• Redakcja Adboosters
  • 5 min. czytania

SXO – jak wygląda przyszłość marketingu internetowego?

Prowadzenie jakiegokolwiek rodzaju działalności odbywa się w dzisiejszym świecie w sposób wielowymiarowy. Oznacza to, iż wszelkie podejmowane akcje mają zazwyczaj miejsce na dwóch, odmiennych od siebie płaszczyznach: rzeczywistej, czyli tej na stałe umiejscowionej w realnym życiu, a także wirtualnej – ściśle połączonej z funkcjonowaniem w sferze cyfrowej. Z uwagi na niezwykle perspektywiczną wizję na przyszłość, jaką niesie ze sobą rzeczywistość cyfrowa, dziedzina marketingu internetowego stale się rozwija.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy – przez wzgląd na charakteryzujące go cechy, takie jak kompleksowość, skuteczność, innowacyjność stosowanych rozwiązań, a także w zasadzie nieograniczony zasięg oddziaływania i możliwość dotarcia do wszystkich istotnych grup odbiorców – powinien być traktowany jako fundament nowoczesnego biznesu. Inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa na płaszczyźnie działalności wirtualnej zajmuje obecnie jedną z najwyższych pozycji w metaforycznej drabinie zarządzania własnym biznesem, niezależnie od tego, jakiej wielkości jest dana firma. Współcześnie istnieje wiele agencji specjalizujących się w różnych rodzajach zabiegów i działań wchodzących w zakres marketingu internetowego, czyli będących wysoce skutecznymi narzędziami promocji biznesu w sieci. Z uwagi na istotność zagadnienia, możliwość podjęcia współpracy z zewnętrzną firmą zajmującą się marketingiem internetowym jest dla większości przedsiębiorców zdecydowanie warta rozważenia, ponieważ korzyści płynące z tego rozwiązania są w stanie znacząco wpłynąć na przyszłe zyski.

Jakie są obecnie najpopularniejsze rodzaje marketingu internetowego?

W zależności od ukierunkowania na dany cel, czy też stosowania określonych narzędzi w celu wykonywania właściwych działań, wyróżnia się zazwyczaj kilka różnych rodzajów marketingu internetowego. Zdarzają się sytuacje, w których typy marketingu internetowego omyłkowo utożsamiane są z konkretnymi narzędziami wykorzystywanymi w praktyce do ich realizacji, dlatego aby uniknąć podobnych błędów oraz bez kłopotów orientować się w interesującym nas temacie, należy zapoznać się z faktycznie funkcjonującymi w branży rodzajami marketingu internetowego. Znajomość charakterystyki poszczególnych gałęzi będzie wyjątkowo pomocna podczas analizy realnych potrzeb naszego przedsiębiorstwa.

Aby uporządkować wiedzę z omawianego zakresu, na początek warto wymienić formy marketingu internetowego, które współcześnie są najczęściej realizowane przez agencje współpracujące z rozmaitymi firmami. Zaliczają się do nich: marketing w wyszukiwarkach (SEM) w tym – optymalizacja i pozycjonowanie (SEO); internetowe kampanie reklamowe (np. Google Ads), marketing w mediach społecznościowych (social media marketing), content marketing (copywriting), a także jedna z najnowszych technik prowadzenia marketingu internetowego – SXO.

Co to jest SXO?

Co to jest SXO?

Marketing internetowy jest bardzo szeroką dziedziną, która aktualnie jest niezwykle popularna wśród osób prowadzących własne firmy. Prowadzenie strony internetowej przedsiębiorstwa jest w dzisiejszych czasach warunkiem niemal niezbędnym do efektywnego funkcjonowania działalności gospodarczej. Branża ta stale się rozwija, dlatego też wciąż pojawiają się nowe pomysły, które miałyby ją w jakiś sposób zrewolucjonizować i przenieść na kolejny poziom. Jednym z takich, relatywnie nowych narzędzi, wykorzystywanych podczas projektowania witryn w sieci, jest SXO.

SXO, czyli Search Experience Optimization, to innowacyjne rozwiązanie, mające na celu przyciągnięcie uwagi użytkownika Internetu, zachęcenie go do odwiedzenia strony, podtrzymywanie zainteresowania przez dłuższy czas – tak, aby klienci mieli chęć ponownie powracać do wcześniej odkrytego miejsca w sieci, a także zachęcenie do podjęcia konkretnego działania, jakim może być chociażby złożenie zamówienia za pośrednictwem witryny sklepu internetowego.

SXO – połączenie SEO i UX

Jak można by się domyślać, na Search Experience Optimization (SXO) składa się wiele rozmaitych czynników i mniejszych odłamów marketingu internetowego, które czynią usługę maksymalnie kompleksową. Jeżeli chcielibyśmy przyjrzeć się bliżej samej idei SXO i rozłożyć kwestie ściśle teoretyczne na czynniki pierwsze, wówczas przekonamy się, że Search Experience Optimization można najprościej określić jako połączenie wcześniej już wspominanego Search Engine Optimization (SEO) z UX, tłumaczonym jako User Experience. User Experience oznacza w tym przypadku nic innego, jak doświadczenie użytkownika. Aby nieco bardziej dogłębnie oddać istotę rzeczy, doświadczenie to interpretowane jest jako całość wrażeń i doznań, które odczuwa użytkownik Internetu, wchodząc w jakimś celu na konkretną stronę internetową. Na jakość doświadczenia internauty wpływać mogą chociażby takie elementy jak interfejs użytkownika wraz z jego szatą graficzną, które w znacznym stopniu odpowiadają za takie kwestie, jak intuicyjność oraz łatwość poruszania się w obrębie danej witryny.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych

