwarce,
  • reklamy animowane,
  • klasyczne banery,
  • reklamy produktowe ze zdjęciami,
  • dynamiczne reklamy w wyszukiwarce,
  • promocja w różnych serwisach.

Kim jest specjalista Google Ads?

Reklamy Google Ads stały się tak popularne, że na rynku pojawił się nowy zawód – specjalista Google Ads. Jest to osoba, która zajmuje się zarządzaniem reklamami Google Ads, posiadająca specjalny certyfikat wystawiany przez firmę Google. Certyfikat ten jest potwierdzeniem umiejętności, a także wiedzy z zakresu tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych przy wykorzystaniu Google Ads. W celu uzyskania tego certyfikatu należy zdać test z podstaw reklamy oraz test dotyczący reklam Google Ads. Jeśli więc nie mamy doświadczenia z reklamami Google Ads, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych osób, które posiadają odpowiedni certyfikat i wiedzę.

Redakcja

Redakcja

Zostaw komentarz.

Bezpłatny audyt SEO + konsultacja

Nie czekaj, zacznij działać.