Dlaczego pozycjonowanie stron jest działaniem cyklicznym?

  • Michał Maliszewski
  • 10 minut czytania

Czy spotkałeś się kiedyś z propozycją jednorazowej optymalizacji strony internetowej? Usługi, która rzekomo miała przynieść doskonałe rezultaty raz na zawsze, a przynajmniej na bardzo długi czas? W tym artykule przeczytasz, dlaczego taką ofertę zazwyczaj należy włożyć między bajki.

Nasz zespół postanowił zebrać najważniejsze argumenty przemawiające za tym, że pozycjonowanie to działanie cykliczne. Mam nadzieję, że ta wiedza w pigułce pomoże Ci dostrzec, że walka o najwyższe pozycje w SERP-ach wcale nie jest prosta, a bez wsparcia doświadczonej agencji SEO, można łatwo tę wojnę przegrać.

Pozycjonowanie stron jako proces ciągły – nasze argumenty

Po pierwsze, konkurencja nie śpi

Konkurencyjność to jeden z podstawowych czynników wpływających na efekty i skalę działań SEO. Różne branże są pod tym względem bardziej lub mniej zajadłe, jednak dla niemal każdego produktu lub usługi można znaleźć ofertę, która rywalizuje ceną, jakością lub dopasowaniem do użytkownika.

Musisz wiedzieć, że konkurencja nie tylko istnieje. Firmy, z którymi rywalizujesz, też podejmują działania związane z SEO, a niejednokrotnie bardzo agresywnie walczą o pierwsze miejsca w wynikach organicznych. Może się nawet okazać, że przeznaczają na to więcej środków niż Ty, są na rynku dłużej lub wykorzystują narzędzia, których bez pomocy agencji, nie jesteś w stanie zastosować.

Wykres przedstawia historię pozycji dla frazy "buty sportowe" w Google dla okresu 2 lat. Każdy kolor to inna strona interentowa i jej pozycje na tę frazę w tym czasie.
Wykres przedstawia historię pozycji dla frazy "buty sportowe" w Google dla okresu 2 lat. Każdy kolor to inna strona internetową i jej pozycje na tę frazę w tym czasie.
Źródło: Ahrefs.com

Wniosek: Jeśli przestaniesz inwestować w pozycjonowanie stron, prędzej czy później, wyprzedzi Cię konkurencja – jest to tylko kwestia czasu.

Po drugie, przyzwyczajenia i zachowania użytkowników wciąż się zmieniają

Idea pozycjonowania stron opiera się na dostarczaniu wyników, które odpowiadają na intencje i potrzeby użytkowników. Jednak co zrobić, gdy przyzwyczajenia i zachowania klientów się zmieniają? Wymaga to korygowania kursu i dostosowania działań SEO do nowych warunków.

Przykładem może być „przesiadka” wielu internautów na urządzenia mobilne. Obecnie lwia część zapytań, szczególnie tych związanych z researchem przedzakupowym, pochodzi ze smartfonów i tabletów. Wymaga to skupienia się na responsywności strony i regularnej optymalizacji jej treści pod urządzenia mobilne.

Wykres mobiles share of web traffic
Wykres przedstawia jak zmieniał się udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym w ostatnich 10 latach.
Źródło: Digital 2024 Global Overview Report - datareportal.com

Wniosek: Rezygnacja z pozycjonowania może sprawić, że Twoja strona zostanie w tyle – nie będzie dobrze widoczna w nowych wersjach przeglądarek lub na zapytania, które w danej chwili zyskują na popularności.

Po trzecie, algorytm wyszukiwarki jest intensywnie udoskonalany

Lata pracy w tej branży przyzwyczaiły mnie, że tylko jedno jest niezmienne – to, że algorytm Google podlega ciągłym zmianom. Praca robotów najpopularniejszej wyszukiwarki świata od lat jest udoskonalana, aby precyzyjnie i w jak najkrótszym czasie zrozumieć intencje zapytania.

Chociaż ogólna tendencja jest oczywista (Google dąży do prezentowania wiarygodnych treści dopasowanych do potrzeb użytkownika), diabeł tkwi w szczegółach. Aktualizacje algorytmu zawsze wiążą się z mniejszymi lub większymi niespodziankami, a niekiedy także ze spadkiem pozycji na wybrane słowa kluczowe.

Lista oficjalnych, dużych aktualizacji algorytmów w 2023 roku. Źródło: https://status.search.google.com/
Lista oficjalnych, dużych aktualizacji algorytmów w 2023 roku.
Źródło: https://status.search.google.com/

Wniosek: Może się okazać, że po kolejnej zmianie algorytmu widoczność Twojej strony nagle spadnie. Bez wsparcia agencji SEO trudno Ci będzie szybko zareagować i odbudować widoczność.

