• Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Stworzenie strony internetowej to bardzo ważny krok na drodze dotarcia do nowych klientów. Warto również zwrócić uwagę na skuteczną promocję serwisu w sieci, w czym z pewnością pomoże narzędzie, umożliwiające m.in. monitorowanie widoczności witryny i występujących na niej błędów. Jednym z najbardziej popularnych jest Google Search Console, którego instalacja na dobrze prowadzonej stronie jest już dziś koniecznością. Co to dokładnie jest? Jakie funkcje oferuje? Komu się przyda? Ile kosztuje? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie.

Google Search Console – podstawowe informacje

Co to za narzędzie? 

Google Search Console znane jest również jako GSC i to właśnie z tym trzyliterowym skrótem można spotkać się najczęściej. Zdarza się, że osoby, które działają w branży SEO od wielu lat, z przyzwyczajenia posługują się określeniem Google Webmasters Tools, choć nazwa uległa zmianie w 2015 roku.

GSC to niezwykle popularna usługa stworzona przez Google pomagająca w monitorowaniu stron internetowych. Dzięki dostępnemu pakietowi narzędzi można weryfikować pozycję serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, doglądać witrynę i na bieżąco reagować na związane z nią problemy.

Dlaczego warto z niego skorzystać? 

Instalacja Google Search Console niesie ze sobą szereg korzyści, należą do nich m.in.:

  1. Prezentowanie informacji na temat średniej pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google, współczynnika klikalności oraz liczby odwiedzin serwisu.
  2. Weryfikacja czy Google może odnaleźć stronę i ją zaindeksować.
  3. Wysłanie prośby o zaindeksowanie nowych lub zmodyfikowanych elementów witryny.
  4. Uzyskanie szybkiej informacji na temat wirusów, spamu czy innych niepokojących problemów na stronie.
  5. Sprawdzenie listy linków prowadzących do domeny.
  6. Rozwiązywanie kłopotów z obsługą strony na urządzeniach mobilnych.
  7. Podgląd na widok serwisu z perspektywy użytkowników oraz robotów wyszukiwarki Google.
  8. Monitorowanie listy map strony z możliwością dodania pierwszej site mapy lub wymiany starego pliku na nowy.
  9. Wgląd w informacje na temat ewentualnej kary ręcznej nałożonej na domenę.
  10. Dostęp do praktycznych wskazówek dotyczących możliwości polepszenia wizerunku strony.

Komu przyda się GSC i ile kosztuje?

Google Search Console cieszy się największą popularnością wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Nie oznacza to jednak, że z obsługą narzędzia poradzą sobie wyłącznie specjaliści. Usługa została stworzona tak, aby również mniej doświadczeni użytkownicy mogli swobodnie z niej korzystać. W panelu jest sporo intuicyjnych i przejrzystych funkcji, z którymi nawet laik z łatwością sobie poradzi.

Wydawać by się mogło, że usługa z tak rozbudowanymi funkcjonalnościami powinna kosztować krocie. I tu zaskoczymy Cię pozytywną informacją!  Wszystkie funkcje dostępne w GSC są całkowicie bezpłatne.

Jak rozpocząć korzystanie z Google Search Console?

Dodatnie witryny do GSC również nie jest trudne. Postaramy się opisać ten proces w kilku prostych krokach:

  1. W pierwszej kolejności należy zalogować się na swoje konto Google lub dokonać rejestracji.
  2. Kolejnym etapem jest dodanie adresu witryny, którą chcemy podpiąć pod narzędzie. Aby to zrobić, można kliknąć link z bezpośrednim przekierowaniem do tego kroku: https://search.google.com/search-console/welcome. Należy pamiętać o prawidłowym uwzględnieniu przedrostka www lub jego braku.
  3. Następna faza obejmuje weryfikację własności witryny. Można jej dokonać na pięć różnych sposobów (przy czym dwie pierwsze metody bez wątpienia należą do najprostszych):
    • Za pomocą wcześniej zainstalowanego narzędzia Google Analytics.
    • Przez przesłanie pliku HTML i umieszczenie go na serwerze FTP.
    • Z wykorzystaniem Menadżera tagów Google.
    • Przy użyciu tagu HTML i dodania w sekcji head znacznika z identyfikatorem.
    • Za pośrednictwem panelu zarządzania domeną. (Weryfikacja domeny poprzez dodanie rekordu txt przy ustawieniach DNS, to zalecany przez nas sposób. Ten wariant daje pewność zebrania danych z różnych wersji adresów strony, jeżeli z jakiegoś powodu takie występują)
  4. Kolejny krok to powrót do przeglądarki i kliknięcie przycisku „weryfikuj”. Po dopełnieniu tego etapu dostępne są już wszystkie narzędzia wchodzące w skład GSC.

Trudno wyobrazić sobie proces pozycjonowania bez dodania promowanej witryny do Google Search Console. Obecnie jest to w branży jedno z podstawowych i wręcz niezbędnych narzędzi. Jeśli chcesz skorzystać z niego we własnym zakresie, oczywiście również warto. Wszystkie informacje wyświetlane w panelu będą bardzo pomocne w prowadzeniu biznesu, wskażą błędy na stronie i pomogą w opracowaniu strategii dotyczącej działań marketingowych. Masz problem z samodzielną instalacją GSC? Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością Ci pomożemy!

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski