Dlaczego warto stworzyć wizytówkę Google Moja Firma i jak to zrobić?

  • Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Dla szerokiego grona osób Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji. Za jego pośrednictwem poszukują również większości produktów oraz usług. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy inwestują coraz większe środki w budowę stron internetowych i ich pozycjonowanie, a także szereg innych działań marketingowych. Doskonałym pomysłem na dotarcie do nowych klientów jest również stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Dowiedz się, jak i dlaczego warto to zrobić! 

Co to jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatny profil przedsiębiorstwa umożliwiający dotarcie do nowych klientów. Właściciel samodzielnie decyduje o tym, jakie informacje na temat jego biznesu mają pojawić się na wizytówce zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w Mapach Google. To świetne rozwiązanie, które nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, a daje możliwość zarządzania wizerunkiem firmy w sieci.

Zastanawiasz się, jak wygląda Google Moja Firma? Poniżej prezentujemy dwa widoki – pierwszy z nich ukazuje profil firmowy wyświetlający się w Mapach Google, natomiast drugi obrazuje, w jaki sposób wizytówka pokazuje się w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Google Moja Firma przyklad

Jakie dane na temat firmy można uzupełnić w wizytówce Google? Informacji, które możemy wprowadzić, jest naprawdę dużo i należą do nich m.in.:

  • Numer telefonu – umożliwi klientowi bezpośredni kontakt z Tobą w przypadku chęci nawiązania rozmowy lub uzyskania szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytania.
  • Adres – pozwoli użytkownikowi na zlokalizowanie Twojej firmy i zaplanowanie trasy dojazdowej.
  • Godziny pracy – ułatwią zaplanowanie spotkania z Tobą lub Twoimi pracownikami i zabezpieczą klienta przed przyjazdem poza czasem otwarcia Waszego biura.
  • Adres strony internetowej – umożliwi użytkownikowi dotarcie do bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy, a także da szansę na zapoznanie się produktami oraz usługami.
  • Logo – pozwoli budować świadomość Twojej marki wśród klientów.
  • Zdjęcia (np. budynku, wnętrza biura lub wirtualny spacer) – ułatwią osobie zainteresowanej spotkaniem rozpoznanie i odnalezienie np. wejścia do budynku. Ponadto, fotografie pomagają w budowaniu wiarygodności firmy.
  • Obszar działalności – stanowi dla użytkownika jasną informację, w jakiej lokalizacji działasz oraz czy dojeżdżasz do kontrahentów.
  • Opis firmy – umożliwi klientom lepsze poznanie Twojego biznesu.
  • Kategorie działalności – pozwalają jasno określić jaką dziedzinę reprezentujesz.
  • Opcje spotkań (np. osobiste lub online) – stanowią dla klienta informację, w jaki sposób może ustalić z Tobą wszelkie szczegóły dotyczące współpracy.
  • Produkty – umożliwiają zaprezentowanie najważniejszych artykułów dostępnych w ofercie, co świetnie sprawdza się głównie w przypadku sklepów internetowych.

Jak widzisz, można umieścić tu wiele cennych informacji, dlatego warto wykorzystać ten potencjał, troszcząc się o pozytywny wizerunek swojego biznesu w Google Moja Firma. Istotne jest skrupulatne uzupełnienie danych na temat przedsiębiorstwa, aby jak najlepiej oddawały profil działalności i zawsze były aktualne. Pozwoli to uniknąć wprowadzania klientów w błąd.

Niezwykle ważne jest także trzymanie ręki na pulsie w kwestii opinii – warto pozyskiwać jak najwięcej recenzji od zadowolonych klientów, a na negatywne wypowiedzi reagować w odpowiedni, przemyślany sposób.

Nie wiesz, jak poradzić sobie z komentarzami w wizytówce Google? Zapoznaj się z naszym tekstem na ten temat! Opinie w Internecie. Dlaczego warto dbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci?

W przypadku nieprzestrzegania regulaminu zdarzają się przypadki ograniczenia możliwości korzystania z wizytówki. Aby profil firmy nie został zawieszony, należy postępować w następujący sposób:

  • podawać wyłącznie prawdziwe informacje na temat przedsiębiorstwa,
  • unikać niedozwolonych treści (np. wulgaryzmów),
  • nie dopuszczać się działań niezgodnych z prawem.

Google Moja Firma może założyć każdy przedsiębiorca, prowadzący biznes w jednej lub kilku lokalizacjach. To usługa dedykowana niemal dla wszystkich – właścicieli zarówno małych i średnich, jak i dużych firm. Jedynie przedsiębiorstwa, marki czy organizacje, prowadzące działalność wyłącznie online, nie mogą stworzyć wizytówki dla swojego biznesu ze względu na brak siedziby stacjonarnej.

Jak założyć wizytówkę w Mapach Google?

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste. Kierując się poniższą instrukcją, nawet początkujący użytkownik, poradzi sobie z utworzeniem profilu.

  1. Będąc zalogowanym na firmowym e-mailu, odwiedź stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i wybierz „zarządzaj teraz”.
  2. Wypełnij formularz, uwzględniając informacje takie jak:
    • nazwa firmy,
    • kategoria działalności,
    • adres,
    • dodatkowe miejsca obsługi klienta,
    • dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony internetowej).
  3. Zweryfikuj swoją wizytówkę za pomocą jednego z kilku sposobów:
    • kartka pocztowa (nadana na wskazany adres w ciągu 14 dni),
    • rozmowa telefoniczna lub wiadomość SMS,
    • wiadomość e-mail,
    • Google Search Console (wizytówka założona na to samo konto może zostać automatycznie zaakceptowana).
  4. Uzupełnij dodatkowe dane takie jak:
    • zdjęcia,
    • logo firmy,
    • godziny otwarcia,
    • opis działalności,
    • informacje na temat produktów i usług.
  5. Dodaj produkty (zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy).

Dlaczego warto stworzyć wizytówkę?

Google Moja Firma to świetny sposób na promocję biznesu w sieci, absolutnie bez żadnych kosztów. Umożliwia skuteczne dotarcie do nowych klientów, poszukujących produktów lub usług głównie w ujęciu lokalnym. To niemal oczywiste, że mieszkaniec Poznania, który chce wymienić w samochodzie opony na letnie, wpisze do wyszukiwarki frazę „wulkanizacja Poznań” i skorzysta z usług firmy, która mieści się najbliżej lub tej, cieszącej się najlepszymi opiniami. Jeśli zatem stworzysz wizytówkę i zadbasz o jej odpowiednie prowadzenie, zwiększysz swoje szanse, że zainteresowany klient z okolicy, trafi właśnie do Ciebie.

Jeśli chcesz być lepiej widoczny lokalnie i łatwiej docierać do klientów z określonego regionu, sprawdź naszą usługę – Pozycjonowanie lokalne

Ponadto, coraz większa ilość użytkowników, poprzez weryfikację opinii w Google Moja Firma podejmuje decyzje dotyczące zakupu lub skorzystania z usług. Często przedsiębiorstwa, które nie mają utworzonej wizytówki, są postrzegane jako mało wiarygodne i niegodne zaufania. Warto zatem zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci i zapewnić użytkowników, że nie mają do czynienia z anonimowym biznesem.

Kolejną niezwykle istotną kwestią jest fakt, że obecność w Mapach Google wpływa na pozycjonowanie, głównie fraz w ujęciu lokalnym. Stworzenie wizytówki Google Moja Firma to jeden z podstawowych elementów podczas działań SEO. Google Moja Firma daje szereg możliwości, a to jak je wykorzystamy, zależy od nas samych. Jest to nie tylko świetne narzędzie, przydatne w działaniach marketingowych, ale także rewelacyjny pośrednik między firmą a klientem. Wizytówka w Google pozwala mieć kontrolę nad wizerunkiem naszego biznesu w sieci i tym, jak jesteśmy odbierani przez innych. Bez wątpienia warto poświęcić kilkadziesiąt minut, aby założyć profil i uzupełnić najważniejsze dane, chociażby po to, aby pokazać, że prowadzimy rozpoznawalną firmę, godną zaufania.

Pamiętaj – konkurencja nie śpi, więc lepiej jak najszybciej zebrać wiele pozytywnych opinii od zadowolonych klientów i prędko dołączyć do grona lokalnych liderów. Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne zajęcie się tym tematem, skontaktuj się z nami, a specjaliści Adboosters, wezmą wizerunek Twojej firmy w swoje ręce!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski