

Nadszedł dzień, w którym działania związane z reklamą i widocznością w sieci postanowiłeś powierzyć agencji SEO? To świetnie, ale już na samym początku czeka Cię niełatwy wybór – z kim współpracować? Postawić na duże firmy, o których jest głośno, czy spojrzeć w stronę mniejszych, lokalnych agencji, kreatywnych i skupionych na potrzebach klienta?
W tym artykule spróbuję udowodnić, że pozycjonowanie i kampanie Google Ads warto zostawić w rękach niewielkiej agencji specjalizującej się w sektorze SEO / SEM. Jak sam się przekonasz, niewielkie zespoły potrafią być szalenie pomysłowe, efektywne i elastyczne, co przekłada się wyższy zysk dla Ciebie i Twojej firmy.
Bez wątpienia chcesz skutecznie docierać do potencjalnych klientów, którzy szukają informacji o produktach i usługach w sieci. Taką możliwość daje pozycjonowanie strony internetowej i przemyślana strategia reklamowa w ramach kampanii Google Ads czy Meta Ads. Reklamy w Internecie zazwyczaj są precyzyjnie profilowane, a ich efektywność mierzy się za pomocą dokładnych narzędzi.
Niektóre firmy decydują się na samodzielne prowadzenie działań marketingowych, ale nie zawsze warto iść tą drogą. Prace optymalizacyjne, budowanie profilu linków przychodzących i zarządzanie reklamami, wymagają doświadczenia, wiedzy, a także znajomości odpowiednich narzędzi. Co więcej, dziedzina ta, podobnie jak wszystko, co jest związane z technologią – rozwija się bardzo szybko. Dzielenie czasu i sił pomiędzy działalnością operacyjną firmy a marketingiem potrafi wyczerpać.
Rozsądnym kierunkiem jest więc korzystanie z usług fachowców, którzy przejmą te obowiązki. Współpraca ze specjalistami bezsprzecznie się opłaca, pod warunkiem że wybierzesz odpowiednich ludzi.
Przedsiębiorcy działający w różnych sektorach przyznają, że optymalnym rozwiązaniem – zarówno pod względem kultury pracy, jak i efektywności – jest współpraca z mniejszą agencją SEO.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie argumenty przemawiają za takim wnioskiem, poniżej znajdziesz pięć najważniejszych.
W dużych agencjach każdy specjalista ma pełne ręce roboty i to dosłownie! Często zdarza się, że jeden SEO-wiec obsługuje nawet kilkaset firm jednocześnie (wiem, bo pracowałem w takiej korporacji). Z tego powodu może nie mieć czasu na to, by poświęcić wystarczająco dużo uwagi Twojej firmie.
Ten problem nie dotyczy niewielkich agencji, które charakteryzują się bardziej „kameralnym” podejściem. Liczba prowadzonych przez nie projektów jest dostosowana do zasobów i możliwości specjalisty. Dzięki temu eksperci SEO mogą poświęcić sporo czasu na przeanalizowanie potrzeb klienta, opracowanie właściwej strategii, zbadanie jej wpływu na wzrost konwersji itp. To ogromna wartość dodana!
Trudno przecenić biznesowy potencjał bezpośredniego kontaktu z osobami, które mają wpływ na sukces wizerunkowy lub sprzedażowy. Gdy pozycjonowaniem strony i kampaniami Ads zajmuje się bardzo duża agencja, klienci mogą co najwyżej korzystać z infolinii lub zadać pytanie konsultantowi, który nie zna pełnego obrazu sytuacji.
W niewielkich agencjach SEO jest inaczej! Na przykład w Adboosters klienci mają bezpośredni kontakt z opiekunem, który odpowiada za sukces kampanii. Jesteśmy dostępni i otwarci także na osobiste spotkania – nasz klient może się z nami umówić z dnia na dzień i zobaczyć twarzą w twarz. Takie podejście daje właścicielowi firmy pełną kontrolę nad budżetem i działaniami marketingowymi.
Jedną z wiodących zalet kilkuosobowych zespołów jest wysoka kreatywność. W niewielkich agencjach specjaliści próbują pokonać problemy w innowacyjny sposób i wyłamują się ze sztampowego działania. Bardzo często są to pasjonaci, którzy na naukę SEO poświęcili wiele lat i ta praca daje im ogromną satysfakcję.
Jak bardzo różni się to od podejścia stosowanego przez największe firmy w branży! W dużych agencjach bardzo często można zaobserwować korporacyjne, taśmowe wręcz podejście do działań SEO i kampanii reklamowych. Nawet jeśli specjalista przypisany do Twojego projektu chciałby spróbować czegoś nowego, nie zawsze jest to możliwe, ponieważ musi trzymać się firmowych schematów.
Nasuwa się wniosek: jeśli walczysz z dużą konkurencją i chcesz osiągnąć efekty przy ograniczonym budżecie, rozpocznij współpracę z mniejszą agencją.
Mniejsze zespoły działają szybciej. W takich agencjach nie istnieje kaskadowa komunikacja – decyzje są podejmowane w małym gronie, a nie na kilku szczeblach firmowej „drabinki”. To pozwala osiągać lepsze efekty w krótszym czasie.
Ponadto mała agencja to mniej procedur. Umowy nie zawierają tak wielu zapisów – zwykłych i tych drobnym druczkiem. Choć wydaje się to prozaiczne, nadmiar formalności sprawia, że uwaga skupia się na dokumentach, a nie rozwoju biznesowym.
Jak to wygląda u nas? W Adboosters cenimy pisemne umowy – wszystko mamy czarno na białym, a rozbudowany system monitorowania i raportowania sprawia, że klient wie, w co inwestujemy jego środki. Dla nas najważniejszy jest rozwój strony klienta, wzrost ruchu i konwersji, a nie trzymanie się szeregu sztywnych procedur. Pracownicy Adboosters cenią takie podejście, bo widzą, że przynosi ono lepsze efekty.
Ludzie, którzy znają realia małych przedsiębiorstw
Jest jeszcze jeden argument przemawiający na korzyść niewielkich agencji SEO. Jak mówi stare polskie porzekadło, „swój swego zrozumie”. Mała agencja dobrze rozumie realia funkcjonowania firmy z podobnego sektora. Przygotowując dla klienta wycenę, strategię pozycjonowania lub plan rozbudowy strony zawsze bierzemy pod uwagę jego możliwości finansowe i zasięg działania. Dzięki temu możemy zaproponować korzystne rozwiązania i zmieścić się w budżecie.
Dobrze znamy też lokalny rynek. Jesteśmy z Bydgoszczy wiemy, jak funkcjonują firmy w regionie, jak budować widoczność lokalną i globalną. Przez lata zbudowaliśmy sieć kontaktów biznesowych i chętnie z niej korzystamy, żeby pomóc naszym klientom w rozwoju ich przedsiębiorstwa.
Nasza agencja SEO może i jest niewielka, ale mamy na swoim koncie kilka naprawdę imponujących osiągnięć! Jesteśmy dumni z klientów Adboosters, którzy odnieśli sukces w sieci i cieszymy się, że mieliśmy w tym swój udział. Mam nadzieję, że po przejrzeniu tych case study nabierzesz pewności, że warto z nami współpracować.
Jeżeli odpowiedź na powyższe pytania brzmi „tak”, oznacza to, że nadajemy na tych samych falach. Współpracując z nami, w cenie masz wysoką jakość, pełne zaangażowanie specjalistów i szczegółowe raportowanie.
Dołącz do grona zadowolonych klientów naszej agencji – wystarczy, że napiszesz wiadomość, wypełnisz formularz lub zadzwonisz. Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną ofertę.
To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!
Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!
Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!
Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.
Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.