Dlaczego współpraca z niewielką agencją SEO jest bardziej efektywna?

  • Piotr Bort
  • 5 min. czytania

Nadszedł dzień, w którym działania związane z reklamą i widocznością w sieci postanowiłeś powierzyć agencji SEO? To świetnie, ale już na samym początku czeka Cię niełatwy wybór –  z kim współpracować? Postawić na duże firmy, o których jest głośno, czy spojrzeć w stronę mniejszych, lokalnych agencji, kreatywnych i skupionych na potrzebach klienta?

W tym artykule spróbuję udowodnić, że pozycjonowanie i kampanie Google Ads warto zostawić w rękach niewielkiej agencji specjalizującej się w sektorze SEO / SEM. Jak sam się przekonasz, niewielkie zespoły potrafią być szalenie pomysłowe, efektywne i elastyczne, co przekłada się wyższy zysk dla Ciebie i Twojej firmy.

Wybór agencji SEO ma znaczenie

Bez wątpienia chcesz skutecznie docierać do potencjalnych klientów, którzy szukają informacji o produktach i usługach w sieci. Taką możliwość daje pozycjonowanie strony internetowej i przemyślana strategia reklamowa w ramach kampanii Google Ads czy Meta Ads. Reklamy w Internecie zazwyczaj są precyzyjnie profilowane, a ich efektywność mierzy się  za pomocą dokładnych narzędzi. 

Niektóre firmy decydują się na samodzielne prowadzenie działań marketingowych, ale nie zawsze warto iść tą drogą. Prace optymalizacyjne, budowanie profilu linków przychodzących i zarządzanie reklamami, wymagają doświadczenia, wiedzy, a także znajomości odpowiednich narzędzi. Co więcej, dziedzina ta, podobnie jak wszystko, co jest związane z technologią – rozwija się bardzo szybko. Dzielenie czasu i sił pomiędzy działalnością operacyjną firmy a marketingiem potrafi wyczerpać.

Rozsądnym kierunkiem jest więc korzystanie z usług fachowców, którzy przejmą te obowiązki. Współpraca ze specjalistami bezsprzecznie się opłaca, pod warunkiem że wybierzesz odpowiednich ludzi.

  • Freelancer SEO to niezależny specjalista, „samotny wilk”, który oferuje indywidualne podejście. Niestety, jego możliwości ograniczają własne umiejętności i doświadczenie.
  • Duża agencja SEO zazwyczaj oferuje szeroki zakres usług. Szersza skala to rzecz jasna większe zasoby ludzkie i finansowe. Niestety, współpracując z molochami, wielu klientów czuje się niezrozumiana, tak jakby byli wyłącznie pojedynczymi liczbami w dużej statystyce.
  • Średniej wielkości agencja SEO to idealny kompromis pomiędzy freelancerem a dużą agencją. Mniejszej firmy specjalizującej się w pozycjonowaniu stron internetowych i e-reklamach nie ograniczają korporacyjne procesy. Poza tym działa w niej wielu specjalistów, którzy mogą wymieniać się doświadczeniami. Współpracując z taką agencją, klient zwykle kontaktuje się bezpośrednio z właścicielem lub specjalistą dedykowanym dla danego projektu, co sprzyja dobrej komunikacji i zrozumieniu jego potrzeb.

Przedsiębiorcy działający w różnych sektorach przyznają, że optymalnym rozwiązaniem – zarówno pod względem kultury pracy, jak i efektywności – jest współpraca z mniejszą agencją SEO.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie argumenty przemawiają za takim wnioskiem, poniżej znajdziesz pięć najważniejszych.

Zalety niewielkich agencji SEO – odkryj sekret wysokiej efektywności

Specjalista, który ma dla Ciebie czas

W dużych agencjach każdy specjalista ma pełne ręce roboty i to dosłownie! Często zdarza się, że jeden SEO-wiec obsługuje nawet kilkaset firm jednocześnie (wiem, bo pracowałem w takiej korporacji). Z tego powodu może nie mieć czasu na to, by poświęcić wystarczająco dużo uwagi Twojej firmie.

Ten problem nie dotyczy niewielkich agencji, które charakteryzują się bardziej „kameralnym” podejściem. Liczba prowadzonych przez nie projektów jest dostosowana do zasobów i możliwości specjalisty. Dzięki temu eksperci SEO mogą poświęcić sporo czasu na przeanalizowanie potrzeb klienta, opracowanie właściwej strategii, zbadanie jej wpływu na wzrost konwersji itp. To ogromna wartość dodana!

Bezpośredni kontakt z osobą, która zajmuje się Twoim projektem

Trudno przecenić biznesowy potencjał bezpośredniego kontaktu z osobami, które mają wpływ na sukces wizerunkowy lub sprzedażowy. Gdy pozycjonowaniem strony i kampaniami Ads zajmuje się bardzo duża agencja, klienci mogą co najwyżej korzystać z infolinii lub zadać pytanie konsultantowi, który nie zna pełnego obrazu sytuacji.

W niewielkich agencjach SEO jest inaczej! Na przykład w Adboosters klienci mają bezpośredni kontakt z opiekunem, który odpowiada za sukces kampanii. Jesteśmy dostępni i otwarci także na osobiste spotkania – nasz klient może się z nami umówić z dnia na dzień i zobaczyć twarzą w twarz. Takie podejście daje właścicielowi firmy pełną kontrolę nad budżetem i działaniami marketingowymi.

Koniec z kopiowaniem utartych schematów

Jedną z wiodących zalet kilkuosobowych zespołów jest wysoka kreatywność. W niewielkich agencjach specjaliści próbują pokonać problemy w innowacyjny sposób i wyłamują się ze sztampowego działania. Bardzo często są to pasjonaci, którzy na naukę SEO poświęcili wiele lat i ta praca daje im ogromną satysfakcję.

Jak bardzo różni się to od podejścia stosowanego przez największe firmy w branży! W dużych agencjach bardzo często można zaobserwować korporacyjne, taśmowe wręcz podejście do działań SEO i kampanii reklamowych. Nawet jeśli specjalista przypisany do Twojego projektu chciałby spróbować czegoś nowego, nie zawsze jest to możliwe, ponieważ musi trzymać się firmowych schematów.

Nasuwa się wniosek: jeśli walczysz z dużą konkurencją i chcesz osiągnąć efekty przy ograniczonym budżecie, rozpocznij współpracę z mniejszą agencją.

Minimum formalności to maksimum efektywności

Mniejsze zespoły działają szybciej. W takich agencjach nie istnieje kaskadowa komunikacja – decyzje są podejmowane w małym gronie, a nie na kilku szczeblach firmowej „drabinki”. To pozwala osiągać lepsze efekty w krótszym czasie.

Ponadto mała agencja to mniej procedur. Umowy nie zawierają tak wielu zapisów – zwykłych i tych drobnym druczkiem. Choć wydaje się to prozaiczne, nadmiar formalności sprawia, że uwaga skupia się na dokumentach, a nie rozwoju biznesowym.

Jak to wygląda u nas? W Adboosters cenimy pisemne umowy – wszystko mamy czarno na białym, a rozbudowany system monitorowania i raportowania sprawia, że klient wie, w co inwestujemy  jego środki. Dla nas najważniejszy jest rozwój strony klienta, wzrost ruchu i konwersji, a nie trzymanie się szeregu sztywnych procedur. Pracownicy Adboosters cenią takie podejście, bo widzą, że przynosi ono lepsze efekty.

Ludzie, którzy znają realia małych przedsiębiorstw

Jest jeszcze jeden argument przemawiający na korzyść niewielkich agencji SEO. Jak mówi stare polskie porzekadło, „swój swego zrozumie”. Mała agencja dobrze rozumie realia funkcjonowania firmy z podobnego sektora. Przygotowując dla klienta wycenę, strategię pozycjonowania lub plan rozbudowy strony zawsze bierzemy pod uwagę jego możliwości finansowe i zasięg działania. Dzięki temu możemy zaproponować korzystne rozwiązania i zmieścić się w budżecie.

Dobrze znamy też lokalny rynek. Jesteśmy z Bydgoszczy wiemy, jak funkcjonują firmy w regionie, jak budować widoczność lokalną i globalną. Przez lata zbudowaliśmy sieć kontaktów biznesowych i chętnie z niej korzystamy, żeby pomóc naszym klientom w rozwoju ich przedsiębiorstwa.

Jeśli przekonają Cię liczby, sprawdź nasze case study

Nasza agencja SEO może i jest niewielka, ale mamy na swoim koncie kilka naprawdę imponujących osiągnięć! Jesteśmy dumni z klientów Adboosters, którzy odnieśli sukces w sieci i cieszymy się, że mieliśmy w tym swój udział. Mam nadzieję, że po przejrzeniu tych case study nabierzesz pewności, że warto z nami współpracować.

Przejdź do Case Study i zobacz efekty naszej pracy.

Krzysztof Kizelbach

Współpraca z niewielką agencją SEO – czy to coś dla Ciebie?

  • Szukasz zgranego zespołu specjalistów SEO, który jest w stanie kompleksowo zająć się pozycjonowaniem Twojej strony i reklamami?
  • Zależy Ci na bezpośrednim kontakcie z osobą, która jest odpowiedzialna za Twój projekt?
  • Masz dość utartych schematów i mnóstwa formalności, które nie przekładają się na efektywność działań?
  • Chcesz współpracować z agencją, która rozumie potrzeby Twojej branży i potrafi znaleźć odpowiednie rozwiązania w granicach określonego budżetu?

Jeżeli odpowiedź na powyższe pytania brzmi „tak”, oznacza to, że nadajemy na tych samych falach. Współpracując z nami, w cenie masz wysoką jakość, pełne zaangażowanie specjalistów i szczegółowe raportowanie.

Dołącz do grona zadowolonych klientów naszej agencji – wystarczy, że napiszesz wiadomość, wypełnisz formularz lub zadzwonisz. Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną ofertę.

Piotr Bort
Piotr Bort
Doradca klienta biznesowego i specjalista SEO w jednym. Od 2012 roku związany z branżą marketingu internetowego. Pracował w największych polskich agencjach SEO, gdzie zdobywał doświadczenie, a w Adboosters doradza w jakie kanały najlepiej zainwestować, by biznes klienta rozkwitał i przynosił oczekiwane zyski. Ma doświadczenie we współpracy z dużymi znanymi markami jak również lokalnymi przedsiębiorcami.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski