Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?
- Michał Maliszewski
- 10 minut czytania
Czy spotkałeś się kiedyś z propozycją jednorazowej optymalizacji strony internetowej? Usługi, która rzekomo miała przynieść doskonałe rezultaty raz na zawsze, a przynajmniej na bardzo długi czas? W tym artykule przeczytasz, dlaczego taką ofertę zazwyczaj należy włożyć między bajki.
Nasz zespół postanowił zebrać najważniejsze argumenty przemawiające za tym, że pozycjonowanie to działanie cykliczne. Mam nadzieję, że ta wiedza w pigułce pomoże Ci dostrzec, że walka o najwyższe pozycje w SERP-ach wcale nie jest prosta, a bez wsparcia doświadczonej agencji SEO, można łatwo tę wojnę przegrać.
Pozycjonowanie stron jako proces ciągły – nasze argumenty
Po pierwsze, konkurencja nie śpi
Konkurencyjność to jeden z podstawowych czynników wpływających na efekty i skalę działań SEO. Różne branże są pod tym względem bardziej lub mniej zajadłe, jednak dla niemal każdego produktu lub usługi można znaleźć ofertę, która rywalizuje ceną, jakością lub dopasowaniem do użytkownika.
Musisz wiedzieć, że konkurencja nie tylko istnieje. Firmy, z którymi rywalizujesz, też podejmują działania związane z SEO, a niejednokrotnie bardzo agresywnie walczą o pierwsze miejsca w wynikach organicznych. Może się nawet okazać, że przeznaczają na to więcej środków niż Ty, są na rynku dłużej lub wykorzystują narzędzia, których bez pomocy agencji, nie jesteś w stanie zastosować.
Źródło: Ahrefs.com
Wniosek: Jeśli przestaniesz inwestować w pozycjonowanie stron, prędzej czy później, wyprzedzi Cię konkurencja – jest to tylko kwestia czasu.
Po drugie, przyzwyczajenia i zachowania użytkowników wciąż się zmieniają
Idea pozycjonowania stron opiera się na dostarczaniu wyników, które odpowiadają na intencje i potrzeby użytkowników. Jednak co zrobić, gdy przyzwyczajenia i zachowania klientów się zmieniają? Wymaga to korygowania kursu i dostosowania działań SEO do nowych warunków.
Przykładem może być „przesiadka” wielu internautów na urządzenia mobilne. Obecnie lwia część zapytań, szczególnie tych związanych z researchem przedzakupowym, pochodzi ze smartfonów i tabletów. Wymaga to skupienia się na responsywności strony i regularnej optymalizacji jej treści pod urządzenia mobilne.
Źródło: Digital 2024 Global Overview Report - datareportal.com
Wniosek: Rezygnacja z pozycjonowania może sprawić, że Twoja strona zostanie w tyle – nie będzie dobrze widoczna w nowych wersjach przeglądarek lub na zapytania, które w danej chwili zyskują na popularności.
Po trzecie, algorytm wyszukiwarki jest intensywnie udoskonalany
Lata pracy w tej branży przyzwyczaiły mnie, że tylko jedno jest niezmienne – to, że algorytm Google podlega ciągłym zmianom. Praca robotów najpopularniejszej wyszukiwarki świata od lat jest udoskonalana, aby precyzyjnie i w jak najkrótszym czasie zrozumieć intencje zapytania.
Chociaż ogólna tendencja jest oczywista (Google dąży do prezentowania wiarygodnych treści dopasowanych do potrzeb użytkownika), diabeł tkwi w szczegółach. Aktualizacje algorytmu zawsze wiążą się z mniejszymi lub większymi niespodziankami, a niekiedy także ze spadkiem pozycji na wybrane słowa kluczowe.
Źródło: https://status.search.google.com/
Wniosek: Może się okazać, że po kolejnej zmianie algorytmu widoczność Twojej strony nagle spadnie. Bez wsparcia agencji SEO trudno Ci będzie szybko zareagować i odbudować widoczność.
Po czwarte, wciąż pojawiają się nowe produkty, usługi i rozwiązania
Jeśli nie od dziś prowadzisz firmę, dobrze wiesz, że rynek dynamicznie się rozwija – dotyczy to praktycznie każdej branży. Żeby strona www odzwierciedlała te zmiany i pozostawała konkurencyjna, trzeba ją aktualizować zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym.
Na przykład każdego roku pojawiają się nowe zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Oznacza to, że strategia SEO musi być na tyle elastyczna i dynamiczna, by skutecznie reagować na zmiany. Dopasowanie do nowości pojawiających się na rynku przekłada się na lepszą widoczność i zwiększenie konwersji.
Wniosek: Jeśli zaprzestaniesz pozycjonowania, możesz stracić szansę na doskonałe działania promocyjne w obszarach, które dopiero pojawiają się na rynku.
Po piąte, popularność słów kluczowych się zmienia
Słowa kluczowe mają określoną popularność. Niektóre frazy są „na fali” w określonych miesiącach, np. w okresie przedświątecznym, gdy ludzie szukają prezentów, przepisów czy dekoracji. Zjawisko to nie ogranicza się tylko do świąt – różne pory roku i wydarzenia specjalne mogą wpływać na to, jakie słowa kluczowe są najbardziej poszukiwane w danych momentach.
Żródło: Senuto.com
Jednorazowe działania optymalizacyjne zwiększą ogólną widoczność domeny, ale wykorzystanie trendów wymaga czegoś więcej. Trzymanie ręki na pulsie oznacza m.in. stałą analizę danych z dostarczanych przez narzędzia analityczne oraz śledzenie zachowań i preferencji użytkowników. Tak kompleksowe podejście pozwala na skuteczne wykorzystanie trendów w strategii SEO.
Wniosek: Jedynie długoterminowa współpraca ze specjalistami daje pewność, że działania SEO w pełni wykorzystują popularność słów kluczowych.
Po szóste, budowanie wizerunku eksperta wymaga czasu
Algorytm Google przykłada ogromną wagę do autorytetu domen i promuje witryny uznawane za eksperckie, przydatne dla użytkownika.
Wypowiedź
eksperta
Nie da się jednoznacznie określić, ile czasu potrzeba, żeby zbudować wizerunek eksperta i wygrać walkę o topical authority w danej dziedzinie. Nawet jeśli już po kilku miesiącach działań on-site i off-site widać efekty, nie można się zatrzymywać. Droga na szczyt SERP-ów wymaga cierpliwości, planowania i systematyczności.
Zuzanna Trychoń
Key Account Manager w AdboostersWspółpracując z agencją SEO przez dłuższy czas, możesz spełnić wysokie wymagania wyszukiwarki. Pod okiem ekspertów zbudujesz naturalny profil linków przychodzących, stworzysz merytoryczny content i zyskasz zaufanie Google.
Wniosek: Żeby zdobyć zaufanie Google, należy regularnie publikować treści i pozyskiwać wartościowe odnośniki do strony, ale to nadal może nie wystarczyć. Jest dużo więcej czynników wpływających na to, jak Google postrzega dany serwis. Cały ten proces wymaga dużego nakładu czasu i pracy.
Po siódme, linki zewnętrzne czasami się traci
Wiarygodność linków przychodzących do domeny jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych, ale linki te można stracić. Właściciel portalu reklamowego może usunąć artykuł, edytować podstronę lub zakończyć działalność.
Wniosek: Jeśli przestaniesz inwestować w pozycjonowanie, nie tylko nie zastąpisz takich linków nowymi – możesz nawet w ogóle nie wiedzieć, że coś straciłeś!
Po ósme, Google docenia aktualne treści
Eksperci Google jednoznacznie wskazują, że algorytm wyszukiwarki chętniej prezentuje strony, które są regularnie aktualizowane. Zmiany mogą obejmować dodawanie nowych artykułów, modyfikacje już istniejących treści lub dodawanie do nich najnowszych informacji.
Regularne działania optymalizacyjne stanowią dla robotów Google sygnał, że strona może utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie odwiedzających. To z kolei zwiększa jej szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Wypowiedź
eksperta
Jednorazowe nasycenie strony merytorycznym contentem na temat produktów lub usług sprawi, że Google zauważy witrynę. Jeśli jednak celem jest walka o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, potrzeba czegoś więcej. Naszym klientom oferujemy systematyczną rozbudowę treści. Takie rozwiązanie odpowiada intencjom użytkownika i pozwala dynamicznie reagować na trendy.
Piotr Bort
Doradca Klienta i Specjalista SEO w AdboostersJednorazowa optymalizacja SEO – czy to działa?
Po przeanalizowaniu naszych argumentów zapewne jeszcze wyraźniej dostrzegasz, że pozycjonowanie stron to proces ciągły. Bądźmy szczerzy: w większości wypadków jednorazowa optymalizacja SEO to za mało.
Jeśli jakaś agencja oferuje Ci tak zwane złote góry i doskonałe efekty za jednorazową opłatą, zastanów się, czy te obietnice mają pokrycie i omów swoje wątpliwości z fachowcami. Możesz na przykład skorzystać z darmowej konsultacji w Adboosters.
Prawdziwe pozycjonowanie stron internetowych wymaga 1) czasu, 2) wiedzy, 3) doświadczenia, 4) zaangażowania i 5) wykorzystywania odpowiednich narzędzi. Właśnie takie podejście oferujemy naszym klientom.
Pozycjonowanie strony w Adboosters, czyli cykliczne działania SEO w praktyce
Jak wyglądają cykliczne działania SEO w Adboosters? W porozumieniu z klientem tworzymy strategię SEO, a następnie konsekwentnie ją realizujemy. Dzięki temu pozycjonowanie strony jest skuteczne i efektywne.
Na początku opracowujemy harmonogram prac on-site, który określa strategię działania z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Taki plan obejmuje m.in. listę stron do opisania i zoptymalizowania pod konkretne słowa kluczowe, tematy artykułów publikowanych w części blogowej lub poradnikowej. W ten sposób dbamy o spójność contentu i możemy na bieżąco reagować na zmieniające się trendy oraz potrzeby użytkowników. Na tym etapie planujemy także zmiany techniczne, które należy wprowadzić w serwisie w następnych tygodniach, aby jak najlepiej spełniał wymagania i standardy Google.
Ważnym elementem cyklicznych działań SEO jest też strategia linkbuildingowa. Podobnie jak w przypadku treści on-site, również w tej dziedzinie planujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Takie podejście pozwala nam systematycznie budować wartościowy profil linków przychodzących, a to z kolei doskonale wpływa na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
Wypowiedź
eksperta
Linki prowadzące do domeny muszą pochodzić ze sprawdzonych stron, które mają odpowiedni potencjał z punktu widzenia SEO. W miarę możliwości warto inwestować w linki z serwisów, które tematycznie nawiązują do profilu firmy. Pozyskanie kilkuset odnośników z wątpliwych domen jest możliwe, ale zwykle przynosi więcej szkody niż pożytku. Zdecydowanie lepsze rezultaty daje długoterminowa strategia linkbuildingowa. Tu nie ma drogi na skróty – liczy się przede wszystkim jakość i regularność.
Cezary Krzemkowski
SEO Link Building Specialist w AdboostersOstatnimi, ale równie istotnymi elementami naszych działań SEO są analityka i raportowanie. Korzystamy z profesjonalnych narzędzi, dzięki którym regularnie monitorujemy zachowania użytkowników odwiedzających witrynę oraz ruch generowany przez wyszukiwarkę. To pozwala nam na bieżąco modyfikować działania SEO, aby systematycznie poprawiać pozycję fraz, które mają największy potencjał sprzedażowy.
Zainwestuj w dobre SEO i zobacz efekty
Czy nasze argumenty przekonały Cię, że warto potraktować pozycjonowanie jako inwestycję długoterminową? Mam nadzieję, że tak! Pamiętaj o powodach, dla których warto kontynuować współpracę z agencją SEO. Podsumuję je poniżej.
- Twoja konkurencja też walczy o najwyższe miejsca w SERP-ach, a raz pozyskane linki zewnętrzne nie są wieczne.
- Stale zmieniają się: rynek, przyzwyczajenia użytkowników, wykorzystywane technologie, a nawet brzmienie fraz kluczowych i ich popularność.
- Google regularnie aktualizuje algorytm wyszukiwarki i docenia strony, które robią podobnie, dbając o systematyczną rozbudowę contentu.
Jak widać, rezygnacja z działań SEO po kilku miesiącach lub zaraz po osiągnięciu wymarzonej pozycji to duży błąd. Znacznie lepiej jest współpracować z doświadczoną agencją i cierpliwe rozwijać autorytet domeny. Takie działania może i zajmą więcej czasu, ale w dłuższej perspektywie przyniosą upragnione zyski.
Szukasz wiedzy?
z naszego bloga
- Konwersja i Lead Generation
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego współpraca z niewielką agencją SEO jest bardziej efektywna?
- Bezpieczeństwo w sieci
- E-commerce
- Narzędzia marketingowe
- Reklama PPC
- Tworzenie stron internetowych
CMP Partner Program – porównanie najlepszych rozwiązań [TOP 8]
- E-commerce
- Marketing Internetowy
- SEO
Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?
Co o nas mówią?
naszych klientów
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Magdalena Cieczko
sklep-julia.plWspółpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Danuta Mierzejewska
Organic ConceptProfesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Adrian Serocki
Sportpag / ZezoonAdrian Zadorecki
Kursy pierwszej pomocy Adrian ZadoreckiAnna Kmieć
GrenbudMariusz Klosak
DarmarOffice.plPan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Anna Konwińska
Euro PodatkiPrzemysław Graf
Grafy w PodróżyWspółpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Wojciech Guła
Serwis GSMCo osiągnęliśmy?
Sklep-julia.pl
Mrozbike
Cortez
DarmarOffice.pl
Twojej strony lub sklepu e-commerce.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.