Po czwarte, wciąż pojawiają się nowe produkty, usługi i rozwiązania

Jeśli nie od dziś prowadzisz firmę, dobrze wiesz, że rynek dynamicznie się rozwija – dotyczy to praktycznie każdej branży. Żeby strona www odzwierciedlała te zmiany i pozostawała konkurencyjna, trzeba ją aktualizować zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym.

Na przykład każdego roku pojawiają się nowe zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Oznacza to, że strategia SEO musi być na tyle elastyczna i dynamiczna, by skutecznie reagować na zmiany. Dopasowanie do nowości pojawiających się na rynku przekłada się na lepszą widoczność i zwiększenie konwersji.

Wniosek: Jeśli zaprzestaniesz pozycjonowania, możesz stracić szansę na doskonałe działania promocyjne w obszarach, które dopiero pojawiają się na rynku.

Po piąte, popularność słów kluczowych się zmienia

Słowa kluczowe mają określoną popularność. Niektóre frazy są „na fali” w określonych miesiącach, np. w okresie przedświątecznym, gdy ludzie szukają prezentów, przepisów czy dekoracji. Zjawisko to nie ogranicza się tylko do świąt – różne pory roku i wydarzenia specjalne mogą wpływać na to, jakie słowa kluczowe są najbardziej poszukiwane w danych momentach.

Grafika pokazuje sezonowość fraz "choinka" i "rower". Żródło: Senuto.com
Grafika pokazuje sezonowość fraz "choinka" i "rower".
Żródło: Senuto.com

Jednorazowe działania optymalizacyjne zwiększą ogólną widoczność domeny, ale wykorzystanie trendów wymaga czegoś więcej. Trzymanie ręki na pulsie oznacza m.in. stałą analizę danych z dostarczanych przez narzędzia analityczne oraz śledzenie zachowań i preferencji użytkowników. Tak kompleksowe podejście pozwala na skuteczne wykorzystanie trendów w strategii SEO.

Wniosek: Jedynie długoterminowa współpraca ze specjalistami daje pewność, że działania SEO w pełni wykorzystują popularność słów kluczowych.

Po szóste, budowanie wizerunku eksperta wymaga czasu

Algorytm Google przykłada ogromną wagę do autorytetu domen i promuje witryny uznawane za eksperckie, przydatne dla użytkownika.

Wypowiedź
eksperta

Nie da się jednoznacznie określić, ile czasu potrzeba, żeby zbudować wizerunek eksperta i wygrać walkę o topical authority w danej dziedzinie. Nawet jeśli już po kilku miesiącach działań on-site i off-site widać efekty, nie można się zatrzymywać. Droga na szczyt SERP-ów wymaga cierpliwości, planowania i systematyczności.

Zuzanna Trychoń 

Key Account Manager w Adboosters

Współpracując z agencją SEO przez dłuższy czas, możesz spełnić wysokie wymagania wyszukiwarki. Pod okiem ekspertów zbudujesz naturalny profil linków przychodzących, stworzysz merytoryczny content i zyskasz zaufanie Google.

Wniosek: Żeby zdobyć zaufanie Google, należy regularnie publikować treści i pozyskiwać wartościowe odnośniki do strony, ale to nadal może nie wystarczyć. Jest dużo więcej czynników wpływających na to, jak Google postrzega dany serwis. Cały ten proces wymaga dużego nakładu czasu i pracy.

Po siódme, linki zewnętrzne czasami się traci

Wiarygodność linków przychodzących do domeny jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych, ale linki te można stracić. Właściciel portalu reklamowego może usunąć artykuł, edytować podstronę lub zakończyć działalność.

 

Wniosek: Jeśli przestaniesz inwestować w pozycjonowanie, nie tylko nie zastąpisz takich linków nowymi – możesz nawet w ogóle nie wiedzieć, że coś straciłeś!

Po ósme, Google docenia aktualne treści

Eksperci Google jednoznacznie wskazują, że algorytm wyszukiwarki chętniej prezentuje strony, które są regularnie aktualizowane. Zmiany mogą obejmować dodawanie nowych artykułów, modyfikacje już istniejących treści lub dodawanie do nich najnowszych informacji.

Regularne działania optymalizacyjne stanowią dla robotów Google sygnał, że strona może utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie odwiedzających. To z kolei zwiększa jej szanse na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Wypowiedź
eksperta

Jednorazowe nasycenie strony merytorycznym contentem na temat produktów lub usług sprawi, że Google zauważy witrynę. Jeśli jednak celem jest walka o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, potrzeba czegoś więcej. Naszym klientom oferujemy systematyczną rozbudowę treści. Takie rozwiązanie odpowiada intencjom użytkownika i pozwala dynamicznie reagować na trendy.

Piotr Bort

Doradca Klienta i Specjalista SEO w Adboosters

Jednorazowa optymalizacja SEO – czy to działa?

Po przeanalizowaniu naszych argumentów zapewne jeszcze wyraźniej dostrzegasz, że pozycjonowanie stron to proces ciągły. Bądźmy szczerzy: w większości wypadków jednorazowa optymalizacja SEO to za mało.

Jeśli jakaś agencja oferuje Ci tak zwane złote góry i doskonałe efekty za jednorazową opłatą, zastanów się, czy te obietnice mają pokrycie i omów swoje wątpliwości z fachowcami. Możesz na przykład skorzystać z darmowej konsultacji w Adboosters.

Prawdziwe pozycjonowanie stron internetowych wymaga 1) czasu, 2) wiedzy, 3) doświadczenia, 4) zaangażowania i 5) wykorzystywania odpowiednich narzędzi. Właśnie takie podejście oferujemy naszym klientom.

Pozycjonowanie strony w Adboosters, czyli cykliczne działania SEO w praktyce

Jak wyglądają cykliczne działania SEO w Adboosters? W porozumieniu z klientem tworzymy strategię SEO, a następnie konsekwentnie ją realizujemy. Dzięki temu pozycjonowanie strony jest skuteczne i efektywne.

Na początku opracowujemy harmonogram prac on-site, który określa strategię działania z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Taki plan obejmuje m.in. listę stron do opisania i zoptymalizowania pod konkretne słowa kluczowe, tematy artykułów publikowanych w części blogowej lub poradnikowej. W ten sposób dbamy o spójność contentu i możemy na bieżąco reagować na zmieniające się trendy oraz potrzeby użytkowników. Na tym etapie planujemy także zmiany techniczne, które należy wprowadzić w serwisie w następnych tygodniach, aby jak najlepiej spełniał wymagania i standardy Google.

Ważnym elementem cyklicznych działań SEO jest też strategia linkbuildingowa. Podobnie jak w przypadku treści on-site, również w tej dziedzinie planujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Takie podejście pozwala nam systematycznie budować wartościowy profil linków przychodzących, a to z kolei doskonale wpływa na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Wypowiedź
eksperta

Linki prowadzące do domeny muszą pochodzić ze sprawdzonych stron, które mają odpowiedni potencjał z punktu widzenia SEO. W miarę możliwości warto inwestować w linki z serwisów, które tematycznie nawiązują do profilu firmy. Pozyskanie kilkuset odnośników z wątpliwych domen jest możliwe, ale zwykle przynosi więcej szkody niż pożytku. Zdecydowanie lepsze rezultaty daje długoterminowa strategia linkbuildingowa. Tu nie ma drogi na skróty – liczy się przede wszystkim jakość i regularność.

Cezary Krzemkowski

SEO Link Building Specialist w Adboosters

Ostatnimi, ale równie istotnymi elementami naszych działań SEO są analityka i raportowanie. Korzystamy z profesjonalnych narzędzi, dzięki którym regularnie monitorujemy zachowania użytkowników odwiedzających witrynę oraz ruch generowany przez wyszukiwarkę. To pozwala nam na bieżąco modyfikować działania SEO, aby systematycznie poprawiać pozycję fraz, które mają największy potencjał sprzedażowy.

Zainwestuj w dobre SEO i zobacz efekty

Czy nasze argumenty przekonały Cię, że warto potraktować pozycjonowanie jako inwestycję długoterminową? Mam nadzieję, że tak! Pamiętaj o powodach, dla których warto kontynuować współpracę z agencją SEO. Podsumuję je poniżej.

  1. Twoja konkurencja też walczy o najwyższe miejsca w SERP-ach, a raz pozyskane linki zewnętrzne nie są wieczne.
  2. Stale zmieniają się: rynek, przyzwyczajenia użytkowników, wykorzystywane technologie, a nawet brzmienie fraz kluczowych i ich popularność.
  3. Google regularnie aktualizuje algorytm wyszukiwarki i docenia strony, które robią podobnie, dbając o systematyczną rozbudowę contentu.

Jak widać, rezygnacja z działań SEO po kilku miesiącach lub zaraz po osiągnięciu wymarzonej pozycji to duży błąd. Znacznie lepiej jest współpracować z doświadczoną agencją i cierpliwe rozwijać autorytet domeny. Takie działania może i zajmą więcej czasu, ale w dłuższej perspektywie przyniosą upragnione zyski.

Michał Maliszewski
Michał Maliszewski
W Adboosters obejmuje stanowisko Sales Managera. Od ponad 5 lat zajmuje się doradztwem w zakresie doboru odpowiedniej strategii marketingowej zarówno dla sklepów internetowych jak i małych lokalnych biznesów. Swoje doświadczenie zdobywał w największych agencjach SEO w Polsce, dzięki odpowiedniej analizie oraz doborze trafnych rozwiązań pomógł już wielu biznesom rozwinąć działalność w internecie.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski