• Zuzanna Przybysz
  • 5 min. czytania

Odpowiednia komunikacja z klientami stanowi jeden z kluczowych aspektów wpływających na prawidłowy rozwój biznesu. Zastanawiasz się jak w swojej firmie usprawnić ten proces bez konieczności zatrudniania nowych pracowników? Martwisz się, czy to w ogóle możliwe? Dowiedz się więcej na temat aplikacji Smartsupp i sprawdź, w jakim stopniu pozwoli Ci zaoszczędzić czas. 

Sprawna komunikacja z klientami – dlaczego jest tak ważna?

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, płynna komunikacja z klientami stanowi podstawę relacji biznesowych. Niemal na każdym etapie współpracy, dialog jest bardzo przydatny, a czasami wręcz niezastąpiony – zarówno w czasie ustalania szczegółów dotyczących zakupu lub kontraktu, jak i w kwestii modyfikacji strategii działania czy rozwiązywania ewentualnych problemów.

Bezpośrednia i transparentna komunikacja z klientami pozwala na zbudowane wiarygodności firmy oraz prowadzonych przez nią działań. Co zrobić, aby obie strony czuły się w rozmowie pewnie i bezpiecznie? Jak postępować, żeby komunikacja przebiegła sprawnie i bezproblemowo? Poniżej znajdziesz kilka najistotniejszych wskazówek.

  1. Zadbaj o szybki czas odpowiedzi – klienci nie lubią czekać i warto w pierwszej kolejności wziąć tę kwestię pod uwagę. Osoby zainteresowane Twoimi produktami lub usługami prawdopodobnie złożą zapytania ofertowe również do Twoich konkurentów. Jedni poczekają na wszystkie propozycje, inni zdecydują się na współpracę z firmą, która najszybciej udzieli im informacji zwrotnej. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby klient otrzymał odpowiedź możliwie jak najszybciej.
  2. Stawiaj na szczerość – podobnie, jak w życiu, tak również w biznesie, kłamstwo ma krótkie nogi. Nie warto udzielać klientowi nieprawdziwych informacji lub przekoloryzowanych danych na temat produktu czy usługi. Gdy rozmówca zorientuje się, że świadomie został wprowadzony w błąd, może nieodwracalnie zrazić się firmy oraz podzielić się z innymi swoimi negatywnymi spostrzeżeniami.
  3. Dostosuj się do rozmówcy – pamiętaj, że każdy klient jest inny. Jedna osoba może być bardziej obeznana w Twojej branży, a druga wręcz przeciwnie. Warto podczas rozmowy dobrać język do odbiorcy, aby każdy wyniósł z niej informacje, których oczekiwał.
  4. Pamiętaj o słowności i terminowości – kluczowymi elementami w budowaniu relacji z klientami jest również dotrzymywanie danego słowa. Chodzi tu zarówno o deklaracje dotyczące jakości samych produktów lub usług, jak i wywiązywanie się z określonych terminów, np. na umówioną rozmowę telefoniczną lub wysyłkę zamówienia.

Co to jest Smartsupp, jakie funkcjonalności oferuje i ile kosztuje?

Zdajesz sobie sprawę, że krótki czas odpowiedzi na wiadomość od klienta stanowi bardzo ważną kwestię, ale nie wiesz, jak zadbać o tę szybką komunikację? Natłok codziennych spraw nie pozwala Ci na bieżące analizowanie wiadomości płynących z różnych źródeł i wolisz mieć wgląd we wszystkie zapytania w jednym miejscu? Żaden problem! Z pomocą nadchodzi aplikacja Smartsupp, która zostanie Twoim wirtualnym asystentem. Aby zainstalować program, wystarczy wejść na oficjalną stronę Smartsupp i zarejestrować się, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami zaprezentowanymi na ekranie.

Narzędzie jest dostępne w opcji darmowej (FREE), a także w dwóch wersjach płatnych: STANDARD (za 60 zł miesięcznie) oraz PRO (za 330 zł miesięcznie). Szczegółowy zakres funkcjonalności uzależniony jest od wybranego pakietu. Poniżej znajdziesz informacje dotyczące opcji dostępnych w poszczególnych wariantach.

  1. Pakiet FREE – oferuje opcję podpięcia na Twoją stronę live chatu oraz wskazania jednej osoby odpowiedzialnej za jego obsługę. Daje możliwość przeprowadzenia maksymalnie 100 rozmów, których historia przechowywana jest przez 14 dni.
  2. Pakiet STANDARD – pomaga w utrzymaniu porządku w kanałach komunikacyjnych takich jak: live chat, e-mail oraz Facebook Messenger. Pozwala na podpięcie 3 użytkowników odpowiedzialnych za komunikację z klientami. Ilość konwersacji jest nielimitowana, a historia rozmów zostaje przechowywana przez rok. W tym pakiecie istnieje możliwość zautomatyzowania części korespondencji z klientami poprzez uruchomienie jednego czatbota oraz ustawienie do 5 wiadomości automatycznych. Ponadto, wariant ten daje dostęp do podstawowych statystyk obsługi wiadomości oraz wgląd w 10 000 nagrań miesięcznie, rejestrujących zachowania użytkowników na stronie.
  3. Pakiet PRO – podobnie jak w wersji STANDARD pozwala na połącznie najważniejszych kanałów do korespondencji: live chat, e-mail oraz Facebook Messenger oraz daje możliwość dodania 3 użytkowników, do których zostanie przekierowane zapytanie od klienta. Ilość konwersacji jest nielimitowana, a wgląd w ich treść jest możliwa nawet do 3 lat. Pakiet ten oferuje stworzenie aż 10 czatbotów oraz 10 wiadomości automatycznych. Co więcej, daje dostęp do wielu cennych informacji, mogących mieć bezpośredni wpływ na rozwój biznesu. Należą do nich m.in.: 50 000 nagrań przedstawiających zachowania użytkowników, dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących obsługi klientów, a także możliwość eksportu wszystkich danych np. do Twoich własnych firmowych systemów.

Program w wersji STANDARD i PRO, dzięki dostępowi do chatbota pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Klienci zadający najbardziej popularne pytania, od razu uzyskają na nie odpowiedź, przy czym Ty nie musisz odrywać się od codziennych obowiązków. Takie rozwiązanie pozwoli przyspieszyć dokonywanie zakupów wśród osób odwiedzających Twoją stronę oraz może wpłynąć pozytywnie na całościowy wynik sprzedażowy.

Sprawna komunikacja z klientami stanowi niezwykle ważną kwestię w prowadzeniu biznesu i nigdy nie należy o niej zapominać. Nawet w natłoku codziennych spraw i obowiązków, można znaleźć rozwiązania, optymalizujące ten proces. Jedną z dostępnych opcji, która ma za zadanie ułatwić kontakt z klientem, jest popularna aplikacja Smartsupp. Jej instalacja wpłynie na pozytywny wizerunek strony w oczach użytkowników, ponieważ z łatwością będą mogli zadać swoje pytania i szybko uzyskać na nie odpowiedź. Co więcej, dzięki czatbotom zaoszczędzisz swój czas, który z pewnością przyda się na inne biznesowe działania.

Zuzanna Trychoń
Zuzanna Przybysz
Dyrektor działu realizacji w Adboosters. Od prawie 10 lat zajmuje się zarówno obsługą klienta, jak i tworzeniem treści związanych z marketingiem internetowym. Dba o budowanie relacji z partnerami biznesowymi i koordynuje prowadzenie projektów, jednocześnie przekazując wiedzę na temat pozycjonowania. Stoi na czele działu wykonawczego i jako priorytet stawia wysoką jakość realizowanych usług oraz zadowolenie klientów. Nie zapomina przy tym o budowaniu dobrej atmosfery w zespole, bo wie, jak ważną rolę w pracy odgrywa zgrana załoga.
Zastanawiasz się czy
to rozwiązanie dla
Twojej firmy?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Szukasz wiedzy?

Przeczytaj artykuły
z naszego bloga
message ikona

Dowiedz się co możemy zrobić dla Twojej strony lub sklepu.
Wypełnij formularz i skorzystaj
z bezpłatnej konsultacji.

Tomasz Nawrocki

Co o nas mówią?

Poznaj opinie
naszych klientów

To, co o nas mówią to najlepsza
rekomendacja naszej pracy.

Doskonała
gwiazdki
Na podstawie 33 opinii
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! Obsługa oraz wyniki pozycjonowania na bardzo wysokim poziomie! Wszystko przemyślane, raport na koniec każdego miesiąca, konkretna odpowiedź na jakiekolwiek pytania/wątpliwości 🙂 Polecam!

Sklep Julia logo

Magdalena Cieczko

sklep-julia.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Adboosters rozpoczęłam z polecenia znajomego. Pan Tomasz z którym miałam przyjemność rozmawiać okazał się bardzo profesjonalny, a przy tym otwarty i sympatyczny. Zajął się problemem z indeksacją, a do tego po przeprowadzonym audycie doradził i poprawił inne obszary. Bardzo na plus!

Danuta Organic Concept

Danuta Mierzejewska

Organic Concept
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Profesjonalna firma! Współpracuję już od 2 lat i oddałem im wszystkie moje serwisy. Wykonują wszystko zgodnie z planem i dają nawet więcej od siebie. Znają się na swoich zadaniach kontakt z pracownikami zawsze na najwyższym poziomie!

Adrian Serocki Sportpag

Adrian Serocki

Sportpag / Zezoon
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Współpracowałem z Adboosters i jestem zadowolony. Mnóstwo optymalizacji zostało wykonanych na mojej stronie. Pozycje wielu fraz kluczowych poszybowały do top10 a ogólna widoczność serwisu zwiększyła się. Kontakt z firmą bezproblemowy. Raporty zawsze na czas. Współpracowałem wcześniej z dużymi agencjami i nie byłem zadowolony, do adboosters zawsze można podjechać lub zadzwonić i zawsze otrzymałem merytoryczną odpowiedź na moje pytania.
Adrian Zadorecki Kursy Pierwszej pomocy

Adrian Zadorecki

Kursy pierwszej pomocy Adrian Zadorecki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Polecam współpracę z Adboosters. Wysoki poziom świadczenia usług. Po prawie dwuletniej współpracy z dużą i „znaną” firmą, odetchnęłam z ulgą. Świetny kontakt, dużo własnej inicjatywy. Dobro klienta na pierwszym miejscu. Polecam!
Anna Kmieć Grenbud

Anna Kmieć

Grenbud
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Działamy z naszym sklepem już od wielu miesięcy i widoczność wzrosła bardzo mocno. Jeszcze 2 lata temu sklepu nie było widać w Google prawie wcale, teraz wyświetla się na wysokich pozycjach na kilkaset fraz, co przełożyło się na ruch i liczbę zamówień. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć trochę cierpliwości, ale przy tej współpracy od początku szło to w dobrym kierunku i to był dobrze zainwestowany czas.
logo darmaroffice

Mariusz Klosak

DarmarOffice.pl
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Pan Tomek to dobry fachowiec z dużym doświadczeniem w swojej branży. Dla mnie bardzo ważne było to, że sprawy o których nie miałam pojęcia zostały mi wytłumaczone zrozumiałym językiem. Indywidualne podejście do każdego klienta, rzetelność i zaangażowanie to największe atuty firmy Adboosters.

Euro Podatki

Anna Konwińska

Euro Podatki
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka
Sprawnie, szybko i fachowo. Potrzebowaliśmy pomocy w SEO, ponieważ ustawienia trochę się zapętliły. Problem został szybko usunięty i naprawiony i co najważniejsze firma nie kryła się ze swoją wiedzą. Odpowiadali na wszystkie pytania i tłumaczyli, to ważne w naszym przypadku, kiedy stronę prowadzimy sami i tylko w sytuacji alarmowej możemy liczyć na wsparcie. teraz wiele rzeczy wydaje się łatwiejsze. Polecamy,.
Grafy

Przemysław Graf

Grafy w Podróży
5.0GwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdkaGwiazdka

Współpracę z Panem Tomaszem uważam za bardzo udaną. Wiem za co płacę, otrzymuje miesięczne raporty z wykonanych czynności. Wszystkie moje oczekiwania zostały spełnione, wytyczne wzięte pod uwagę i zrealizowane krok po kroku z należytą starannością. Na uwagę zasługuję również bardzo dobry kontakt.

Wojciech Guła

Serwis GSM
Poprzednie Następne
Firmy, które nam zaufały
Fale Loki Koki Logo
Cortez
lokikoki logo
Miko Coffe
Spidweld
DPV Logistic Logo
maxmedia logo
Mrozbike
Mamakarmi

Co osiągnęliśmy?

Zobacz nasze case study
Poprzednie Następne
Łóżeczko dziecięce

Sklep-julia.pl

Jak działania SEO podniosły sprzedaż o 177% w sklepie internetowym? 
Cel był ambitny – prześcignąć nie tylko bezpośrednich konkurentów klienta, ale również takich gigantów, jak: Allegro, IKEA, Smyk, Ceneo czy OLX. Po wielu miesiącach intensywnych działań udało nam się osiągnąć wysokie i stabilne pozycje na szereg konkurencyjnych i trudnych wyrażeń kluczowych. 
dowiedz się więcej
Rower

Mrozbike

Imponujący wzrost ruchu organicznego o 558% w sklepie rowerowym.
Naszym wspólnym celem było podniesienie ogólnej widoczności sklepu zarówno jeśli chodzi o rowery jak również o części i akcesoria rowerowe wybranych producentów. Chcieliśmy także zwiększyć widoczność sklepu na rynku lokalnym w Bydgoszczy. Sprawdź jak to zrobiliśmy.
dowiedz się więcej
Cortez

Cortez

Wzrost liczby wyrażeń w TOP10 o 4400% - jak to możliwe?
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, obejmowały brak widoczności na kluczowe frazy dla potencjalnych franczyzobiorców, silną konkurencję ze strony dużych marek jak Żabka czy Carrefour, słaby profil linkowy oraz ograniczenia prawne w promocji. Jak sobie z tym poradziliśmy?
dowiedz się więcej
Materiały biurowe

DarmarOffice.pl

Droga od prawie zerowej widoczności do tysięcy użytkowników w sklepie internetowym.
Jak na trudność branży i budżet, jakim dysponowaliśmy osiągnęliśmy naprawdę imponujące rezultaty. Znaczna poprawa widoczności sklepu przyniosła wielu nowych użytkowników, których obecność z kolei przełożyła się na wzrost wyników sprzedażowych.
dowiedz się więcej
Poproś o wycenę i dowiedz się jak możemy zwiększyć widoczność
Twojej strony lub sklepu e-commerce.

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami, podczas której wskażemy możliwości rozwoju związane z pozycjonowaniem i promowaniem Twojego sklepu lub strony.

    Michał Maliszewski