Celem zrozumienia całej istoty funkcjonowania branży, jaką jest marketing internetowy, a także szeroko omawianego w niniejszym artykule SXO, przede wszystkim należy zapoznać się oraz zrozumieć pojęcie, które pojawia się w związku z ową tematyką zdecydowanie najczęściej. Mowa mianowicie o skrótowcu SEO, który rozwijany jest jako Search Engine Optimization. W dosłownym tłumaczeniu jest to optymalizacja wyszukiwarki internetowej, jednak określeniem, które znacznie lepiej tłumaczy działanie owego odłamu marketingu internetowego, jest optymalizacja konkretnych stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych, a w szczególności najpopularniejszej z nich, czyli oczywiście Google. Najprościej rzecz ujmując, celem działań podejmowanych w ramach SEO jest dostosowanie treści umieszczonych na danej witrynie internetowej w taki sposób, aby podczas wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej konkretnej frazy, prawdopodobieństwo pojawienia się owej strony w wynikach wyszukiwania było jak najwyższe. Ważnym aspektem jest również pozycja zajmowana pośród innych stron internetowych będących wynikami wyszukiwania, dlatego też kluczowe w kwestii SEO jest dążenie do tego, żeby witryna znalazła się możliwie najwyżej.

Czym jest UX?

Czym właściwie jest UX, czyli User Experience?

Razem z opisanymi w poprzednim akapicie optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych (SEO), na SXO, czyli Search Experience Optimization, składa się również wcześniej już wymieniany element, jakim jest UX. Najbardziej ogólna definicja pojęcia UX, czyli User Experience, mówi o tym, iż doświadczenie użytkownika obejmuje całość wrażeń, których użytkownik doświadcza podczas korzystania z danego produktu. Określenie to jest w gruncie rzeczy bardzo uniwersalne, w związku z czym można je wykorzystywać w odniesieniu do wielu dziedzin, które zakładają pewną działalność usługową, ukierunkowaną na potencjalnych konsumentów. Najczęściej jednak o User Experience mówi się w kontekście wszelkiego rodzaju oprogramowania, platform i portali internetowych, a także urządzeń elektronicznych. Wszystkie obecnie dostępne informacje w jakikolwiek sposób odnoszące się do User Experience zdobywane są przy pomocy obserwacji użytkowników z wykorzystaniem metod charakteryzujących proces badawczy. Metodami badawczymi pozwalającymi pozyskiwać owe dane są między innymi kwestionariusze, wywiady indywidualne lub grupowe, case study – studium przypadku, czy też eye tracking.

Na czym polega potęga UX?

Patrząc na kwestię User Experience już wyłącznie w kontekście serwisów i witryn internetowych, okazuje się, że jest to zagadnienie na tyle złożone, iż pozwala na zastosowanie rozmaitych technik zaliczających się do marketingu internetowego, a co za tym idzie – osiągnięcie takiego poziomu efektywności, jaki wcześniej pozostawał poza zasięgiem możliwości specjalistów. Dzięki projektowaniu stron internetowych zgodnie z założeniami metody SXO wykorzystującej najistotniejsze zalety User Experience, tworzenie określonego kontentu jest w pełni zorientowane na użytkownika. Powstałe w taki sposób produkty bądź usługi będą uwzględniały takie czynniki składające się na doświadczenie użytkownika, jak jego potrzeby, preferencje, przyzwyczajenia, a nawet umiejętności. Doskonałym przykładem praktycznego zastosowania UX są najnowsze aplikacje mobilne, które poddawane są cyklicznym aktualizacjom, mającym naprawiać ewentualne błędy, a także wprowadzać drobne zmiany, mające na celu optymalizację funkcji czy elementów związanych z designem. Proces ten odbywa się w celu jeszcze skuteczniejszego polepszenia komfortu użytkownika, tak, żeby jego doświadczenie związane z daną aplikacją było możliwie jak najlepsze

Popularność SXO, czyli dlaczego warto z niego skorzystać?

SXO, czyli Search Experience Optimization, jest traktowane jako rewolucyjne podejście do tematu marketingu internetowego oraz projektowania stron internetowych. Ogromny potencjał tego rozwiązania opiera się o złożoną strukturę funkcjonowania tej metody, która łączy w sobie zarówno najistotniejsze elementy bezpośrednio dotyczące optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, a także jakże ważną, a przez wielu pomijaną kwestię indywidualnego odbioru informacji przez użytkownika sieci. Przeprowadzone testy pokazują jednoznacznie, jak ogromny wpływ na statystyki witryny internetowej może mieć strategiczne rozplanowanie działań podnoszących UX, czyli User Experience. Powodów, dla których warto rozważyć praktyczne wykorzystanie SXO jest naprawdę sporo, a wśród najbardziej cenionych przez przedsiębiorców, a także projektantów witryn internetowych i innych specjalistów z branży marketingu internetowego, znalazły się: osiągnięcie wyższego poziomu sprzedażowego, większa liczba odsłon strony internetowej, powracający klienci, a także utrzymanie spójności w kwestii działań marketingowych w przestrzeni wirtualnej. Warto pamiętać, że jeżeli chodzi o kwestię promocji marki czy produktu w przestrzeni cyfrowej, jednym z filarów podejmowanej strategii powinno być indywidualne doświadczenie użytkownika, od którego zależeć będzie przyszłość danego biznesu.

Adboosters logo sygnet
Redakcja Adboosters
Dzielimy się wiedzą. Sprawdź najnowsze wpisy napisane przez naszą redakcję na naszym blogu. Piszemy o marketingu internetowym z naciskiem na SEO.

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski