• Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Najpowszechniejszym systemem zarządzania treścią na świecie jest WordPress i to z jego wykorzystaniem powstaje większość stron dostępnych obecnie w sieci. Właśnie ze względu na tę dużą popularność, wspomniany CMS nieustannie jest na celowniku hakerów, którzy tylko czyhają na choćby niewielką lukę w kodzie, aby bezwzględnie wykorzystać ją do swoich celów. Czy możemy sobie jakoś z tym radzić? Oczywiście. Tworząc stronę internetową, powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o jej bezpieczeństwo, stosując się do podstawowych zasad. Przydatne mogą być wtyczki wspomagające bezpieczeństwo jak np. iThemes Security. Właśnie tej niezwykle istotnej tematyce poświęcony będzie poniższy tekst. 

Jakie ważne kroki możesz podjąć, aby zabezpieczyć swoją stronę?

Znacznej części przedsiębiorców wydaje się, że na cyberataki narażone są wyłącznie ogromne witryny internetowe. W rzeczywistości dużo łatwiejszym celem są małe serwisy, które często nie posiadają praktycznie żadnych zabezpieczeń. Można zatem powiedzieć, że hakerzy korzystają z niskiej świadomości użytkowników, dotyczącej potencjalnych zagrożeń w Internecie, z łatwością włamując się na strony osób, które nawet nie podejrzewają, że mogłyby stać się ofiarami. Właśnie dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko ataku na swoją witrynę internetową. Poniżej przedstawiamy wskazówki dotyczące bezpieczeństwa strony w sieci. Stosując się do nich, dołączysz do grona świadomych użytkowników Internetu i w dużym stopniu zabezpieczysz swój serwis przed potencjalnymi atakami.

  1. Pamiętaj o instalacji certyfikatu SSL. To obecnie niezwykle ważny element każdej strony internetowej. Zapewnia bezpieczeństwo przepływu danych, ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie, a także zwiększa zaufanie internautów wobec danej witryny.
  2. Korzystaj wyłącznie z trudnych i złożonych haseł. Im bardziej skomplikowany login oraz hasło, tym większe bezpieczeństwo strony internetowej. Unikaj stosowania popularnych i oczywistych danych dostępowych, których odgadnięcie nie przysporzy hakerom problemu. Pamiętaj, aby Twoje hasło było dość długie i zróżnicowane, najlepiej, żeby składało się z małych oraz dużych liter, znaków specjalnych oraz cyfr.
  3. Na bieżąco aktualizuj wszystkie komponenty strony. Pamiętaj o pobieraniu bieżących wersji wszystkich używanych rozszerzeń i samego WordPressa. Aktualizacje nie tylko dają dostęp do nowych funkcjonalności, ale często zawierają również poprawki błędów, które we wcześniejszym kodzie znaleźli programiści. Ponadto, zdarza się, że zmiany wynikają właśnie ze względów bezpieczeństwa, poprawiając niedoskonałości związane z ochroną strony.
  4. Wybierz pewny i sprawdzony hostingDecydując się na zakup hostingu, zapoznaj się z opiniami dotyczącymi firmy, której usługę bierzesz pod uwagę. Nie zwracaj uwagi wyłącznie na cenę. Szczegółowo przeanalizuj ofertę i dowiedz się, co otrzymasz w ramach wybranego pakietu. Zwróć uwagę na zakres zabezpieczeń (absolutnie minimum stanowią zabezpieczenia SPF, DKIM, DMARC) oraz to, czy hostingodawca będzie tworzył dla Ciebie kopie zapasowe (backup powinien być wykonywany przynajmniej raz na dobę).
  5. Rozważnie dobieraj rozszerzenia.Pamiętaj, pobieraj wtyczki wyłącznie z pewnych i zaufanych źródeł. Ściągając pluginy z nieoficjalnych serwisów, narażasz swoją stronę na zainfekowanie szkodliwym oprogramowaniem.

Do czego służy wtyczka iThemes Security i jak zacząć z niej korzystać?

Niezwykle istotną pomocą w dbaniu o bezpieczeństwo witryny jest plugin o nazwie iThemes Security. Dzięki wielu elementom składającym się na ochronę serwisu rozszerzenie sprawia, że strona nie jest łatwym celem dla hakerów. Wtyczka nadaje się do skutecznego zabezpieczenia zarówno małych witryn internetowych, jak i dużych, obszernych serwisów.

Instalacja pluginu jest możliwa z poziomu panelu WordPress, gdzie wystarczy wyszukać interesującą nas wtyczkę iThemes Security. Istnieje również opcja pobrania jej ręcznie bezpośrednio z oficjalnej strony internetowej, oferującej rozszerzenia dla WP.

Kolejnym istotnym krokiem jest odpowiednia konfiguracja wtyczki, która zajmuje dosłownie kilka minut i nie powinna przysporzyć żadnych kłopotów. Etap ten obejmuje m.in. wybór dotyczący rodzaju witryny, jaką prowadzisz (np. e-commerce, blog, portfolio, organizacja non-profit), decyzję dotyczącą dwuetapowej weryfikacji podczas logowania, wprowadzenia mocnych haseł dla użytkowników czy zdefiniowania grupy docelowej odbiorców. Pamiętaj, aby w końcowym etapie konfiguracji uzupełnić swój adres e-mail. To bardzo ważne, ponieważ właśnie tym kanałem wtyczka poinformuje Cię o wszystkich, także niewielkich zagrożeniach na stronie.

Rozszerzenie, nawet w wersji bezpłatnej, jest bardzo rozbudowane i oferuje szereg przydatnych funkcjonalności. Należą do nich m.in.:

  1. Weryfikacja dwuetapowa – dwuskładnikowe logowanie przy wykorzystaniu popularnych aplikacji takich jak Authy, Google Authenticator oraz poczty e-mail znacznie zwiększa bezpieczeństwo witryny.
  2. Automatyczne blokowanie prób ataków – umożliwia identyfikację i powstrzymanie potencjalnego włamania na stronę.
  3. Podział użytkowników na grupy – dzięki nadaniu użytkownikom różnych kategorii, można zastosować poziom bezpieczeństwa odpowiedni dla danej grupy.
  4. Wymagania dotyczące haseł – stworzenie i egzekwowanie polityki haseł tworzonych przez użytkowników.
  5. Blokowanie odbiorców – umożliwia stałe odebranie dostępu do witryny podejrzanym użytkownikom.
  6. Wykrywanie zmian w plikach – odnotowuje modyfikacje wprowadzane na stronie, które mogą pomóc w wyłapaniu nienaturalnych aktywności.
  7. Skanowanie witryn – dwa razy na dobę umożliwia weryfikację serwisu pod kątem nowo poznanych niedoskonałości związanych z plikami WordPress, wtyczkami i motywami.
  8. Wymuszenie szyfrowania SSL – egzekwuje to, aby wszystkie połączenia ze stroną były nawiązywane przez SSL.
  9. Kopie zapasowe bazy danych – tworzy kopie zapasowe bazy danych WordPress (pamiętaj, że nie jest to pełen backup).
  10. Identyfikacja adresów IP serwera – pomaga zapobiec problemom związanym z nieumyślnym zablokowaniem adresów IP serwera.

IThemes Security Pro

Dostępna jest także wersja PRO, której koszt to 80 dolarów rocznie dla jednej witryny, 127 dolarów dla dziesięciu serwisów i 199 dolarów dla nielimitowanej ilości stron. Płatny wariant wtyczki daje dostęp do wielu dodatkowych opcji, takich jak np.:

  1. reCAPTCHA – umożliwia zablokowanie na stronie działań prowadzonych przez boty.
  2. Logowanie bez hasła – pozwala na zapamiętanie danych dostępowych, co znacznie przyspiesza proces logowania się ze zweryfikowanego komputera czy telefonu.
  3. Dodanie zaufanych urządzeń – z łatwością identyfikuje urządzenia używane przez Ciebie i usprawnia logowanie się na nich.
  4. Rejestracja działań użytkowników – pozwala na odnotowywanie aktywności odbiorców w dziennikach bezpieczeństwa WordPress.
  5. Przekazanie uprawnień – umożliwia bezpieczne przyznanie innej osobie tymczasowego dostępu do witryny na poziomie administratora.
  6. Zarządzanie wersjami – gwarantuje automatyczną aktualizację WordPress, wszystkich rozszerzeń oraz motywów.

Aby nie narażać się na nieprzyjemności, warto odpowiednio wcześnie zadbać o zabezpieczenie swojej strony internetowej. Zachowanie wszystkich powyższych środków ostrożności oraz instalacja wtyczki iThemes Security pozwoli na powstrzymanie potencjalnych ataków oraz da poczucie pewności i spokoju. Dzięki świadomemu i rozsądnemu podejściu do bezpieczeństwa swojej witryny najprawdopodobniej unikniesz nieprzyjemności i kosztów związanych z naprawą zainfekowanej strony.

 

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski