

Zastanawiasz się, czy Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana i okaże się atrakcyjna dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarki Google? Nie wiesz jakie błędy mogą stanąć na przeszkodzie w dotarciu serwisu do topowych pozycji w wynikach organicznych? Szukasz programu, który w prosty sposób przeanalizuje zawartość witryny i pomoże w wyciągnięciu wartościowych wniosków? Świetnie się składa! Dziś opowiemy na temat narzędzia Google Lighthouse i możliwości, które oferuje.
Strona internetowa, która ma być dobrze widoczna w wynikach organicznych, powinna zostać poddana audytowi SEO. Podczas takiej analizy weryfikowany jest szereg czynników mających bezpośredni wpływ na pozycje serwisu w wyszukiwarce Google. Wiedza na temat aspektów optymalizacyjnych wymagających poprawy jest niezwykle cenna i może stanowić podstawę do planowania strategii związanej z pozycjonowaniem.
Przygotowanie audytu i poprawa zaprezentowanych w nim błędów, znacząco wpływa na wizerunek strony internetowej, ale niesie również wiele innych korzyści takich jak:
Lighthouse to narzędzie stworzone przez firmę Google, wykorzystywane jako rozszerzenie do przeglądarki Chrome. Umożliwia przeprowadzenie podstawowego audytu oceniającego kondycję naszej strony internetowej pod względem jej wydajności, dostosowania do wymogów wyszukiwarki dostępności, a także potrzeb odbiorców.
Użytkowanie wtyczki nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, ponieważ wszystkie jej funkcjonalności są dostępne za darmo. Korzystanie z rozszerzenia jest bardzo proste i co ciekawe, nie trzeba go instalować – należy do elementów podstawowego wyposażenia przeglądarki Chrome we wszystkich jej wersjach od 2017 roku. Jak zatem ją odnaleźć i wykonać audyt? Wystarczy wejść na interesującą nas stronę internetową, w dowolnym miejscu kliknąć prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję „zbadaj”, a następnie wejść w zakładkę „Lighthouse” i tam wygenerować raport. Audyt powinien pojawić się na Twoim ekranie w ciągu kilkunastu sekund. Jeśli korzystasz ze starszej wersji przeglądarki Chrome, również nie stanowi to problemu. W takiej sytuacji samodzielnie pobierz wtyczkę Lighthouse poprzez link https://chrome.google.com/webstore/detail/lighthouse.
Wygenerowany raport strony internetowej obejmuje pięć następujących aspektów jej działania:
Poszczególne obszary audytu oceniane są w skali od 0 do 100, przy czym wynik do 49 oceniany jest jako bardzo słaby, od 50 do 89 to recenzja średnia, oznaczająca, że dane elementy wciąż wymagają poprawy, a od 90 do 100 rezultat uznawany jest za bardzo dobry.
Audyt strony internetowej to jeden z pierwszych, podstawowych kroków w procesie pozycjonowania. Jeśli chcesz dotrzeć na szczyt naturalnych wyników wyszukiwania, pamiętaj o wygenerowaniu takiego raportu, a następnie wdrożeniu sugerowanych w nim zmian i naprawieniu błędów. Z pewnością pomoże Ci w tym narzędzie Google Lighthouse, które w bardzo krótkim czasie przedstawi informacje dotyczące kondycji Twojej strony internetowej. Jeżeli zależy Ci na oddaniu promocji serwisu w ręce profesjonalistów, skontaktuj się z nami! Zespół ekspertów przeanalizuje Twoją witrynę i wdroży wszystkie zmiany, niezbędne do osiągnięcia wysokich pozycji.
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.